Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillain ihmisillä on vielä tänä päivänä kirjahylly?

Vierailija
29.03.2018 |

Kaiken, siis kaiken, saa nykyään e-kirjoina. Miksi joku hamstraa vielä pölyä kerääviä ja tilaa vieviä kirjoja?

Kommentit (849)

Vierailija
841/849 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisella suomalaisella on kirjahylly jossa vitriinit molemmissa päissä. Kirjahyllyssä säilytetään muutakin kuin vain kirjoja.

Vierailija
842/849 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi ikinä kuvitella kuuntelevani äänikirjoja, koska itse pystyn lukemaan. Tekstin näkeminen on tärkeä ja olen nopea lukija. 

Minulla on lisänä krooninen sairaus, joka saattaa pahassa tapauksessa viedä näön. Siksi luen kirjoja niin pitkään kuin näen, toivottavasti koko loppuelämäni. 

Näin voi minullekin käydä :(. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/849 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miksi miksi...miksi et pidä jo turpaasi kiinni s*tanan ihmettelijä.

Vierailija
844/849 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulla on kirjoja. Siksi. 

Vierailija
845/849 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänikirjat on kyllä käteviä. Voi vaikka siivota ja kuunnella Taru Sormusten Herrasta samalla. Olen vaihtanut kirjat äänikirjoihin. Vaikka olin ennen vannoutunut kirjojen ystävä ja tykkäsin uuden kirjan tuoksusta ja sivujen kääntelystä. Mutta harrastuksena todella, todella staattinen ja liikkumatonta touhua. 

Äänikirjojen kuuntelu on varmasti ihan kivaa, mutta se ei vaan ole lukemista. Moni selittelee, että kyllä minä kuuntelen äänikirjoja. Hyvä niin, mutta silloin et lue. 

Vierailija
846/849 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse keräilen kirjoja, mm. ensi- ja erityispainoksia. Kirjahyllyjä on suurimmalle osalle kokoelmasta ja ovelliset vitriinit kokoelman helmille.

Ääni- ja e-kirjat eivät kosketa itseäni lainkaan.

Missä muualla kuin Vauva-palstalla tällainen syy kirjahyllyille ei tule ketjun aloittajalle edes mieleen... huoh :D

Vierailija
847/849 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vain otsikon ja sen pohjalta vastaan: Koska minulla on PALJON kirjoja ja  PALJON paperimateriaalia, PALJON kansioita ja tarvitsen hyllyn niiden järjestelmälliseen ja siistiin säilytykseen-pahvilaatikot ovat rumia ja epäkäytännöllisiä. Mikä oikasti on tällaisen aloituksen pointti? KErtoa,kuinka jälkeenjääneit nykyihmiset ovat digipilvipalveluineen? Hoohhoijjaaa...lue enemmän ja selaa vähemmän aloittaja ja ehkä sitten sinustakin vielä joskus tulee kognitiivisesti kyvykäs. Tulee aika, ei kaukanakaan tästä, kun ihmiset saavat ainoat tietonsa fyysisistä materiaaleista. Tätähän te digiaikakauden lapset ette vielä ymmärrä, vaikkakin tämän digiajan luoneet tahot sen täysin kirkkaasti tietävätkin. Antakaa vain aivopestä itseänne hieman lisää, ottakaa aivoihin siru ja lisäosia tekoälyltä ja maailma pelastuu ja ennenkaikkea "Hei!Me tienataan tällä!"

Vierailija
848/849 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki sellainen on taloudessa oltava. Itse säilytän hyllyssäni perunoita ja kuivakalaa sekä vaarivainaan tuhkauurnaa. Joskus myös katiskaa.

Vierailija
849/849 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon kirjoja, joita ei ole muuta kuin paperisina. Lue nyt sellaisia netistä, kun ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi