Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EN pärjää lasteni kanssa ÖISIN!!!!

Vierailija
15.07.2008 |

Olen oikeasti ihan voimaton lasten kanssa öisin. Jos mies on yön töissä ja olen yksin niin olen ihan pulassa. Poika vajaa 2v. saa öisin ihme raivareita. Herää itkemään ja sit ei ole mikään hyvin. Ei ole mielestäni niitä kauhukohtauksia kun nää saattaa kestää useemman tunnin. itkee ja raivoaa niin, että koko taloyhtiö varmaan herää. Huoneesta ei saisi lähteä ja poika ei itsekään tiedä, mikä olisi hyvä. Ja useinmiten juuri samalla kellonlyömällä kun poika herää niin herää 6kk ikäinen vauva. Sit mun pitäis vauvaa imettää meidän makkarissa ja saada sekin nukkumaan ja poika raivoaa toisessa huoneessa tai sit vaan istuu sängyllä tai alkaa leikkimään. Meidän sänkyyn en voi ottaa kun siitä ei tule mitään ja poika pyöriikin niin kauheasti, että tipahtaa tai alkaa pomppia sängyllä. Vauvan jos vien syömään pojan huoneeseen niin vauva ei nukahada kun ei meinaa välillä nukahtaa meidänkään huoneessa. sit kumpikin huutaa eri huoneissa ja imettää pitäisi ja olen ihan pulassa...

Mitä ihmettä teen??? Ja mikä ihme noita pojan heräämisraivareita oikein aiheuttaa.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenhuoneen lattialle. Siirryt sinne imettämään vauvaa, jos poika ei yksin rauhoitu.

Vierailija
2/43 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ostin sen yövalon eilen ja meillä poika nukkui yön!!!!! Ei siis riekkunut=) Tosin vauva kylläkin mutta... En tiedä johtuiko valosta vai oliko vaan sattumaa vai mikä oli syynä, että nukkui MUTTA nukkui kumminkin=) Tähän asti poika on nukkunut aina pimeässä ja jos vähänkin valosaa niin nukkuminen on ollut hankalaa. Mutta nyt siis nukkui yövalon kanssa=) Ja itse ei tarvinnut riekkua kuin vauvan kanssa...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisuna, koita saada univelkaa pois vaikka mummolasssa, miehesi avulla.

Nuku molempien lasten vieressä. Anna aikaa isommalle erityisesti illalla.

Jos vauva syö muuta ruokaa, anna pullosta ja pidä pientä unikoulua.

Tavoite on toimia aina samalla lailla öisin oli molemmat vanhemmat kotona tai ei, riippumatta siitä kumpi hoitaa lapsia.

Yövalo. Unikaveri tms. Ei videoita isommalle, voi vaikuttaa uniin tuon ikäisenä.

Vierailija
4/43 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toinen lapsi nukkui huonosti- syykin löytyi- PÄIVÄUNET! Eli kun päiväunet jäteettiin kokonaan pois 1,5 vuotiaana sain nuykuttua yöt.

Toinen vinkii- laita lapåsi klo 21.30 nukkumaan- rtai niin myöhään kuin pystyt.

ja ulkoiluta lasta.

Ja rauhoitus itse. Onnea!!!

Vierailija
5/43 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ostin sen yövalon eilen ja meillä poika nukkui yön!!!!! Ei siis riekkunut=) Tosin vauva kylläkin mutta... En tiedä johtuiko valosta vai oliko vaan sattumaa vai mikä oli syynä, että nukkui MUTTA nukkui kumminkin=) Tähän asti poika on nukkunut aina pimeässä ja jos vähänkin valosaa niin nukkuminen on ollut hankalaa. Mutta nyt siis nukkui yövalon kanssa=) Ja itse ei tarvinnut riekkua kuin vauvan kanssa...

ap

Meillä on tullut tuossa kahden ikävuoden (ehkä jopa vähän aikaisemmin) kieppeillä pimeänpelkoa. Molemmilla on siitä asti ollut yövalot.

Ehkä sinäkin olit rennompi illalla ja lapsi vaistosi sen. Tuon ikäisen kanssa voi myös jutella jo illalla valmiiksi asioita. Miten yöllä toimitaan, jos sattuu heräämään. Vaikkei lapsi itse puhuisi paljoa, ymmärtää hän jo paljon.

Joku neuvoi vähentään päiväunia. Minä en usko siihen. Uskon, että kaksivuotias tarvitsee päiväunensa ehdottomasti.

Vierailija
6/43 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuule naurata, jos lapset valvoo 00.1 asti yöllä päiväunien nukkumisen takia---järki käteen

T. äiti ja 2 lasta

Vierailija
7/43 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin kuuliaisesti nukuttaa unille monta viikoa, mutta aina jos lapsi nukkui päivällä tunninkin, venyi nukahtaminen illalla pari tuntia myöhemmäksi. Koska heräsivät aamulla aina samaan aikaan joka tapauksessa, tuli unta loppujen lopuksi vähemmän niin vuorokausina, kun lapset nukkuivat päiväunet.

Minustakin ideaali olisi että lapsi nukkuisi päiväunet 3-vuotiaaksi, mutta kaikki vaan eivät niin tee. On huonounisia lapsia ihan niin kuin on huonounisia aikuisia, ja sen kanssa on vaan kaikkien osapuolten tultava toimeen.

Ap, ihana kuulla että viime yö meni hyvin. Olit fiksu kun hankit sen valon etkä alkanut suoraan mihinkään unikouluihin :-)

Vierailija
8/43 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taapero perhepetiin vaan ja nukutte kaikki sikäli mikäli pystytte ja väitämpä että on todella julmaa antaa taaperon huutaa yksin omassa huoneessaan kun imetät vauvaa.Pitikö sitä hoppuilla toisen lapsen teon kanssa kun onhan se nyt aivan selvää että sinä voit unohtaa yöunesi vielä piiiitkäksi aikaa.Kaksi lasta ei todella mene samalla kuin yksi lapsi.Kahdesta on kahden homma ja sinä unohdat omat mukavuutesi ja vastaat nyt siitä että olet itse tätä tilannetta halunnut.Jos et jaksa niin ota yhteyttä neuvolaan.Pääperiaate on että sinähän jaksat kun olet itsesi tuohon sopppaan pistänyt ja on kamala lukea miten huudatat taaperoasi imettäessäsi toista lasta toisessa huoneessa..Voi vain kuvitella mitä jälkiä tuo lapseen jättää kun äiti makoilee vauvan kanssa toisessa huoneessa!Joten ei muutakuin läheisyyttä kummallekin vaikka sitten selkänahastasi joutuisit sen repimään!Apua saa jos ei jaksa!

Vierailija
9/43 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hän sanoo, ettei lapsi itsekään tiedä mitä oikein yöllä haluaa. Kyse on 2,5-vuotiaasta lapsesta, ja sen pitäisi osata neuvoa äitiään, että kuinka lasta yöllä hoidetaan.

Eiköhän se ole äidin tehtävä päättää, mikä toimii oman lapsen kohdalla parhaiten. Lopeta tuollaiset yöneuvottelut ja ala lapselle vanhemmaksi. Nyt sun lapsesi pompottaa sua täysin.

Sit kyllä minäkin sitä ihmettelen miksi lapsi pitää pitää eri huoneessa, jos kerran ei siellä uskalla nukkua. Kyllä minä vaan mieluummin ottaisin lapsen omaan sänkyyni kuin valvoisin yöllä 3 tuntia. Mutta jos tykkää valvomisesta, niin mikäs siinä....

Vierailija
10/43 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on päivänselvää...

Otat kaksivuotiaan teidän makkariin nukkumaan viereesi, niin eiköhän siihen rauhoitu ja voit samalla imettää vauvaasi.

Vierailija
11/43 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään sylittelyjä ja leikkimistä, syömistä, juomista jne. yöllä, et jaksa itse jos joudut vuodesta toiseen valvomaan.

Vierailija
12/43 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jossain joku laki, jossa sanotaan, että 2-vuotiaan on nukuttava yksin? Jos sitä vieressä nukuttamista häpeää, ei siitä tarvitse kertoa kenellekään.

Miten ihmiset saavatkin tällaisista asioista noin hervottomia ongelmia aikaiseksi?! Ihan oikeasti!

Vierailija
13/43 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittaako mistään? Meillä 3½v kananmuna-allergia todettiin 1½v iässä ja oireili kutinana ja nokkosihottumana. Hän nukkui aina tosi rauhattomasti yöt

Nyt välillä kun olen kokeillut munaa, niin nukkuu yöt tosi rauhattomasti ja valittaa itse , että kutittaa. Hunaja (esim. kanamarinaadissa) aiheuttaa samat oireet.

Vierailija
14/43 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne muksut montaa kertaa viitsi huutaa, jos eivät saa mitään vastakaikua huudoilleen!

Tämä tietenkin silloin, kun lapsella ei oikeasti ole mitään hätää tai ole kipeä. Anna huutaa vaan!

Vierailija
15/43 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa kuinka kova ääni siitä lähtee ja huudattaminen ei auta yöllä.

Vierailija
16/43 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä keksi mitään vinkkiä - muuta kun ihan hieman vertaitukea, juuri kirjoitinkin toisen aloituksen meidän 2-v.n samantapaisista öisistä itkukohtauksista.

Toivottavasti ne menee ohi.....

(mitä jos ottaisit 2-v.n viereen hetkeksi jos rauhottuu siihen, ja kantaisit sitten omaan sänkyyn kun vauva nukahtanut?)

Vierailija
17/43 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikuussa syntyy vauva ja nykyinen kuopus, 1,5v, herää myös usein yöllä itkemään ja häntä pitäisi sylitellä ja rauhoitella joskus sen parikin tuntia.

Nythän se onnistuu mutta mites sitten kun on se vauvakin...?

Vierailija
18/43 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka paniikkiin asti, kokeiltu on. on aina ollut hyvä nukkumaan, mutta nyt näitä on alkanut tulemaan useammin ja ne on ihan tuskaa. vuoden verran varmaan on tuossa välissä nukkunutkin yöt heräämättä. Mutta siis tätä nyt on ollut ehkä keväästä. Ei onneksi ihan joka yö tapahdu mutta väjintään joka toinen. Allerginen ei ole tai mitään ei ole todettu ainkakaan eikä tutkittu kun mitään oireita mistään ei ole tullut. Se itku ja raivoaminenkin on jotenkin niin paljon pahemman kuulosta kun vaikka kiukuttelut tms. päivällä. Siihen ei tunnu mikään auttavan, paitsi se, että hänen viereensä jäisi nukkumaan (lattialle istumaan), mitä en taas voi tehdä kun pakko olla vauvan kanssa. Iltaisin nukahtaa heti, senkun vaan vie sänkyynsä ja päivunillekin kävelee itse mukisematta.

Vierailija
19/43 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

senkun vetäisin sitten vaikka unta palloon siellä lattialla mutta on niin voimaton olo kahden kanssa kun pitäisi kahteen paikkaan revetä. päivisin pärjäilen kyllä ihan kivasti mutta yöllä olen ihan pulassa ja tekisi mieli itkeä=(

Vierailija
20/43 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menkää siihen pötköttämään vauvan kanssa jos vauva vaatii samaan aikaan imetystä/vieressä oloa tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme