Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka pelkäätte hämähäkkejä

Hämähäkkikammoinen
21.03.2018 |

Miten toimitte, jos taloon tulee sisälle hämähäkki? Miten siitä pääsee eroon ilman, että koskee siihen? Antakaa neuvoja kesän varalle :D

Kommentit (226)

Vierailija
41/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämähäkin listiminen tuo huonoa onnea. Vien ne ulos.

Mistä tällainen uskomus on peräisin?

Vanhankansan viisauksia. Kuten myös se, että hämähäkit viihtyy vaan onnellisessa kodissa.

Vierailija
42/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidä pitäis kuskata helikopterilla Amazonin sademetsään päiväksi ja tulla sitten illalla katsomaan onko kaikki saaneet slaagin. Minua kuvottaa tällainen mielenheikkous.

Et ole ilmeisesti perehtynyt fobioihin? Niille ei vain voi mitään.

-ap

Olen perehtynyt ja ne ovat heikkoutta.

Porvoossa ilmeisesti :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämähäkin listiminen tuo huonoa onnea. Vien ne ulos.

Mistä tällainen uskomus on peräisin?

Vanhankansan viisauksia. Kuten myös se, että hämähäkit viihtyy vaan onnellisessa kodissa.

Okei, toi on vähän hellyyttävää :D mutta en silti halua niitä tänne todistamaan onnellisuutta.

Vierailija
44/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos en pyörry kauhusta, heitän jonku sanomalehden sen päälle ja tallaan kuoliaaksi. Noista ei ole onneksi ollut riesaa kun asun myös keskellä kaupunkia 6. krs.

Ohiksena voin kertoa, että viime kesänä juttelin erään vanhemman miehen kanssa (suomalainen), joka on asunut Australiassa jo 30v. 

Juteltiin niitä näitä ja sanoin, että en voi matkustaa Australiaan, koska siellä on niitä hämähäkkejä. Mies vain ihmetteli ja sanoi, että ei ne ole myrkyllisiä sielläpäin missä asuvat. Hän ei millään ymmärtänyt, että en minä myrkyistä välitä, pelkään niitä ihan hirveästi, oli myrkkyä tai ei. Sitten hän kertoili, että on hämähäkkejä joskus tullut olohuoneeseen kun lapset oli pieniä, mutta lapset  itse heitteli niitä ulos. Yök.

Ja postilaatikolla kun käy, pitää ensin tsekata sinne, ettei ole hämähäkkiä, jotkut voi purra kivuliaasti. Kämmenen kokoisia ovat kuulemma. Voi tseesus. Mies ei yhtään ymmärtänyt tätä mun kammoa.

Tämä araknofobia rajoittaa oikeasti matkustamistakin. Taannoin oli juttua HS, että Britanniassakin on tosi isoja hämähäkkejä, jotka tunkee asuntoihin sisälle.

Haluaisin matkustaa juuri esim Australiaan, mutta saisin kyllä aikamoisen kohtauksen jos kämmenen kokoinen hämähäkki tulisi vastaan. Tietääkö joku, voiko tätä pelkoa hoitaa jotenkin että sen saisi pois? En vaan pysty elämään noiden otusten kanssa.

Kyllähän niitä siellä oli, mutta huvittavaa kyllä ne isot on yleensä vaarattomampia. Pieniä täytyy vahtia etteivät mene esim kenkään. Niiden purema on vauvoille ja vanhuksille kohtalokas ja hyväkuntoiselle aikuisellekin kivulias.

Vierailija
45/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään hämähäkkejä ihan kuollakseni, mutta vain sisätiloissa. En mä niistä ulkonakaan pidä, mutta nurmikolla lepäävä hämis ei saa mussa lähellekään samanlaista reaktiota kuin vaalealla laminaatilla kipittävä veikko. Hrrr.

Vierailija
46/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa jos on kotona. Jos ei, niin pakko se on itse tehdä. Mieluiten liiskaan kirjan tai kengän avulla. Yhtenä syksynä tänne oli jostain päässyt pari todella isoa hämähäkkiä, jotka huomasin yöllä. Sydänkohtaus oli erittäin lähellä. No, paiskasin kirjan päälle ja se siitä. Tuosta lähtien on lähes joka yö ollut pelkotiloja ja pakko välillä silmäillä huone läpi niiden varalta. Pikkuhämähäkit ei niin paljoa pelota, mutta nuo älyttömän kokoiset monsterit on karmivia.

Vierailija
47/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen terveyskeskuslääkäri, ja pahin kammoni on, että tulee potilas, jolta pitää poistaa hämähäkki korvasta. Tähän saakka olen saanut delegoitua toiselle lääkärille. 

Onko tullut tällaisia tilanteita oikeasti? Hyi hyi hyi ja vielä kerran hyi D:

Pistäpä Youtuben hakuun spider in ear. 

Vierailija
48/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni myös paha hämppykammo. Ahdistaa jo valmiiksi tuleva kesä. Harmittaa kun tää tosiaan rajoittaa elämää. Mökkeilemään uskallan lähteä vain talvisin. Metsässä en viihdy, etelään ei voi lähteä, eikä mihinkään muuallekaan, missä voisi olla isompia hämyjä kun täällä. Eikä kysymykseen tule ikinä muuttaa rivariin tai omakotitaloon. Lukit ovat pahimpia (joo tiedän, eivät ole hämähäkkejä, tarpeeksi lähellä kumminkin).

Onko täällä ketään, kuka olisi päässyt yli tästä kammosta? Apua..

Vierailija
49/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämähäkit pyydystää kärpäsiä ja hyttysiä, joten olkoot minun puolestani jos ei ala häiriöksi olemaan.

