Miksi joillain ihmisillä on vielä tänä päivänä kirjahylly?
Kaiken, siis kaiken, saa nykyään e-kirjoina. Miksi joku hamstraa vielä pölyä kerääviä ja tilaa vieviä kirjoja?
Kommentit (849)
Miksi tänäpäivänä vielä joku ihmettelee toisten valintoja.
Kirjahyllyyn on tietysti kerääntyneet ne kirjat ajalta, jolloin e-kirjoja ei vielä ollut. Hyllystä löytyvät myös vanhat paperivalokuvat.
Mulla on hyllyssä roinaa. Kynttilöitä, tärkeet paperit lokerikossa ja kynät jne. Kyllä tavaraa on
Koska kirjojen säilyttäminen lattialla on epäkäytännöllistä. Ba dum tss.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken, siis kaiken, saa nykyään e-kirjoina. Miksi joku hamstraa vielä pölyä kerääviä ja tilaa vieviä kirjoja?
Kaikkea ei saa e-kirjoina. Suomenkielisinä e-kirjoina saa suhteellisen suppean valikoiman uutuuksia ja erinäisiä klassikoita, englanninkielisenäkään ei saa läheskään kaikkea ja etenkin vähän harvinaisemmat pienten kustantamoiden kirjat voi olla vaikea löytää edes painettuina saati sitten e-kirjoina.
Oletko ap kuullut koskaan sanoja sivistys ja kulttuuri ja ymmärrätkö niiden tarkoituksen?
MIKSI joillain ihmisillä on vielä tänä päivänä kuvitelma, että kaiken saa nykyään e-kirjoina? Absurdi kuvitelma.
kirjahyllyissä voi pitää vaikka kirjoja ja aina välillä lueskella niitä mutta koetan ymmärtää ihmisiä jotka ei osaa lukea vaan joutuvat tyytymään toisen lukemaan
En luota ihmisiin, joilla on isompi tv kuin kirjahylly.
Ensinnäkään kaikkia kirjoja EI saa e-kirjoina.
Enkä pidä e-kirjojen lukemisesta, silmiin sattuu ja päätä alkaa särkeä.
Kyllä kirjahyllylle enemmän käyttöä on kuin kinkkilankulle.
Hylly sentään on lakattua ja mahdollisesti kovaa puuta,,ei narise eikä tule tikkuja. Lattiaankaan ei hakkaa tyhmänä.
e-kirjoissa on puolensa, mutta silti luen perinteisiä kirjoja. Käyttöliittymä, tekniikka ja fiilis huippuluokkaa. Voi tarvittaessa voit selata sivuja helposti, katsoa toiselta sivulta jotain ja palata nopeasti toiselle. Vain yhdellä vilkaisulla.
Lisäksi ei tarvitse välittää sähköstä, laitteiden käyttökielloista yms. :)
Se kirjan tuoma fiilis on vain hyvä.
T: bibliofiili
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla logiikallahan vois miettiä että miksi jollakulla on tv, dvd/blueray soitin tms kun kaikki löytyy netistä.
No ei kai kellään niitä enää olekaan??
Ei mitä voi korvata kirjoja! Ei minulla ole paljon kirjoja hyllyssä , mutta ostan jatkuvasti uusia kirjoja.
M25
Heillä on kirjoja. Mä suren ihmisiä joilla ei ole kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Heillä on kirjoja. Mä suren ihmisiä joilla ei ole kirjoja.
No, minulla on kirjoja ja kirjahylly (tai paremminkin kirjakaappi), mutta en muista koska olisin viimeksi lukenut omistamani kirjan. Lähimpään kirjastoon matkaa alle 100 m, joten sitä tulee käytettyä paljon. Luen aika paljon, viime viikolla muistaakseni neljä kirjaa ja juuri olen lähdössä palauttamaan ne ja lainaamaan uutta luettavaa.
Lukisit ap niitä kunnon kirjoja ihan sieltä vanhasta kirjahyllystä, että oppisit, jos ei tarkoita juuri tätä päivää, niin pitää kirjoittaa nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko joku luulee, että kaiken saa e-kirjoina?
Vierailija kirjoitti:
En luota ihmisiin, joilla on isompi tv kuin kirjahylly.
Sama juttu. Ehkä siksi meni eestiläisen kanssa välit poikki. Kirjat ovat ikuisia, muistoja, sivistystä, klassikoita. Joillakin on kirjoja jopa 40 vuoden takaa ja silti ne ovat yhä kuumaa kamaa.
E-kirjalla on hyvätkin puolensa, ainakin matkalla lukulaite menee pieneen tilaan eikä tarvitse täyttää laukkuja oikeilla kirjoilla. Tai jos tarvitsee jostain syystä saada heti joku kirja, niin e-kirjana sen yleensä saa. Jos kirjan on joka tapauksessa aikeissa lukea vain kerran, niin silloinhan on merkityksetöntä hankkiiko ja lukeeko sen laitteelta vai ei.