Jahas, Maria Veitola otti marttyyrikortin käyttöön
Laura tosiaan oli jaksossa ihana, lastaan kasvatuksessa tukeva ja kunnioittava äiti, kaunis koti, yhteen hitsautunut miehensä kanssa, jutteli rankoistakin aiheista ja jaksoi hymyillä ja vastailla Veitolan yksipuolisiin kysymyksiin, joilla pyrittiin vain saamaan konflikti Lauran omassa kotona.
Veitola huomasi, että Laurasta paljastuikin vain lisää hyviä piirteitä aiottujen huonojen piirteiden etsimisen sijaan. Mutta tätähän ei Veitola voi myöntää (itselleen lähinnä).
Nyt vastakkainasettelee itseään ja Lauraa "oon niin huono, säälikää minua" - lisää Veitolan vastenmielisyyttä entisestään ...
Kunpa Laura lähtisi kokoomukseen.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maria taitaa olla vähän kateellinen naiselle, joka pyrkii hoitamaan työnsä hyvin. Itse hän keskittyy hokemaan kahta sanaa eli feministi ja r asi sti.
Keskittyy hoitamaan työnsä hyvin, eli esim. jakamaan netissä sellaista sisältöä, jota ei ole itse lukenut?
Kansanedustajan työnä ei käsittääkseni ole sisällönjakaminen enkä pidä kamalan suurena virheenä sitä, että laittaa jakoon jonkun selvityksen/tutkimuksen ja saatesanoina "tässä mielenkiintoinen juttu". Sen sijaan paljettimekon haistelu ja kysely, että haiseekohan tässä Armi Aavikon hiki - se ei ole ihan ammattitaitoisinta toimittajan työtä.
Aika jännittävä rinnastus sinulla! Paljettimekon hajun kommentointi ei edelleenkään oikeuta sitä, että kansanedustaja, jonka pitäisi esiintyä jonkinlaisena asiantuntijana, ei tutustu jakamaansa sisältöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha - lähteenä oli uusin Seiska.
Minusta Veitola antaa nyt feminismille väärät kasvot. Ei feminismi ole toisen ajatusten ja kokemusten lyttäämistä ja omien mielipiteittensä pitämistä muiden ajatuksia arvokkaampina.
Nyt Veitola kirjoittaa instassa "Feminismiä tarvitaan mm siksi että maailma on täynnä urpoja, jotka kokevat oikeudekseen ja velvollisuudekseen kertoa millainen nainen on oikea ja hyväksyttävä eli miten nainen saa olla olemassa"
Jostain syystä Maria Veitola ei kuitenkaan itse hyväksy Laura Huhtasaaren tapaa olla nainen.
Aika harva hyväksyy Lauran tapaa ajatella, jopa oma mies nikotteli kun sanoi jakavansa hänen ajatuksensa, kukaan ei ole hän tapaansa olla nainen väheksynyt.
Kyse ei ole nyt Lauran tavasta ajatella, vaan tavasta olla nainen. Siitä me nyt keskustelemme Maria Veitolan instagrampäivityksen pohjalta. Kyllä Maria aika rajusti iskee kiinni siihen, että Lauran naiseus on ihan jotain muuta kuin Marian oma jankkaava hyökkääminen.
Missä instagram-päivityksessä Maria Veitola hyökkää Laura Huhtasaarta vastaan? Eihän se teksti, jota tuossa ylempänä ole lainattu, ole Laura Huhtasaarelle, vaan koskee sitä, miksi Maria Veitola kokee olevansa feministi. Eihän se liity Huhtasaareen mitenkään!
Siis Maria Veitola kokee olevansa feministi ja kirjoittaa näin: "Feminismiä tarvitaan mm siksi että maailma on täynnä urpoja, jotka kokevat oikeudekseen ja velvollisuudekseen kertoa millainen nainen on oikea ja hyväksyttävä eli miten nainen saa olla olemassa". Kuvassa ovat Maria ja Laura. Teksti ei siten mitenkään liity heihin, kuva on muuten vain mukava lisä?
Kokonaisuutta katsoessa tulee selväksi, että Maria ei hyväksy Lauran tapaa olla nainen.
Millainen feministi haluaa ja saa määrittää, miten joku muu nainen saa olla olemassa? Aivan oikein, veitolalainen feministi
Minusta siinä ei kyllä ollut ollenkaan kyse siitä, että Veitola ei hyväksy Huhtasaaren tapaa olla nainen, eikä tuo tekstikään siihen viitannut. Siinähän kritisoitiin sitä, miten toiset kertovat, miten pitää olla nainen. Tekeekö Huhtasaari niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jakso oli hyvä ja molemmat naiset oli ihan ookoo,
mutta miksi ihmeesä Lauran kodissa oli portaat yläkertaan sijoitettu oudosti sen oven eteen?
Tuollaisia ratkaisuja näkee vanhoissa taloissa. Lisäksi portaat saattavat lähteä "kylmästä eteisestä", vaikka vievät lämpimään asuintilaan
Oliko ovi (jonka eteen portaat tehty) siis valeovi, eli laitettu umpeen ja ei johda mihinkään? Miksi ovea ei oltu poistettu , tai siis upotettu osaksi seinää. Tuo ratkaisu ihmetytti kyllä. En ole aiemmin nähnyt moista, edes vanhoissa taloissa.
Miten Maria ei muka hyväksy Huhtasaaren tapaa olla nainen? Sillä, että on eri mieltä politiikassa, ei ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa.
Sen sijaan twiitissä, jonka Maria jakoi, halveksuttiin Marian tapaa olla nainen.
Vierailija kirjoitti:
miksi ihmeesä Lauran kodissa oli portaat yläkertaan sijoitettu oudosti sen oven eteen?
Hyvä huomio, tämä johtuu tietysti Lauran vääristä poliittisista mielipiteistä.
Mä en käsitä tätä ihmisille tyypillistä tapaa asettaa kaksi erilaista henkilöä vastakkain ja mennä vain toisen puolelle ja asettautua sitä toista vastaan. Joku jännä juttu siinä ihmisillä on, ettei voida kehua jotakuta ilman että pitää pilkata jotakuta toista. Vähän niin kuin ettei voi pitää sekä koirista että kissoista vaan pitää valita jompikumpi.
Kai tämä on sitä kiusaamisen kulttuuria - silloinkin kun sanotaan jostain henkilöstä jotain hyvää, on ideana loukata jotakuta toista.
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä tätä ihmisille tyypillistä tapaa asettaa kaksi erilaista henkilöä vastakkain ja mennä vain toisen puolelle ja asettautua sitä toista vastaan. Joku jännä juttu siinä ihmisillä on, ettei voida kehua jotakuta ilman että pitää pilkata jotakuta toista. Vähän niin kuin ettei voi pitää sekä koirista että kissoista vaan pitää valita jompikumpi.
Kai tämä on sitä kiusaamisen kulttuuria - silloinkin kun sanotaan jostain henkilöstä jotain hyvää, on ideana loukata jotakuta toista.
No minä en ole ainakaan sanonut kummastakaan mitään loukkaavaa, sen sijaan yritin saada vastauksen siihen, miten Veitola pelasi marttyyrikortin tai ei päivityksessään hyväksynyt Huhtasaaren tapaa olla nainen. Myönnän, seuraan Veitolaa instagramissa ja mielestäni hän on ihan ok, muttei mikään mun idolini.
Veitola on pahimman luokan kiusaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muakin häiritsi se Veitolan kirjoittama luritus feminismin tarpeesta, kun hän itse ylenkatsoo Huhtasaaren ja Räsäsen tapaisia naisia. On niin helppo nähdä rikka toisen silmässä. Olisiko pieni itsekritiikki paikallaan erikoisemännällä?
Siis sinun mielestäsi feminismin nimissä on hyväksyttävä kaikki hörhöajatukset, vain koska ne tulevat naiselta?
Nainen ei saa olla asioista eri mieltä naisen kanssa, koska on feministi?
Minusta Maria toimi oikein hienosti molempien ed. mainittujen naisten kanssa, vaikka on eri mieltä heidän kanssaan.
Jollen nyt ihan väärin muista, niin Veitola itse sanoi jotain sellaista, että kuinka ristiriitaista on Huhtasaaren kauneus ja hänen ajatuksensa/puoluekantansa/joku. Eli Veitolahan itse tässä määritteli, että kaunis nainen saa ajatella vain tietyllä tavalla. Lisäksi Veitola oli jo kylään mennessään todella ahdistunut, kun Huhtasaari on niin "kova", koska nainenhan ei ilmeisesti sellainen voi olla. Huhtasaari ei siis sattunut osumaan Veitolan kriteereihin naiseudesta. Kovin ristiriitaista ylistää feminismiä(än) sen jälkeen siitä, että kaikki naiset saa olla sellaisia kuin haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muakin häiritsi se Veitolan kirjoittama luritus feminismin tarpeesta, kun hän itse ylenkatsoo Huhtasaaren ja Räsäsen tapaisia naisia. On niin helppo nähdä rikka toisen silmässä. Olisiko pieni itsekritiikki paikallaan erikoisemännällä?
Siis sinun mielestäsi feminismin nimissä on hyväksyttävä kaikki hörhöajatukset, vain koska ne tulevat naiselta?
Minusta Maria toimi oikein hienosti molempien ed. mainittujen naisten kanssa, vaikka on eri mieltä heidän kanssaan.Jollen nyt ihan väärin muista, niin Veitola itse sanoi jotain sellaista, että kuinka ristiriitaista on Huhtasaaren kauneus ja hänen ajatuksensa/puoluekantansa/joku. Eli Veitolahan itse tässä määritteli, että kaunis nainen saa ajatella vain tietyllä tavalla. Lisäksi Veitola oli jo kylään mennessään todella ahdistunut, kun Huhtasaari on niin "kova", koska nainenhan ei ilmeisesti sellainen voi olla. Huhtasaari ei siis sattunut osumaan Veitolan kriteereihin naiseudesta. Kovin ristiriitaista ylistää feminismiä(än) sen jälkeen siitä, että kaikki naiset saa olla sellaisia kuin haluavat.
Tuohan on varmasti hyvin monen ihmisen ajatus Laurasta, enkelin kasvoinen, kovat arvot omaava, ainakin minun, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, että olen feministi. Jos olen eri mieltä asioista, ei se tarkoita, että väheksyisin toisen tapaa olla nainen, en edes tiedä, mikä on Lauran tapa olla nainen. Näen hänet kauniina ihmisenä, jolla on erilaiset arvot kuin minulla. Onko kukaan kysynyt onko Laura feministi, ainakin vaikutti että elää hyvin tasa-arvoisessa parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kumpikin oli jaksossa tosi okei. Maria halusi porautua määrättyihin asioihin, mikä oli ihan hyvä, koska muuten jakso olisi mennyt hymistelyksi. Laura taas oli iloinen ja symppis, todella hyvä kuva jäi hänestä. Mariasta tykkään myös. Maailmaan mahtuu monenlaisia ihmisiä.
Joo, todella symppis kun lähettelee terveisiä äärioi keistolle ja ei tuomitse rasis mia. Vai onko Laura vain symppis valkoisille, ja sehän on ihan ok, kun me ollaan valkoisia?
Koittakaa jo ymmärtää että Maria kysyi ihan hyviä kysymyksiä niistä asioista mistä Laura on pinnalla. Ei sinne mennä katsomaan kotia ja leikkimään hippaa, vaan tutustumaan persoonaan. Yksi osa Lauran persoonaa on ne asiat mistä on pinnalla. Hyvä tilaisuus Laurallekin korjata väärinkäsityksiä ja ennakkokäsitteitä, mutta ei korjannut, vaan kiemurteli.
Minäkin hyväksyn yhden mus limin jonka tunnen. Hän on kovat arvot omaava, ja puhuu terroris mista aika positiiviseen sävyyn. Mutta hänellähän on ihan oikeus mielipiteihinsä ilman että tulisi tuomita ihmisenä, hän on kuitenkin niiin hyvä isä ja kaveri!!
Ymmärrätte varmaan sarkasmin.
Mä en ymmärrä tota hitsautuneet miehensä kanssa yhteen osiota. Huhtasaarien kohdalla siis.
Laura puhui: ihanaa, että sain vielä tän nuoremman lapsen. Mä todella halusin tätä. Mä, mun, minä... Lisäksi hänellä oli muniksia pakkasessa, jos vielä tekis yhtä mieli. Tuli fiilis, että lapset ovat täysin Lauran projekti ollut, mutta nyt mies onkin heistä lähes yh-vastuussa.
Sitten kun mies tuli töistä kotiin, niin eipä ollut hääpäiväonnittelut kovin lämpimät. Todella kiusallinen hetki. Kas kun eivät kätelleet. jne. Eipä tullut tämän pariskunnan rakkaus esille, ei mitenkään. Todella kliiniseltä suhteelta vaikutti.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä Maria Veitola ei kuitenkaan itse hyväksy Laura Huhtasaaren tapaa olla nainen.
Naiseudesta en tiedä, mutta jonHuhtasaaren kreationismi riittää kertomaan, millaisesta debiilistä on kysymys. Jos aikuinen ihminen uskoo tulleensa luoduksi kylkiluusta ja köntistä savea, ei sitä aikuista ihmistä tulisi ottaa millään tavoin huomioon aikuisten ihmisten keskusteluissa tai päästää julkisuuteen, vaan ohjata hakemaan apua jostain tukiluurista tai Uskontojen uhrit ry:ltä. Huhtasaari markkinoi ISIS-naiskuvaa, mutta unohtaa Päivi Räsäsen tapaan itse pysyä hiljaa keittiössä synnttämässä. :D
Vierailija kirjoitti:
Aha - lähteenä oli uusin Seiska.
Minusta Veitola antaa nyt feminismille väärät kasvot. Ei feminismi ole toisen ajatusten ja kokemusten lyttäämistä ja omien mielipiteittensä pitämistä muiden ajatuksia arvokkaampina.
Nyt Veitola kirjoittaa instassa "Feminismiä tarvitaan mm siksi että maailma on täynnä urpoja, jotka kokevat oikeudekseen ja velvollisuudekseen kertoa millainen nainen on oikea ja hyväksyttävä eli miten nainen saa olla olemassa"
Ei, vaan hän pitää Huhtasaarta pölhönä ihan sukupuolesta riippumatta. Kreationismi, lähdekritiikittömyys ja typerät kommentit eivät näet ole sukupuoleen sidottuja, vaan typeryksien yksinoikeuksia.
Missä on yli 80:n yläpeukuttajan sisälukutaito?
Mä oon Maria Veitola. Mä oon toimittaja, ja Radio Helsingin boss lady. Viime vuosina mä oon tehny myös paljon töitä telkkariin. Mä tykkään matkustamisesta, ihanista mekoista, ja korvapuusteista. Ihmiset kiinnostaa mua, etenki se, miksi ne on sellaisia kuin ne on. Me asutaan kerrostalossa Punavuoressa Helsingissä, mutta mun juuret on Itä-Suomessa. Aatelkaa, ujosta karjalaistytöstä tuli kaupunkikulttuurin erikoisemäntä. Must on ihana olla yökylässä, mut sit on ihana tulla myös ain kotiin. Ja nyt te näätte jotain sellast tosi harvinaist, et me ollaan samaan aikaan kaikki kolme kotona. Tässä ohjelmassa mä vierailen kiinnostavien ja tunnettujen suomalaisten kodeissa. Mä vietän heidän luonaan kaksi ihan tavallista arkipäivää - ja yhden yön.
Minusta Maria toimi oikein hienosti molempien ed. mainittujen naisten kanssa, vaikka on eri mieltä heidän kanssaan.