Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Olinkin jo unohtanut mutta toisen kokemuksesta tuli mieleen oma viimeiseksi jäänyt Body Shop -vierailu, jolloin myyjä tokaisi toiselle myyjälle mun poistumisen jälkeen: "näitsä miten iso finni tolla oli otsassa?"
Voi vittu :D ite oon tosissani koko elämäni kärsinyt aknesta, jostain syystä tuommoiset kommentit ei oo ikinä vaikuttanu itsetuntooni.
Mutta joka tapauksessa en oo ton jälkeen eli v 2014 jälkee body shopissa käyny enkä muutenkaa mee mihinkää liikkeeseen jossa on samantyylisiä ämmiä työntekijöinä.
Olen käynyt neljästi Lushissa, eri toimipisteissä Helsingissä, saamatta kertaakaan palvelua tai edes kontaktia myyjiin. Olen kolmekymppinen, perussiisti nainen, joten kuvittelisin olevani kohderyhmää? Enää en edes yritä, pitäkööt tunkkinsa.
Vierailija kirjoitti:
Itse lopetin asioinnin paikallisessa marketissa sen jälkeen kun kauppias syytti minua kaikkien muiden asiakkaiden kuullen varkaaksi.
Olin käynyt pari viikkoa ennen kys. tapahtumaa marketissa. Seisoin aika kauan saippuahyllyllä yrittäen päättää kumman kasvojen pesuaineen ostan. Muistan, että kauppias meni pari kertaa hyllyn ohi, tervehdin häntä tietenkin. Hän ei tervehtinyt takaisin. Ajattelin, että vähän omistuista. Päädyin ostamaan kaupasta karkkia. :D
Kyseisenä päivänä olin mennyt kauppaan ostamaan jonkinlaisen jäätelöpuikkopaketin, oli kesä ja näin. Kauppias tuli luokseni ja kysyi voisinko katsoa muutamaa valvontakamera kuvaa. Sanoin tottakai. Työskentelin silloin nuorten kanssa, joten oletin että nuoret ovat käyneet perseilemässä kaupassa ja kauppias ajatteli, että saattaisin tunnistaa heidät. Menin ihan sanattomaksi kun kuvissa olinkin minä itse! Yritin selittää, että kyseessä täytyy olla joku virhe, sillä en ole varastanut mitään. Kauppias alkoi huutamaan pää punaisena keskellä kylmähyllyjä kaikkien muiden asiakkaiden kuullen, että tiedän kyllä mitä olen tehnyt jne. Olin ihan suu auki, en voinut uskoa kauppiaan käytöstä.
Menimme takahuoneeseen ja katsoimme koneelta lisää kuvia. Siis kuvia, ei videota. Sanoin kauppiaalle, ettei näissä kuvissa näy yhtään mitään. Hän vain jatkoi huutamista. Pyysin kauppiasta soittamaan poliisit, ei suostunut. Näin jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt itse soittaa poliisit paikalle.
No asia ei edennyt mihinkään ja poistuin kaupasta. Menin suoraan pomoni puheille kertomaan mitä tapahtui. Kyseessä on kuitenkin pieni paikkakunta, joten jutut saattaa levitä, ja halusin että pomo kuulee asiasta minulta eikä pelkkiä huhuja. Pomoni sanoi naureskellen, ettei kannata välittää. Kauppias on kuulemma ihan vainoharhainen mitä tulee myymälävarkaisiin.
Mutta joo, en ole sen jälkeen käynyt kyseisessä marketissa. Eikä ole kukaan perheestänikään.
Oregano Saviolla? Kauppias on ihan kusipää ja vainoharhainen.
Kampaajat, ensimmäisellä käyntikerralla tekevät hyvää ja huolellista jälkeä. Kun muutaman kerran käy jälki muuttuu huolimattomasti hutaistuksi. Ammattiylpeys puuttuu, että tehtäis aina vain parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eläkkellä oleva nainen, asun yksin. Enkä ole rikas, ja se varmaan näkyy. Joskus tuntuu, että me emme ole kovin suosittuja asiakkaita. Esimerkiksi vaikkapa Body Shop (ihme kyllä) kotikaupungissani. Sain jotenkin välinpitämätöntä asiakaspalvelua, joten eipä tee mieli mennä uudelleen. Sen sijaan Glitter :), tuo teinityttöjen kauppa - on saanut ilmeisen fiksuja myyjiä palkkalistoilleen. Ne kerrat, kun olen siellä käynyt ostoksilla, myyjät ovat olleet tosi ystävällisiä ja huumorintajuisia.
Jos satun menemään markkinoille, vältän aina menemästä kovin lähelle kojuja. Ihan liian usein on saanut tympeitä, suorastaan veemäisiä lausahduksia myyjiltä, jos ei osta mitään. Ymmärrän, että ei ole helppoa myydä vaikkapa nahkalaukkuja markkinoilla, mutta käytöstavat pitäisi olla, jos asiakas käyttäytyy fiksusti, pitäisi myyjänkin tehdä samoin ja purkaa turhautumisensa itsekseen.
Millaisia koruja mummo ostat glitteristä?
Osaako teinit suositella ?
Selvästi olet sairas. Hae apua.
Olin muutama kuukausi takaperin asioilla ja hain samalla miehen pyynnöstä kotzonen Oulun keskustan Kotipizzasta. Miehen toiveesta tilasin ruuan ilman juustoa. Istuin odottamaan tilauksen valmistumista, kunnes hetken päästä pizzanpaistaja alkoi mölisemään "Ei saatana, kuka tilaa annoksen ilman juustoa!?!" Teki mieli vastata, että minä Saatana, mutta olin kuitenkin hiljaa.
En ymmärrä, miksi hän koki tarpeelliseksi puhua tuosta asiasta vieläpä noin kovaan ääneen, sillä keittiö oli sellainen avointa mallia oleva, josta kyllä normaalikin keskustelu kantautuu asiakkaiden korviin, mikäli ravintolassa on suht hiljaista. Kerroin miehelle tapahtuneesta ja hän totesi, että jatkossa tilataan pizzat muualta.
Padasjoen Esso ja Datagroup jatkaa:
Postista en viitsi kertoa ettei mene koko yö - valitettavasti ei firmaakaan oikein voi vaihtaa. Mutta vielä yksi. Ostettiin vanha kiinteistö, jossa Siwa lopetti. Siwa kasasi kamansa ja lähti. Sitä tilaa ei oltu siivottu 20 vuoteen. Ja siinä oli elintarvikeliike. Jos tietäisitte, millä hygieniatasolla siellä oli paikat - oksuisitte. Musta paska valui joka paikasta vielä neljännellä pesukerroksella. Viimein kun oltiin kuukausi pesty ja pesty ja pesty, jouduttiin soittamaan siivousfirma apuun. Ei edes huomannut että siivousfirma oli käynyt. Oli mm. lyönyt uuden vahan sen 20 vuoden paskan päälle lattiaan, siivoamatta sitä lattiaa ollenkaan. Ei niitä kuulema saa puhtaaksi olis siivousfirman ilmoitus. Ihanko totta!? Sen olisin voinut itsekin tehdä - olla tekemättä. Ei siwaa. Ei siivousfirmaa ilman takuutyötä.
Vierailija kirjoitti:
Ravintola. Peri väärin aika reilusti, mutta vasta kuitilla ja huomasin vasta, kun ihmettelin katevarausta ja katsoin nettipankista. Korjasivat virheen, mutta mitään hyvitystä en saanut.
Joku nosti ohi.
Ompelimo. Takin lyhennys kesti joku 6 viikkoa, ei vastannut edes viestiin, eikä pahoitellut että kesti.
Nuorena treenasin suht tosissaan salia ikävuodet 20-32 valmentajan kanssa. Sitten sain vauvan ja treenit harvenivat. Kuitenkin pyrin käymään salilla edes pari kertaa viikossa ja lisäksi vaunulenkeillä juosten/kävellen.
Hartiat kipeytyivät imettämisestä ja huonosti nukutuista öistä pahoin. Lopulta hakeuduin hierontaan lähikorttelin fysioterapeutille, ensimmäistä kertaa elämässäni.
Fysioterapeutti, nuori nainen, ei suostunut hieromaan. Laittoi jonkun saven hartioille ja ryhtyi sättimään minua. Kuulemma pitäisi itsekin tehdä jotain kroppansa eteen eikä vaan odottaa hierontaa. Pitäisi harrastaa jotain liikuntaa, mielellään lihaskuntoa.
Voihan v_ttu, ajattelin. Treenasin minkä pystyin. Ja miten saattoi olla niin sokea ”ammattilainen”? Mulla oli siihen aikaan melko miehekkäät epäkäslihakset ja muutenkin lihasta melkein kuin norjalaisella maastohiihtäjällä, eikä fläsää yhtään. Mutta ei se sen vertaa viitsinyt sormellaan koittaa että olisi huomannut.
Pisti kyllä vihaksi.
Lopetin kotipaikkakuntani Citymarketissa asioimisen huonon asiakaspalvelun vuoksi. Myyjät eivät tervehdi, eivätkä katso silmiin päinkään ja paiskovat ostoksia pitkin linjastoa. Luulin ensin että se johtuu vain minusta, vaikka en olekaan antanut siihen mitään syytä, mutta huomasin myyjien tekevän sitä myös esim. vanhuksille.
Laitoin palautetta mutta samat myyjät siellä edelleen käyttäytyvät huonosti. Vaikka olisi kuinka huono päivä, niin sitä ei saisi purkaa asiakkaisiin. Etenkään vanhuksiin, kaupassa käynti voi olla heidän päivänsä ainut sosiaalinen tapahtuma.
Jo aiemmin keskustelussa esiintynyt Gigantti on itselläni jäänyt pois mahdollisista ostospaikoista. Joka kerta hyökkäävä asenne myyjien puolelta ja itsellä tulee olo, että pitää perustella, miksi ei osta heidän tyrkyttämäänsä tuotetta. Pahinta on se painostus millimetrin mittaisiin vakuutuksiin ja itse idioottihetkenä suostuin kuvioon kerran. Tämä vakuutus tuli Handelsbankin kautta ja myyjä vakuutti , ettei tule mitään, ei yhtään mitään extrakulua, jos ei sitten käytä "sitä " mitenkään mihinkään muuhun. Neuvottiin vaan laittamaan välttämättä tuleva kortti katki, kun tulee postissa. No, niin tehtiin ja vuoden päästä siitä tuli viidenkympin maksu tilinhoidosta Handelsbankilta.
Marik kirjoitti:
Ompelimo. Takin lyhennys kesti joku 6 viikkoa, ei vastannut edes viestiin, eikä pahoitellut että kesti.
Olisi pitänyt pyytää hinnanalennusta - olisi siihen kyllä ollut todellakin hyvät perusteet!
Mä pyydän aina hinnanalennusta tai muuta korvausta, jos joku menee mönkään, tai viipyy liikaa ja se toimii aina!
Vierailija kirjoitti:
Instrumentariumissa (olin tuolloin n. 20-vuotias ja elin ns. boheemivaihetta) kaksi eukkoa tuijotti tiskin takaa ja kuulin kun toinen sanoi ”tuokin tossa odottaa jotain”.
Instrumentarium on muuten töykeä paikka! Katsellaan pitkin nenänvartta ja odotutetaan ja kun on itse lopulta hiukan ärtyneenä pyytämässä apua, pyöritellään silmiä. Tämä siis Turun Instrussa. Onneksi ei oo ainoa rilliliike.
Yhdessä pienessä ruokakaupassa työntekijät tirskuivat keskenään asiakkaista lähes joka kerta, kun siellä kävin.
Vierailija kirjoitti:
maistuis ilmainen pulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin 12v lapsen kanssa synttäripäivänä elokuvissa ja syömässä.
Jälkkäriksi lapsi halus Arnolds donitsin. Liike oli just menny kii 5min sitten. Sellanen lasinen liukuovi oli raollaan ja sisällä työntekijä. Kysyin ovenraosta ettet myis meille
paria donitsia vielä.Ei myynyt. Sanoi että liike on kiinni. Kysyin mihin ne loput donitsit menee (näin niitä olevan siinä). Se sanoi että roskiin. Kysyin uudelleen mutta täti oli tiukkana, roskiin vaan.
