Miksi joillain ihmisillä on vielä tänä päivänä kirjahylly?
Kaiken, siis kaiken, saa nykyään e-kirjoina. Miksi joku hamstraa vielä pölyä kerääviä ja tilaa vieviä kirjoja?
Kommentit (849)
Vierailija kirjoitti:
Paperikirja on yhtä lailla ympäristörikos kuin lihan syöntikin.
Eli ei millään lailla. Ihminen täällä pohjoisessa on pahempi ympäristörikos. Asian kanssa on vain elettävä. Ei ylempi kommentoidakaan elä täysin luontoa kuluttamatta. Tuleeko matkusteltua? Aivan ja varmaan lejåntokoneella? Kukin karsii, mitä haluaa..
Emme kyllä luovu kirjahyllystämme, koska siellä on monta säilyttämisen arvoista ja harvinaistakin teosta. Niiden lukeminen on sivistävää ja suorastaan nautinto, kun sitä meteliä riittää muutenkin nykymaailmassa. Päätteen ääressä kyhjöttäessä saisi pään tai niskan särkyä, ja se rasittaa silmiäkin. Pystyykö niihin e-kirjoihin edes keskittymään, kun jollakin raikuu sellainen pihatöissäkin.
Yksinasuja kirjoitti:
Luulin itsekin vaihtavani e-kirjoihin mutta toisin kävi, jotenkin se vaan on miellyttävämpää lukea paperisia kirjoja. Puhelimessa on kevyempää luettavaa bussimatkoille yms. mutta haluan kotona lukea ns. oikeita kirjoja. Äänikirjoista ei jää mitään päähän itselle - jos joku niistä tykkää, ihan kiva heille.
Mitä tulee pölyyn, kyllä sitä riittää ihan samalla lailla ilman niitä kirjoja.
Pöly on loppumaton luonnonvara. Sitä pitäisi ruveta jotenkin hyödyntämään, vaikka energiaksi muuttamalla. Kun tänään imuroit, niin huomenna on taas ihan yhtä pölyistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paperikirja on yhtä lailla ympäristörikos kuin lihan syöntikin.
Eli ei millään lailla. Ihminen täällä pohjoisessa on pahempi ympäristörikos. Asian kanssa on vain elettävä. Ei ylempi kommentoidakaan elä täysin luontoa kuluttamatta. Tuleeko matkusteltua? Aivan ja varmaan lejåntokoneella? Kukin karsii, mitä haluaa..
kommentoijakaan. . .lentokoneella. . .
Tyhmin kysymys ikinä. Minulla niissä kirjahyllyissä asuu noin 10 000 kirjaani. On aivan eri asia lukea paperikirjaa kuin jotain nettisivua. Lukeminen on sama kuin sivistys.
Lapset ja vaikutus heihin: haluan, että ympäristössä on kulttuurisesti rikasta. Tästä on tehty tutkimustakin, että kirjahylly kotona vaikuttaa lukuintoihin. Lukuinto puolestaan vaikuttaa suoraan myöhempään menestykseen elämässä.
Nykyään kirjahyllyt ovat kuuminta muotia sisustuksessa.
Heti kun trendien perässä juoksevaa saivat ne hävitettyä, tuli niistä muodikkaita 😂
Mihin muualle kuin kirjahyllyyn piilottaisin salaiseen konjakkihuoneeseen vievän salaoveni?
Läheskään kaikkia kirjoja ei saa e-kirjoina.
Miksi kukaan enää tilaa paperisia aikakauslehtiä tai sanomalehtiä? Miksi kukaan enää tekee vaatteensa itse?
Isoja kirjahyllyjä ihmettelen (on ruma),mutta kyllä minäkin kirjat kirjoina luen.Mutta en kertalukuisia teoksia kyllä kotiini varastoi.Normaali kirjaa jaksaa lukea paremmin kuin ruudulta.
1 kirjat on sivistystä
2 kirja voittaa e kirjan, aina
3 voi säilyttää koriste esineitä ja tauluja
4 perinne
5 osa sisustusta
Perinteinen kirja sillä puiden on kuoltava.
Ostin juuri uuden kirjahyllyn kun vanha tuli täyteen.
M43
Koska olen sivistynyt ihminen, luen kirjoja enkä tapita tablettia. En voisi kuvitellakaan luopuvani kirjoista ja muutkin fiksut ymmärtävät tämän. Sitäpaitsi äänikirjat on luettu huonosti, yritin kuunnella joitakin ja äänet narisee, hengittää oudosti ym. Ei kiitos! Kirjat eivöt kuole ikinä, kuin monet muut jutut esim teknologia. Saa valittaa viestistä..
Aloittajalta erittäin hyvä kysymys. Minulla on monta hyllyköllistä itse nauhoitettuja vhs-nauhoja. Tulisipa auri kananen siivoamaan.
Mun kirjahyllystä kirjat valtaavat n. 20 prossaa. On poppikonetta, DVD-levyä, laseja ja muita astioita, maljakoita, jokunen pienoismalli ja vähän muutakin.
Mihin mä nuo laitan, jos ei olis kirjahyllyä? Kuitenkin haluaisin ne säilyttää...
Vierailija kirjoitti:
Tykkään kirjoistani, joita olen kerännyt vuosikymmenet. Minusta on hauska lukemisen lisäksi hypistellä niitä tai vain pelkästään lepuuttaa silmiä siinä hyllyssä.
Materialistin näkökulmasta siinä hyllyssä muutamia metrejä, josta jokainen kirja maksaa tällä hetkellä noin hyväkuntoisena antikvariaateissa 50-70 €.
En pidä ekirjoista. Niitä on huono lukea ja laitteet on kökköjä.
Eikä maksa. Kaatopaikalle joutuvat. Perikunnan homna.
Siihen laitetaan kirjat 🤷
Ihmisillä on kirjoja, joita he haluavat säilyttää ns. paperiversiona. Kenellä mitäkin, syystä tai toisesta. Itselläni on paljon "paperiversioita", joista en luovu. Säilyttämiseen tarvitaan SULJETTU kirjahylly etteivät pölyynny. E-kirjat & äänikirjat eivät koskaan korvaa kaikkea kirjallisuutta. Vaikka ovat erittäin hyvä lisä kirjalliseen maailman. Kirjat eivät lukemalla lopu. Kaikkea hyvää kirjallisuuden ystäville; jokainen saa "lukea" kirjansa omalla tavallaan.
Sehän se tässä nykyään niin hauskaa onkin, kun muiden asiat ovat liikuttavinaan niin hirveästi. Varsinkin sellaisen henkilön asiat, jota ei edes tunneta. On niin ylivoimaista käsittää, että joku tekee asioita eri tavalla kuin itse tekee. Kaikki sellainen pitää ehdottomasti kieltää, mitä ei itse tee. Halutaan hallita muita ihmisiä.