Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffeillä mies odotti minun maksavan hänen ravintolalaskunsa

10.04.2023 |

Olin yhtenä iltana treffeillä erään nelikymppisen diplomi-insinöörimiehen kanssa. Käytiin illallisella artesaanipizzeriassa. Kummankin loppulasku oli n. 30€/hlö. Siellä ravintolassa oli pöytiintarjoilu, mutta lasku piti mennä maksamaan kassalle. Mentiin sitten yhdessä maksamaan laskuja siten, että mies oli ekana kassalla ja minä hänen takanaan. Tarjoilija kysyi mieheltä, että maksetaanko samasta vai erikseen. Tällöin mies kääntyi katsomaan minua, jolloin minä vastasin tarjoilijalle, että maksetaan erikseen.

Ja itse siis olen päivätyössä käyvä sairaanhoitaja, ja eiköhän tuolla nelikymppisellä DI-miehellä (eli työkokemusta varmaan ainakin 10v) ole bruttopalkka vähintäänkin lähemmäs 4000€, mutta hän oli ilmeisesti sitä mieltä, että minä olisin aivan hyvin voinut tarjota hänelle tämän illallisen. Sehän olisi ihan sama, kuin jos minä kävisin treffeillä pitkäaikaistyöttömän tai opiskelevan miehen kanssa ja odottaisin hänen maksavan minun safkani.

Kommentit (69)

1/69 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se mies olisi ollut sitä mieltä, että kumpikin maksavat vain omat safkansa, niin silloinhan hän olisi suoraan heti vastannjt tarjoilijalle, että maksetaan erikseen, eikä kääntynyt minuun päin kysyvästi, että mitäs tehdään, maksatko sinä meidän molempien laskut vai maksetaanko vain omamme?

Ap

Vierailija
2/69 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja.

Se mies katsoi, että HYVÄKSYTKÖ JOS HÄN maksaa.........

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän varmaan mietti, että tarjoaako hän vai maksatteko erikseen. Jotkut ovat nykyään tarkkoja, että ei tarjota. Tuskin hän ajatteli, että sinun pitäisi maksaa molemmat.

Vierailija
4/69 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja.

Silloin kuuluisi vain maksaa eikä kysellä.

Vierailija
5/69 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otitko illalla kuitenkin ahtériin?

Vierailija
6/69 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja.

Nojaa. Voi osalla naisista aiheuttaa sitten kipunointia.

Täytys osata lukea tilanne, mutta ei se aina mene niinkuin strömssössä.

Vierailija
7/69 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tarjosi sinulle mahdollisuuden maksaa oma pitsasi. Ei ehdottanut, että sinä maksaisit hänenkin pitsansa. Itsekin olisin halunnut maksaa oman pitsani, joten fiksusti käyttäytyi mies.

Vierailija
8/69 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustan, että Ristiina tinderöi vielä 60senä....

Vierailija
9/69 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
10/69 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja.

Nojaa. Voi osalla naisista aiheuttaa sitten kipunointia.

Täytys osata lukea tilanne, mutta ei se aina mene niinkuin strömssössä.

Kysely ei ole kuitenkaan vaihtoehto. Eihän siinä ole toisella muuta mahdollisuutta kuin vastata että voi kyllä maksaa erikseen, sillä olisi epäkohteliasta pyytää toinen tarjoamaan.

Kohtelias sanoo "laitetaan samasta" ja jättää tauon, jonka aikana nainen voi vastustaa ja sanoa "erikseen". Tai sitten nainen voi puolestaan tarjota jotain muuta, jos haluaa olla moderni.

Vierailija
11/69 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvo

Vierailija
12/69 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otitko illalla kuitenkin ahtériin?

No otin.

Vierailija
13/69 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiltä tilanteilta vältytään, kun jo ennen treffejä sovitaan, että molemmat maksavat oman tilauksensa.

14/69 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän varmaan mietti, että tarjoaako hän vai maksatteko erikseen.

Eikö tuo asia olisi kannattanut miettiä loppuun jo siinä vaiheessa, kun hän käveli kassalle? Jos hän olisi halunnut tarjota, niin olisihan hän voinut sanoa, että hän käy maksamassa laskut sen sijaan, että me yhdessä käveltiin kassalle. Näin ainakin itse olisin tehnyt, jos olisin halunnut tarjota hänelle.

Vierailija
15/69 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halunnut tarjota, mutta esitti "kysyvänsä" kummin tehdään, jotta voisi leikkiä anteliasta.

16/69 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiltä tilanteilta vältytään, kun jo ennen treffejä sovitaan, että molemmat maksavat oman tilauksensa.

Pitäisikö minun ensi kerralla, kun pyydän jotain miestä treffeille, esittää kysymys näin:

Haluaisitko lähteä kanssani omakustanteiselle ravintolaillalliselle ?

Ap

Vierailija
17/69 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaako treffit?   olisi ihana jos tarjoisit.    Eikai haittaa jos on spurgu man.

Vierailija
18/69 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei vaan halunnut itse sanoa sanoja että "erikseen, kiitos", vaan halusi sun ottavan vastuun tuosta päätöksestä. Tämän vuoksi katsoi sua.

Ja varmaan nykyään miehillä on vaikea tietää että miten toimia tossa, koska osa naisista loukkaantuu siitä että ei saa itse maksaa ja osa kenties siitä ettei edes koiteta tarjota.

Vierailija
19/69 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan tarjota, jos haluan uusille treffeille. Jos en halua enää tavata, maksan itse. Tututkin toimii noin.

Vierailija
20/69 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh! Jos mies ei osaa itse päättää niin olisin laittanut tarjoamaan. "Kiitos, mulle on ihan ok että tarjoat!"