Vierailija
50/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen terveyskeskuslääkäri, ja pahin kammoni on, että tulee potilas, jolta pitää poistaa hämähäkki korvasta. Tähän saakka olen saanut delegoitua toiselle lääkärille. 

Juu olen kuullut yhdestä tapauksesta, mutta onko se yleistäkin?

Vierailija
51/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
52/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
53/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni myös paha hämppykammo. Ahdistaa jo valmiiksi tuleva kesä. Harmittaa kun tää tosiaan rajoittaa elämää. Mökkeilemään uskallan lähteä vain talvisin. Metsässä en viihdy, etelään ei voi lähteä, eikä mihinkään muuallekaan, missä voisi olla isompia hämyjä kun täällä. Eikä kysymykseen tule ikinä muuttaa rivariin tai omakotitaloon. Lukit ovat pahimpia (joo tiedän, eivät ole hämähäkkejä, tarpeeksi lähellä kumminkin).

Pahenee vaan iän myötä!  Voisko joku ammattilaisen hoitama ja valvoma siedätyshoito tepsiä... :(

Vierailija
54/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä pääseekö noista kammoista eroon, mutta eikös joku aika sitten tullut telkkarista sarja, jossa ihmiset pyrki siedätyshoidolla eroon kammoistaan? Siis koirakammoiset laitettiin koirien lähelle ja sitten oli ainakin korkean paikan kammoisia ja käärmekammoisia. Ymmärrettävistä syistä en katsonut sitä jaksoa, jossa oli hämähäkit aiheena.

Mä rakastan kesämökkeilyä ja mun veljen mökki on aina mulle käytössä kun haluan mennä sinne, he itse käyvät tosi harvoin enää. Mutta se ulkohuusi... siellä on hämähäkkejä tietenkin. Asia on ratkaistu niin, että jos mulla on iso hätä, mun mies käy ensin tsekkaamassa paikat ja sitten vasta menen. Yöllä jos menen, käyn pissalla metsänreunassa, en sentään herätä miestä. Yleensä ison hädän pidättelen kauppareissulle ja sitten huoltiksella käyn vessassa. 

Säälittäväähän tämä on, mutta ei tälle mitään voi :(.

Vierailija
55/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi helvetti aikuiset ihmiset olette oksettavia. Imuri on ehkä inhottavin vaihtoehto mitä voi keksiä. >:(

Itsekin pelkään ja välillä tulee itkukohtaukset, mutta en henno tappaa. Laitan lasin alle ja sitten paperin tason ja hämiksen väliin (varovasti ettei jalat mene poikki) ja vien pihalle. Itsekin asun yläkerroksessa ja harvemmin noita on näkynyt. Itselle tulee kuitenkin pahempi mieli turhaan tappamisesta kuin siitä pelosta lasia kantaessa.

Ja jos sattuu joku olemaan paikalla niin hän sitten vie käsin pihalle. Mun läsnäollessa ei niitä tapa, yksin varmaan liiskaileekin.

Vierailija
56/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se kovin yleistä on? Mutta olihan joskus iplehdissä juttua kun joku oli ottanut aurinkoa rannalla (ei Suomessa) ja nukahtanut siihen. Sitten Suomessa oli ihmetellyt paisetta poskessa, ja lääkärin puhkaistessa  sen, sieltä oli kipittänyt pieniä hämähäkkejä.  Vai oliko tää urbaanilegendaa? Mutta kyllä mä muistaisin lukeneeni tällaisen jutun.

Vierailija
57/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta imurista: itse en ole huomannut, että hämis olisi ilmaantunut takaisin. Myös jossain tuholaistorjuntasarjassa hävittivät mustia leskiä imuroimalla niiden seitit ja muut, ja sanoivat että imuri on paras konsti hävittää hämähäkkejä. Voihan sen pölypussin vaikka hävittää sitten saman tien jos pelottaa :)

Ja hitto, mullakin on kaksi kissaa mutta ei niistä kumpikaan ole tajunnut pelastaa mua pulasta vaikka olen suunnilleen tyrkkinyt niitä hämähäkkien luo.

Siedätys on mulla auttanut vähän, silloin niihin tottuu sen verran ettei ihan hirveää slaagia saa, mutta luonnollisesti niitä välttelee tapansa mukaan niin paljon kun pystyy - ja pitkän talven jälkeen kesällä saatu siedätys on jo menettänyt tehonsa :(

Muutin itse viime kesänä omakotitaloon ja olihan se hirveää, mutta jotenkin siitä selvisi... mutta pelottaa todellakin tuleva kesä, pitää alkaa tehdä toimintasuunnitelmia tulevan varalle!

Vierailija
58/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa hellästi esim paperin reunaan ja päästää ikkunasta ulos. Olen pelastanut monta hämähäkkiä. Hassuja pikku veijareita.

Vierailija
59/226 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se kovin yleistä on? Mutta olihan joskus iplehdissä juttua kun joku oli ottanut aurinkoa rannalla (ei Suomessa) ja nukahtanut siihen. Sitten Suomessa oli ihmetellyt paisetta poskessa, ja lääkärin puhkaistessa  sen, sieltä oli kipittänyt pieniä hämähäkkejä.  Vai oliko tää urbaanilegendaa? Mutta kyllä mä muistaisin lukeneeni tällaisen jutun.

Googlesta löytyi heti tuo hämähäkki korvassa ja hämähäkkejä naaman paiseessa jne.

Vierailija
60/226 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlesta löytyi heti tuo hämähäkki korvassa ja hämähäkkejä naaman paiseessa jne.

Onko tuo paise juttu urbaanilegenda vai ei?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä