Jahas, Maria Veitola otti marttyyrikortin käyttöön
Laura tosiaan oli jaksossa ihana, lastaan kasvatuksessa tukeva ja kunnioittava äiti, kaunis koti, yhteen hitsautunut miehensä kanssa, jutteli rankoistakin aiheista ja jaksoi hymyillä ja vastailla Veitolan yksipuolisiin kysymyksiin, joilla pyrittiin vain saamaan konflikti Lauran omassa kotona.
Veitola huomasi, että Laurasta paljastuikin vain lisää hyviä piirteitä aiottujen huonojen piirteiden etsimisen sijaan. Mutta tätähän ei Veitola voi myöntää (itselleen lähinnä).
Nyt vastakkainasettelee itseään ja Lauraa "oon niin huono, säälikää minua" - lisää Veitolan vastenmielisyyttä entisestään ...
Kunpa Laura lähtisi kokoomukseen.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...mitä?
Voihan marttyyriasenteen Yrittää uskaltaa ymmärtää, vaikka ei kannattaisikaan Lauraa tai pitäisi Veitolasta?
- Kannattaa kirjoittaa ymmärrettävästi.
- Tämän lisäksi kannattaa kertoa, mihin viittaa. Ihan kaikki ihmiset eivät ole lukeneet samoja juttuja kuin sinä, joten ei kannata aloittaa keskustelua sillä tavalla, niin kuin kaikki olisivat perillä siitä, mitä puhut.
Tiesitkö, että jo lehtiartikkeleita kirjoittaessa ei tarvitse kertoa perinjuurin aiheen edellisiä käänteitä, jos aihe on ajankohtainen ja siitä on useita juttuja lähiajoilta.
En jaksa täällä kovin tarkka olla tekstien suhteen, koska lähes aina joku saa kyllä ajatuksesta hyvin kiinni ja on ns. samalla aaltopituudella.
Jos sinua kiinnostaa asia, googleta ja ota itse vastuu. Kaltaistesi kanssa, jotka ovat tottuneet siihen, että kaikki tuodaan nenän eteen, on raskasta vääntää.Mutta kun tästä tulee nyt mieleen vain se, että olet tulkinnut jostain Maria Veitolan epämääräisistä sanomisista jonkun marttyyrijutun. Mä olen katsonut sen ohjelman, mutta kun et edes kerro, onko kyseessä joku lehtijuttu, somepäivitys vai mikä. Oletko ihan varma siitä, että se, mihin viittaat, löytyy googlettamalla? Jokuhan tuossa sanoi, että viittaan uuteen Seiskaan – löytyykö se googlettamalla?
Googleta ja keksi sitten itse keino, jos ei ajankohtaisin tieto löydy niin. Katso sometilit, ajankohtaisimmat sensaatiohakuiset lehdet. Ihanan vasemmistolaista. En ole tulkinnut - älä oleta minusta, vaan ota vastuu itsestäsi. Oletus osuu harvoin oikeaan.
Jos olenkin marttyyri, niin selvität sen itse nopeammin ja varmemmin kuin minulta kysymällä. Enkä välttämättä puhu sinulle totta.
Kriittinen on hyvä olla, mutta sen ei kannata antaa luoda liiaksi estoja omalle kehittymiselleen tai antaa pysäyttää.
Sinä teit tämän avauksen. Tuntuu, että kyseessä ovat nyt enemmän jotkut pääsi sisällä tapahtuvat tapahtumat.
Vierailija kirjoitti:
Maria taitaa olla vähän kateellinen naiselle, joka pyrkii hoitamaan työnsä hyvin. Itse hän keskittyy hokemaan kahta sanaa eli feministi ja r asi sti.
Marian äö on aika paljon pienempi kuin Lauran, ja jää hokemaan näitä kahta asiaa. Nämä asiat ovat itsessään kyllä oikein hyviä arvoja nostaa esiin.
