Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillain ihmisillä on vielä tänä päivänä kirjahylly?

Vierailija
29.03.2018 |

Kaiken, siis kaiken, saa nykyään e-kirjoina. Miksi joku hamstraa vielä pölyä kerääviä ja tilaa vieviä kirjoja?

Kommentit (849)

Vierailija
261/849 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, juuri eilen hankin uuden kirjahyllyn vanhojen lisäksi :D Kyllästyin seinien vierustoilla lojuviin kirjoihin.

Vierailija
262/849 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjahylly sopii hyvin amerikkalaisesta tammesta tehdyn viinikaapin kanssa sisustukseen. On mukavaa istua kirjastohuoneessa, nauttia hyvästä kirjasta ja hyvästä punaviinistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/849 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on. Siellä pidetään kaikki lapsen ja omat paperit, passit, kortit, epikriisit, vakuutuspaperit, maksetut laskut, luetut lehdet, tietokoneet, piuhat ja muut laitteet, tulostuspaperit, lautapelit, lahjapaperit, ym, ym. Todella hyödyllinen olemassa. En kyllä tiedä, mihin nuo kaikki kamat tunkisin ilman toimivaa kirjahyllyä ja arkistointia. Ovellinen hylly pitää olla ja laatikosto mukana. Todellä kätevä, kokeile sinäkin.

Vierailija
264/849 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on. Siellä pidetään kaikki lapsen ja omat paperit, passit, kortit, epikriisit, vakuutuspaperit, maksetut laskut, luetut lehdet, tietokoneet, piuhat ja muut laitteet, tulostuspaperit, lautapelit, lahjapaperit, ym, ym. Todella hyödyllinen olemassa. En kyllä tiedä, mihin nuo kaikki kamat tunkisin ilman toimivaa kirjahyllyä ja arkistointia. Ovellinen hylly pitää olla ja laatikosto mukana. Todellä kätevä, kokeile sinäkin.

Varmaan kaunis.

Vierailija
265/849 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa kuinka paljon maksaisi korvata mun kirjat e-kirjoilla? Mulla on hyllyssä yli 200 kirjaa, löytyy myös ensipainoksia ja virhepainoksia, osa niistä sellaisia joista myydessä voisin pyytää 1500€. Lisäksi minä en halua lukiessa huolehtia siitä loppuuko akku, vaan lukea rauhassa. En omista yhtään e-kirjaa enkä tule omistamaankaan.

Vierailija
266/849 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaa kuinka paljon maksaisi korvata mun kirjat e-kirjoilla? Mulla on hyllyssä yli 200 kirjaa, löytyy myös ensipainoksia ja virhepainoksia, osa niistä sellaisia joista myydessä voisin pyytää 1500€. Lisäksi minä en halua lukiessa huolehtia siitä loppuuko akku, vaan lukea rauhassa. En omista yhtään e-kirjaa enkä tule omistamaankaan.

Mut eikö pelottaisi lukea jotain 1500 euron kirjaa. *räps* ja *oho*

Vierailija
267/849 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamstraajat tarvii isot hyllyt. Ei maksettuja laskuja,epikriisejä,,,,, tarvi säilyttää.

E-kirjat riittää  nykyään. No on meilläki kirjahylly, kirjat viety divariin ajat sitte,ja viedään lukemisen jälkeen jos sattuu ostamaan.  Nykysin pikku kirjahylly on minun baarikaappi, ja sille on käyttöä.

Vierailija
268/849 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne kirjat säilytetään jos ei kirjahyllyssä?

Vierailija
269/849 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköä ei tule ikuisesti pistorasiasta. Jossain vaiheessa kaikkien meidän täytyy yrittää selviytyä omillamme.

Vierailija
270/849 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivistyneen ihmisen ei tarvitse esitellä kirjojaan tai tuhota luontoa itsekkäiden mielihalujensa takia.

Nyt oli kyllä sellanen kommentti, että pakko vähän lasta opettaa.

Kirjat eivät tuhoa luontoa, kirjojen tekeminen ei tuhoa luontoa. Se on suoraan sanottuna kärpäsenpaska verrattuna siihen, miten paljon nykyinen kulutuskeskeinen kulttuuri sitä tuhoaa. Kulttuuri, jota sinä kannatat selittämällä, miten kaikki, joilla ei ole kaikkia uusimpia teknisiä laitteita, on sivistymätön luonnon tuhoaja.

Jos joskus oikeasti lukisit kirjoja, ei vain niitä lasten/nuorten fantasianovelleja yms siltä kalliilta laitteeltasi, jonka elinikä on yhtä pitkä kuin sen takuu, voisit ehkä ymmärtää maailmasta edes hieman enemmän.

Sinä olet se, joka tuhoaa luontoa ostamalla jatkuvasti uusimmat tekniset laitteet, joiden materiaaleja ei saa luonnosta ja niitä on vaikea tuhota. Verrataan taas vaikka kirjaan. Sen on pahvia ja paperia, se palaa - se häviää. Elektroniikka on enemmänkin ongelmajätettä, josta ei pääse eroon. Jota kelluu valtamerissä.

Vierailija
271/849 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset laittavat aikansa ja rahansa erilaisiin asioihin. Minä en ole koskaan törsännyt vaatteisiin, ulkonäköön, tekniikkaan tai bilettämiseen, mutta rakasta kierrellä divareita, selailla vanhoja kirjoja ja tehdä löytöjä. Hyllyissä, joita on kotonamme joka ikisessä huoneessa, on ihania aarteita; lapsuuden rakkaimmat kuvakirjat, kuolemattomat klassikot, elämää suuremmat tarinat, pienet hauskat viihdemakupalat ja tietokirjat eri vuosikymmeniltä - ja sadoilta. Palaan niihin yhä uudestaan ja uudestaan, olen lukenut niitä omille lapsilleni ja toivon jonain päivänä saavani jakaa niitä myös lapsenlapsille. Rakastan kirjoja niin esineinä kuin sisältönsä puolesta. Ne ovat eläviä dokumentteja edustamastaan aikakaudesta, taideteoksia ja suurien ja pienten tunteiden ehtymättömiä lähteitä. Rakastan kirjan pitelemistä käsissäni, sen kansien hypistelemistä, lehtien kääntämistä, sivujen tuoksua, sitä ihanaa ääntä, joka kirjan avaamisesta ja sivujen kääntämisestä kuuluu. Ja ne seikkailut, joihin kirjat meidät vievät...!

Olen perinyt kirjarakkauden vanhemmiltani ja isovanhemmiltani - ja onnistunut jakamaan sen myös lapsilleni, jotka kaikki ovat kovia lukemaan ja kirjoittamaan.

Niin, meitä on joka junaan. Minä olen kirja-addikti. :)

Vierailija
272/849 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on kirjahylly, koska olen ammatiltani kirjailija ja luen paljon. E-kirjojen lukemisesta en pidä...

Vierailija
273/849 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme täpötäyttä kirjahyllyä, kirjoja pyörii siellä täällä, lisää hyllytilaa tarvittaisiin. Ajatteleppa sitä mauttomuuden huipentumaa.

Vierailija
274/849 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken, siis kaiken, saa nykyään e-kirjoina. Miksi joku hamstraa vielä pölyä kerääviä ja tilaa vieviä kirjoja?

Hyllyissä voi säilöä myös muumioituneita tyhjäpäisiä miksittäjiä. Näyttää komealta, jos asentaa lasiovet.

Vierailija
275/849 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 7 kirjahyllyä.  Ei niissä ole kaikissa kirjoja. En lue e-kirjoja. Kokeilin muttei ole mun juttu.

Vierailija
276/849 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kun en ole mikään tekniikan ihmelapsi, niin kerropas mistä saan käsiini Wolfgang Puschmanin kavio- ja norsueläimet e-kirjana? Olen etsinyt sitä tuloksetta normikirjana nyt yli 10 vuotta.

Vierailija
277/849 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimukset osoittaa, että fyysinen kirjojen omistaminen lisää todennäköisemmin älykkyyttä. Olettaen, että niitä kirjoja luetaan, eikä vain säilötä. Ja kun ne on esillä, niihin tartutaan helpommin.

Vierailija
278/849 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kirjahylly, koska minulla on kirjoja, ja saatan ostaa niitä jopa lisää.

TV:n sensijaan lahjoitin pois, ei kiinnosta.

Vierailija
279/849 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kirjahylly, koska minulla on kirjoja, ja saatan ostaa niitä jopa lisää.

TV:n sensijaan lahjoitin pois, ei kiinnosta.

Mä en ole ikinä omistanut tv.tä

Ei ole kiinnostanut.

Olen 52.

Vierailija
280/849 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkia kirjoja saa e-kirjoina. Mulla on paljon kirjoja, joiden painokset on aikaa sitten loppuneet eikä todellakaan saa e-kirjana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi