Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
En ole lopettanut asiointia, mutta tuntui tosi ikävältä seuraava tapahtuma Sellon Prismassa: Maksoin ostokseni itsepalvelukassalla. Kun sain kaikki ostokset luettua, hyökkäsi maksamisia valvonut kaupan työntekijä penkomaan kassiani tarkistaakseen, että kaikki oli maksettu. Hän keskusteli samalla ilmeisesti jonkun valvomon työntekijän kanssa mikrofonin ja kuulokkeiden välityksellä. Eli valvomosta oli oltu näkevinään, etten maksanut kaikkia ostoksiani. Tilanne oli ahdistava, työntekijä syöksyi kassini kimppuun sanomatta mitään. Tosin toivotti hyvää päivän jatkoa. Olin sanaton. Oma päätelmä: valvomossa varmaan töissä myymälävarkaita,
jotka näkevät varkaita kaikkialla.
Turussa oli aikanaan eräällä linjalla niin k*päinen bussikuski, että aloin lopulta kulkemaan samaa väliä pyörällä ja autolla. Kyseessä oli sellainen koppavan näköinen vanha pieru, joka ei koskaan vastannut tervehdyksiin, mutta tuijotti takaisin pää kenossa kuin halpaa makkaraa. Jos erehdyin maksamaan 20- tai 10-senttisillä, kuten pari kertaa kävi, kun kortti oli lopussa, suuri herra nyrpisti nokkaansa ja vaati halveksivalla äänensävyllä tasarahaa.
Pian opin toteamaan ettei missään kielletty kyseisillä rahoilla maksamista. Tyyppi muuttui entistä jäätävämmäksi, mutta ei voinut sanoa vastaankaan. Potki varmaan kotona kiukuissaan pinkkiä puudeliaan tai jotain vastaavaa.
Lopullisesti meni kuppi nurin kun kävin lähikaupassa ja sain puhelimella samaan aikaan varsin järkyttäviä uutisia. Maksoin tavarat ja menin ulos. Istahdin portaille itku kurkussa ja eikös vaan jostain sukella tämä kuninkaallinen bussikurppa, joka on menossa kauppaan, mutta pysähtyykin eteeni ja sähähtää: "Phyiz ziitä ihmizten thielthä!" En tiedä mistä se siihen ilmaantui, koska en ollut ikinä nähnyt hyyppää niillä kulmin, mutta onnekseen luikki sisään ennen kuin ehdin koota itseni.
Päätin etten siihen dösään enää jalallani astu, ettei tarvitse ainakaan sen tyypin kurttunaamaa katsella ennen töihin menoa.
Lopetin käymästä kampaajalla , koska tuputtu joka kerta shampoota tai hoitoaineita ostettavaksi. Harmi muuten hyvä kampaaja . Käyn nyt ketjun toisessa kampaamossa , jossa ei ole samaa ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin käymästä kampaajalla , koska tuputtu joka kerta shampoota tai hoitoaineita ostettavaksi. Harmi muuten hyvä kampaaja . Käyn nyt ketjun toisessa kampaamossa , jossa ei ole samaa ongelmaa.
Näihin tilanteisiin missä kampaaja tms JOKA KÄYNNILLÄ tuputtaa lisätuotteita voi varautua etukäteen ja sanoa jo heti kättelyssä että haluan leikkauksen ja raidat (tai mitä nyt sitten haluatkaan) ja en ole kiinnostunut ostamaan mitään lisätuotteita. Ei tarvitse vaihtaa hyvää kampaajaa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin korjauttamassa puhelimen näytön Fonumilla, yleensä olen saanut ihan asiallista, joskin jähmeää palvelua. Tällä kertaa puhelimen otti vastaan todella miellyttävä myyjä, mutta noutaessa tiskillä oli eri henkilö.
Hän tyrkyttämällä tyrkytti uutta liittymää ja puhui koko ajan hyvin alentavasti, kuin olisin idootti kun en sitä halunnut. En ole ihan uuno näissä asioissa ja liittymäni on huolella valittu vastaamaan tarpeisiini, ja selostin tämän kyllä myyjälle. Hän silti jatkoi jankkaamista ja monta kertaa jaksoin kohteliaasti kieltäytyä ja perustella, kunnes lopulta meni hermo ja sanoin vain tiukasti, että ei kiitos. Sen jälkeen kohteli kuin roskaa, laskutti eikä sanonut enää sanaakaan.
Mietin, että kohdeltaisiko minua tuolla tavalla, kuin en ymmärtäisi mistään mitään, jos en olisi nuori nainen.
Tätä olen itsekin miettinyt paljon. Siis että kuinka paljon asiakkaan ikä vaikuttaa. Nuorena sain paljon huonoa ja ylimielistä palvelua. Olin kuitenkin siisti kohtelias tyttö, en mikään punkkari tms joka saattaa saada vanhemman väen selkäkarvat pystyyn. Sitten muutin ulkomaille N 25 vuodeksi. Kun keski-ikäisenä aloin viettää enemmän aikaa Suomessa huomasin kuinka palvelun taso oli muuttunut. Nyt minua palvellaan hyvin ja usein teititellään. Asun vieläkin ulkomailla joten kertokaahan sieltä Suomesta käsin näkemyksenne kuinka paljon palvelun taso on muuttunut viimeisten vuosikymmenten aikana ja kuinka paljon asiakkaan ikä vaikuttaa siihen miten hyvää tai huonoa palvelua saa.
Vierailija kirjoitti:
U14 hotellin Version ravintolassa lakkasimme käymästä perheellä, kun huume- ja rahanpesurikoksista syytteessä oleva hämäräperäisen menneisyyden omaava neitokainen alkoi oleskella siellä käsi ojossa kännykällään koko ajan kuvaten muita asiakkaita. Onneksi muita perheystävällisiä hyvämaineisia ruokaravintoloita Helsingistä vielä löytyy.
Nämä on hotellille vähän ikäviä tilanteita. Jos kyse ei ole kaupallisesta yhteistyöstä, vaan asiakas maksaa käteisellä tai hänelle maksetaan (esim. työnantajan tai muun osapuolen taholta) huone, ei häntä voi kevyin perustein häätääkään. Muiden asiakkaiden kuvaamisesta toki voi huomauttaa.
🇺🇦🇮🇱
Kebabpaikka, jonka pitäjät jäi kiinni kehitysvammaisen hyväksikäytöstä ja huoraamisesta. Selvästi vuosien varrella asiakkaat ovat tämän unohtaneet, ihmisiä käy jatkuvasti siellä. Kun tuli ilmi, oli aivan tyhjänä hetken.
Kaalimato.com raivostuttavat radiomainokset
Kyllä suomalainen kuluttaja on arka ainakin tämän keskustelun perusteella. Asiakas maksaa myös palvelusta ja pitäisi olla itsestään selvää, että jos palvelu ei pelaa tai myyjä on töykeä, niin myyjälle tulisi ensin 649ilmoittaa tyytymättömyydestä ja sen jälkeen vielä myyjän esimiehelle. Ei pidä hyväksyä huonoa palvelua tai töykeyttä. Ei kenelläkään ole oikeutta käyttäytyä huonosti maksavaa asiakasta kohtaan. Saattaapa olla, että myyjä on pian entinen ja ilman työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tietyt ruokakaupat jää väliin, koska hyllyissä on aina vanhentunutta tavaraa.
Kampaamoja olen vaihtanut mm. koska kampaaja ei yhtään kuunnellut mitä haluan, koska kampaaja haisi tupakalle, koska kampaajan koira oli siellä (tykkään koirista, mutta olen valitettavasti allerginen) ja koska paikka oli niin sotkuinen.
Ravintoloita olen alkanut boikotoida koska reklamaatiota ei ole haluttu edes kuunnella ja koska asiakaspalvelu on ollut huonoa. Olen myös käyttänyt björkin ravintolat väliin sen loskat suuhun -kommentin jälkeen. Ällöttää vaan niin tuollaiset, yöks!
Loskat suuhun?
Mikäs juttu tuo oli?
Telia jää sopimuksen ulkopuolelle jatkossa.Sopimuksen yhteydessä sovitut asiat ei toteudu.Useita yhteydenottoja asiakkaan puolelta ja homma luvataan korjata.6kk myöhemmin asia vielä korjaamatta.Puhelin, netti ym ilmoitukset ei tuo tulosta.Ei ole edes henkilöä, johon voisi olla yhteydessä, vaan kaikki yhteydenottokanavat tehty niin, ettei vaan nimeä/ vastausta saa asian hoitajalle.Huono maku jäänyt asioiden hoitamisesta.Jatkossa sopimus toisen firman kanssa
Vierailija kirjoitti:
Verkkokauppa.com myymälä Tampere. Tosi surkea asiakaspalvelu muutamaa myyjää lukuunottamatta. Miesmyyjät ovat ylimielisiä ja närkästyvät jos et osta kalleinta tuotetta siitä mitä haet. Kaikki nyt ei tarvitse suurinta tv:tä tai kalleinta puhelinta lapselle. Onko näillä myyjillä joku provisio palkka?
Myös liikkeen sisällä olevat liittymä myyjät ovat raivostuttavia agressiivisuudessaan. Ne toki sentään jotenkin ymmärtää ja osaa vältellä.
Haha. Arvaa puhelinosaston asiakaspalvelijan ilme, kun kysyin mistä löydän alle 30 euroa maksaneen peruspuhelimen. Johdatti mut sinne, sanoi "tossa" ja häipyi :D
Olen kyllä saanut siellä ystävällistäkin palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietyt ruokakaupat jää väliin, koska hyllyissä on aina vanhentunutta tavaraa.
Kampaamoja olen vaihtanut mm. koska kampaaja ei yhtään kuunnellut mitä haluan, koska kampaaja haisi tupakalle, koska kampaajan koira oli siellä (tykkään koirista, mutta olen valitettavasti allerginen) ja koska paikka oli niin sotkuinen.
Ravintoloita olen alkanut boikotoida koska reklamaatiota ei ole haluttu edes kuunnella ja koska asiakaspalvelu on ollut huonoa. Olen myös käyttänyt björkin ravintolat väliin sen loskat suuhun -kommentin jälkeen. Ällöttää vaan niin tuollaiset, yöks!
Loskat suuhun?
Mikäs juttu tuo oli?
http://anakonda.fi/viihde/some-kohu-t%C3%A4htikokki-tomi-bj%C3%B6rck-su…
Vaihdoin kampaajaa koska edellinen töksäytteli ikäviä asioita. Tuli negatiivisia kommentteja hiuksistani ja hiuksiin millään tavalla liittymättömistä asioista. En halua mennä kampaajalle arvosteltavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin käynnin kampaajalla, joka aloitti aina lisämyynnin pesupaikalla: ”Laitetaanko vielä tällainen tehohoito, kun tää on niin kuiva.” Kysyin, mitä se maksaa, niin hinta olisi ollut ”vain” 45€. Olisi siis lisännyt kolmanneksella loppusummaa. Kotiin olisi vielä pitänyt ostaa saman hintainen hoitoaine.
Lisäksi sama kampaaja alkoi lupaa kysymättä laittaa jotain erikoistehostevärejä, joista tuli hintaa lisää aina 15€. Kävin aikani, koska hän oli hyvä leikkaamaan ja halusin tukea naisyrittäjää. Lopulta kyllästyin jatkuvaan lisämyyntiin ja kampaajan nyrpeään ilmeeseen, jos joskus onnistuin kieltäytymään ylimääräisistä hoidoista ja väreistä.
Moni kosmetologi tekee tätä ja en käy sellaisilla enää.
Varastin ja sain porttikiellon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumbon Change. En tiedä onko siellä sama henkilökunta enää, mutta minun kokemukseni paikasta on se, että myyjät ovat tylyjä ja yrittävät pakottaa ostamaan liivit, jotka eivät sovi. Ei kiitos enää sinne.
Oma kokemus muutaman viikon takaa samasta paikasta:
Kerroin kuppikokoni ja mitä tarvitsin. Myyjä katsoi epäillen rintamustani, ja antoi sovitettavaksi neljä kuppia pienemmät liivit (ympärysmitta sama). Hymähdin, ja ajattelin vetää ne päälleni ja näyttää myyjälle, että hieman meni pieleen hänen kokoarvionsa. Puin ne päälleni ja naureskelin peilistä katsoen kuinka kupit eivät peittäneet edes nännejä kokonaan, ja rintoja oli enemmän kuppien ulkopuolella kuin kupeissa. Myyjälle kun näytin, niin hän kovaan ääneen ihasteli, että kylläpä näyttää hyvältä. Juu ei. Pyysin suurempaa kuppikokoa, niin myyjä toi pitkin hampain saman kuppikoon liivit isommalla ympäryksellä. Vedin kuuliaisesti nekin päälleni ja myyjä sitten kokeili ympärystä: vähän venyttämällä liivien takaosa irtosi selästä arviolta 10 cm. Ne olivat kuulemma sitten just oikean kokoiset. Siis vielä selvennän: rintoja oli enemmän kuppien ulkopuolella kuin niiden sisällä, ne tursuivat sekä kainaloista että vaon puolelta, ja ympärysmitta oli niin suuri, että sain vaivatta nyrkin liivien alle.
Jäivät liivit kauppaan, enkä astu sinne jalallanikaan enää. Yhtä ammattitaidotonta tyrkyttämismyymistä en ole joutunut kokemaan missään toisessa liivikaupassa, koskaan.[/quote
No onpa erilaista. Olen käynyt useasti Changessa, mutta Forumissa ja sitä ennen Ateneumin takana. Olen aina saanut hyvää ja ammattitaitoista palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut Body Shopissa kaksi kertaa todella ala-arvoista palvelua, joten enpä mennyt enää kolmatta kertaa. Tämä boikotti on pitänyt yli 20 vuotta.
Body shop boikotoi eläinkokeita
Sinä boikotoit Body Shoppia......taidat olla viehättävä persoona ja suuri eläinten ystävä
The Body Shop on L'Oréalin omistama. Hyvähän se on olla "eläinkokeeton" kun eläinkokeet suorittaa toisella nimellä :')
Loreal on myynyt Body Shopin Naturalle vuonna 2017.
Vierailija kirjoitti:
En käy enää lähikaupassa. Harrastin seksiä kauppiaan kanssa, enkä halua törmätä häneen siellä.
Tää on niitä harvoja syitä, jotka johtuu itsestä.
Toinen oli joku, joka tunnustautui myymälävarkaaksi ja yksi oli liian komea apteekkari, jolle ei halua tunnustaa intiimivaivojaan. Kaikissa muissa tapauksissa "vika" on myyjän asenteessa tms. Ei sillä, uskon hyvin nämä tarinat. On mua myös kohdeltu huonosti kaupoissa, varsinkin nuorempana. Nyt nelikymppisenä saan selkeesti parempaa palvelua kuin parikymppisenä.
Voi kun osais ja jaksaiskin joka kerta pitää puolensa mutta tuntuu että näitä tilanteita on asiakaspalvelutilanteissa jatkuvasti. Pitäis vaan oppia nauramaan ja lähtemään pois tilanteesta, yleensä aina löytyy joku toinen joka haluaa palvella hyvin ja saada tyytyväisiä asiakkaita.