Sain tietää, että olen 1/8 romani :D
Eli siis ukkini on puoliromani. Ukin isä ja ukin isovanhemmat olivat kiertolaisia ja asettuivat ukin äidin vanhempien kotiin asumaan. Aika mielenkiintoinen tarina. :D En tiedä miksi se on salattu.
Kommentit (86)
Miten asetutaan jonkin kotiin asumaan?
Mullakin samantyyppinen tausta eli yksi isoisovanhempi on romani, mutta siitä ei jostain syystä juuri puhuta. Kuitenkin jo isoisäni ulkonäöstä on pääteltävissä melko selkeästi, että on ainakin osittain romani. Kai se on jonkin sortin häpeä.
Sukuselvityksen päättyy yleensä siihen kun tulee ensimmäinen romani vastaan...
Sano kavereilles että alkavat kutsumaan sua tästä lähtien manneksi! Tai kirjalliseksi. :D
Vierailija kirjoitti:
Minkä väriset silmät sulla on?
Ruskeat -ap
Minä 1/4 (yksi isovanhemmista kuulemma romani) enkä oo koskaan aatellu siitä mitään. Ei kyllä ulkonäössä ilmene, vaaleat silmät ja vaaleanruskeat hiukset. Lapsena mulla oli ihan vaaleat hiukset mutta syntyessä kuulemma mustat. Ja aika tummat ihokarvat on, vaikka ihan vaalea iho.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin samantyyppinen tausta eli yksi isoisovanhempi on romani, mutta siitä ei jostain syystä juuri puhuta. Kuitenkin jo isoisäni ulkonäöstä on pääteltävissä melko selkeästi, että on ainakin osittain romani. Kai se on jonkin sortin häpeä.
Luulen myös, että se on ainakin siihen aikaan ollut häpeä. Olisi mielenkiintoista tietää enemmänkin taustoista. Eipä niistä paljon ole puhuttu. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä väriset silmät sulla on?
Ruskeat -ap
Arvasin.
Jos lapsi oli avioton, niin se saattoi olla päällimmäinen häpeän aihe tuohon aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten asetutaan jonkin kotiin asumaan?
Siis olivat ensin kiertolaisia ja sitten asettuivat taloon, tekivät töitä ja saivat asua työtä vastaan. On ilmeisesti ollut siihen aikaan yleistä.
Kuulin myös, että ukin äidin perheen kotiin oli ollut tulossa joku kiertolaisjoukko, ilmeisesti ryöstöaikeissa, mutta olivat häipyneet, kun olivat nähneet, että talossa on mustalaisia (en tiedä saako tätä sanaa käyttää, mutta siis romanikiertolaisia). :D -ap
Soitatsie viuluu, löytyykö taskusta mora? Nyt vaan samettihame päälle ja kauppaan täyttämään ne lukuisat salataskut. Tunnetusti sinne mekon uumeniin mahtuu kaikkea moottorisahasta sisäfileeseen.
Aatteles saat ilmasen hameen ja elatuksen sossusta. Kyllä sua onni potkas.
Eläkepaperit vetämään! Nuori eläkeläinen!
Vierailija kirjoitti:
Viulu on sivistyneiden valtioiden instrumentti. Soitatko sinä mongoli kannelta sinivalkoinen kippa päässä?
Totaalirepeäminen:D :D
Emmä tuosta ainakaan mitenkään ylpe olisi.
Minä olen 1/4. Ihan vaalea ja siniset silmät, eikä kukaan ikinä usko kun kerron :)
Vielä kun lasket, kuinka suuri osuus sinusta on Neandertalin ihmistä. Sitäkin perimää meistä löytyy.