Miksi joillain ihmisillä on vielä tänä päivänä kirjahylly?
Kaiken, siis kaiken, saa nykyään e-kirjoina. Miksi joku hamstraa vielä pölyä kerääviä ja tilaa vieviä kirjoja?
Kommentit (849)
Kysymyksessäsi on jo sellainen virhe, jota lukeva ihminen ei tee.
Jonnekinhan ne matkamuistot pitää laittaa.
No, niitä meillä ei hyllyssä näy, mutta kirjoja löytyy sensijaan. Luetaan niin paperisia kuin sähköisiäkin. Paperisissa on se hyvä puoli, ettei niistä lopu akku kesken pitkänkään lukurupeaman.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken, siis kaiken, saa nykyään e-kirjoina. Miksi joku hamstraa vielä pölyä kerääviä ja tilaa vieviä kirjoja?
Tutkimuksissa on todettu, että lapset, joiden kotona on kirjoja, pärjäävät parhaiten koulussa ja omaavat parhaimman lukutaidon. Olisiko siinä yksi hyvä syy?
Täytyy ostaa hylly. Kirjat vaatehuoneessa. En halua lukea e kirjoja.
Joillakin on jopa keittiö vaikka ruokaa saa ravintolastakin.
Mulla oli eilispäivänä ja tulee olemaan huomispäivänäkin. Siinä on kätevä säilyttää kirjoja.
Niin pitäskö mun siis heittää mun kaikki kirjat roskikseen, siksi että ne saa e-kirjoinakin? Sitäpaitsi monia mun kirjoista ei edes saa e-kirjana. Ja muutenkaan ei e-kirja korvaa oikeeta kirjaa. Minusta on ihanaa pitää ihan oikeeta kirjaa kädessä.
Missä muuallakaan nuo kirjat pitäisi siististi järjestyksessä ja helposti saatavilla?
Painettuja kirjoja on huomattavasti mukavampi lukea ja jossainhan nekin tulee säilyttää.
Unelmoin isosta kirjahyllystä joka olisi täynnä kirjoja, vain muutama tarkoin ostettu esine koristeena jos sitäkään. Auringon kajossa leijuva kevyt pöly, sekä ihana kirjojen tuoksu. Viihtyisä nojatuoli nurkkaus.
Vierailija kirjoitti:
Painettuja kirjoja on huomattavasti mukavampi lukea ja jossainhan nekin tulee säilyttää.
Mutta jos ei osaa lukea kunnolla, niin äänikirjat ovat kätevämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos ei osaa lukea kunnolla, niin äänikirjat ovat kätevämpiä.
Suomessahan on koulutuksessa juuri iso ongelma, että vaikka periaatteessa osataan lukea, niin luetun ymmärtäminen on monelle vaikeaa. Sitten vaaditaan vielä, että kaikki pitäisi korkeasti kouluttaa. Hyvää lukutaitoa ei saa, jos ei kotona ole yhtään kirjaa tai edes Aku Ankkuja lapsille luettavaksi.
Me jotka tehdään hommia tietsikan ruudulla ja tabletilla, halutaan vaihtelua elämään ja siksi lukea oikeita kirjoja, paperisivuilta.
Sitä paitsi tänä päivänä länsimaissa älykkyys laskee kovaa kyytiä, mutta kirjahylly kirjoineen kodissa viestii älykkäästä ihmisestä tai perheestä.
Tiedättekö, kun aina välillä täällä joku aloitus sopii toisen ketjun selitteeksi? Tämä kirjahyllykysely on yhteydessä tuohon "Miten sosiaaliluokka näkyy ihmisessä" -pohdintaan.
Minulla ainakin olisi ongelmana, missä säilyttäisin kirjojani, jos minulla ei olisi kirjahyllyjä.
Vain kirja on oikea kirja!
Lukulaite on vain kirjan korvike, tekstinnäyttäjä, mutta ei kirja.
Miksi jollain ei ole kirjahyllyä. No joillekin riittää seiskan nettisivu....
Aku Ankka on mukavampi lukea paperisena.