Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VÄRIANALYYSI - onko kukaan käynyt?

Vierailija
16.03.2018 |

Pitäisi tilata pari juhlamekkoa kesä- ja syyshäihin netistä, mutten osaa päättää minkä värisenä tilaan. En tiedä, mitkä vähän näyttävämmät värit mulle sopisi (mielellään tosi hyvin).
Missä pääkaupunkiseudulla pääsisi asiantuntevaan värianalyysiin, mikä ei kestäisi kahta tuntia ja maksa yli satasta?
Mulla on huonosti ruskettuva iho ja harmaanvihreät silmät, jos joku osaa sen perusteella sanoa jotain. Hiukset olisi luonnostaan maantienharmaat, enkä tiedä minkä väriseksi värjään kesällä.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuota pehmeää kesä/syksy eroa voisi tehdä juuri hiusten värjäämisellä. Lämpimämpi ruskea hiuksiin niin syksyn värit sopii paremmin. Ja tuollainen kylmä ruskea (kuten yllä kuvassa Mintulla) sitten kesälle. Silmäni ei kyllä ole pistävän (vaalean) väriset ollenkaan (Jennifer Aniston tyyliin), ja varsinkin tummanvihreät vaatteet saa ne näyttämään vihreämmiltä. 

Vierailija
22/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaanvihreät silmät ja huonosti ruskettuva iho enempi kevättä. Ystäväni on juuri sellainen ja hänelle sopii murretut vaaleat puhtaat värit. Murrettu vaalea petroolin väri saa hänet suorastaan hehkumaan.

Laita kasvojesi lähelle hopea ja kulta. Kumman värin kanssa ihosi hehkuu paremmin? Tekeekö jompi kumpi väri ihostasi lattean tai näkyykö ihosi virheet paremmin toisessa? Jos esim. hopea, niin olet kevät tai syksy ja silloin sinulle sopii kulta/lämminpohjaiset värit paremmin. Arka iho viittaa kevääseen. Kesäihmisellä harvoin on vihreää silmissä.

Pisamat yksinään ei määrää mikä vuodeaika on. Minäkin olen selkeä talvi ja minulla on pisamat. Iho oliiviin taittuva. Ruisketun kesäisin. Silmät siniset ja hiukset ruskeat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesääkin on useampaa. Kannattaa googlata soft summer, light summer, cool summer.

Esim. http://cardiganempire.com/2012/08/color-analysis-3-degrees-of-cool_6.ht…

Näissä on lähinnä ero se tummuusaste. Kesän värit on yleensä kirkkaita mutta toisille sopii paremmin ihan vaaleat ja toisille tummemmat.

Vierailija
24/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ikinä päässyt selvyyteen noista mikä vuodenaika olen. Hiukset maantienruskeat, silmät tummahkon vihreät joissa ei ole ruskeaa seassa. Verisuonet kuultaa ranteissa sinisinä. Ihonsävystäkään en osaa sanoa onko kellertävä vai punertava. Mulla on kai todella huono silmä väreille.

Sinäkin saatat olla kesä. 

No tuon edellisen sivun linkissä http://cardiganempire.com/2017/02/best-worst-colors-for-summer-seasonal…, kun katselin noita kesiä, niin niissä jokaisessa oli jotain joka ei mätsännyt mun väreihin. Esim hiukseni ovat liian tummat light summeriin, silmäni eivät ole soft summerin ”hazel” vaan ihan selvän tummanvihreät, ja cool summerin esimerkkihiukset ovat liian tummat, omani on paljon vaaleammat. 🤔

Vierailija
25/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt värianalyysissa, josta ei ollut mitään hyötyä. Sopivat värit tiesin ennestään. Väripaletista ei ole hyötyä kaupoissa kun henkareissa killuu lähinnä mustaa ja harmaata. Lisäksi vaatteiden mallit ja materiaalit vaikuttavat sopivuuteen, joten paletti on lähinnä kassissa pyörivä turhake.

