Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pia Johanssonin kirja joka kertoo elämästään psykopaatti puolison kanssa.

Vierailija
06.10.2022 |

https://kirja.elisa.fi/ekirja/sinun-parhaaksesi

Tosi tarina. Kirja suositus kaikille aikuisille. Itse kuuntelin kirjan. Alussa oli kivaa mutta loppujen lopuksi kumppanin toimet ja sanat veivät puolison suljetulle ostastolle.

Kirjassa puhutaan kumppanin nimeksi Fredrik Andersson. Olisi kiva nähdä kuva. Google haulla ei saa potentiaalista tietoa. Niin, mikäli miehen nimi oli oikeasti Fredrik.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) Kuka on Pia Johansson

b) Kuka on Fredrik Andersson

c) miksi minua kiinnostaisi kuunnelta täysin tuntemattomien ihmisten elämäkertaa?

Vierailija
2/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin kirjan. Olin itse toipumassa narsistipsykopaatista. Tunnistin samoja asioita heillä ja omassa suhteessani, joka ei onneksi mennyt murto-osaakaan noin pitkälle.

Tämä kirja ja pari muuta on kolhtanut minun kokemuksiini jotenkin koskettavammin kuin jotkut muut perinteisemmät mustasukkaiset hakkaajat ja kobtrolloijat, joita näissä kirjoissa yleensä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin kirjassa nainen sai varoituksen eksältä. Hän ei uskonut. Olen kipuillut sitä, pitäisikö minun varoittaa nykyistä naista vai jättää tekemättä. En voi kyllä millään varoittaa jokaista enkä halua narsistipsykopaatin kostoakaan.

Vierailija
4/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

a) Kuka on Pia Johansson

c) miksi minua kiinnostaisi kuunnelta täysin tuntemattomien ihmisten elämäkertaa?

No sitä en tiedä, mikä sua kiinnostaa ja mikä ei

Kirjan pointti on kuitenkin psyykkisesti sairaan miehen kanssa elämisessä.

Vahvasti liioiteltu teksti, kuten aina on, myös elämänkerroissa.

Sitäpaitsi miestä tuskin on diagnosoitu koskaan varsinaiseksi psykopaatiksi, sillä todellisiudessa psykopaatteja on Suomessa on vain häviävän pieni osa ihmisistä.

Sanat ja käsitteet narsisti ja psykopaatti, ovat Suomessa kokoneet syvän inflaation, jo ajat sitten.

Jos kanssaihminen ei ole juuri sellainen, kuin itse hänen haluaisi olevan, hän on välittömästi narsisti tai psykopaatti.

Käytännössä vain rikolliset ovat psykopaatteja.

Vierailija
5/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

a) Kuka on Pia Johansson

Sitäpaitsi miestä tuskin on diagnosoitu koskaan varsinaiseksi psykopaatiksi, sillä todellisiudessa psykopaatteja on Suomessa on vain häviävän pieni osa ihmisistä.

Sanat ja käsitteet narsisti ja psykopaatti, ovat Suomessa kokoneet syvän inflaation, jo ajat sitten.

Jos kanssaihminen ei ole juuri sellainen, kuin itse hänen haluaisi olevan, hän on välittömästi narsisti tai psykopaatti.

Tapahtumapaikka Ruotsi eikä Suomi. Mieshän oli rikollinen.

Kyllä psykopaatti pitää voida sanoa psykopaatiksi, vaikka se kuinka sinua harmittaisi.

Vierailija
6/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

a) Kuka on Pia Johansson

Noin 1 % ei ole mikään häviävän pieni osa ihmisistä. Ja kaikki psykopaatit eivät tee rikoksia.

Vierailija
7/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjan elämä psykopaattipuolison kanssa?

Vierailija
8/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipedian mukaan miehistä psykopaateiksi voidaan luokitella noin 3-5 prosenttia, joten ei se nyt mitään niin kauhean harvinaista ole. Jos koulussa on sata oppilasta yhdellä luokka-asteella niin siellä kasvaa muutama psykopaatti. 

Eksästäni toteutuu näistä piirteistä lähes kaikki, eli voinen vapaasti kuvailla häntä psykopaatiksi tai narsistiksi psykopaattisin piirtein. 

Robert Hare on laatinut Hervey Cleckleyn kuvauksen pohjalta oman 20-kohtaisen piirreluettelonsa:[25]

Lipevyys ja pinnallinen viehätysvoima  x

Vahvalta vaikuttava omanarvontunto  x

Stimulaation tarve ja taipumus ikävystymiseen  x

Patologinen valehtelu  x

Petkuttaminen ja manipulointi  x

Katumuksen ja syyllisyydentunteen puuttuminen  x

Tunteiden pinnallisuus   x

Kovuus ja tunteettomuus, empatian puuttuminen  x

Loismainen elämäntyyli   x

Heikko käyttäytymisen kontrolli   -

Promiskuiteetti (sukupuolinen holtittomuus tai valikoimaton sukupuoliyhteys eri partnerien kanssa) x

Varhaiset käyttäytymisongelmat   x

Realististen pitkän tähtäimen päämäärien puuttuminen   x

Impulsiivisuus   x

Vastuuttomuus   x

Kyvyttömyys ottaa vastuuta omasta käyttäytymisestä    x

Useita lyhytaikaisia avo- tai aviosuhteita   x

Nuorisorikollisuus  en tiedä

Ehdonalaisen vapauden peruutus  en tiedä

Monipuolinen rikollisuus /   on tehnyt rikoksia ja petoksia, joista ei ole joutunut vastuuseen

Vierailija
9/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi muuta aihepiirin kirjaa:

Riistetty, raiskattu, kaupattu / Jessica Devert,  Paulina Bengtsson  (seksuaaliseen riistoon painottuva)

Paholainen vuoteessani/ Carolyn Woods (taloudelliseen hyväksikäyttöön ja narsistipsykopaatin muuhun manipulaatioon painottuva)

Vierailija
10/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

a) Kuka on Pia Johansson

Noin 1 % ei ole mikään häviävän pieni osa ihmisistä. Ja kaikki psykopaatit eivät tee rikoksia.

1 % on paljon. Minä olen opettaja amk:ssa ja minulla on nyt syksyllä 5 opintojaksoa, eli olen tekemisissä 200 opiskelijan kanssa. Laskennallisesti törmään kahteen psykopaattiin syksyn aikana. Ensi keväänä kahteen uuteen. Ja olen ollut opettajana 20 vuotta, eli olen elämässäni tavannut heitä paljon.

Kun tähän lisää narsistit, joita on 2-5 %, niin. En enää ihmettele, kun kaiken maailman vääntäjiä on tunneilla.

Vierailija
11/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

a) Kuka on Pia Johansson

1 % on paljon. Minä olen opettaja amk:ssa ja minulla on nyt syksyllä 5 opintojaksoa, eli olen tekemisissä 200 opiskelijan kanssa. Laskennallisesti törmään kahteen psykopaattiin syksyn aikana. Ensi keväänä kahteen uuteen. Ja olen ollut opettajana 20 vuotta, eli olen elämässäni tavannut heitä paljon.

Kun tähän lisää narsistit, joita on 2-5 %, niin. En enää ihmettele, kun kaiken maailman vääntäjiä on tunneilla.

Jos opetat vaikkapa markkinointia, rahoitusta tms niitä narsisteja ja psykopaatteja on läsnä laskennallista määrää enemmän kuin vaikka sairaanhoitajaksi opiskelemassa. 

Vierailija
12/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

a) Kuka on Pia Johansson

a) Ruotsalainen nainen, kampaamoalan yrittäjä.

b) hänen puoliso, viiden vuoden ajan.

c) tähän en osaa vastata, luulen että sinä osaat vastata paremmin oman pääsi sisäisistä asioita.

Kiitos kommentista ja mukavaa päivän jatkoa sinulle.

ap

Vierailija
13/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

a) Kuka on Pia Johansson

c) tähän en osaa vastata, luulen että sinä osaat vastata paremmin oman pääsi sisäisistä asioita.

ap

Tirhapa kommentista on loukkaantua Harvaa ihmistä kiinnostaa asiat, joissa ole mitään kosketuspintaa

Vierailija
14/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin kirjassa nainen sai varoituksen eksältä. Hän ei uskonut. Olen kipuillut sitä, pitäisikö minun varoittaa nykyistä naista vai jättää tekemättä. En voi kyllä millään varoittaa jokaista enkä halua narsistipsykopaatin kostoakaan.

Ihminen kun on rakastunut, oli kyseessä nainen tai mies, niin ei kuuntele ketään.

Luulee vielä että exä haluaa saada sen psyko akan/ukon takasin. Varsinkin kun psyko syöttää pajunköyttä niinpaljon ku kerkeää.

