Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on älyllisesti heikkolahjainen ihminen?

Vierailija
11.03.2018 |

Mistä tyhmän tunnistaa? Mitkä ovat merkit? Mitä persoonallisuuden piirteitä tyhmillä mahdollisesti usein on?

"Kirjoittelee tällaisia aloituksia palstalle!" - Noin, nyt sen on sanottu, ja voimme keskustella asiasta.

Kommentit (357)

Vierailija
221/357 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hieman kateellinen heikkolahjaisille. Monet heistä nauravat ja hymyilevät vaikka kävelevät yksin. En naura yksin ilman syytä ehkä jos kuuntelen jotain hauskaa niin voin naurahtaa sille?

Vielä siistimpää olisi olla ke ha ri: yhteiskunta kustantaa asumisen asumisyksikössä, jossa saa ruuan valmiina pöytään ja on kodinhuoltajat ja hoitajat. Ei tarvitsisi itse huolehtia mistään eikä olisi paineita. Ei ihme miksi ovat onnellisia. Vanhemmat huolehtii kaiken vakuutuksista ja lääkärikäynneistä alkaen. Kelpaisi mullekin ADHD-diagnosoituna.

Eihän adhd -diagnoosi anna mitään etua mihinkään. Se on vähän väliinputoajien juttu vaan.

Häiriö joka pysyy ja haittaa aina,mutta ei niin paljoa että saisit tukea tai edes ymmärrystä.

Kyllähän moni palstamamma pitää ke ha reita söpöinä, mutta ADHD:t ovat kamalia vaikka ADHD olisi käynyt yliopiston.

Vierailija
222/357 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa tehdä johtopäätöksiä kokemastaan ja aiemmin kuulemistaan ja lukemistaan asioista. Toistaa samoja virheitä loputtomiin. Ei muista oppimaansa eikä osaa soveltaa sitä mitenkään. Opiskelu on pinnallista ulkoaopettelua, joka ei siirry pitkäkestoiseen muistiin. Näitä koulussa riittää nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/357 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Afrkan itäsarven kansalaisten keskimääräinen äo on 68. Tämän näkee muun muuassa siinä, että maassa ei ole toimivaa yhteiskuntaa. Millainen yhteiskunta Suomi olisi jos täällä kaikki olisivat heikkolahjaisia? Niinpä.

Miten tämä typerä kommentti on saanut noin paljon kannatusta? Vai enkö ymmärrä jotain sarkasmijuttua?

Eiköhän afrikkalaisten matala äo johdu toimimattomasta yhteiskunnasta kuten koulutuksen puutteesta, eikä päinvastoin.

Aasialaiset muuten ovat älykkäämpiä kuin länsimaalaiset.

Älykkyyteen liittyvissä keskusteluissa tulee aina sellainen mielikuva, että se on joku supertaito, joka pitäisi jokaisella olla. Ei siis sanoa, että jollakin on matalempi tai korkeampi äo, ettei joku pahoita mieltään. Ihan tämänkin seurauksena heikkolahjaisilla on nykyään laaja-alaisia oppimisvaikeuksia ja kehitysvammaisistakin välillä puhutaan hitaina oppijoina tai erityislapsina.

Pisti itseäni huvittamaan, kuinka jossakin erityislasten vanhempien ryhmissä mainittiin syöpä- tai sydänsairaus. Puhuuko ihmiset oikeasti sydänsairaasta lapsesta erityislapsena? En tosin koskaan liikuntavammaisesta lapsestani, joka on nyt aikuinen, erityislapsena. Sanon suoraan vammainen niin moni ei sitten välttele "kauhukakaraa". Onpahan ainakin lapseeni suhtauduttu paremmin kun ollaan puhuttu suoraan pyörätuolista ja normaalissa koulussakin pärjäsi hyvin, kun ei ole mitään suuria haasteita oppimisessa.

Vierailija
224/357 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän älykkäät ihmiset syyttävät aina muita omista ongelmistaan: jos poliisi pysäyttää kun ajaa kännissä, vika on paikalle osuneen poliisin ja virkavallan, ei siinä että itse lähti rattiin kännissä. Jos heitetään ulos kapakasta riehumisen takia, se kapakan työntekijä on paska jne.

Eivät jotenkin pysty yhtään päättelemään syitä ja seurauksia: jos lintsaat usein töistä ->saat potkut. Jos petät ja hakkaat -> vaimo lähtee. Kaikki vastoinkäymiset on vaan paskaa joiden kohdalla poljetaan jalkaa mutta ei pysähdytä miettimään, miksi kerta toisensa jälkeen käy niin kun käy.

Olen poikkeus, vaikka minulla on diagnosoitu laaja-alaiset oppimisvaikeudet. Kun jäin kiinni alkoholin luovattamisesta alaikäisille, niin kerroin ymmärtäneeni tekoni ja koitin pelastaa alaikäisen sukulaiseni nahan - siinä onnistumatta. Kiltisti maksoin heti sakkoni. Ymmärrän, jos sain vihat tuosta niskaani enkä kuvitellut saavani synninpäästöä, vaikka saatoin säälivään sävyyn puhua itsestäni kamalana ihmisenä. Sekin tietysti jo mennyttä, enkä ole saanut siitä paheksuntaa tai ei ole laitettu häpeämään tekojaan.

Et voi olla heikkolahjainen, jos kuitenkin toimit selkärankaisesti ja toteat jopa ansainneesi vihat niskaan. Heikkolahjainen oikeassa tilanteessa syyttäisi muita kuin itseään.

Vierailija
225/357 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niilo22   youtube

Vierailija
226/357 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaukseni: nainen

Vierailija
227/357 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestää vihreitä.

Vierailija
228/357 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiin tuntuu uppoavan moni huuhaa helposti. Ei osaa arvioida faktoja, vaikka niitä kuinka selitetään.

Tyypillinen tyhmä vaahtoaa esim horoskoopeista, ennustajista, homeopatiasta tai muista uskomushoidoista loputtomiin.

Sitten on vielä näitä tyhmiä, jotka hurahtavat vaikkapa skientologiaan ja mormooneihin vaikka normaalin järjen pitäisi kertoa että kusetushan tässä on.

Vierailija
229/357 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uimahallissa oli kerran yksi hyvin kaunis varmaankin lievästi kehitysvammainen teini. Oli huomattavasti nuorempien kanssa ja jotenkin niin viaton ja naivi olemus, mutta ulkonäöstä ei ohimennen olisi voinut päätellä mitään. Toiminta oli hidasta ja tuntui olevan vähän pihalla kaiken aikaa, nauraa kikatti nuorempien lasten vitseille, jotka todella olivat ihan pienten lasten juttuja.

Lapselliset elkeet, kuin 7-vuotias lähes aikuisen kehossa.

Mutta hyvin hyvin kaunis ja tulee varmaan pärjäämään elämässään sillä ulkonäöllä. Sellainen suomalainen elovena-tyttö.

-lievästi kehitysvammaisen äiti

Siis mitä. Tulee pärjäämään elämässään ulkonäöllään? Jos joku ei katso perään, antaa jonkun pamauttaa itsensä paksuksi yhä uudelleen. Suomessa ei sterilisaatioon tai aborttiinkaan voi pakottaa. Näitähän riittää.

Suomi on tunnetusti yksilönvapauksien maa. Joskus luin, kuinka joku kehitysvammaisen lapsen äiti oli todella huolissaan pojasta, kun tämä ei antanut pestä hampaita tai leikata kynsiään, koska ei ilmeisesti pitänyt niistä. Kyseessä oli vielä kolmevuotiaan tasolla oleva aikuinen lapsi, joka hädin tuskin edes ymmärsi syy-seuraussuhteita. Tämän seurauksena sitten nojattiin itsemääräämisoikeuteen, joka menee jopa terveyden ja turvallisuuden edelle.

Vierailija
230/357 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotevastainen

Vierailija
231/357 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaukseni: nainen

Tiesitkö, että miehissä on eniten heikkolahjaisia ja älyllisesti vammaisia? Niin on myös nerojakin. Sen takia miehissä on ääripäät, huiput ja huonosti menestyvät. Tähän arvellaan syyksi toisen X-kromosomin puutosta. Naisissa taas älykkyys on keskimääräistä. Sekin toki otettava huomioon, että nuo älykkyyden ääripäät ovat pienen prosentin luokkaa väestössä.

Vierailija
232/357 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somalit

Vierailija
233/357 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kiinnostunut ympäröivästä maailmasta. Ei osaa soveltaa. On mustavalkoinen. Ei ymmärrä olevansa tyhmä. Ei välitä luonnosta, terveydestä tai muiden kärsimyksestä, koska ei ymmärrä. Oppiminen takkuilee.

Älyllisesti heikko voi kuitenkin pärjätä elämässään verrattein hyvin. Nykyaika suosii yksinkertaisempia ihmisiä.

Yksi piirre ei tee kenestäkään heikkolahjaista. Yleensä heikkolahjaisuuden todellakin huomaa kun on henkilön kanssa enemmän tekemisissä.

Jos näkee toista vain vähän aikaa koulussa tai harrastuksissa, voi tehdä vääriä johtopäätöksiä.

Olet niin väärässä! Minä kyllä heikkolahjaisena olen kiinnostunut ympäröivästä maailmasta. Kiinnostunut kulttuurista, luonnosta ja terveydestä ja empaattinenkin olen. Rakastan eläimiä yli kaiken ja niiden kanssa osaan toimia.

Uuden oppimisessa minulla on tosin vaikeuksia. Matematiikka tuottaa vaikeuksia. Kielellisesti voin sanoa pärjääväni, koska ymmärrän ja puhun toista vierasta kieltä tyydyttävästi lyhyin lausein, vaikka minulla on toisinaan vaikea muodostaa lauseita jos pitää vaikka puhua menneessä aikomuodossa. Kielioppi tuottaa siis vaikeuksia. Ja kyllä, minä ymmärrän olevani tyhmä ja se tuottaa minulle joka päivä tuskaa. Vaikka haluaisin oppia, niin moni asia vain katoaa päästä vaikka miten yrittäisin muistaa ja opetella.

En ymmärrä mitä tarkoitat tuolla ”nykyaika suosii yksinkertaisempia ihmisiä”. Kuten sanoin, niin elämä on yhtä helvettiä minulle. En saa töitä, en saa ystäviä koska olen eristäytynyt muista häpeän vuoksi. En halua, että ihmiset näkevät kuinka heikkolahjainen olenkaan.

Siinä olit oikeassa kun sanoit että ” Jos näkee toista vain vähän aikaa koulussa tai harrastuksissa, voi tehdä vääriä johtopäätöksiä”...

Tämä on totta, koska olen kiltti ja empaattinen kuten aiemmin mainitsin, niin minua on käytetty usein hyväksi ja pompotettu työelämässä kunnes olen palanut niin loppuun etten ole enää jaksanut. Tuo kiltteys ja herttaisuus on auttanut minua työelämässä aiemmin, mutta on myös se pahin kompastuskivi.

Vierailija
234/357 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen uskoo vain intuitioon ja puhtaaseen tunteeseen. Tyypillisiä lausahduksia "sivistä itseäsi, en välitä mitä muut ihmiset musta ajattelee, teen kuten itsestä hyvältä tuntuu" Sanoo tekevänsä päätökset tunteella, koska puhdas järki ei saa aikaan hyviä lopputuloksia. Ääriajattelu on hallitsevaa, mikä tahansa uutisotsikko, joka tuntuu juuri sillä hetkellä todelta on totta.

Vierailija
235/357 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kävisi nykyisellä korkealla älykkyydellä ja neron pisteillä piirtää saimaa-askin kanteen talo ja rakentaa se alusta loppuun sillä omalla piirustuksella ? Oisko älykäs hän ? Ennen oli melko moni tällä asteikolla pacha duunissa ja hanttihommissa , elätti sikiölaumansa .  Oliko vähä-älyinen ? Tätä ihmettelen vieläkin .

Vierailija
236/357 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä-älyinen on se joka on viettiensä vietävissä . Olipa mies tai nainen . Joskus sellaisilta otettiinkin sikiämiskyky pois kirurgisesti ( nyt muuten ) ja sitten saivat toteuttaa osaamistaan .

Vierailija
237/357 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyllisesti heikkolahjaiset äänestävät Kokoomusta. Kaikkein heikoin aines kuuluu Kokoomuksen nuoriso-osastoon ja kasan alimmaiset sen puheenjohtajaksi.

Vierailija
238/357 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni isoäiti: kouluttamaton ja sivistymätön, marttyyrihenkinen, tympeä, jauhaa aina samat asiat, puhuu kaikesta hyvin negatiivisesti, epähienotunteinen.

Onko heikkolahjainen vai vain kouluttamaton? Siinä on ero.

Vierailija
239/357 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule tänne minun peräkamariini katsomaan, minä olen ihan oiva prototyyppi! Kuulemma!

Vierailija
240/357 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä-älyinen ei itse tajua tilaansa, älykäs tajuaa, ettei voi millään tietää kaikkea.