Ennen tuota jaksoa en koskaan erityisemmin pitänyt Laura Huhtasaaresta, mutta jos nyt tulisi kutsu kylään sekä Marialle että Lauralle, niin hyvän seuran vuoksi valitsisin Lauran. Hän ei ainakaan muljauttelisi silmiään ja huokailisi merkitsevästi, jos olisin kanssaan eri mieltä. Lisäksi hän osaa nauraa itselleen, Maria ei.
Vierailija kirjoitti:
Maria taitaa olla vähän kateellinen naiselle, joka pyrkii hoitamaan työnsä hyvin. Itse hän keskittyy hokemaan kahta sanaa eli feministi ja r asi sti.
Keskittyy hoitamaan työnsä hyvin, eli esim. jakamaan netissä sellaista sisältöä, jota ei ole itse lukenut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...mitä?
Voihan marttyyriasenteen Yrittää uskaltaa ymmärtää, vaikka ei kannattaisikaan Lauraa tai pitäisi Veitolasta?
- Tämän lisäksi kannattaa kertoa, mihin viittaa. Ihan kaikki ihmiset eivät ole lukeneet samoja juttuja kuin sinä, joten ei kannata aloittaa keskustelua sillä tavalla, niin kuin kaikki olisivat perillä siitä, mitä puhut.
Tiesitkö, että jo lehtiartikkeleita kirjoittaessa ei tarvitse kertoa perinjuurin aiheen edellisiä käänteitä, jos aihe on ajankohtainen ja siitä on useita juttuja lähiajoilta.
En jaksa täällä kovin tarkka olla tekstien suhteen, koska lähes aina joku saa kyllä ajatuksesta hyvin kiinni ja on ns. samalla aaltopituudella.
Jos sinua kiinnostaa asia, googleta ja ota itse vastuu. Kaltaistesi kanssa, jotka ovat tottuneet siihen, että kaikki tuodaan nenän eteen, on raskasta vääntää.Mutta kun tästä tulee nyt mieleen vain se, että olet tulkinnut jostain Maria Veitolan epämääräisistä sanomisista jonkun marttyyrijutun. Mä olen katsonut sen ohjelman, mutta kun et edes kerro, onko kyseessä joku lehtijuttu, somepäivitys vai mikä. Oletko ihan varma siitä, että se, mihin viittaat, löytyy googlettamalla? Jokuhan tuossa sanoi, että viittaan uuteen Seiskaan – löytyykö se googlettamalla?
Googleta ja keksi sitten itse keino, jos ei ajankohtaisin tieto löydy niin. Katso sometilit, ajankohtaisimmat sensaatiohakuiset lehdet. Ihanan vasemmistolaista. En ole tulkinnut - älä oleta minusta, vaan ota vastuu itsestäsi. Oletus osuu harvoin oikeaan.
Jos olenkin marttyyri, niin selvität sen itse nopeammin ja varmemmin kuin minulta kysymällä. Enkä välttämättä puhu sinulle totta.
Kriittinen on hyvä olla, mutta sen ei kannata antaa luoda liiaksi estoja omalle kehittymiselleen tai antaa pysäyttää.Sinä teit tämän avauksen. Tuntuu, että kyseessä ovat nyt enemmän jotkut pääsi sisällä tapahtuvat tapahtumat.
Hyvin varmasti koen marttyyriuden eri tavoin kanssasi. Mieti nyt kuitenkin, kannattaako käyttää aikaansa pohtien sitä, miten paljon aloittaja antaa skeemojensa vaikuttaa aloitukseensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha - lähteenä oli uusin Seiska.
Minusta Veitola antaa nyt feminismille väärät kasvot. Ei feminismi ole toisen ajatusten ja kokemusten lyttäämistä ja omien mielipiteittensä pitämistä muiden ajatuksia arvokkaampina.
Nyt Veitola kirjoittaa instassa "Feminismiä tarvitaan mm siksi että maailma on täynnä urpoja, jotka kokevat oikeudekseen ja velvollisuudekseen kertoa millainen nainen on oikea ja hyväksyttävä eli miten nainen saa olla olemassa"
Jostain syystä Maria Veitola ei kuitenkaan itse hyväksy Laura Huhtasaaren tapaa olla nainen.
Aika harva hyväksyy Lauran tapaa ajatella, jopa oma mies nikotteli kun sanoi jakavansa hänen ajatuksensa, kukaan ei ole hän tapaansa olla nainen väheksynyt.
Kyse ei ole nyt Lauran tavasta ajatella, vaan tavasta olla nainen. Siitä me nyt keskustelemme Maria Veitolan instagrampäivityksen pohjalta. Kyllä Maria aika rajusti iskee kiinni siihen, että Lauran naiseus on ihan jotain muuta kuin Marian oma jankkaava hyökkääminen.
Missä instagram-päivityksessä Maria Veitola hyökkää Laura Huhtasaarta vastaan? Eihän se teksti, jota tuossa ylempänä ole lainattu, ole Laura Huhtasaarelle, vaan koskee sitä, miksi Maria Veitola kokee olevansa feministi. Eihän se liity Huhtasaareen mitenkään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...mitä?
Jos sinua kiinnostaa asia, googleta ja ota itse vastuu. Kaltaistesi kanssa, jotka ovat tottuneet siihen, että kaikki tuodaan nenän eteen, on raskasta vääntää.
Sivusta: Jos sinulla on jotain sanottavaa, jolle haluat kommentteja, SINÄ kerrot, mistä on kyse ja laitat linkin.
Jos sinä itsekään et vaivaudu ja "jaksa" kertoa lauseella, että "Lukiko kukaan uusimmasta seiskasta Maria Veitolan tekemään Laura Huhtasaaren haastattelun?" ja laittaa siihen linkkiä, niin miksi vitu..a jonkun palstalaisen pitäisi tuollainen jaksaa googlettaa ja etsiä? Huonolla tuurilla ihmettelee pitkäänkin, että kuka hemmetin LAURA.
Tosin olisihan se pitänyt älytä, että kyse on palstaperzukan lempi-Laurasta.
pöh.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskittyy hoitamaan työnsä hyvin, eli esim. jakamaan netissä sellaista sisältöä, jota ei ole itse lukenut?
Laura tiesi varmasti aiheesta enemmän kuin Maria ja osasi artikkelin otsikosta jo liittää sen suurempaan kokonaisuuteen.
Ko. artikkeli oli rakennettu niin kuin useimmat niistä, eli pääasiat tulevat ekoissa kappaleissa.
Marialta tuo oli provosoiva nosto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha - lähteenä oli uusin Seiska.
Minusta Veitola antaa nyt feminismille väärät kasvot. Ei feminismi ole toisen ajatusten ja kokemusten lyttäämistä ja omien mielipiteittensä pitämistä muiden ajatuksia arvokkaampina.
Nyt Veitola kirjoittaa instassa "Feminismiä tarvitaan mm siksi että maailma on täynnä urpoja, jotka kokevat oikeudekseen ja velvollisuudekseen kertoa millainen nainen on oikea ja hyväksyttävä eli miten nainen saa olla olemassa"
Jostain syystä Maria Veitola ei kuitenkaan itse hyväksy Laura Huhtasaaren tapaa olla nainen.
Aika harva hyväksyy Lauran tapaa ajatella, jopa oma mies nikotteli kun sanoi jakavansa hänen ajatuksensa, kukaan ei ole hän tapaansa olla nainen väheksynyt.
Kyse ei ole nyt Lauran tavasta ajatella, vaan tavasta olla nainen. Siitä me nyt keskustelemme Maria Veitolan instagrampäivityksen pohjalta. Kyllä Maria aika rajusti iskee kiinni siihen, että Lauran naiseus on ihan jotain muuta kuin Marian oma jankkaava hyökkääminen.
