Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntolaina

Vierailija
04.05.2025 |

Voiko joku auttaaa??

Elikkäs olen nuorena ollu tyhmä ja idiootti jonka takia joskus mennyt ottamaan kulutusluottoja.

Mulla ollut valmiiksi 20k opintolainaa + 28k kulutusluottoa. 

Minulla on vakituinen työpaikka, tienaan noin 2000€ kuussa verojen jälkeen. Nyt ollaan miesystäväni kanssa mietitty ensiasunnon ostamista ja hän ei siis tiedä näistä mun veloista, paitsi opintolainasta olen kertonut. Onko mahdollista hakea yhdessä asuntolainaa ilman että toinen saa kuulla mun laina historiasta? 

Tiedän olisi varmaa ollut helpompaa jos olisin rehellinen ja kertoisin hänelle kaiken mutta en ole uskaltanut kertoa tästä. Olin tosiaan nuorempana todella tyhmä kun menin ottamaan turhia lainoja ja kyllä kaduttaa ihan helvetisti mutta nykyään en tee sitä enää ja pärjään ihan hyvin mun kuukausipalkalla vaikka maksan samalla niitä lainoja pois. 

Meillä olisi myös mahdollista saada takaajia tähän asuntolainaa mutta seki taitaa vaatia sitä että heille kerrotaan mun menoista veloista yms?

Kiitos avusta! :)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota laina joltain moottoripyöräkerholta ja maksa pankkilainat pois.

Näin ei saa tietää.

Vierailija
2/23 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista hakea yhdessä lainaa niin, ettei toinen saisi tietää veloistasi. Kerro siis heti tilanteestasi rehellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti miten epärehellinen olet. Lopettaisin suhteen samantien, kun saisin kuulla tuollaisesta valheesta. 

Vierailija
4/23 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tämmöisiä neuvoja kaipasinki,  kuulostaa enemmänkin vittuilulta. Ymmärrän tietysti pointtisi   mutta olisi kiva jos sitä eritavalla olisi tuotu esille. 

Vierailija
5/23 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena? No paljon siitä 28 000 eurosta on vielä velkaa jäljellä?

Vierailija
6/23 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, jos olisi tuollainen kumppani , joka yrittää pimittää noin isoa asiaa. 

Vierailija
7/23 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toivottavasti ei ole vaan asiat tulee julki. 

Vierailija
8/23 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten edes kehtaat miettiä tuollaisen asian pimittämisen? Jotain moraalia sentään parisuhteeseen. 

Vierailija
9/23 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ollut omat lainat yhteiseen asuntoonkin, mutta en muista saako silloinkin toinen tietää muista veloista. 

Vierailija
10/23 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, takaajille tulee tiedot taattavan veloista ja vastuista. Minullekin tuli kaikki tiedot veljeni ja hänen vaimonsa veloista kun veljeni kanssa yhdessä omistama asunto meni hänen lainansa osa-takuuksi.

Vierailija
11/23 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde helvetistä. Kumppani valehtelee, niin että korvat heiluu. 

Vierailija
12/23 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista salata. Joko maksat lainan pois ennen uuden lainan ottoa tai sitten mies hyväksyy sinut lainoineen päivineen jos oikein kauniisti pyydän anteeksi ja koetatte saada lainan yhdessä.

13/23 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ostako asuntoa. Sulla on niin pienet tulotkin että et saa lainaa, kun ei ole omaa pääomaa säästettynä ja aiempia velkoja on. Valitettavasti.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
14/23 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Älkää ostako asuntoa. Sulla on niin pienet tulotkin että et saa lainaa, kun ei ole omaa pääomaa säästettynä ja aiempia velkoja on. Valitettavasti.

Juurikin näin. Toki jos puolisolla on isot tulot, voitaisiin hänelle yksin asuntolaina myöntääkin. Täytyy nimittäin olla jotain todella korkea korkoista lainaa tuo 28 000€, koska ei suomalaiset normipankit myönnä 20 000€:n opintolainan päälle 28 000€:a vakuudetonta lainaa, jos nettotulot on n. 2 000€/kk. Jos on näitä korkeakorkoisia lainoja jäljellä, ei pankki myönnä mitään lainaa, paitsi ehkä niiden pienelle loppusummalle järkevämmällä korolla poismaksulainan. 

Vierailija
15/23 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki ei myönnä teille lainaa sinun velkojesi takia. Katsovat kyllä pitkään sitä kulutusluottoa ja koko tilanne kertoo sinusta paljon. Se on pankille ihan liikaa.

Vierailija
16/23 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankit on tosi tarkkoja. Niitä ei kuseteta.

Vierailija
17/23 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee jo tuosta aloituksesta "elikkäs", että tyhmä olet.

IsmaelBarnard
18/23 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet epävarma lainan saamisesta vanhojen kulutusluottojen takia, suosittelen ottamaan yhteyttä useampaan pankkiin. Kilpailutus ja avoin keskustelu voi yllättää positiivisesti omalla kohdalla Nordea suhtautui joustavasti

https://geometrydashspam.io

Vierailija
19/23 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti miten epärehellinen olet. Lopettaisin suhteen samantien, kun saisin kuulla tuollaisesta valheesta. 

Omat raha-asiat ovat jokaisen omia eikä liity rehellisyyteen mitenkään, kun asiansa ja laskunsa hoitaa.

Silloin tietysti, kun yhteistä omaisuutta aletaan suunnitella niin pitää oma rahatilanne tuoda ilmi toiselle. Ap nyt ilmeisesti hoitaa velkojaan, tosin pienet on tulot ja velkojen korot varmaan suuret. 

Vierailija
20/23 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa asuntolainaa.  Ehkä joitain vuosia sitten olisit mutta et nykyisessä taloudellisessa tilanteessa. Pankit on tosi tarkkoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi