Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VÄRIANALYYSI - onko kukaan käynyt?

Vierailija
16.03.2018 |

Pitäisi tilata pari juhlamekkoa kesä- ja syyshäihin netistä, mutten osaa päättää minkä värisenä tilaan. En tiedä, mitkä vähän näyttävämmät värit mulle sopisi (mielellään tosi hyvin).
Missä pääkaupunkiseudulla pääsisi asiantuntevaan värianalyysiin, mikä ei kestäisi kahta tuntia ja maksa yli satasta?
Mulla on huonosti ruskettuva iho ja harmaanvihreät silmät, jos joku osaa sen perusteella sanoa jotain. Hiukset olisi luonnostaan maantienharmaat, enkä tiedä minkä väriseksi värjään kesällä.

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei silmien ja hiusten värin perusteella voi sanoa mitään. Ratkaiseva on ihonväri. Suomalaiset ovat enimmäkseen kevät- ja syksyvärisiä. Keväälle sopivat esim. pastellit sävyt, syksylle taas murretummat.

Ihonväri on kyllä keskeinen, mutta ei sen perusteella pysty välttämättä kokonaan kaikkein sopivimpia värejä päättelemään, koska osa vaikutelmasta syntyy kontrastista ihon, hiusten ja silmien välillä.

Kaikkein sopivimmat värit on ne, mistä itse eniten tykkää. Kun on omia lempivärejä lähellä, niin tulee hyvä ja itsevarma olo. Se niistä kontrasteista.

Vierailija
42/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat ja vaatteiden värit vaihtelee valaistuksen mukaan ihan valtavasti, sisävaloja on satoja erilaisia samoin ulkona valo ja sen väri vaihtelee koko ajan säätilan, vuorokaudenajan ja vuodenajan mukaan. En usko yhtään koko värianalyysiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oisitko kesä? Käykö sulle lämpimät vai kylmät värit?

Mä oon kesä, maantie mutta rusketun helposti. Mulle käy kaikki siniset.

Vierailija
44/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt värianalyysissä. Siellä katsottiin hiusten, silmien ja ihon sävyjä. Eli kokonaisuus ratkaisi, ei joku yksittäinen juttu. Uskon että analyysi meni oikein, sillä paletissani (sieltä tuli pieni henkilökohtainen väriviuhka) oli paljon samoja värejä, joita olen ostanut vaatteisiini oman tykkäämisen perusteella, siis "silmä sanonut". Ja korujeni pitää olla ehdottomasti hopeaa. Tämä korujuttu oli varmasti se mikä on tuonut minulle eniten säästöä, enää katson vain hopeanvärisiä koruja. Suurin pettymys oli että musta on minulle nounou. Olen ratkaissut tämän niin että laitan kasvojen viereen muuta väriä, ja käytän mustaa lähinnä vain housuissa ja kengissä. Toki olen huomannut itsekin, että minulle sopii musta väri vain loppukesästä, kun olen oikein ruskettunut.

Eli ei ollut pelkästään hömppää, voin suositella.

Ja se lopputulokseni oli:

Light Iridescent Summer

Vierailija
45/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei silmien ja hiusten värin perusteella voi sanoa mitään. Ratkaiseva on ihonväri. Suomalaiset ovat enimmäkseen kevät- ja syksyvärisiä. Keväälle sopivat esim. pastellit sävyt, syksylle taas murretummat.

Ihonväri on kyllä keskeinen, mutta ei sen perusteella pysty välttämättä kokonaan kaikkein sopivimpia värejä päättelemään, koska osa vaikutelmasta syntyy kontrastista ihon, hiusten ja silmien välillä.

Ja se hiusten väri oli, tai on ens iviikolla, kesällä?

Se onkin syy miksi värianalyysi pelkästään luonnollisiin väreihin perustuen ei välttämättä ainakaan naisilla oikein toimi: naiset usein värjää hiuksiaan ja/tai meikkaa. Vain silmien väri säilyy useimmilla samana.

