Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tietää, että olen 1/8 romani :D

Vierailija
21.03.2018 |

Eli siis ukkini on puoliromani. Ukin isä ja ukin isovanhemmat olivat kiertolaisia ja asettuivat ukin äidin vanhempien kotiin asumaan. Aika mielenkiintoinen tarina. :D En tiedä miksi se on salattu.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 1/4. Ihan vaalea ja siniset silmät, eikä kukaan ikinä usko kun kerron :)

Miksi kerrot?

Vierailija
22/86 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 1/4. Ihan vaalea ja siniset silmät, eikä kukaan ikinä usko kun kerron :)

Miksi kerrot?

Teen sellaista työtä missä kuulen paljon kun mustalaisia haukutaan. Haluan vaan hämmentää kun kerron itse olevani :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emmä tuosta ainakaan mitenkään ylpe olisi.

Mä olen ylpeä. Miksi häpeisin esivanhempiani?

Vierailija
24/86 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ylpeä. Miksi häpeisin esivanhempiani?[/quote

Vaikka siksi että esivanhemmistas hyvin suuri osa on kautta aikain ollut hyvin kyseenalaisessa maineessa, hyvästä syystä.

Vierailija
25/86 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka siksi että esivanhemmistas hyvin suuri osa on kautta aikain ollut hyvin kyseenalaisessa maineessa, hyvästä syystä.

Ja siksi pitäisi hävetä omia sukujuuriaan koska joku jossain joskus on tehnyt jotain ja siksi heillä on tietty maine? Kyllä mahtaa elämäsi olla hankalaa..

Vierailija
26/86 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö silti töissä?

Vierailija
27/86 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhojen valokuvien perusteella olen päätellyt, että äitini isän äiti oli romani, eli 1/16 osa romani. Äidillä oli vielä tumman ruskeat silmät ja tummat hiukset. Itse olen vihreäsilmäinen (ja maantienvärinen).

Vierailija
28/86 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nyt siis 1/8 uhri ! Hienoa!

Sinulla on nyt virallinen oikeus pahoittaa mielesi erinäisistä rasistisista stereotypioista ja ilmauksista.

Vierailija
29/86 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista :-)

Ap. Huomaatko asian jollakin tavalla luonteessasi?

Kuinka paljon perimä meissä vaikuttaa?

Oletko luonteeltasi tunteellinen, äänekäs, äkkiä suuttuva, sillä tällaisia stereotypioita ainakin itselläni on romaneista?

Vierailija
30/86 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukahauskat ja typerykset taas vauhdissa.

Vierailija
31/86 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi sinä luulet olevasi?

Vierailija
32/86 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista :-)

Ap. Huomaatko asian jollakin tavalla luonteessasi?

Kuinka paljon perimä meissä vaikuttaa?

Oletko luonteeltasi tunteellinen, äänekäs, äkkiä suuttuva, sillä tällaisia stereotypioita ainakin itselläni on romaneista?

Nuo sun kuvailemat piirteet sopii puoleen euroopan kansoista.

Vierailija
33/86 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi sinä luulet olevasi?

Eipä tuo ainakaan hauska ollut joten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin...

Vierailija
34/86 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siksi pitäisi hävetä omia sukujuuriaan koska joku jossain joskus on tehnyt jotain ja siksi heillä on tietty maine? Kyllä mahtaa elämäsi olla hankalaa..

”Joku” ”jossain” =lähes koko ryhmittymä varkaita, epäluotettavia työnvieroksujia.

Ap kertoi, että romanit asuivat talossa työtä vastaan - eli nämä romanit eivät vieroksuneet työtä.

Vierailija
35/86 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä on osittain myös. Jännä ajatella että osittain sukujuuret on Intiasta Punjabin, Rajasthanin alueilta.

Itellä kyllä vaalea tukka, vaalea iho, mutta silmät mulla on sellaset mantelin muotoiset ns jaden vihreet. Ei kovin yleistä pohjois eurooppalaisilla.

Vierailija
36/86 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhojen valokuvien perusteella olen päätellyt, että äitini isän äiti oli romani, eli 1/16 osa romani. Äidillä oli vielä tumman ruskeat silmät ja tummat hiukset. Itse olen vihreäsilmäinen (ja maantienvärinen).

Ei voi pelkästä ulkonäöstä päätellä. Mun suku on täynnä tummahiuksisia ja ruskeasilmäisiä. Sukututkimusta on tehty pitkälle eikä sieltä romaneita löydy. Kyllä ihan kantaväestöstäkin löytyy tummia.

Vierailija
37/86 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis ukkini on puoliromani. Ukin isä ja ukin isovanhemmat olivat kiertolaisia ja asettuivat ukin äidin vanhempien kotiin asumaan. Aika mielenkiintoinen tarina. :D En tiedä miksi se on salattu.

Pitäiskö tästä olla yllättynyt? wt-palstalaisella on kunnon wt-tausta!

Wt-piireihin kuuluvien yksi tunnusmerkki taitaa olla rasismi. Kyllä, se olet juuri sinä!

Vierailija
38/86 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on aina niin päin, että mies on se manne n*kru ja äiti se suomalainen? Onko suomalainen jotenkin helppo?

Siis onko suomalainen nainen jotenkin helppo, piti sanomani

Vierailija
39/86 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Joku” ”jossain” =lähes koko ryhmittymä varkaita, epäluotettavia työnvieroksujia.

Ap kertoi, että romanit asuivat talossa työtä vastaan - eli nämä romanit eivät vieroksuneet työtä.

Ei kai, kun silloin ei ollut kelaa.

Vierailija
40/86 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnvieroksunta laajempana ilmiönä ja joissain tapauksissa myös elämäntapana, koskien siis koko väestöä, on alkanut vasta tämän ns. hyvinvointivaltion aikana. Yhteiskunta monipuolisine tukineen mahdollistaa tuollaisen. PS. Olen itsekin "nauttinut" noita tukia aikoinani, nuorena kun olin kovin levoton sielu, mutta viimeiset kymmenkunta vuotta olen ollut työelämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän