Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Kosmetologi, joka pälättää koko ajan ja tyrkyttää ylihintaisia tuotteita. Kasvohoidossa haluan rentoutua ja nauttia olostani, en kuunnella myyntipuheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin Radio Rockin päivittäisen kuuntelun autossa kokonaan, kun Korporaatiossa puhuttiin siitä, että ihan hyvin voidaan naisille antaa ohjeita siitä, miten raiskaukselta voi välttyä ja vedottiin liian lyhyeen hameeseen: "Sehän on vähän kuin jättäisi lompakon takataskuun näkyville höhöhöhö." Ja siis tämä siinä vaiheessa, kun olivat jo saaneet kuuntelijoita palautetta, miksi tällainen ei ole ok.
Tai no lopetin melkein kokonaan, koska joskus saatan kuunnella Klaus Flamingia ihan Radiomafian Metalliliiton muistoksi.
Mä lopetin kuuntelemasta SuomiPopin aamuja, kun kuvio oli pitkään se, että Jaajo ja Perälä heittää seksististä läppää ja Anni kimittää "Hyiii". Ja kun Anni koittaa jotain fiksua joskus yritti sanoa, niin miehet vaientaa sen täysin. Useimmat radion aamuohjelmat on edelleen todella seksististä roskaa.
Anni on ihan mukava juontaja ilman niitä miehiä, kun puuttuu se ällön seksistinen asetelma. Yleensä paranee heti, jos toinen miehistä on pois paikalta. En jaksa itsekään enää kuunnella, kun on mennyt vielä pahemmaksi nykyisin. Anni lytätätään jos puhuu asiaa ja se kiintiönauru miesten hölmöille jutuille.
Samaa tulin tänne sanomaan, mutta jotkut oli nopeampia! Tykkäisin kuunnella kotimaista musiikkia, mutta SuomiPopin asetelma on suorastaan yököttävää. En voi ymmärtää, mihin esim Jaajon suosio perustuu. Onneksi on muita radiokanavia.
Menin samaan optikkoliikkeeseen, josta olin pari vuotta aiemmin hakenut lasit ja valitin, miten lasit painavat nenää niin että oikein otsaa sattuu. Ylimielisen ja huvittinuun oloinen mies totesi. että ei se voi laseista johtua mutta lupasi "mielikseni" väännellä sankoja.
No, 5min myöhemmin kipu ja paineen tunne oli poissa ja lähdin tyytyväisenä kauppaan. Mutta sen verran paha maku jäi suuhun, että seuraavat lasit hankin muualta.
Vein tyttären kampaajalle ja selitin että noin 5cm voisi leikata pois, oikein näytin sormilla ja sitten lähdin pankkiin. Kun tulin takaisin tyttö oli valmis..eikä hiuksista huomannut että niille olisi tehty mitään ! Maksoin siitä lystistä 22e.
Lähikaupassa taas on virkaintoinen vartija, joka on ajamassa asiakkaita pois puoli tuntia ennen sulkemisaikaa ! Kerran menin hakemaan vaippoja ja vartija lähes esti pääsyni kauppaan .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eläkkellä oleva nainen, asun yksin. Enkä ole rikas, ja se varmaan näkyy. Joskus tuntuu, että me emme ole kovin suosittuja asiakkaita. Esimerkiksi vaikkapa Body Shop (ihme kyllä) kotikaupungissani. Sain jotenkin välinpitämätöntä asiakaspalvelua, joten eipä tee mieli mennä uudelleen. Sen sijaan Glitter :), tuo teinityttöjen kauppa - on saanut ilmeisen fiksuja myyjiä palkkalistoilleen. Ne kerrat, kun olen siellä käynyt ostoksilla, myyjät ovat olleet tosi ystävällisiä ja huumorintajuisia.
Jos satun menemään markkinoille, vältän aina menemästä kovin lähelle kojuja. Ihan liian usein on saanut tympeitä, suorastaan veemäisiä lausahduksia myyjiltä, jos ei osta mitään. Ymmärrän, että ei ole helppoa myydä vaikkapa nahkalaukkuja markkinoilla, mutta käytöstavat pitäisi olla, jos asiakas käyttäytyy fiksusti, pitäisi myyjänkin tehdä samoin ja purkaa turhautumisensa itsekseen.
Millaisia koruja mummo ostat glitteristä?
Osaako teinit suositella ?
Tämä mummo osaa kyllä ostaa nyt 12-vuotiaalle kummitytölleen glitteristä aina mieluisia. Siellä myydään kyllä muutakin kuin koruja.
Vierailija kirjoitti:
Vein tyttären kampaajalle ja selitin että noin 5cm voisi leikata pois, oikein näytin sormilla ja sitten lähdin pankkiin. Kun tulin takaisin tyttö oli valmis..eikä hiuksista huomannut että niille olisi tehty mitään ! Maksoin siitä lystistä 22e.
Lähikaupassa taas on virkaintoinen vartija, joka on ajamassa asiakkaita pois puoli tuntia ennen sulkemisaikaa ! Kerran menin hakemaan vaippoja ja vartija lähes esti pääsyni kauppaan .
Miksi siis maksoit?? Jos kerran kampaaja ei ollut tehnyt työtään sovitusti, ei olisi pitänyt maksaa mitään, ennenkuin hiukset olisi leikattu.
Olenaton/huono palvelu kestää juuri niin kauan, kunnes joku valittaa asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siis maksoit?? Jos kerran kampaaja ei ollut tehnyt työtään sovitusti, ei olisi pitänyt maksaa mitään, ennenkuin hiukset olisi leikattu.
Olenaton/huono palvelu kestää juuri niin kauan, kunnes joku valittaa asiasta.
Olematon.
Minä en tee asiakaspalvelua, mutta jos olen firmassa laittamassa ovea kiinni, ei kukaan enää pääse sisälle, oli asia mikä tahansa. Katsokaas, kun sillä lähdössä olevalla voi olla viimeinen bussi, millä pääsee kotiin kohta lähdössä, pitää ehkä mennä toiseen työpaikkaan tai ehkä jopa luennolle tai pakollisiin harkkoihin, niitäkin kun nykyään on iltaisinkin paljon. Mulla on yleensä vapaaehtoistyö, mihin menen kerran viikossa viideksi ja todellakaan en neljältä enää ketään päästäisi vessaan. Voi mennä parin sadan metrin päässä olevaan Heseen vaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Instrumentariumissa (olin tuolloin n. 20-vuotias ja elin ns. boheemivaihetta) kaksi eukkoa tuijotti tiskin takaa ja kuulin kun toinen sanoi ”tuokin tossa odottaa jotain”.
Instrumentarium on muuten töykeä paikka! Katsellaan pitkin nenänvartta ja odotutetaan ja kun on itse lopulta hiukan ärtyneenä pyytämässä apua, pyöritellään silmiä. Tämä siis Turun Instrussa. Onneksi ei oo ainoa rilliliike.
Ai, mä en ole kyllä Instrussa enkä missään saanut ikinä - tai tosi harvoin saanut huonoa palvelua, mutta olenkin sellainen hymytyttö, että ihmiset vissiin siksi tykkää.
Aivan kammottavan tyly ja ilkeä eläinlääkäri Lahdessa, menin aivan sanattomaksi, ja se on jo paljon..
Vierailija kirjoitti:
Aivan kammottavan tyly ja ilkeä eläinlääkäri Lahdessa, menin aivan sanattomaksi, ja se on jo paljon..
Kerro tarkemmin.
Ihastuin lähikaupan myyjään, niin en halunnut/voinut enää käydä siellä. Viimeisen kerran kun näin niin jalkani menivät spagetiksi ja tipahdin maahan. Sitä ennen en ollut puoleen vuoteen nähnyt häntä.
Vaihdoin kampaajaa joka tuputti värjäystä/raitoja vaikka kerroin (useaan otteeseen) että kasvatan omaa väriä. Nyt käyn 4 krt vuodessa ja leikkaus ainoastaan, olen säästänyt etelänmatkan verran kampaamokuluissa. Suosittelen kaikille jotka haluavat säästää sekä keventää kemikaalikuormaa, oma väri on hyvä vaikka aluksi näytti haalealta purkkiväriin verratessa. Nyt tuntuu hullulta että maksoin 5 vkon välein 120 euroa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Instrumentariumissa (olin tuolloin n. 20-vuotias ja elin ns. boheemivaihetta) kaksi eukkoa tuijotti tiskin takaa ja kuulin kun toinen sanoi ”tuokin tossa odottaa jotain”.
Instrumentarium on muuten töykeä paikka! Katsellaan pitkin nenänvartta ja odotutetaan ja kun on itse lopulta hiukan ärtyneenä pyytämässä apua, pyöritellään silmiä. Tämä siis Turun Instrussa. Onneksi ei oo ainoa rilliliike.
Mä en ole Turun Hansan Instrumentariumissa käynyt enää sen jälkeen kun pakkomyytiin ties mitä pinnotteita ym tarjousrilleihin ja katseltiin nenänvartta pitkin kun kyseenalaistin asiaa.
Hesburgerissa käynnin lopetin, kun mehevät ja mureat pihvit vaihtuivat ohuisiin, kuiviin ja sitkeisiin. Body Shopissa en ole käynyt sen jälkeen, kun L'Oreal (=Nestle) osti sen. Nyt voisi varmaan taas alkaa siellä käymään, tällä uudella omistajalla ei liene Nestle-kytköksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vilassa käyn harvoin, koska se asiakaspalvelu siellä on vähän liikaa. Myyjät hyökkää sun kimppuun ja tulee sovituskoppiinkin mukaan! Kivoja vaatteita vilassa kyllä on, tosi kivoja, muttei siellä saa koskaan olla rauhassa ja tästä syystä en oikeastaan enää asioi Vilassa.
Menin muutama vuosi sitten ensimmäsitä kertaa Vilaan. Jäi viimeiseksi. Myyjä tuli kohteliaasti jo oviaukkoon vastaan ja tervehti kysyen etsimmekö (äitini kanssa) jotain tiettyä. Vastasimme, että ei mitään erityistä, heräteostoksilla ollaan.
Myyjän seuraava kommentti sai kasvoilleni jäykän hymyn ja tunsin. "Meillä on tosi kauniita ponchoja blaa blaa blaa."
Kyllä. Näytän jättiläiseltä 34 kokoisen äitini vieressä, koska olen (163cm) ja kokoa 40. Mutta se että Vilan myyjä oli sitä mieltä, että minulle ei heidän kaupastaan mahdu muuta päälle kuin poncho...
heippa!
Olen itse töissä asiakaspalvelussa, jossa asioi paljon yrittäjiä. Äänestän jaloillani ja kierrän kaukaa sellaiset yrittäjät, jotka kohtelevat toisia asiakaspalvelijoita tylysti, ylimielisesti tai muuten törkeästi. Jokunen sellainen tältäkin tuppukylältä löytyy.
Kauppiaan vähättely ja suoranainen v*****lu. Kerta riittää. Kyllä rahoilleni ottajia riittää.
Mulle on nyt kolmesta eri yhtiöstä soitettu päivällä, kun olen ollut töissä. Ovat jokainen kysyneet oko huono hetki puhua, ja milloin voi soittaa uudestaan. Olen sanonut että soittaa neljän-viiden välillä uudestaan. Yksikään ei ole soittanut takaisin. Nyt en ota noilta sähköä/vakuutusta/liittymää, vaikka miten yrittäisivät. Ensimmäisenä se eka asiakaskontakti kuntoon. Nyt vaikuttavat epäluotettavilta jo ennen kuin olen ostanut heiltä mitään. En niin tyhmä ole että rahojani moisiin tunkisin, jotka jo valmiiksi ovat epäluotettavia.
Kävin eräässä ketjuravintolassa usein, koska se oli helposti saatavilla, ja ihan ok palvelu ja ruoka, sekä sinne oli lapsen(10v) kanssa helppo mennä. Erään kerran siellä oli eräs vähemmistöryhmä pentujensa kanssa terassilla juopottelemassa. Me kaksi seuruetta olimme ainoat ravintolassa. Odotin lapsen kanssa ensin tilauksen ottamista vaikka kuinka kauan, sillä tuolle seurueelle piti kantaa kaljaa pihalle kiihtyvään tahtiin, sitten odotimme ruokia, jonka jälkeen saimme syödä lasten juostessa ja pällistellessä pöytämme vierellä ilmeillen, tarjoilija antoi heille koko ajan ilmaista limsaa koneesta, vaikka lapset kiroilivat että anna p*kerle, ruoka-annokset oli sinnepäin tehtyjä, ja niistä molemmista puuttui jotain, ja lopuksi en meinannut heidän toisen seurueen palvelultaan saada edes laskua maksettua, ja kun joku sitä vihdoin tuli laskuttamaan, niin hinta olikin tuplat. Sanoin vain että hinta on se ja se, maksoin, ja lähdimme, enkä ole sen jälkeen jalallani siihen raflaan astunut.