Miksi joillain ihmisillä on vielä tänä päivänä kirjahylly?
Kaiken, siis kaiken, saa nykyään e-kirjoina. Miksi joku hamstraa vielä pölyä kerääviä ja tilaa vieviä kirjoja?
Kommentit (849)
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne kirjahyllyt ole taas tulleet uudelleen muotiin sisustuksessa? Sain joululahjaksi parikin kirjaa ja ihan mukava oli pitkästä aikaa lukea perinteistä kovakantista kirjaa.
Ovatko kirjat ja kirjahyllyt joillekin sisustusmuotia? No, halpa sisustustapa se ei ole, koska kattavan kirjavalikoiman aikaansaaminen kestää kymmeniä vuosia ja maksaa paljon. Itse tilaan joka kuukausi uusia kirjoja, eikä se ole ilmainen harrastus. En ikinä voisi kuvitella lukevani e-kirjoja, vaan minulle on tärkeää, että saan pitää kädessäni paperille painettua tekstiä. Kirjan kansikin voi olla merkityksellinen. Minulla onneksi riittää rahaa kirjoihin, mutta nykyään ne on tilattava netistä, koska kirjakaupoissa on rajallinen valikoima ja nykyään ovat lähinnä krääsäkauppoja enemmän kuin kirjakauppoja.
heivasin lastulevyt roskiin, vaatekomerossa kirjoja, sais olla kyllä kirjahylly, en harrasta E kirjoja
ainoat järkevät asiat on e-kirjoissa että ne saa halvemmalla ja että joissain kirjanlukuohjelmissa on kääntäjä. muuta en keksi eli taviskirja on parempi kuin tuijottaa iltakaudet jotain hikistä ruutua
Yläkerran aulassa pieni minikirjastohylly. Yksi nojatuoli, pyöreä pöytä lukuvalolla. Viherkasvi. Ihana suorakaide ikkuna. Kokonaisuus.
Älkää lukeko kirjoja enää, ne aiheuttavat keskittymiskyvyttömyyttä! Sen sijaan suosikaa lyhytvideoita max 60 sek., niistä keskittymiskyky paranee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne kirjahyllyt ole taas tulleet uudelleen muotiin sisustuksessa? Sain joululahjaksi parikin kirjaa ja ihan mukava oli pitkästä aikaa lukea perinteistä kovakantista kirjaa.
Ovatko kirjat ja kirjahyllyt joillekin sisustusmuotia? No, halpa sisustustapa se ei ole, koska kattavan kirjavalikoiman aikaansaaminen kestää kymmeniä vuosia ja maksaa paljon. Itse tilaan joka kuukausi uusia kirjoja, eikä se ole ilmainen harrastus. En ikinä voisi kuvitella lukevani e-kirjoja, vaan minulle on tärkeää, että saan pitää kädessäni paperille painettua tekstiä. Kirjan kansikin voi olla merkityksellinen. Minulla onneksi riittää rahaa kirjoihin, mutta nykyään ne on tilattava netistä, koska kirjakaupoissa on rajallinen valikoima ja nykyään ovat lähinnä krääsäkauppoja enemmän kuin kirjakauppoja.
Mun mielestä on melko edullinen keräilyharrastus. Olen löytänyt ihan arvokkaitakin kirjoja kierrätyspisteistä ja sukulaisten nurkista. Kyllä taidelasi tai levyt ovat huomattavasti kalliimpia.
Uusia kirjoja en ole ostanut yli kymmeneen vuoteen. Minulla on yhteensä alle 15 kirjaa hyllyssäni ja ne ovat valikoituneet tärkeimpinä kirjoina, jotka olen halunnut säästää. Vanhempien kuolinpesästä otin pari klassikkokirjaa omaan hyllyyni tarkoituksenani lukea ne.
Vierailija kirjoitti:
heivasin lastulevyt roskiin, vaatekomerossa kirjoja, sais olla kyllä kirjahylly, en harrasta E kirjoja
Meillä kirjahyllyt ovat puuta ja ovat lasiovellisia. Eri huoneessa oleva kirjahylly on lasiovellinen ja lasiset sivuseinät.
Minulla on lasiovelliset kirjahyllyt, ei pölise. Ja kaikkia kirjoja ei t-o-d-e-l-l-a-k-a-a-n saa e-kirjoina. Ei ainakaan omia vanhoja harvinaisuuksiani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mu
En ole varsinaisesti kirjojen keräilijä, vaan ostan luettavaksi mielelläni uutuuskirjoja tai sitten jonkin kirjailijan koko tuotannon. Joko jo olemassa olevan tai uuden kirjan aina sen ilmestyttyä. Luen kirjoja kahdella kielellä, joten luettavaa riittää, eikä ole ihan halvin harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se sinun elämääsi liikuttaa, jos joku haluaa edelleen lukea perinteisiä kirjoja? Eikä niiden järkevään säilytykseen ole muuta vaihtoehtoa kuin hylly. Itse tosin säästän vain tietokirjat, hakuteokset ja sellaiset romaanit, jotka mahdollisesti joskus haluan lukea uudestaan, ja loput laitan heti luettuani kiertoon. Ei ole kauan siitä, kun kävin hyllyni läpi ja laitoin monta kassillista kirjoja kiertoon, mutta edelleen hyllymetrejä on reilusti toistakymmentä.
Tämä. Se on jännä tässä nykyajassa, kuinka joitakin ihmisiä häiritsee hirveästi muiden valinnat yms. asiat. Kun ei pitäisi liikuttaa omaa elämää millään tapaa, kun joku toinen tekee asiat erilailla kuin itse tekee. Kun ei se ole mikään uhka.
Aika mielenkiintoista, että samaan aikaan koetaan oikeudeksi kontrolloida muiden elämää ja kuitenkaan mihinkään ei saa sanoa mitään.
Siksi että voisit tulla vauva-palstalle kehuskelemaan sivistymättömyydestäsi kirjojen suhteen.
Siellä täällä on sentään vielä ihmisiä jotka osaavat lukea. Meillä on kirjahyllyjä melkein joka huoneessa ja ainoa joka niitä on ihmetellyt on nuori putkimies.
Sivistynyt ihminen ei heitä pois vanhojakaan kirjojaan, siksi tarvitaan kirjahylly. Kaikki eivät halua lukea sanomalehteäkään diginä, saati kirjoja. Painetulla tuotteella on paikkansa.
miksi on nykyään vielä ihmisiä, eikö ne voi jo ladata aivot digi muotoon koneelle
Joku kehtaa tunnustaa että hänellä ei kotonaan ole kirjastoa? Hyi.
Kirjat ovat kuin vanhoja hyviä ystäviä, vaikka ei olisi vuosikausiin nähty, juttu jatkuu, kuin juuri eilen olisi viimeksi tavattu ( tai kirjan tapauksessa avattu). Itselläni kirjoja melkein 100 hyllymetriä, ja lisää tulee jatkuvasti.
En omista vanhanajan isoa kirjahyllyä, mutta sen harvan kerran, kun luen jonku kirjan uudelleen tai ostan harvakseltaan niin mielummin kirjana. Kun on älyluuria ja tietsikkaa niin ihan hyvää vaihteluakin, ettei aivan ruutua.