Itselleni sopii ainakin ihan eri värit sen mukaan minkä värisiksi laitan hiukset ja meikin. Joskus olen ollut kuparinpunapää, silloin olen meikannut klassisilla punapääsävyillä, ihon kalpeaksi jne. Ja olen näyttänyt hyvältä lämpimän syksyn väreissä. Välillä olen pitänyt mustaa tukkaa, meikannut kylmillä sävyillä ja voimakkaammin, pukeutunut vahvoihin kontrasteihin, ja olen näyttänyt niinkin hyvältä. Mutta kummatkaan värimaailmat ei sovi mulle jos tukka ja iho on käsittelemättömät, koska olen luonnostani haalea pehmeä syksy. 

Vierailija
46/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt värianalyysissä. Siellä katsottiin hiusten, silmien ja ihon sävyjä. Eli kokonaisuus ratkaisi, ei joku yksittäinen juttu. Uskon että analyysi meni oikein, sillä paletissani (sieltä tuli pieni henkilökohtainen väriviuhka) oli paljon samoja värejä, joita olen ostanut vaatteisiini oman tykkäämisen perusteella, siis "silmä sanonut". Ja korujeni pitää olla ehdottomasti hopeaa. Tämä korujuttu oli varmasti se mikä on tuonut minulle eniten säästöä, enää katson vain hopeanvärisiä koruja. Suurin pettymys oli että musta on minulle nounou. Olen ratkaissut tämän niin että laitan kasvojen viereen muuta väriä, ja käytän mustaa lähinnä vain housuissa ja kengissä. Toki olen huomannut itsekin, että minulle sopii musta väri vain loppukesästä, kun olen oikein ruskettunut.

Light Iridescent Summer

mä oon käynyt teini-iässä samassa analyysissä varmaan, oliko pahvilappuja mistä katsottiin ihon ja silmien ja hiusten väri? Mulle tuli true iridescent summer. :) Oon vaalea maantienharmaa, siniharmaat silmät, pisamia ja neutraali iho, rusketun kohtalaisesti.

Vierailija
47/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se hiusten väri oli, tai on ens iviikolla, kesällä?

Se onkin syy miksi värianalyysi pelkästään luonnollisiin väreihin perustuen ei välttämättä ainakaan naisilla oikein toimi: naiset usein värjää hiuksiaan ja/tai meikkaa. Vain silmien väri säilyy useimmilla samana.

Itselleni sopii ainakin ihan eri värit sen mukaan minkä värisiksi laitan hiukset ja meikin. Joskus olen ollut kuparinpunapää, silloin olen meikannut klassisilla punapääsävyillä, ihon kalpeaksi jne. Ja olen näyttänyt hyvältä lämpimän syksyn väreissä. Välillä olen pitänyt mustaa tukkaa, meikannut kylmillä sävyillä ja voimakkaammin, pukeutunut vahvoihin kontrasteihin, ja olen näyttänyt niinkin hyvältä. Mutta kummatkaan värimaailmat ei sovi mulle jos tukka ja iho on käsittelemättömät, koska olen luonnostani haalea pehmeä syksy. 

Ja sitten todennäköisesti riitelee ihan kaikki värit. Tai menee kaikki rahat kun pitää vaihtaa ihonväri, hiusten väri, meikkien värit, vaatteiden värit ja silmien väri piilareilla.

Vierailija
48/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Light Iridescent Summer

mä oon käynyt teini-iässä samassa analyysissä varmaan, oliko pahvilappuja mistä katsottiin ihon ja silmien ja hiusten väri? Mulle tuli true iridescent summer. :) Oon vaalea maantienharmaa, siniharmaat silmät, pisamia ja neutraali iho, rusketun kohtalaisesti.

Mä oon kuten sä, mutta mulle ei tule pisamia, ja on vähän kellertävä iho, rusketun helposti.

Ja hassua kun joku sanoi että ruotsalaiset on usein kesiä. Mulle sanotaan usein että näytän ruotsalaiselta,  vaikka en oo pitkä enkä hoikka, mutta ne on vissiin sit noi värit.

Light Iridescent Summer

Vierailija
49/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Light Iridescent Summer

Mä oon kuten sä, mutta mulle ei tule pisamia, ja on vähän kellertävä iho, rusketun helposti.

Ja hassua kun joku sanoi että ruotsalaiset on usein kesiä. Mulle sanotaan usein että näytän ruotsalaiselta,  vaikka en oo pitkä enkä hoikka, mutta ne on vissiin sit noi värit.