Se liikke oli KIINNI. Ne myyjätkin haluu kotiin joskus. Kassat oli tuolloin jo varmasti suljettu. Ei niitä kassoja aleta avaamaan siksi että joku ei ehdi käymään aukioloajan puitteissa.
No jaa, täytyy näin entisenä kahvilamyyjänä ja nykyisenä yrittäjänä sanoa, että vähän voi kyllä pelisilmää olla. Itse olisin tuossa tilanteessa sanonut että ok, tosta saatte näitä mukaan, mutta otan vastaan vain käteismaksun. Ja sit sen käteismaksun olisi voinut tilittää aamulla, kyllä jonkun 5€ voi laittaa sivuun piiloon ja lapun, että tilitetään huomenna. Olisin jopa saattanut antaa roskiin meneviä ilmaiseksi. Se olisi voinut tuoda lisää asiakkaita, kun olisi jäänyt hyvä mielin ja asiakas olisi tullut uudestaan kahville / kehunut meitä muille.
HUUTONAURUA
ENTINEN kahvilamyyjä antoi kahvilan tuotteita asiakkaille ilmaiseksi
Niin siis, ole nykyään kahvilayrittäjä eli mulla on ihan oma kahvila, siksi entinen kun YLENIN ja menin ETEENPÄIN ELÄMÄSSÄ. Ja se kahvila tuottaa myös kivasti, enemmän tienaan nyt kun silloin kun olin toisen leivissä. Juurikin koska panostan asiakaspalveluun ja oon valkannut töihin myös asiakasPALVELIJAN luonteella olevia myyjiä.
Antavatko myyjäsi tuotteitanne ilmaiseksi, kun tulee sulkemisaika.?
Laita sulkemisaika ja kahvilan nimi/osoiteEdelleenkin, minulla on pelisilmää ja myös työntekijöinä ihmisiä, joilla on pelisilmää. En tietenkään huutele jokaiselle asiakkaalle että voi saada jotain ilmaiseksi jos on vika asiakas, mutta jos esim joku ison kakun tilaaja tulee noutamaan tilaustaan siinä 20.45 kun kahvila menee kiinni klo21 ja pullia on edelleen vitriinissä niin tottakai silloin annan niitä esim kaupanpäällisiksi. Ei ole minulta pois, kun muuten menisivät roskiin. Sen sijaan se pieni ele voi johtaa siihen, että minulta tilataan se kakku jatkossakin eikä kilpailijalta. Se on sitä hyvää asiakaspalvelua. Samoin tuossa tapauksessa että olisin vielä liikkeessä ja joku mattimyöhäinen haluaisi jotain ostaa, mutta olisin jo pistänyt kassan ja korttipäätteet kiinni, tosiaan ottaisin joko käteisellä maksun tai sitten vaan nopeasti pari pullaa pussiin ja sanoisin "Talo tarjoaa, tulkaa joku toinen päivä sitten hyvällä ajalla kahville, kiitos!" Ja hymyä päälle. Johtaa tuollainen käytös pysyviin asiakassuhteisiin. Tietenkin jos joku asiakas alkaisi tuota hyväksikäyttää ja tulla jatkuvasti 20.59 paikalle loppuisi ilmaisen tarjoaminen. Se on sitä pelisilmää.
Tässä oli nyt kuitenkin ketjukahvila kyseessä. Ei se työntekijä voi antaa tuotteita ilmaiseksi, koska hänellä ei ole lupaa sellaiseen. Helposti voi saada potkut sellaisesta.
Yliopiston Apteekki Kaivopihalla. Minulla oli maksukatto tullut täyteen joten jouduin maksamaan vain joku 3e/3kk annoksesta. Jotain uutta ja helvetin kallista mielialalääkettä oli määrätty kokeiluun, farmaseutti siunaili ja huokaili kiukkuisena kun taas nämäkin jää kumminkin käyttämättä ja jää veronmaksajien maksettavaksi?? Olin nuori enkä osannut sanoa vastaan, katsoin vaan huuli pyörenä. Lähetin kyllä palautetta asiattomasta käytöksestä, johon vastattiin että voi voi kun ei me nyt voida tietää kuka meidän asiakaspalvelija voisi tämmöistä sanoa. Joku masentuneempi henkilö olisi voinut hypätä vaikka sillalta alas moisesta kommentista. :o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin Radio Rockin päivittäisen kuuntelun autossa kokonaan, kun Korporaatiossa puhuttiin siitä, että ihan hyvin voidaan naisille antaa ohjeita siitä, miten raiskaukselta voi välttyä ja vedottiin liian lyhyeen hameeseen: "Sehän on vähän kuin jättäisi lompakon takataskuun näkyville höhöhöhö." Ja siis tämä siinä vaiheessa, kun olivat jo saaneet kuuntelijoita palautetta, miksi tällainen ei ole ok.
Tai no lopetin melkein kokonaan, koska joskus saatan kuunnella Klaus Flamingia ihan Radiomafian Metalliliiton muistoksi.
Mä lopetin kuuntelemasta SuomiPopin aamuja, kun kuvio oli pitkään se, että Jaajo ja Perälä heittää seksististä läppää ja Anni kimittää "Hyiii". Ja kun Anni koittaa jotain fiksua joskus yritti sanoa, niin miehet vaientaa sen täysin. Useimmat radion aamuohjelmat on edelleen todella seksististä roskaa.
Anni on ihan mukava juontaja ilman niitä miehiä, kun puuttuu se ällön seksistinen asetelma. Yleensä paranee heti, jos toinen miehistä on pois paikalta. En jaksa itsekään enää kuunnella, kun on mennyt vielä pahemmaksi nykyisin. Anni lytätätään jos puhuu asiaa ja se kiintiönauru miesten hölmöille jutuille.
Vierailija kirjoitti:
Elektroniikkaliikkeen miesmyyjät jutteli keskenään tiskiin nojaten. Minä en kai ollut potentiaalinen asiakas, kun yleensä kilpailevat, kuka ehtii provikkajahtiin ja nyt vain vilkaisivat. Sitten kun olin ostettavani löytänyt ja lähdin kohti kassaa, niin yksi kiireellä hyökkäsi luokseni, otti tuotteen itselleen ja rupesi kirjaamaan sitä koneelle kaupaten samalla minulle sitä typerää lisävakuutusta.
Viivytti siis vain asiointiani, vaikka ei mitenkään minua palvellut. Se oli viimeinen kerta kyseisessä ketjussa. Maksan sitten vähän enemmän toisille liikkeille siitä paremmasta palvelusta. Ei meinaan ollut eka kerta.
Oon käynyt ostaa suoraan kassalta haluamani tuotteen, koska ne provikkamiesmyyjät on olleet ylimielisiä. Toivottavasti kassa on saanut provikat, mut lipevät ääliöt ei ainakaan.
Vilassa en käy enää. Viimeksi kun kävin niin olin päättänyt että sanon myyjälle heti suoraan että en halua palvelua vaan katsoa ja sovittaa yksin ja jos tarvitsen apua niin lupaan kääntyä myyjän puoleen. Näin tein mutta ei auttanut. Myyjä silti juoksi perässäni esitellen ties mitä fantastisia asuja ja kaikki mihin päin edes vilkasin niin hän kovaan ääneen huusi kuinka upea se vaate on. :D Yritin ignoorata nämä jutut enkä vastannut mitään tai katsonut häntä. Myyjä siirtyi vähän kauemmas ja sieppasin nopeasti vaatteen joka kourassa yritin juosta sovituskoppiin. Eiköhän myyjä huutanut "mitä kokoa haet" Huusin hänelke että otin nyt tämän koon XL, tiedoksi muös muille asiakkaille. Menin koppiin ja jerkesin riisua paidan niin eiköhän myyjä ollut verhin takana. Kauheet sävärit sain kun yhtäkkiä kurkka yläkautta ja kertoo että meillä on myls alustoppeja tuon paidan kanssa, tuonko. Se riitti. Sanoin että ota askel taaksepäin, nyt riittää. Puin päälle, avasin verhon ja menin myyjän luo (joka oli hipsinyt kassan taakse) ja sanoin hänelle että ymmärrän että työnantajasi on pakottanut sinut ahdistelemaan täällä asiakkaita mutta vaatii tietynlaisen henkilön että ei ymmärrä suoraa puhetta asikkaalta. Näin että pahoitin myyjän mielen mutta en voinut enää antaa olla. Terkkuja tutuille!