Missä instagram-päivityksessä Maria Veitola hyökkää Laura Huhtasaarta vastaan? Eihän se teksti, jota tuossa ylempänä ole lainattu, ole Laura Huhtasaarelle, vaan koskee sitä, miksi Maria Veitola kokee olevansa feministi. Eihän se liity Huhtasaareen mitenkään!
Palstaperzukan mielestä KAIKKI liittyy Lauraan ja perzuihin ylipäätään. Feminismi on suorastaan henkilökohtainen loukkaus perzukalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...mitä?
Jos sinua kiinnostaa asia, googleta ja ota itse vastuu. Kaltaistesi kanssa, jotka ovat tottuneet siihen, että kaikki tuodaan nenän eteen, on raskasta vääntää.Sivusta: Jos sinulla on jotain sanottavaa, jolle haluat kommentteja, SINÄ kerrot, mistä on kyse ja laitat linkin.
Jos sinä itsekään et vaivaudu ja "jaksa" kertoa lauseella, että "Lukiko kukaan uusimmasta seiskasta Maria Veitolan tekemään Laura Huhtasaaren haastattelun?" ja laittaa siihen linkkiä, niin miksi vitu..a jonkun palstalaisen pitäisi tuollainen jaksaa googlettaa ja etsiä? Huonolla tuurilla ihmettelee pitkäänkin, että kuka hemmetin LAURA.
pöh.
ohis
Aivan, haluankin puhua nyt niiden kanssa, jotka tajuavat. Aloituksella voi "valita" ne tietoisesti.
Jos haluan aloittaa aiheesta, mikä ei ole suuren yleisön tiedossa ja haluan sen monen ihmisen tietoon samanaikaisesti, aloitan niin kuin esitit. Nyt ei ole se aihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...mitä?
Jos sinua kiinnostaa asia, googleta ja ota itse vastuu. Kaltaistesi kanssa, jotka ovat tottuneet siihen, että kaikki tuodaan nenän eteen, on raskasta vääntää.
Haluat siis vääntää vain niiden kanssa, jotka ovat kanssasi "ns. samalla aaltopituudella"? Mitä iloa siitä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...mitä?
Jos sinua kiinnostaa asia, googleta ja ota itse vastuu. Kaltaistesi kanssa, jotka ovat tottuneet siihen, että kaikki tuodaan nenän eteen, on raskasta vääntää.Sivusta: Jos sinulla on jotain sanottavaa, jolle haluat kommentteja, SINÄ kerrot, mistä on kyse ja laitat linkin.
pöh.
ohis
Juuri näin. Minä esim. seuraan Maria Veitolaa instagramissa. Näissä jossain viesteissä on nyt tuotu esille se mahdollisuus, että tämä avaus koskisikin Veitolan instagram-päivitystä. No, minä olen nähnyt ja lukenut yhden sellaisen päivityksen, jossa Veitola julkaisi jonkun toisen ihmisen twiitin, joka koski Veitolaa ja Huhtasaarta. Mitään marttyyriuteen viittaavaa en siinä havainnut, joten jos ap nyt voisi kertoa, oliko kyseessä tämä päivitys, ja jos oli, mikä siinä oli nyt sitä marttyyriutta. Jotenkaan tää keskustelu ei etene, jos aloittaja kehoittaa googlettamaan ja viljelee "tietäjät tietää" -retoriikkaa. Tietenkin, jos hän haluaa kuulla vain omaa näkökulmaansa tukevia viestejä, niin ymmärrän täysin tämän salaperäisyyden varjon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...mitä?
pöh.
ohis
Aivan, haluankin puhua nyt niiden kanssa, jotka tajuavat. Aloituksella voi "valita" ne tietoisesti.
Jos haluan aloittaa aiheesta, mikä ei ole suuren yleisön tiedossa ja haluan sen monen ihmisen tietoon samanaikaisesti, aloitan niin kuin esitit. Nyt ei ole se aihe.
Eli haluat viestejä vain niiltä, jotka ovat samaa mieltä kanssasi. Pelkäät, että joku tulee kyseenalaistamaan näkemyksesi. Aika erikoista!
Muakin häiritsi se Veitolan kirjoittama luritus feminismin tarpeesta, kun hän itse ylenkatsoo Huhtasaaren ja Räsäsen tapaisia naisia. On niin helppo nähdä rikka toisen silmässä. Olisiko pieni itsekritiikki paikallaan erikoisemännällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laura tiesi varmasti aiheesta enemmän kuin Maria ja osasi artikkelin otsikosta jo liittää sen suurempaan kokonaisuuteen.
Ko. artikkeli oli rakennettu niin kuin useimmat niistä, eli pääasiat tulevat ekoissa kappaleissa.
Marialta tuo oli provosoiva nosto.
Jos joku sellainen henkilö, jota et ihaile, jakaisi artikkelin, jota ei ole lukenut, olisitko edelleen samaa mieltä? Ajattelisitko, että varmasti hän tietää tästä asiasta niin paljon, että ei hänen tarvitse sitä lukea? Enpä usko.
En ikinä jakaisi mitään, mitä en ole kokonaan lukenut. Nostot saattavat olla hyvin suppeita. Kun vielä olin facebookissa, huomautin kyllä pariinkin kertaan tutuille, jotka selvästi olivat lukeneet jakamistaan uutisista vain insertin.
Vierailija kirjoitti:
Laura tosiaan oli jaksossa ihana, lastaan kasvatuksessa tukeva ja kunnioittava äiti, kaunis koti, yhteen hitsautunut miehensä kanssa, jutteli rankoistakin aiheista ja jaksoi hymyillä ja vastailla Veitolan yksipuolisiin kysymyksiin, joilla pyrittiin vain saamaan konflikti Lauran omassa kotona.
Veitola huomasi, että Laurasta paljastuikin vain lisää hyviä piirteitä aiottujen huonojen piirteiden etsimisen sijaan. Mutta tätähän ei Veitola voi myöntää (itselleen lähinnä).
Nyt vastakkainasettelee itseään ja Lauraa "oon niin huono, säälikää minua" - lisää Veitolan vastenmielisyyttä entisestään ...
Kunpa Laura lähtisi kokoomukseen.
EI ollut yhteen hitsautunut miehensä kanssa, olivat kuin kaksi eri planeettaa avaruudessa - -
EI jutellut rankoistakin aiheista - -
Hymyilee kyllä aina pirullisesti - -
Miksi Lauran pitäisi nyt lähteä kokoomukseen?
Vierailija kirjoitti:
Muakin häiritsi se Veitolan kirjoittama luritus feminismin tarpeesta, kun hän itse ylenkatsoo Huhtasaaren ja Räsäsen tapaisia naisia. On niin helppo nähdä rikka toisen silmässä. Olisiko pieni itsekritiikki paikallaan erikoisemännällä?
En katsonut sitä Räsäs-jaksoa, mutta Huhtasaari-jakson katsoin, eikä siitä kyllä todellakaan tullut sellainen mielikuva, että Veitola olisi ylenkatsonut Huhtasaarta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maria ei oo feministiä nähnytkään. Ei lyttäisi yhtään naista, jos olisi aidosti feministi. Ja joutuisi vaihtamaan työtäänkin. Feministi ei menisi Dannyn kanssa samaan sänkyyn, ei edes jutskailemaan, eikä varsinkaan niin että toisen tyttöystävä on oven takana.
Jokainen normaali ihminen on feministi.
Ehkä jossain yliopiston naistutkimuksen laitoksella. Ei muualla.
Jos jollekulle on vielä epäselvää:
http://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201803212200826103_vd.shtml
Omaan elämään ja lärviin tyytymättömyys paistaa veitolasta sadan kilometrin päähän. Todella pahoinvoivat oloinen henkilö.