Light Iridescent Summer

joo mullekin sanottu tuosta ruotsalaisuudesta, on siis enempi keltapohjainen iho kuin punertava, mutta neutraali meikkivoide etsitään aina kempparissa. :) Jopa ruotsissa luultu mua sikäläiseksi myyjäksi.

t:se true iridescent summer, mitenköhän meidän viuhkat eroaa toisistaan? Mulla paljon sinisiä sävyjä, pinkkiä jonkun verran ja vihreää, yksi vaalea keltainen. Hopea on metallivärinä. Sain myös hiusväri kartan mukaani ja oli myös suositeltavat hajuvedet ym mutta se jävinnyt jo.

Vierailija
50/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa, minä taas olen luullut, että kesätyypit ovat Suomessa yleisiä. 

Vierailija
51/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollanen 200 euron värianalyysi olis muuten hyvä lahjaidea vaikka polttareissa morsiamelle tai sisarelle tai hyvälle ystävälle kun täyttää esim. pyöreitä. 

Vierailija
52/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku selittää minulle tätä värianalyysia?

Kun tilanteeni on se, että omaan silmään ranteeni verisuonet ovat siniset. Kumpikin sopii yhtä hyvin: hopea ja kulta.

Pastelliväreissä näytän zombilta. Musta vie kaiken värin kasvoilta. Parhaat värit, joiden kanssa minun ei tarvitse edes käyttää meikkiä, ovat tomaatinpunainen, oliivinvihreä, tupakanruskea ja lämpimänkeltainen. Siis erittäin lämpimiä sävyjä.

Silmät ovat siniset, joissa on paljon keltaista. Tummuus vaihtelee ihan valon mukaan: välillä silmät ovat todella tummansiniset, välillä melkein jäänsiniset. Silmänvalkuaiset vivahtavat siniseen.

Hiukset ovat suklaanruskeat (oma väri). Iho on läpikuultavan valkoinen, äärimmäisen kalpea.

Mikä ihmeen sekasikiö värianalyysin puolesta siis olen?

Vierailija
53/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ikinä päässyt selvyyteen noista mikä vuodenaika olen. Hiukset maantienruskeat, silmät tummahkon vihreät joissa ei ole ruskeaa seassa. Verisuonet kuultaa ranteissa sinisinä. Ihonsävystäkään en osaa sanoa onko kellertävä vai punertava. Mulla on kai todella huono silmä väreille.

Itse olen aika saman värinen, ja olen käynyt värianalyysissä. Minullakaan ei ollut hajuakaan värityypistäni, koska se näytti olevan aika neutraali tai sisältävän jopa ristiriitaisia elementtejä, esim. lämpimän vihreät silmät, kylmän väriset hiukset, iho neutraali. Välillä kuvittelin olevani syksy, niiden sammalenvihreän silmien takia, mutta näytin pahalta esim. kuparinvärissä tai sinapinkeltaisessa. Päädyin siihen että olen varmaan pehmeä kesä tai syksy, mutta niiden värit näyttivät minulla "valjuilta". Ajattelin, että mulle ei vaan sitten sovi oikein mitkään värit.

Yllättäen värianalyysin mukaan olen Talvi-tyyppiä. Olin kuvitellut etten voisi olla, koska ei ole erityisen tummat hiukset. Mutta talvestakin on olemassa pehmeä tyyppi, ei kaikki ole mustatukkaisia, kalpeaihoisia vastakohtaisia talvia. Kun niillä huiveilla kokeiltiin värien sopivuutta, niin itsekin ihan selvästi näin että ne talven puhtaat, selkeät värit vaan teki minut PALJON paremman näköiseksi kuin aiemmin käyttämäni murretut värit.

Jeo, esim. tässä on esitelty "smokey soft winter" https://www.prettyyourworld.com/the-smokey-soft-winter.html  ja kyseessä ei siis ole ns. lumikki-tyylinen väritys, vaan juurikin (varmaan suht yleinen Suomessakin) väritys: tummahkot/keskiruskeat hiukset, siniharmaat silmät.

Itse googlailin joku aika sitten mielenkiinnosta noita värityyppejä, ja itse lienen joko cool summer tai jopa tuo talvityyppi.

Vierailija
54/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Light Iridescent Summer

Light Iridescent Summer

joo mullekin sanottu tuosta ruotsalaisuudesta, on siis enempi keltapohjainen iho kuin punertava, mutta neutraali meikkivoide etsitään aina kempparissa. :) Jopa ruotsissa luultu mua sikäläiseksi myyjäksi.

t:se true iridescent summer, mitenköhän meidän viuhkat eroaa toisistaan? Mulla paljon sinisiä sävyjä, pinkkiä jonkun verran ja vihreää, yksi vaalea keltainen. Hopea on metallivärinä. Sain myös hiusväri kartan mukaani ja oli myös suositeltavat hajuvedet ym mutta se jävinnyt jo.

Kuulostaa ihan mun viuhkalta. :) Ehkä sit jotain pieniä sävyeroja?

Mua nauratti, kun katsoin joskus, että myös mun koti löytyi siitä viuhkasta. Seinät kermaa, ei valkoista jne. Ja koti siis hankittu ennen viuhkaa.

Vierailija
55/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tilanteeni on se, että omaan silmään ranteeni verisuonet ovat siniset. Kumpikin sopii yhtä hyvin: hopea ja kulta.

Pastelliväreissä näytän zombilta. Musta vie kaiken värin kasvoilta. Parhaat värit, joiden kanssa minun ei tarvitse edes käyttää meikkiä, ovat tomaatinpunainen, oliivinvihreä, tupakanruskea ja lämpimänkeltainen. Siis erittäin lämpimiä sävyjä.

Silmät ovat siniset, joissa on paljon keltaista. Tummuus vaihtelee ihan valon mukaan: välillä silmät ovat todella tummansiniset, välillä melkein jäänsiniset. Silmänvalkuaiset vivahtavat siniseen.

Hiukset ovat suklaanruskeat (oma väri). Iho on läpikuultavan valkoinen, äärimmäisen kalpea.

Kuulostat syksyltä.

Vierailija
56/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin, että olet jonkintyyppinen Kevät. 

Vierailija
57/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten erottaa lämpimät ja kylmät sävyt? Mistä tietää, onko jokin harmaan sävy lämmin vai kylmä? Tai jokin sinisen, vihreän, ruskean tai beigen sävy?

Kylmät ja lämpimät punaiset ja keltaiset erotan jotenkuten.

Vierailija
58/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kans taiteellisesti täysin lahjaton insinööri enkä osaa kovin hyvin edes sanoa, mikä väri näyttäisi päälläni paremmalta kuin joku toinen. Värisokeasta miehestä ei myöskään ole paljon apua. 

Vierailija
59/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen kuin Aleezadesign tekee valokuvista värianalyyseja. En ole kokeillut, mutta tekisi mieli. Heidän sivujensa mukaan ihmiset saattavat olla sekoitusta kahdesta tai jopa kolmesta eri tyypistä.  Pelkkä nelijako vuodenaikoihin ei osu kaikille. Uskon tämän, koska en ole puhdas syksy, vaikka kaikki aina äkkiseltään väittävät. Olen saanut kehuja yllättävistäkin väreistä, jopa talven väreistä.

Mulla ihan sama. Kävin melkein 30 vuotta sitten värianalyysissä, jonka mukaan olen syksy. Syksyn värit sopiikin, mutta myös moni talven väri. 

Vierailija
60/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeo, esim. tässä on esitelty "smokey soft winter" https://www.prettyyourworld.com/the-smokey-soft-winter.html  ja kyseessä ei siis ole ns. lumikki-tyylinen väritys, vaan juurikin (varmaan suht yleinen Suomessakin) väritys: tummahkot/keskiruskeat hiukset, siniharmaat silmät.

Itse googlailin joku aika sitten mielenkiinnosta noita värityyppejä, ja itse lienen joko cool summer tai jopa tuo talvityyppi.

Kiitos linkistä! Minä syksy, jolle sopii talven värit, tunnistan itseni tästä. Juuri näitä värejä tarkoitin, kun sanoin että jotkut talven värit käyvät. Lumikkivärit eivät sovi lainkaan eikä myöskään perinteiset syksyn murretut ruskea-oranssit.