Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EN pärjää lasteni kanssa ÖISIN!!!!

Vierailija
15.07.2008 |

Olen oikeasti ihan voimaton lasten kanssa öisin. Jos mies on yön töissä ja olen yksin niin olen ihan pulassa. Poika vajaa 2v. saa öisin ihme raivareita. Herää itkemään ja sit ei ole mikään hyvin. Ei ole mielestäni niitä kauhukohtauksia kun nää saattaa kestää useemman tunnin. itkee ja raivoaa niin, että koko taloyhtiö varmaan herää. Huoneesta ei saisi lähteä ja poika ei itsekään tiedä, mikä olisi hyvä. Ja useinmiten juuri samalla kellonlyömällä kun poika herää niin herää 6kk ikäinen vauva. Sit mun pitäis vauvaa imettää meidän makkarissa ja saada sekin nukkumaan ja poika raivoaa toisessa huoneessa tai sit vaan istuu sängyllä tai alkaa leikkimään. Meidän sänkyyn en voi ottaa kun siitä ei tule mitään ja poika pyöriikin niin kauheasti, että tipahtaa tai alkaa pomppia sängyllä. Vauvan jos vien syömään pojan huoneeseen niin vauva ei nukahada kun ei meinaa välillä nukahtaa meidänkään huoneessa. sit kumpikin huutaa eri huoneissa ja imettää pitäisi ja olen ihan pulassa...

Mitä ihmettä teen??? Ja mikä ihme noita pojan heräämisraivareita oikein aiheuttaa.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä tilanne on meillä ollut erilainen. Siinä mielessä siis, että lapsia oli vain 1. Mutta siitä huolimatta yöt olivat yhtä helvettiä, toisina öinä saattoi huutaa 6h. Parhaimpina öinä heräsi vain 8 kertaa, huutamaan puolta tuntia kerrallaan. Ei halunnut nukkua, leikkiminen ja pelleily tai ihan suoranainen huuto olivat enemmän mieleen. Pyysin neuvolasta apua, sanoivat vaan, että pidät unikoulua. Käyt laittamassa lapsen takaisin sänkyyn, sanomatta mitään. Ja parin minuutin päästä uudelleen... ja sit vaan pidemmät aikaväliä ja istut ja odotat, et joskus antaa periks ja nukahtaa... Kauheeta touhua, pari kuukautta siinä tais mennä (ja takapakkia tietty myös...), mutta se väsymys mitä oli jo pohjalla, niin pakkohan se oli jaksaa...

Yövalo varmasti auttaa edes vähän, ainakaan ei pimeä pelota... :) Toivottavasti jotain apua keksit, yöt on kyllä kaikkein kauheimpia aikoja, varsinkin kun haluais itsekin nukkua...

Vierailija
42/43 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä tosiaan tuntui, ettei kukaan muu äiti varmaan ikinä valvo. Ja kaikkialla muualla nukutaan paitsi meillä.. Oli niiiiin voimaton olo. Ja yöllä se itku tuntuu jotenkin niin paljon pahemmalle kun päivällä.

Paljon hyviä neuvoja on tullut. Ja ehkä paras on se, että en todella ole ainoa joka valvoo öisin=) Tänään käyn ostamassa pienen yövalon ja katsotaan onko siitä apua. Tähän asti poika on tosiaan tottunut nukkumaan ihan pimeässä ja jos on ollut vähänkin valosaa niin ei ole nukkunut. Ehkä nyt on sitten tullut jotain mörköjä uniin tms. Ja mustasukkaisuuskin on ihan mahdollinen, koska vauva on ruvennut ehkä nyt vaatimaan enemmän huomiota ym. Ihan vauvana vaan nukkui, söi ja möllötti. Nyt vaatii paljon enemmän ja aikaakin vie enemmän. Ja tosiaan mies kun on ollut nyt todella paljon töissä niin yksin olen ollut ja tuntuu välillä, ettei kädet riitä. Ja vauvakin oli juuri kipeänä.

Kiitos kaikista kannustavista sanoista=)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mun vauvan kohdalla olisit varmasti päätynyt jatkamaan yösyöttöjä yli puolen vuoden. Vai etkö laskekaan tissivierotushuutoja huudoiksi? Toisekseen luulisi sun tietävän, että äidinmaito ei ole kariogeenistä ja yöimetykset eivät altista kariekselle, jos lapsi ei sitä pöpöä ole suuhunsa joltain läheiseltä ihmiseltä saanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme