Vierailija

Meillä 11-vuotias poika vaatii lataamaan tuota koneelle. Kaikilla muilla kuulemma on. Itse en noista peleistä mitään ymmärrä. Lataisitteko?

• ylös 45
  • alas 17

Sivut

Kommentit (132)

siinä boxissa tahi tuotetiedoissa yleensä lukee suositusikäraja, mutta jos lapses käyttäytyy ja pärjää hyvin koulussa niin tee mitä teet

kirjoita youtubeen

fortnite pc gameplay

näet itse millanen se on

• ylös 31
  • alas 10
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

m85 kirjoitti:
siinä boxissa tahi tuotetiedoissa yleensä lukee suositusikäraja, mutta jos lapses käyttäytyy ja pärjää hyvin koulussa niin tee mitä teet

No en ole mitään boxia nähnyt poika aikoi vaan ladata jostain on kuulemma ilmainen. Ite en tajua näiden päälle yhtään mitään

• ylös 10
  • alas 29
Vierailija

Meillä nelosluokkalainen pelaa. Räiskintää, mutta veri ei lennä. Oon katsonut sivusta ja ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa. Ensin pitää kerätä aseita, sitten alkaa taistella muita tiimejä vastaan. Pelialue kartalla pienenee tietyin väliajoin. Kuulokkeilla voi jutella samalla kavereiden kanssa. Oon neuvonu taktiikkaa ja tarvii joukkuepelitaitoja, jos haluaa pärjätä. On niitä huonompiakin pelejä olemassa.

• ylös 79
  • alas 13
Vierailija

Pelissä on tarkoitus löytää aseita ja tappaa muut. K12.
Meidän 13 v pelaa, noudattaisin ikärajoja vaikka "kaikki muut" saavatkin pelata.

• ylös 72
  • alas 18
Vierailija

Meillä pelaa 13v
Itekki kokeillu ja kuulokkeista kuuluu välillä kyllä todella pienten lasten ääniä. Kyllä tää k12 on ihan sopiva, ainakin.

Siinähän siis ammutaan ja hunger games tyyliin viimeinen elossa olija tyyppi / tiimi voittaa.

Veri eri roisku vaan tyyppi jää maahan makaamaan ja sit se ”sädettyy” siit pois.

Aika rajuja otteita kyllä näkyy, jos on elinvoimat esim. vähissä ja tyyppi konttaa niin muut voi tulla hakkaamaan vaikka hakulla.

• ylös 22
  • alas 14
Fortnite

Fortniten ikäraja näyttää olevan 12, ja on kyseessä on siis tommonen selviytymis/tappelupeli, mutta ei mitenkään graafinen ole. Itse antaisin pelata, mutta tässä traileri josta näkee ite peliä: 

• ylös 22
  • alas 6
Vierailija

Pitkien meuvottelujen jälkeen 10-vuotias sai ladata tuon pelin. Itse olin sitä vastaan, mutta lopults en keksinyt perusteita miten se eroaa Overwatch-pelistä, jota poika on pelannut jo vuoden...

• ylös 41
  • alas 11
Vierailija

Ok eli voidaan ladata kohta. Poika täyttää 12v Huhtikuussa. Tarkoitus on noudattaa ikärajoja suurinpiirtein. Ongelma oli etten tiennyt ikärajaa. Poika väitti ettei sitä ole. Pikkuveli 9v täytyy jotenkin pitää erossa pelistä. Onnistunee kun lataan pelin olohuoneen pöytäkoneelle oman käyttäjän taakse johon ei ilman mun salasanaa ole menmistä. Kiitos teille

• ylös 13
  • alas 37
Vierailija

antaisin kyllä hänen pelata tuota kyseistä prliä oma poikanikin pelaa sitä eikä se niin raaka

• ylös 35
  • alas 15
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pelissä on tarkoitus löytää aseita ja tappaa muut. K12.

Huh, no ei sitten mitään.
Järkytyin jo kovasti kun ajattelin siellä vaikkapa piirretyn nännin olevan näkyvissä. Onneksi kyseessä olikin vain normaali tappaminen ja silmitön väkivalta.

• ylös 104
  • alas 4
Vierailija

Itse olen 19-vuotias ja pelaan kyseistä peliä. En antaisi alle 16-vuotiaiden pelata, koska pelien valmistajat tarkoituksella antavat pelille alhaisen ikärajoituksen, jotta potentiaalinen yleisö olisi mahdollisimman suuri. Tämä pelin ”pimeä puoli” näkyy pelaajien välisessä kommunikaatiossa. Itse olen todistanut kuinka 12-vuotiaat antavat vinkkejä salaa juomiseen yms. kevyiden huumeiden käyttöön.

• ylös 60
  • alas 66
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse olen 19-vuotias ja pelaan kyseistä peliä. En antaisi alle 16-vuotiaiden pelata, koska pelien valmistajat tarkoituksella antavat pelille alhaisen ikärajoituksen, jotta potentiaalinen yleisö olisi mahdollisimman suuri. Tämä pelin ”pimeä puoli” näkyy pelaajien välisessä kommunikaatiossa. Itse olen todistanut kuinka 12-vuotiaat antavat vinkkejä salaa juomiseen yms. kevyiden huumeiden käyttöön.

Kiitos vinkistä. Nyt loppui pelaamiset tässä talossa.

• ylös 38
  • alas 67
Vierailija

Meillä on kielletty 10-vuotiaalta, otettiin pois, vaikka oli itse sen ladannut. Meillä sääntö, että ampumispelejä ei pelata, vaikka ikäraja olisi mikä (tässä se on 12). Ideana on kerätä aseita ja tappaa niillä muita (ampumalla ja vetämällä kirveellä päähän). En ymmärrä mitä hyvää tuossa voi olla minkä ikäiselle tahansa, vaikka ei veri roiskuisikaan.

• ylös 55
  • alas 57
Vierailija

Niin nuori kuin vaan osaa.

Kysyit että minkä ikäinen voi pelata ja tämä on vastaus.

Voihan vaikka vauva pelata jotain jos vaan osaa.

Ikärajat on turhia, en ainakaan itse traumatisoitunut edes k-18 kauhuleffoista kun niitä alle 10 vuotiaana katsoin.

Ennemminkin he joita liikaa suojellaan on aikuisina sitten säikkyjä ja eivät vieläkään uskalla katsoa mitään jännää, kun ottavat sen todesta

• ylös 55
  • alas 56
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä on kielletty 10-vuotiaalta, otettiin pois, vaikka oli itse sen ladannut. Meillä sääntö, että ampumispelejä ei pelata, vaikka ikäraja olisi mikä (tässä se on 12). Ideana on kerätä aseita ja tappaa niillä muita (ampumalla ja vetämällä kirveellä päähän). En ymmärrä mitä hyvää tuossa voi olla minkä ikäiselle tahansa, vaikka ei veri roiskuisikaan.

Lisäyksenä vielä, että meillä oli sama mantra "kaikki muutkin saa sitä pelata". Kun kiellettiin, kävi ilmi, että monelta muultakin luokkakaverilta on kielletty.

• ylös 26
  • alas 11
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eli jos et jotain ymmärrä = pakko olla turhaa/haitallista?

Tuommoiset räiskintäpelit kehittää koordinaatiota, yleistä aivotoimintaa ja kykyä käsitellä informaatiota. Lisäksi myös tiimityöskentelytaitoja ym.

Mutta toki kiellä kaikki räiskinnät koska et kykene itse käsittelemään asioita loogisesti ja neutraalisti.

Jos luulet että väkivalta peleissä/elokuvissa tekee väkivaltaiseksi niin suosittelen lukemaan tutkimuksia tai miettimään että mikä itsessäsi on vikana jos peli tekisi sinusta väkivaltaisen ja luulet että näin on muillakin.

• ylös 62
  • alas 30
Vierailija

Ikäraja on 12 vuotta. Peli on tappamista, räjäytettyä ja ammuskelua eli olen rajannut sen pelaamista omalta 13 vuotiaaltakin. Koukuttaa nopeasti ja muuttaa käytöstä, ainakin meillä sekä tosiaan tuolla 13v:llä että 16 vuotiaallakkin. Oma 10v ei saa sitä pelata, eikä istua vieressä katsomassa kun sitä pelataan. Vaikka kuinka kaverit saavat pelata, ei kiinnosta mua, paitsi siinä, että ko. kavereilla ei paljon aikaa enää vietetä. Ihmeesti kertyvät kaikki silti meille, vaikka säännöt on tiukemmat.

• ylös 23
  • alas 34
Vierailija

Meillä 10- vuotias(kohta 11) pelaa tuota. Riippuu minusta hirmu paljon lapsesta. Tappelupeli, joka ei omasta mielestä ole mitenkään raaka. Oon itse kotosalla ja koko ajan vieressä, kun pelaa ja en kyllä ole kenenkään kuullut puhuvan alkoholista saati huumeista.

• ylös 32
  • alas 13
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä. Nyt loppui pelaamiset tässä talossa.

Kannattaa kieltää samalla koulunkäynti, harrastukset ja kaverit. Niiltä kun kuulee ihan samat jutut.

• ylös 76
  • alas 17

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.