Mitä te työttömät teette päivisin?
En kaipaa tänne syyttelyä siitä, että olen työtön. Jäin syksyllä työttömäksi määräaikaisen työsopimuksen loputtua ja olen siitä asti aktiivisesti etsinyt töitä niitä kuitenkaan saamatta.
Eli mitä kaikkea te muut jotka olette joskus olleet työttömiä/olette nyt teette päivisin?
Tässä jotain mitä itse olen tehnyt, mutta kaipaisin lisää ideoita:
Käyn kirjastossa, lenkkeilen, katson elokuvia, käyn kirpputoreilla, laitan ruokaa, siivoan, käyn museoissa. Niin ja tottakai näiden ohessa haen kokoajan työpaikkoja ja välillä olen haastatteluunkin päässyt.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
En kaipaa tänne syyttelyä siitä, että olen työtön. Jäin syksyllä työttömäksi määräaikaisen työsopimuksen loputtua ja olen siitä asti aktiivisesti etsinyt töitä niitä kuitenkaan saamatta.
Eli mitä kaikkea te muut jotka olette joskus olleet työttömiä/olette nyt teette päivisin?
Tässä jotain mitä itse olen tehnyt, mutta kaipaisin lisää ideoita:
Käyn kirjastossa, lenkkeilen, katson elokuvia, käyn kirpputoreilla, laitan ruokaa, siivoan, käyn museoissa. Niin ja tottakai näiden ohessa haen kokoajan työpaikkoja ja välillä olen haastatteluunkin päässyt.
Setä Leninin sanoin: opiskele, opiskele, opiskele! Eli jotain hyödyllistä, mielellään haettavaa työtä tukevaa juttua vaan. Seuraa vaikka alan uutisia, firmojen asioita, työkäytäntöjä, taitoja. Joko kurssilla tai itseopiskeluna.
Ja liikunta kannattaa aina. Hyvä lista sulla jo kasassa kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee mitään. Lähinnä nukun ja näpytän näppäimistöä.
Ei ihmissuhteita, ei sosiaalista elämää, ei intohimoa, eikä tulevaisuutta.
Samaa roskaa päivästä toiseen.
Nautin kun aktiivimalli vie kaltaisiltasi rahat karenssilla.
Erikoisia nautinnonaiheita sinulla. Toimeentulotuki maksetaan karensseista huolimatta ja saman saa käteen (sen noin 480e/kk), oli karenssi tai ei.
Leivon, käyn salilla (meidän talon alakerrassa on onneksi ihan ilmainen ja jopa semihyvin varustettu kuntosali), siivoan ihan hitosti, siis oikeen keksimällä keksin juttuja etten tylsistyisi hengiltä; "Nytpä jynssäänkin kaikki lattialistat sienellä puhtaaksi!" Olen pessyt myös joka huoneen katot ja seinät, kaikki kaapit, laatikot ja kiillottanut veitset ja haarukat...
Lenkitän koiraa ja vien puistoon, poltan pilveä ja jumitan leffoja. Ilman hatsia olen yliaktiivinen. Keskustaan ei huvita lähteä, täällä on yksi hikinen museo ja tuntuu että olen lukenut kaikki mielenkiintoiset kirjat kirjastosta, vaikkei näin varmasti ole. Joskus vedän kalsarikännit, baarissa käyn max. kerran kuussa, yleensä jonkun frendin kutsumana. Testailen halpoja reseptejä, täytän ristikoita, jörnin, juoruan puhelimessa.
Tanssin pitkin kämppää jos olen yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ilman sitä 32e/kk pärjää. Joillakin ihme käsitys, että on maata kaatava summa. On varmaan joillekin, mutta järkevällä rahan käytöllä siitäkin selviää. T. Työtön, joka ei leiki pupuleikkejä
Pelaan videopelejä, juona kaljaa ja harrastan seksiä.
Opiskelen itsekseni etenkin omaan alaan liittyviä asioita sekä kieliä. Olen tietokoneella selailemassa kaikkea. Katson youtubesta videoita. Siivoan. Kuuntelen musiikkia. Käyn lenkillä ja uimassa. Joskus menen vaan kiertelemään kaupungille ilman syytä. Etsin töitä. Tapaan kavereita. Iltaisin vietän aikaa miehen kanssa, kun hän tulee töistä.
Käyn lenkillä, hoidan kotia, käyn harrastuksissa. Mikä tärkeintä, etsin myös töitä :').
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nautit? Kirjoittaja menettänyt elämänilon ja sinänautit?
Minulle Suomen tulevaisuus ja hyvinvointivaltion säilyttäminen arvojärjestyksessä korkeammalla. Nauti on ehkä väärä sana, mutta katson tyytyväisenä, kun malli tekee sen mitä pitää.
Asun omakotitalossa, joten tänään meni monta tuntia jo lumitöihin. Lisäksi surffaan netissä, käyn uimahallissa pari kertaa viikossa, käyn kaupassa ja kirjastossa, siivoan, laitan pyykit, tiskit, ruuat, leivon, neulon, katson telkkaa, hoidan raha-asiat, käyn vanhaa äitiäni auttamassa kerran pari viikossa, käyn anopin luona, teen lumityöt/nurmikonleikkuun...keväällä on tulossa puiden sirkkelöintiä ja halkomista, sitten olisi kannettava halot liiteriin. Kesällä olisi tulossa maalausremppaa. Useasti myös käyn aikuisten lasteni luona, jotka eivät onneksi ihan kauhean kaukana asu. Aika menee kuin siivillä :)
Olen 55v.työtön nainen. Isäni on 86v. Hoidan isääni päivittäin.Hän asuu isossa omakotitalossa, jossa on suuri puutarha. Minä siivoan sekä hoidan puutarhahommat keväästä syksyyn. Teen lumityöt talvisin. Hoidan hänen lääkkeet, ruoat yms. En saa omaishoidontukea, koska isäni on kuulemma vielä "liian"terve. Töitä en ole löytänyt, ikäni vuoksi. Aktiivimalliin ei kuulemma isäni hoitaminen sovellu, näin kertoi te-keskus.
Harrastamme runkua ja muuta saatananpalvontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle Suomen tulevaisuus ja hyvinvointivaltion säilyttäminen arvojärjestyksessä korkeammalla. Nauti on ehkä väärä sana, mutta katson tyytyväisenä, kun malli tekee sen mitä pitää.
Siis mallin tehtävä oli viedä elämänilo?
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti? Poltan pilveä ja selaan vauvapalstaa. Ja mulla on aika kivaa ajoittain. Joskus juon tequilaa, mutta yleensä vaan pilveä.
Jäin ihan miettimään, oonko niin jumissa etten muista kirjoittaneeni tähän ketjuun, kuulostat ihan multa. Tuu kylään niin kulutetaan yhdessä aikaa. Bongi ja hyviksiä on :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mallin tehtävä oli viedä elämänilo?
Ei tietenkään. Sen tekee työtön itse.
Vierailija kirjoitti:
Sijoittaminen on ollut harrastukseni pitkään ja nyt työttömänä teen sitä päivisin. Aamulla nukun pitkään ja herättyäni keitän kahvia ja lueskelen sijoitusuutisia ja seuraan kursseja. Joskus onnistun ostamaan halvalla hyviä osingonmaksajia ja olo on tyytyväinen. Töitä ei välttämättä enää saa koska työnhakijoita on niin paljon, mutta aion tulevaisuudessa elää pelkillä osinkotuloilla.
Jatkan vielä tästä... Kun Suomen velkaantumista on seurannut niin alkaa näyttää siltä että tulevaisuuden työttömyyskorvaukset ovat paljon pienempiä kuin nykyään, joten siinäkin mielessä hyvä varautua taloudellisesti.
Opiskelen kahtena päivänä viikossa ja hommasin ittelleni työharjoittelupaikan josta en tokikaan saa palkkaa. Sen 9 ekee päivässä vaan. Mutta tympäisi kun työttömänä ei saanut oikeestaan mitään aikaiseksi vaikka aikaa oli. Sitä tylsistyi ja tunsi ittensä luuseriksi.
Kiva harjoittelupaikka, opin lisää asioita joista oon kiinnostunut ja koulutus motivoi. Ettin kyllä töitäkin. Olishan sitä mukava saada rahaakin jostain ja olla hyödyksi.
Muuten vapaallani liikun paljon luonnossa, henkireikäni.
Rakennan perheellemme uutta omakotitaloa kolmen alle kouluikäisen lapsen kanssa. Tähän päälle kaikki kotiaskareet ja vanhan talon lämmitykset sun muut. Monena iltana sänkyyn kaatuessa mietin missähän välissä olisin ehtinyt käydä vielä töissäkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti? Poltan pilveä ja selaan vauvapalstaa. Ja mulla on aika kivaa ajoittain. Joskus juon tequilaa, mutta yleensä vaan pilveä.
Jäin ihan miettimään, oonko niin jumissa etten muista kirjoittaneeni tähän ketjuun, kuulostat ihan multa. Tuu kylään niin kulutetaan yhdessä aikaa. Bongi ja hyviksiä on :D
Siistii, missä asut? voisin tulla bongi pesällisellä käymään tai säki tervetullu tänne tietty :)