Vierailija
15/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

a) Kuka on Pia Johansson

ap

Tirhapa kommentista on loukkaantua Harvaa ihmistä kiinnostaa asiat, joissa ole mitään kosketuspintaa

Miten tuollaisessa elämäkerrassa ei ole "mitään kosketuspintaa"? En ole lukenut, mutta onhan tuo nyt varmasti ihan mielenkiintoinen näkökulma.

Vierailija
16/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

a) Kuka on Pia Johansson

ap

Miten tuollaisessa elämäkerrassa ei ole "mitään kosketuspintaa"? En ole lukenut, mutta onhan tuo nyt varmasti ihan mielenkiintoinen näkökulma.

Ei varmaan ole kosketuspintaa, jos ei ole koskaan ollut painajaismaisessa suhteessa. Kuitenkin, kun noita narsisteja ja psykopaatteja on jokunen prosentti väestöstä ja kumppanit vaihtuvat tiuhaan tai niitä on monta päällekkäin niin uhreja sitten kertyykin jo sitten vielä isompi määrä. Eli joillekin nuo kirjat toimivat vaan kirjoina, joillekin vertaistukena. 

Vaikka oma tapaukseni ei ole pahin mahdollinen, lähellekään, tunnistan miehessä samoja toimintoja ja lauseita kuin näissä kirjoissa sekä myös sitä käsittätöntä mekanismia, mikä saa ihan normaalit ja järkevätkin naiset jäämään näihin suhteisiin niinkin pitkäksi aikaa, oman terveytensäkin menettäen. No, se ehkä on yksi syy, se terveys alkaa mennä jo heti alkumetreillä eikä silloin pysty ajattelemaan täysin selkeästi enää. 

Vierailija
17/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

a) Kuka on Pia Johansson

ap

Ei varmaan ole kosketuspintaa, jos ei ole koskaan ollut painajaismaisessa suhteessa. Kuitenkin, kun noita narsisteja ja psykopaatteja on jokunen prosentti väestöstä ja kumppanit vaihtuvat tiuhaan tai niitä on monta päällekkäin niin uhreja sitten kertyykin jo sitten vielä isompi määrä. Eli joillekin nuo kirjat toimivat vaan kirjoina, joillekin vertaistukena. 

Vaikka oma tapaukseni ei ole pahin mahdollinen, lähellekään, tunnistan miehessä samoja toimintoja ja lauseita kuin näissä kirjoissa sekä myös sitä käsittätöntä mekanismia, mikä saa ihan normaalit ja järkevätkin naiset jäämään näihin suhteisiin niinkin pitkäksi aikaa, oman terveytensäkin menettäen. No, se ehkä on yksi syy, se terveys alkaa mennä jo heti alkumetreillä eikä silloin pysty ajattelemaan täysin selkeästi enää. 

No en minäkään ole ollut painajaismaisessa suhteessa, mutta kyllä mua silti kiinnostaa erilaiset ilmiöt, vaikkeivät ne mua suoraan kosketakaan.

Vierailija
18/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen kun on rakastunut, oli kyseessä nainen tai mies, niin ei kuuntele ketään.

Luulee vielä että exä haluaa saada sen psyko akan/ukon takasin. Varsinkin kun psyko syöttää pajunköyttä niinpaljon ku kerkeää.

Niin se varmaan keskimäärin menee. Olen onnellinen, että kuuntelin sekä itseäni että saamaani varoitusta, mikä nopeutti irtipääsyä suuresti ja esti jatkokierrokset, kun mies pyrki takaisin. Voisin tälle nykyiselle esittää nipullisen lauseita, jotka uskon hänen kuulleen. 

Vierailija
19/43 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiihotuin kohtauksesta, jossa mies laittoi naisen syömään arkiruokaa korsetti päällä ilman alushousuja, pani tätä ja komensi kyykkypissalle pihanurmikolle.

Samalla ihmettelin suuresti, miksi nainen teki näin, jos koki olonsa epämiellyttäväksi. Tämä tapahtui suhteen aivan alussa. Itse olisin sanonut, että tämä on aivan helkkarin noloa, kaivanut miehen kaapista verkkarit ja t-paidan ja no, näyttänyt omat rajani.

Vierailija
20/43 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että kyse on sen "Late" Johanssonin entisestä vaimosta, mutta eipä ollutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi