Miksi joillain ihmisillä on vielä tänä päivänä kirjahylly?
Kaiken, siis kaiken, saa nykyään e-kirjoina. Miksi joku hamstraa vielä pölyä kerääviä ja tilaa vieviä kirjoja?
Kommentit (849)
Vierailija kirjoitti:
Kirjahyllyssäni ole kirjoja vaan pahuuden syboleita ja kuvia pahoista ihmisistä, murhaajista, valehtlijoista yms...
Esim. Israelin, Pohjois-Korean, USA:n ja Venjän liput, Suojeluskunnan hihamerkki, PerSu-logo, Ruiskukka, hakaristi... kuvia Pol Pot, Stalin, Mussolini, Mao, Mannerheim, Batista, Hitler, Halla-aho, Orpo, Satonen, Purra, Haapoja, Zysse, Iivana Julma, Idi Amin...omakuva. Yms.
Lenin ja Otto Wille Kuusinen puuttuvat??
Kun ne kirjat on hankittu pitkän elämän aikana, niin ei niitä viitsi pihallakaan polttaa nuotiossa, vaan säästetään seuraaville sukupolville. Joukossa on mm. sukukirjoja ym. harvinaista. Kirjat ja kirjahyllyt eivät ole tämän päivän hankintoja varmaan kenelläkään, joten kysymyksesi oli melkoisen tyhmä. Oletko eläessäsi lukenut yhtäkään kirjaa? Minä olin jo 6 v. alkaen innokas lukija, kävin usein kirjastossa.
Kirjahyllyssä saa säilyttää myös vaikkapa dvd levyjä, pelikonsolien pelejä, jne. eikä kukaan nimihullu tule sitä kieltämään.
Siksi että sivistykseen kuuluu lukeneisuus ja kirjoja on aina ollut sivistyneillä ihmisillä yleensä kirjahyllyissä.
Olen opiskellut aina kirjojen kautta, sivuja on helppo käännellä, voi palata tärkeään kohtaan ja merkata muistiinpanoja
omin käsin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä normaalien ihmisten kirjat saa kaikki ekirjoina.
No, jospa haluaa lukea ei-normaaleja kirjoja? Luen sekä paperisia että e-kirjoja, mutta kyllä paperinen kirja on paras. Omistan kirjoja, joita ei enää saa mistään, koska painos on ollut niin pieni. Luen useita kirjoja aina uudestaan ja uudestaan. E-kirjoina luen dekkareita tai muuta ns. kertakäyttökirjallisuutta.
Rakastan kirjoja. Mitä vanhempi painos, sitä parempi.
Ylemmän keskiluokan toimihenkilönä minulla on kirjahyllyssä baarikaappi taustapeilillä ja valolla. Mutta ei televisiota kirjahyllyssä. Kirjahylly on kulttuuriteko.
Kirjoja varten? Onko outo käsite.?
Nörtit ei osaa edes lukea..👺
Miksi kukaan enää nussıı? Kiinasta voi tilata ihan aidon näköisen tekopıllun.
Jos ei ole mielikuvitusta lukea oikeaa tekstiä, ei voi kuin sääliä.. Äänikirja on jonkun muun luoma visio. Ei sinun laiska jaakko!
Onko AP:llä mennyt huonot päähän? Yleensä se menee housuihin jos menee. Kysele vielä jotain muutakin tyhmää....
Kirjasto säilyttää mun kirjat!
En kerää kirjoja kotiin.
Ja ääliö toistaa täällä vielä samaa kysymystään.
nostalgiaa se kirjan tuoksu avaat sivun omassa rauhassa miksi mulla 1000 lp levyä 500 vhs kasettia niin se neula levyyn nostalgiaa tai päiväykset vanhoja vhs leffa se säätäminen kuva pompi ei kaikki paremmin kun ennen vaan ikäpolvia pitää kunnioittaa arvostaa meitä nyt 50-60 v eletty siinä maailmassa missä luetiin kirjotettiin kirjeitä vhs c kasetti lp t ne meinaa meille pojan poika aina otettu jukeboxista singlen joel innoisaan pappa mitä tää on se paul ank seuraava chukan berry sitte elis dorkan kuulosta pappa roy joo meihin verrattuna mutta siitä kaikki rock and roll haluatko jos pappa led zeppeliniä dorka kuka hei joel elli haloo helsinki fani koijaat en koijaa oktko sitäkin siivoa suusi hän jopa äitiäsi isääsi nuorempi 10 vuotta pappa saa erikoisp 100 yhen saanko et teillä lp soitinta kenen sä mutta papan ystäviä 69 eys ,,pappa se kiva ,,joo sanoo8 v on mutta papan yhtyeelä faneja enemmän rönsyili
Minulla on VHS-nauhuri ja VHS-elokuvia, on kasettimankka, on vinyylilevyjä, ja on iso kirjahylly ylitäynnä kirjoja, sekä kirjastosta lainattuja kirjoja iso läjä. Lukeminen rauhoittaa, mielikuvitus saa tehdä töitä lukiessa. Rakastan kaikenlaista mikä oli uusinta hottia nuoruudesani 250 vuotta sitten. Ja kirjat ovat parhautta. Kirjahyllyä kauniimpaa ei ole, kun se on täynnä kirjoja, joista näkee, että niitä myös luetaan. En ymmärrä ihmisiä jotka eivät lue kirjoja.
Kirjahyllyssäni ole kirjoja vaan pahuuden syboleita ja kuvia pahoista ihmisistä, murhaajista, valehtlijoista yms...
Esim. Israelin, Pohjois-Korean, USA:n ja Venjän liput, Suojeluskunnan hihamerkki, PerSu-logo, Ruiskukka, hakaristi... kuvia Pol Pot, Stalin, Mussolini, Mao, Mannerheim, Batista, Hitler, Halla-aho, Orpo, Satonen, Purra, Haapoja, Zysse, Iivana Julma, Idi Amin...omakuva. Yms.