Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillain ihmisillä on vielä tänä päivänä kirjahylly?

Vierailija
29.03.2018 |

Kaiken, siis kaiken, saa nykyään e-kirjoina. Miksi joku hamstraa vielä pölyä kerääviä ja tilaa vieviä kirjoja?

Kommentit (849)

Vierailija
281/849 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska fyysinen parempi kun paska digitalinen

mä haluan omistaa sen kirjan en vuokrata sitä

Vierailija
282/849 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joillain ihmisillä on vielä tänä päivänä kirjahylly? Kaiken, siis kaiken, saa nykyään e-kirjoina. Miksi joku hamstraa vielä pölyä kerääviä ja tilaa vieviä kirjoja?

No mulla on kuule kirjahylly sitä varten, että pidän siinä kirjoja. Olen ostellut kirjoja jo ennen näiden lukulaitteiden ja e-kirjojen tms. tulemista, eli pitäisikö mun nyt sitten heittää ne aiemmin hankkimani kirjat roskiin? Enkä sitäpaitsi tykkää tollottaa mitään laitetta, vaan haluan lukea oikeaa kirjaa. Siinäpä sulle pähkäilemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/849 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin...mietippä sitä..

Entäs kun vaikka pannaan ihmisiltä netti poikki?

Tai kun..oikeastaan.

Kaikki halutaan heittämään kirjansa pois. Näin on.

Vierailija
284/849 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen sivistynyt ja fiksu, ja haluan että lapsistanikin tulee sellaisia. :)

Vierailija
285/849 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan että tuttavat näkevät, miten fiksuja kirjoja minulla on ja että voin lainata kirjoja ja siten pehmeästi taivutella heitä uskomaan, että minun arvomaailmani on se oikea. Lukulaitetta en lainaisi.

Vierailija
286/849 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on "juokseva" pieni kirjahylly: n. puolet tilasta on varattu klassikoille ja muille tärkeille, ja loput tilasta on varattu kirppislöydöille joista saa aina yksi väistyä kun uusi tulee tilalle.

Vierailija
287/849 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla paikka Otavan Ison Tietokirjan joka osalle:

Aakkoset - Döbeln

Ecuador - Höyrykone

Ibsen - Kiikari

Kiina - Luther

Luxemburg - Näätäeläimet

Ohjukset - Rousseau

Rovaniemi - Tito

Tizian - Öljykasvit

Vierailija
288/849 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattialla pinoissako minä kirjojani sitten pitäisin? Niitä on kuitenkin kertynyt hyllymetreittäin jo ajalta internettiäkään ei ollut. Ja onko e-kirjoista esim arvokkaita ensipainoksia?

Vierailija
289/849 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikkien pitäisi elää kuin ap.

Vierailija
290/849 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lattialla pinoissako minä kirjojani sitten pitäisin? Niitä on kuitenkin kertynyt hyllymetreittäin jo ajalta KUN internettiäkään ei ollut. Ja onko e-kirjoista esim arvokkaita ensipainoksia?

Lisäksi jonkin vaikeammin löydettävän kirjan etsiminen oli kiinnostavampaa kuin pokemonien metsästäminen. Eiji Yoshikawan Musashia esim tuli etsittyä pitkään aikoinaan.

Vierailija
291/849 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat kuuluvat sivistykseen olennaisena osana ja ovat, nyt kun vauvapalstalla ollaan, myös lapsen kehitykselle todella tärkeitä. Köyhästäkin perheestä lähtöisin oleva lapsi tasoittaa tietä suhteessa muihin, kun lapsuuskodissa on luettu paljon. E-kirjat nyt vain eivät ole sama asia - itselleni ainakin on tärkeää, että voin koskea kirjoihin, käännellä sivuja, haistella niitä ja ihailla kansitaidetta. Perheessäni on noin 500 kirjaa ja niille oma huone, lapsille taas omat kirjahyllynsä (toki saavat käydä myös aikuisten hyllyllä halutessaan pienin varauksin ;)). Lukeminen on tärkeää ja suomalaiset ovat aina lukeneet paljon. Lapselle kiinnostus lukemiseen ja kirjoihin on luontaista ja tämän innostuksen tukeminen on vanhemmilta teko, joka kantaa hedelmää lapsen koko elämään. Lukekaa lapsillenne ja lastenne kanssa!

