Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Koronan takia lopettanut kaiken asioinnin, Helsinki.
Nyt täällä ei tehdä mitään rajoituksia, ei maskipakkoa ole, vaikka tauti leviää kuin rutto. Tartuntojen alkuperää ei saada selville. Tartunnan voi saada mistä vaan.
Emme käy enää kaupoissa, emmekä käytä palveluita.
Tämä ei ole mikään Kainuu tai mikkeli, missä ihmisiä koitetaan suojata taudilta.
Myös lapseni ei käytä enää koulun opetuspalveluita.
Kirjakaupassa. Myyjät, etenkin yksi ovat erittäin auttamishaluisia ja tunkevat väkisin iholle. Tämä yksi rientää heti tykö, inttää ja kyselee mitä asiakas tarvitsee ja ottaa asiakkaan haluaman tuotteen käteensä ilmoittaen kantavansa sitä että voit valikoida lisää ostettavaa. Nykyään ostan netistä tai vasta äärimmäisessä hädässä tästä kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Luin koko ketjun, olenkohan ainoa jota ärsyttää suunnattomasti ilmaisu "äänestin jaloillani"? -.-
Minua myös. Tuon fraasin käyttäjästä tulee mieleen sellainen pullea tanttana, joka on omasta mielestään joku Maailman Tärkein Asiakas ja liike menee suurinpiirtein konkurssiin kun hän äänestää jaloillaan ja kantaa rahansa muualle. 🤣
Vaikka eihän se niin taida mennä. Näitä jaloillaan äänestäviä on kuitenkin joka paikassa ja kun he kaikki joutuvat vaihtamaan muihin kauppoihin niin se asiakasmäärä pysyy aikalailla samana.
Kampaaja haukkui aikaisemman asiakkaansa mulle. Tai oikeastaan molemmat sen kampaamon kampaajat haukkui tätä ihmistä mulle kilpaa. Sanoivat, että tämä oli itse värjännyt hiuksiaan ja sitten laittoi monta valitusta heille, kun kampaajan laittama väri epäonnistui. Eihän se kampaajan vika voinut olla. Joo ei...
Kävin siellä siis itsekin hiusvärissä ja sain keltaiset hiukset. Kampaamossa näytti ihan ok:lta mutta kotona odotti järkytys, kun katsoin peiliin. Kampaamossa oli varmaan jotenkin outo valaistus tai jotain, koska tosiaan väri näytti aivan erilaiselta kotona.
En mennyt enää uudestaan. Enkä olisi mennyt, vaikka olisi ollut maailman paras kampaaja. Asiakkaita ei haukuta!
Kävin kerran lähistöllä kampaajalla. Raidat ja leikkaus olivat ihan parasta, mutta kampaaja tyrkytti koko ajan omia tuotteitaan: kulmien värjäystä, meikkejä, hiustenhoitotuotteita.... Siis ihan jatkuvalla syötöllä. Oli ahdistava kokemus.
Lopetin kampaamossa käynnin kun se meni laskuttamaan ajasta ei työstä. Kampaajani oli yli-innokas puhelinvastaaja, juoksi heti kun puhelin soi. Iso osa kampaamoajastani oli hänen puhelinaikaansa. Muitakin kampaajia oli paikalla mutta hän oli innokkain vastaaja. Ei koskaan enää tuohon ketjuun.
Teen reissutyötä ja kesäkuussa Jyväskylään olin pakannut ihan liian lämpimiä vaatteita (pitkät farkut ja siisti huppari).
No illalla seitsemältä kun saatiin työt päivän osalta loppuun huomasin että hitto pihalla 25 astetta, jonnekkin syömään pitäis mennä ja hiki tulee pelkästään näitten katsomisesta. Vedin kuteet päälle ja marssin hotellin viereiseen kauppakeskukseen. Aikalailla kaikki liikkeet oli jo kiinni mutta pakko oli vaatteita saada, ainoa joka oli auki oli selvästi parempien ihmisten liike, sielä 5 huoletonta nuorta sovitteli kaikenlaisia 90 euron farkkushortseja ja totesi että kahdet tällaiset yms. nuorelle naismyyjälle.
Itse etsin hintaluokassa 30e mitä tahansa kevyempää vaatetta, liikkee halvin paita oli sitten se 40e, ei tyyliäni mutta ei auta, kävelen kassalle, äsken muille niin hymyileväinen neito huokaa syvään, välttelee katsetta, repäisee paidan mun kädestä, piippaa sen ja osoittaa kortinlukijaan. Maksan paidan, kysyn saisiko tälle jotain pussia ja silmiä pyöritellen ja päätään pudistellen kaivaa tiskin alta muovikassin ja antaa mulle.
Tajusin heti liikkeeseen astuessani että nyt ollaan liian hyvässä seurassa, mutta minkäs teet kun kaikki muut on kiinni.
Koronsn takia kirjoitti:
Koronan takia lopettanut kaiken asioinnin, Helsinki.
Nyt täällä ei tehdä mitään rajoituksia, ei maskipakkoa ole, vaikka tauti leviää kuin rutto. Tartuntojen alkuperää ei saada selville. Tartunnan voi saada mistä vaan.
Emme käy enää kaupoissa, emmekä käytä palveluita.
Tämä ei ole mikään Kainuu tai mikkeli, missä ihmisiä koitetaan suojata taudilta.
Myös lapseni ei käytä enää koulun opetuspalveluita.
Juu. Täällä pääkaupungin reunallakin korona vaikuttaa jo arkeen. Homma on saanut jatkua niin pitkään, että ei varmaan enää palata vanhoihin kulutustottumuksiin, vaan tästä on tulossa tapa, että ruokaa ja pöivittäistavaraa vaan. Kun Helsingin keskustaan maksaa matkata ja /tai pysäköidä ja kohta vielä tullitkin niin eipä mun pikkupennoset riitä siellä eikö siellä niitä varmasti jää kukaan kaipaamaan. Näin on hyvä. Terkkuja kehä kolmosen takaa.
DNA. Tästä on jo vuosia kun ostin uuden puhelimen, johon tarvitsin uuden sim-kortin koska vanha oli liian iso ja vanhan mallinen, eli sitä ei saanut pienemmäksi. Kysyin DNA:lta samalla voisiko liittymän siirtää minun nimiini, koska olin sopinut äitini kanssa, että hän maksaa puhelinlaskuni siihen asti, kunnes saan vakituisen työpaikan ja näin myös kävi. Ei voinut siirtää, vaan äitini piti tehdä se oman paikkakuntansa liikkeessä (välimatkaa meillä on useampi sata km). Siellä sanottiin että nyt on siirretty liittymä minun nimiini. Meni kk ja lasku meni äidilleni. Äiti meni uudestaan liikkeeseen, siellä taas sanottiin että liittymä on nyt siirretty. Meni taas kk ja lasku meni jälleen äidilleni. Saatiin se sitten siirrettyä itse netissä, mutta aika pian vaihdoin liittymää toiselle palveluntarjoajalle, ja äitikin välttelee DNA:n palveluja (kun ei sellaista saa).
Vierailija kirjoitti:
DNA. Tästä on jo vuosia kun ostin uuden puhelimen, johon tarvitsin uuden sim-kortin koska vanha oli liian iso ja vanhan mallinen, eli sitä ei saanut pienemmäksi. Kysyin DNA:lta samalla voisiko liittymän siirtää minun nimiini, koska olin sopinut äitini kanssa, että hän maksaa puhelinlaskuni siihen asti, kunnes saan vakituisen työpaikan ja näin myös kävi. Ei voinut siirtää, vaan äitini piti tehdä se oman paikkakuntansa liikkeessä (välimatkaa meillä on useampi sata km). Siellä sanottiin että nyt on siirretty liittymä minun nimiini. Meni kk ja lasku meni äidilleni. Äiti meni uudestaan liikkeeseen, siellä taas sanottiin että liittymä on nyt siirretty. Meni taas kk ja lasku meni jälleen äidilleni. Saatiin se sitten siirrettyä itse netissä, mutta aika pian vaihdoin liittymää toiselle palveluntarjoajalle, ja äitikin välttelee DNA:n palveluja (kun ei sellaista saa).
Tämäpä jännä että äitisi pystyi siirtämään liittymän sinun nimiisi tai että niin annettiin ymmärtää. Meillä oli nimittäin toisin päin. Vanhempi ei voinut siirtää liittymää aikuisen lapsen nimiin. Muutenkin pitäisin kummallisena että kukaan voisi siirtää liittymää toisen nimiin pelkästään omalla ilmoituksellaan.
Sähköyhtiöni ei oppinut osoitettani vaikka soitin sinne kolme kertaa asiasta. Aina vaan entiseen osoitteeseen laskut. Totesin, että jos noin helppo asia ei onnistu, enpä luota vaikeammissakaan.
Lopetin mäkkärissä käynnin koska sipulia ei saa pois hampurilaisesta.
Zeppelinin kukkakaupassa koska reklamointia ei tehty ajoissa.. ostin mummuille äitienpäiväasetelmat, kalliit. Molempien asetelmat kuolivat alle viikossa. Molemmat viherpeukaloita joten ei ollut siitä kiinni.
K-ketjunkaupoissa samoin kuin Tokmannilla hinnat ihan mitä sattuu.
Yleisesti ruokakaupoissa saa olla maalivahtina kun kassat heittävät ostokset tulemaan.
Olin äitini kanssa kanssa eräässä museossa. Kierrettyämme näyttelyn äitini huomasi, että hänen käsineensä oli pudonnut viimeiseen saliin. Kävelimme siis salin ovelta takaisin saliin poimimaan sen talteen. Vartija juoksi paikalle ja karjui, että yritämme livahtaa sisään maksamatta ja otti olkapäästä kiinni. Mies myös haisi viinalle ja vaikutti laskuhumalaiselta.
Meillä siis kyllä oli liput, kävelimme vain kierroksen jälkeen muutaman askeleen takaisin päin. Hänen logiikkansa ilmeisesti oli, että uusi kierros = uusi maksu. Hän käyttäytyi kuin minä ja 70v äitini olisimme jotakin suurrikollisia. Joo ei koskaan enää takaisin sinne. Valitimme toki hänen käytöksestään.
Elisa boikotissa. Tarve oli nopeasti saada toiminimelle puhelin, netistä sen tilasin Elisan sivuilta. Ei antanut suoraan maksaa, vaan 4 päivän päästä tuli sähköpostiin viesti että jotta voidaan lähettää, pitää maksaa vakuus. Vakuuden jälkeen olisivat vasta puhelimen lähettäneet ja laittaneet laskun. Soitin ja sanoin että voin maksaa suoraan kortilla tai liikkeessä käteisellä, ettei tarvitse vakuutta maksaa. Näin olisin puhelimen saanut nopeasti, entinen oli hajoamispisteessä. Ei sopinut, ei onnistu. Vakuus pakko maksaa ja sitten lasku jonka jälkeen vakuuden palautus. Sanoin että voivat pitää palvelunsa ja ostin Gigantista puhelimen.
Ei ole Elisa tähän talouteen tulossa ikinä.
Pääkaupunkiseudun kierrätyskeskus. Työttömien, sairaiden ja vammaisten törkeää hyväksikäyttöä.
Tapiolan Stockmann. Kosmetiikkaosaston kassapisteen myyjät töykeitä ja ylimielisiä. Olin kierrellyt tyhjällä kosmetiikkaosastolla n 20 min etsien sopivaa meikkivoidetta ja kun en sellaista löytänyt niin menin kassalla seisoskelevan neitosen luokse pyytämään apua. Neitonen tiuskaisi että kysy myyjiltä. sanoin ettei ole 20 minuuttiin näkynyt yhtäkään myyjää, johon neitonen ärähti että kai niitä kohta tulee. Ei tullut. Menin viereiseen liikkeeseen missä sain ystävällistä ja henkilökohtaista palvelua. Ei ollut ensimmäinen kerta kun nimenomaan Tapiolan Stockmannin kosmetiikkaosaston henkilökunta on asiatonta ja töykeää.
Prisma Pori. Langaton tulostin vaatikin langan ja kun tästä huomautettiin, myyjä kutsui minua saivartelijaksi. Välipiuhaa ei koneen mukana edes tullut.
Jos langaton tulostin pitää yhdistää langalla, onko se langaton? Mielestäni ei ole.
Eikä ole kyllä tähän 50 vuoden ikään mennessä kutsuttu saivartelijaksikaan, mutta tulipahan sekin koettua.
XXL.
Ostin pyörän ja ekalla ajolla huomasin että ketjusta kuuluu ihmeellinen ääni, soitin huoltoon ja sanoivat että alkusäätöjä ei ole varmaan tehty oikein. Menin huoltamaan pyörää ja vastassa joukko ylimielisiä nuoria poikia, syyttelivät minua etten osaa painaa nappeja oikein (kaikki muut napit toimivat oikein kylläkin) ja kertoivat että nyt kaikki ok. No, ei ollut vaan ääni oli yhä, soitin varmaan jokaiseen xxl-aspaan ja jokaisesta paikasta kerrottiin eri asioita. Milloin vika oli pyörässä, milloin monissa, milloin en saa ajaa pyörällä enää, milloin ja pyörä on täysin ok. Vein pyörän uudelleen huoltoo ja "korjasivat" sen, kunnes pyysin myyjää testaamaan liikkeessä pyörän ajaessa ja ääni oli yhä ketjuissa. Myyjä sitten kertoi ohjeet että painele niin ja näin, aivan eri tyyliin kun muita nappeja niin saan pyörän toimimaan.
Sanoi myös, että opastaa lastansa samalla lailla kun minua. Liikkeessä taas syytettiin minua etten osaa painaa nappeja sun muuta kaikkea ja yhteisymmärrykseen ei päässyt myyjien huonon asenteen vuoksi (pätemisen tarve ilman ammattitaitoa). Otin yhteyttä toiseen huoltopaikkaan ja kyselin eri ihmisiltä pyörästä ja kaikki sanoivat että kuuluisi toimia normaalisti ilman tuollaista säätöä. Otin yhteyttä maahantuojaan jotka laittoivat reklamaatio-ohjeet mulle.
Myivät samassa mulle mm. "sopivan" korin, joka sopi siis vain yhdessä asennossa pyörään ja kun pyörän ohjaustankoa säädettiin niin kori ei enää mahtunut, kysyin tästä myyjältä jolloin minulle todettiin kovaan ääneen ylimielisenä "kyllä sun olisi itse täytynyt osata kysyä myyntitilanteessa että mahtuu kai kori varmasti aina pyörään myös jos ohjaustankoa säätää!!!!!!!" (tämähän on myyjän tehtävä)
Valitin tuosta ja lähettivät lahjakortin, jota ei voinut käyttää 🤣🤣🤣 sanoivat että hinnastamme sinulta tämän summan koska lahjakortti ei kirjautunut järjestelmään ja sanoivat" toivottavasti ensi kerralla parempi tuuri!!!!! " kerroin ottavani kuluttajasuojavirastoon yhteyden ja heti asia onnistuikin normaalisti.
Koskaan en ole missään liikkeessä saanut noin huonoa, ylimielistä, palveluhengetöntä sekä ammattitaidotonta palvelua! En suosittele XXL liikettä kellekkää!
Kahvilan myyjä ei antanut minun valita vitriinistä leivonnaista, joita oli siis kolme jäljellä. Olisin halunnut isoimman, joka oli kahden keskellä.
Oltuani yön töissä, menin väsyneenä herkkukauppaan ja olin uupumuksesta niin pöllämystynyt, etten osannut sanoa ymmärrettävin sanoin mitä halusin ostaa. Hävetti niin paljon, etten enää kehdannut mennä sinne näyttäytymään sen jälkeen.