Vierailija
26/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, keskustelu heräsi! Varmaan voisin olla kesä. Mut täällä sanotaan, et kesällä on siniset/siniharmaat silmät. 

http://sohvinyman.fi/varilla-on-valia/

Paletissa on jos jonkinmoista väriä. Hopea on ehkä liian boring? Ajattelin jotain kirkkaampaa väriä, käviskö grape? - ja siihen hopeakorut, laukku ja hopeanväriset korkkarit, jotka on jo valmiina. Jotenkin aristelen sinisen sävyjä, vaikka turkoosinsininen kiinnostaisi, mutta sitä ei tuosta kesäpaletista löydy. 

T.AP

Kyllä kesätyypillä voi olla myös vihreät tai vihertävät silmät. Itse ajattelin ennen olevani Syksy, koska hiuksissani näkyy toisinaan kullan sävyjä ja vihreissä silmissäni on hieman keltaista sekä ruskeita pisteitä. Kuitenkin silmäni taittuvat myös selvästi harmaaseen, ja yleisvaikutelma värityksestäni on enemmän neutraali ja viileähkö eikä lämpimän syksymäinen. Taidankin siis olla Kesä. 

Vierailija
27/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värianalyysi voi jeesus! Teidän naisten kotkotukset on kyllä kerrassaan huvittavia.

Vierailija
28/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kuin Aleezadesign tekee valokuvista värianalyyseja. En ole kokeillut, mutta tekisi mieli. Heidän sivujensa mukaan ihmiset saattavat olla sekoitusta kahdesta tai jopa kolmesta eri tyypistä.  Pelkkä nelijako vuodenaikoihin ei osu kaikille. Uskon tämän, koska en ole puhdas syksy, vaikka kaikki aina äkkiseltään väittävät. Olen saanut kehuja yllättävistäkin väreistä, jopa talven väreistä.

Vierailija
29/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Värianalyysi voi jeesus! Teidän naisten kotkotukset on kyllä kerrassaan huvittavia.

Elämässä pitääkin olla huvittavia kotkotuksia😊 kaikilla omamme, niin sinullakin.

Vierailija
30/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko oli silti tulla lukemaan ja kommentoimaan? 

Vierailija
31/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt värianalyysissa, josta ei ollut mitään hyötyä. Sopivat värit tiesin ennestään. Väripaletista ei ole hyötyä kaupoissa kun henkareissa killuu lähinnä mustaa ja harmaata. Lisäksi vaatteiden mallit ja materiaalit vaikuttavat sopivuuteen, joten paletti on lähinnä kassissa pyörivä turhake.

Nyt olikin kyseessä juhlamekon tilaaminen netistä, missä värejä voi olla valittavana vaikka 100.

Vierailija
32/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ikinä päässyt selvyyteen noista mikä vuodenaika olen. Hiukset maantienruskeat, silmät tummahkon vihreät joissa ei ole ruskeaa seassa. Verisuonet kuultaa ranteissa sinisinä. Ihonsävystäkään en osaa sanoa onko kellertävä vai punertava. Mulla on kai todella huono silmä väreille.

Itse olen aika saman värinen, ja olen käynyt värianalyysissä. Minullakaan ei ollut hajuakaan värityypistäni, koska se näytti olevan aika neutraali tai sisältävän jopa ristiriitaisia elementtejä, esim. lämpimän vihreät silmät, kylmän väriset hiukset, iho neutraali. Välillä kuvittelin olevani syksy, niiden sammalenvihreän silmien takia, mutta näytin pahalta esim. kuparinvärissä tai sinapinkeltaisessa. Päädyin siihen että olen varmaan pehmeä kesä tai syksy, mutta niiden värit näyttivät minulla "valjuilta". Ajattelin, että mulle ei vaan sitten sovi oikein mitkään värit.

Yllättäen värianalyysin mukaan olen Talvi-tyyppiä. Olin kuvitellut etten voisi olla, koska ei ole erityisen tummat hiukset. Mutta talvestakin on olemassa pehmeä tyyppi, ei kaikki ole mustatukkaisia, kalpeaihoisia vastakohtaisia talvia. Kun niillä huiveilla kokeiltiin värien sopivuutta, niin itsekin ihan selvästi näin että ne talven puhtaat, selkeät värit vaan teki minut PALJON paremman näköiseksi kuin aiemmin käyttämäni murretut värit.

Vierailija
33/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aika saman värinen, ja olen käynyt värianalyysissä. Minullakaan ei ollut hajuakaan värityypistäni, koska se näytti olevan aika neutraali tai sisältävän jopa ristiriitaisia elementtejä, esim. lämpimän vihreät silmät, kylmän väriset hiukset, iho neutraali. Välillä kuvittelin olevani syksy, niiden sammalenvihreän silmien takia, mutta näytin pahalta esim. kuparinvärissä tai sinapinkeltaisessa. Päädyin siihen että olen varmaan pehmeä kesä tai syksy, mutta niiden värit näyttivät minulla "valjuilta". Ajattelin, että mulle ei vaan sitten sovi oikein mitkään värit.

Yllättäen värianalyysin mukaan olen Talvi-tyyppiä. Olin kuvitellut etten voisi olla, koska ei ole erityisen tummat hiukset. Mutta talvestakin on olemassa pehmeä tyyppi, ei kaikki ole mustatukkaisia, kalpeaihoisia vastakohtaisia talvia. Kun niillä huiveilla kokeiltiin värien sopivuutta, niin itsekin ihan selvästi näin että ne talven puhtaat, selkeät värit vaan teki minut PALJON paremman näköiseksi kuin aiemmin käyttämäni murretut värit.

Kiitos! Missä kävit ja muistatko oliko kallista?

Vierailija
34/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tässä tökkii tuo "tan easily", muuten kyllä samannäköisiä ihoja ko julkimoilla kuin itselläni ja tummilla hiuksilla olen aika tuon näköinen: 

http://30somethingurbangirl.com/are-you-winter-summer-cool-winter/

AP

Vierailija
35/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silmien ja hiusten värin perusteella voi sanoa mitään. Ratkaiseva on ihonväri. Suomalaiset ovat enimmäkseen kevät- ja syksyvärisiä. Keväälle sopivat esim. pastellit sävyt, syksylle taas murretummat.

Vierailija
36/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Missä kävit ja muistatko oliko kallista?

Kävin Taikapeilissä Helsingissä. En muista enää hintaa tarkkaan, varmaan suunnilleen pari sataa. Siihen kuului huiveilla tyypin testaamisen lisäksi kangasnäytteet sisältävä väripaletti mukaan sekä koru-, vaate- ja meikkiopastus. Meikkiopastus oli itselleni tosi hyödyllinen, koska olin käyttänyt mielestäni luonnollisia värejä, esim. beigeä ja keskiruskeaa luomiväriä, persikanväristä poskipunaa jne, ja ne juuri tekivät minua samean ja kipeän näköiseksi. En olisi ilman värianalyysiä ikinä uskonut, että esim. kylmänharmaa luomiväri ja pinkki huulipuna toimii minulla.

Vierailija
37/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei silmien ja hiusten värin perusteella voi sanoa mitään. Ratkaiseva on ihonväri. Suomalaiset ovat enimmäkseen kevät- ja syksyvärisiä. Keväälle sopivat esim. pastellit sävyt, syksylle taas murretummat.

Ihonväri on kyllä keskeinen, mutta ei sen perusteella pysty välttämättä kokonaan kaikkein sopivimpia värejä päättelemään, koska osa vaikutelmasta syntyy kontrastista ihon, hiusten ja silmien välillä.

Vierailija
38/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ainakin on selvää, että musta ja tummanharma ei sovi suomalaisen ihonvärille juuri koskaan. Onneksi noita värejä näkeekin käytettävän tosi vähän, varsinkin talvivaatetuksessa.😂😂😂

Vierailija
39/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihonväri on kyllä keskeinen, mutta ei sen perusteella pysty välttämättä kokonaan kaikkein sopivimpia värejä päättelemään, koska osa vaikutelmasta syntyy kontrastista ihon, hiusten ja silmien välillä.

Ja se hiusten väri oli, tai on ens iviikolla, kesällä?

Vierailija
40/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ainakin on selvää, että musta ja tummanharma ei sovi suomalaisen ihonvärille juuri koskaan. Onneksi noita värejä näkeekin käytettävän tosi vähän, varsinkin talvivaatetuksessa.😂😂😂

Ohis. Yritin löytää kivaa talvitakkia jossain muussa värissä kuin musta, harmaa, viininpunainen, ruskea. Yllättävän vaikeaa, jatkan etsintöjä ensi syksynä.