Vierailija
292/849 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän siinä kirjojani.

Vierailija
293/849 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla ostin Tori.fistä kirjahyllyn jossa on lasiovet. Nyt minulla on 3 kirjahyllyä. Tarkoitus on vaihtaa ovettomat myös ovellisiksi.

Täytyykin huomenna lähteä etsimään divareista muutamaa kirjaa.

Vierailija
294/849 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän siinä kirjojani.

Niin minäkin!!

Vierailija
295/849 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjahylly on kodin sielu. 

Vierailija
296/849 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulla sattuu olemaan satoja kirjoja. Lattialleko ne pitäis heittää?

Vierailija
297/849 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen bibliofiili.

Vierailija
298/849 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjahylly on kodissani kirjoja varten.  Siinä on myös mappeja (olen järjestö- ja yhdistysihminen ja edelleenkin haluan esim. talousarviot ja tilinpäätökset ymv. paperikoosteina) ja lehtikansioita ja kaikkea mahdollista muutakin.  Kirjahyllymme on aivan tavallinen yhden seinän kattava hyllykkö.

Ennemmin minä ihmettelisin niitä,. joilla on se kirjashylly, tai oli aikaisemmin ja siinä ei ollut kirjoja!  Jotkut oikein osti sellaisen hienon kruusatun ison puukompleksin ja sitten sinä oli vain matkamuistoja ja tyhjiksi juotuja "hienoja" pulloja, joitakin valokuvia ja krääsää.  Mutta ei kirjoja.  Kaikkein hienoimmissa oli lasiovinen baarikaappi.  Siellä oli viinapulloja ja pikareita. 

Sitä ollaan ehkä tultu järkevämpään suuntaan.  Jos ei ole kirjoja, niin ei tarvita kirjahyllyäkään. 

Vierailija
299/849 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska me rakastamme kirjoja, niihin voi koskea käsin ja paperin tuoksu on hyvä. Kirja on silmille parempi ja kirjan selailu rauhoittaa. Kirjahyllyissä on ovet jolloin pölyä ei kerry usein, aito puu tuoksuu hyvältä, tuntuu kädessä hienolta ja näyttää kodikkaalta. Kirjahyllyyn voi laittaa esineitä tai mitä tahansa, se on osa sisustusta. Kirja on aina saatavilla, silloinkin kun kone, netti tai sähköt eivät toimi. Kirjan värit ja kuvat ovat mahtavia, siitä saa enemmän kuin lukiessa koneen sähköistä, valkoista näyttöä tekstillä - jotka voi muutenkin tehdä. Pidän englanninkielisistä tietokirjoista, nykyään aiheita on monipuolisesti. Kukaan ei stalkkaa kirjan lukua reaaliaikaisesti, kuten netissä voisi. Toivon nykykirjoihin kestävämpiä kansia ja lehtiä (osaan), ettei itse tarvitse korjata tai ostaa uutta.

Vierailija
300/849 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kaikkia aiempia vastauksia, mutta ehkäpä koska haluan säästää silmiäni jatkuvalta näytön tuijottamiselta, rakastan omstamiani klassikkokirjoja, ja haluan säilyttää kirjoja myös lapsilleni joiden en halua tuijottavan vain näyttöä.

Pidän myös kirjoista sisustuselementtinä, ne mielestäni tuovat tunnelmaa muuten kolkkoon olohuoneeseen. Juuri eilen itseasiassa ostin kokonaan uuden hyllykön Royaldesignin outletista, jotta saan vielä enemmän hamstrattua kirjoja säilöön..

Lisäyksenä vielä että ei ole mielestäni järkevää ostaa kaikkia pokkareita, jne kirjoja tai lehtiä uutena.. Klassikot erikseen ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän