Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?

Vierailija
09.03.2018 |

Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?

Kommentit (4975)

Vierailija
2361/4975 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea asiakaspalvelu. eräs liike kantoi ihan postin mukana mainoslehtisen edullisesta polkupyörästä. SOITIN liikkeeseen ja kysyin oliko pyöriä jo saatavana ja tiettyä mallia.

"Kyllä kyllä kyllä" asiakaspalvelu selitti.

Koska oli hyvä sää ja aikaa niin KÄVELIN liikeeseen pyörää hakemaan.

Pyöriä oli kyllä, normaalihintaisia, mutta eipä niitä mainostettuja tarjouspyöriä.

Kun sitten kysyin että missä ne tarjouspyörät on, niin ASPA ettei niitä ole vielä tullut myyntiin.

Sanoin että miksi sitten semmoista väitettiin kun samausena aamuna olin soittanut?

Jos myyjä olisi silloin edes pahoitellut virhettään, olisin ymmärtänyt. Mutta myyjä kirkkain silmin väitti että muisti kyllä että oli soitettu, ihan itse oli ollut puhelimessa, mutta hän EI mukamas ollut väittänyt yhtään mitään. Kun sanoin että voidaan kyllä kuunnella käyty keskustelu puhelimesta uudelleen niin myyjälle tuli kiire muihin hommiin.

Pistin palautetta sekä liikkeen johtoon että ketjun johtoon mutta eivät viitsineet vaivautua edes vastaamaan.

Sen jälkeen en kyseisen ketjun marketeissa ole käynyt edes pihalla

Vierailija
2362/4975 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkea asiakaspalvelu. eräs liike kantoi ihan postin mukana mainoslehtisen edullisesta polkupyörästä. SOITIN liikkeeseen ja kysyin oliko pyöriä jo saatavana ja tiettyä mallia.

"Kyllä kyllä kyllä" asiakaspalvelu selitti.

Koska oli hyvä sää ja aikaa niin KÄVELIN liikeeseen pyörää hakemaan.

Pyöriä oli kyllä, normaalihintaisia, mutta eipä niitä mainostettuja tarjouspyöriä.

Kun sitten kysyin että missä ne tarjouspyörät on, niin ASPA ettei niitä ole vielä tullut myyntiin.

Sanoin että miksi sitten semmoista väitettiin kun samausena aamuna olin soittanut?

Jos myyjä olisi silloin edes pahoitellut virhettään, olisin ymmärtänyt. Mutta myyjä kirkkain silmin väitti että muisti kyllä että oli soitettu, ihan itse oli ollut puhelimessa, mutta hän EI mukamas ollut väittänyt yhtään mitään. Kun sanoin että voidaan kyllä kuunnella käyty keskustelu puhelimesta uudelleen niin myyjälle tuli kiire muihin hommiin.

Pistin palautetta sekä liikkeen johtoon että ketjun johtoon mutta eivät viitsineet vaivautua edes vastaamaan.

Sen jälkeen en kyseisen ketjun marketeissa ole käynyt edes pihalla

Tämmöisissä tapauksissa mielestäni kannattaa ihan julkisesti kertoa meillekin mikä liike on kyseessä.

Kevät on kohta tulossa ja pyöräkauppa käynnistyy. Mutta en halua ostaa pyörää tuommoiselta liikkeeltä joka ei toimi reilusti ja vielä että johto ei välitä vastata potentiaaliselle asiakkaalle.

Joten toivon että voit julkaista liikkeen nimen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2363/4975 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa Länsikeskuksen Kotipizza. Ihmettelin kassalla hintaa. Myyjä kertoi laittaneensa kinkun tuplana ja kehtasi vielä ottaa siitä euron maksun, vaikka sanoin, etten koskaan itse tilaisi pizzaa tuplakinkulla.

Harmitti, sillä paikka oli sopivasti kotimatkani varrella ja hain meille aikaisemmin noin kerran kuukaudessa pizzat sieltä töiden jälkeen.

Vierailija
2364/4975 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumbon Change. En tiedä onko siellä sama henkilökunta enää, mutta minun kokemukseni paikasta on se, että myyjät ovat tylyjä ja yrittävät pakottaa ostamaan liivit, jotka eivät sovi. Ei kiitos enää sinne.

Oma kokemus muutaman viikon takaa samasta paikasta:

Kerroin kuppikokoni ja mitä tarvitsin. Myyjä katsoi epäillen rintamustani, ja antoi sovitettavaksi neljä kuppia pienemmät liivit (ympärysmitta sama). Hymähdin, ja ajattelin vetää ne päälleni ja näyttää myyjälle, että hieman meni pieleen hänen kokoarvionsa. Puin ne päälleni ja naureskelin peilistä katsoen kuinka kupit eivät peittäneet edes nännejä kokonaan, ja rintoja oli enemmän kuppien ulkopuolella kuin kupeissa. Myyjälle kun näytin, niin hän kovaan ääneen ihasteli, että kylläpä näyttää hyvältä. Juu ei. Pyysin suurempaa kuppikokoa, niin myyjä toi pitkin hampain saman kuppikoon liivit isommalla ympäryksellä. Vedin kuuliaisesti nekin päälleni ja myyjä sitten kokeili ympärystä: vähän venyttämällä liivien takaosa irtosi selästä arviolta 10 cm. Ne olivat kuulemma sitten just oikean kokoiset. Siis vielä selvennän: rintoja oli enemmän kuppien ulkopuolella kuin niiden sisällä, ne tursuivat sekä kainaloista että vaon puolelta, ja ympärysmitta oli niin suuri, että sain vaivatta nyrkin liivien alle.

Jäivät liivit kauppaan, enkä astu sinne jalallanikaan enää. Yhtä ammattitaidotonta tyrkyttämismyymistä en ole joutunut kokemaan missään toisessa liivikaupassa, koskaan.[/quote

No onpa erilaista. Olen käynyt useasti Changessa, mutta Forumissa ja sitä ennen Ateneumin takana. Olen aina saanut hyvää ja ammattitaitoista palvelua.

Samanlainen kokemus Changen Tampereen myymälästä. Ehkä sama ammattitaidoton myyjä on vaihtanut paikkakuntaa? Pyysin tiettyä kokoa ja sain pienemmät. Ihan selvästi näki, että kupit ovat ihan liian pienet. Tämän lisäksi yritti väkisin tyrkyttää jotain hörselöliivejä, koska kuulemma sitten kun vaan käytän sellaisia, niin totun niihin. Ei en minä sellaisia halua vaan normaalit t-paitaliivit, joista nännit eivät törrötä läpi. Jäi sillä kertaa liivit ostamatta, enkä ole enää Changella käynyt. Muutenkin heidän liiviensä laatu on surkea.

Vierailija
2365/4975 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Offtopic: Taitaa näköjään olla yleistäkin tuo että alusvaatekaupoissa tyrkytetään liian pieniä liivejä. Käynyt mullekin monta kertaa. Mun liivikoko on 85B mutta jos pyydän liiviliikkeessä apua, yrittävät liki poikkeuksetta tyrkyttää liian pieniä. Harmittaa vieläkin kun nuorempana ostin erikoisliikkeestä kauniit, kalliit liivit jotka myyjän mukaan oli juuri sopivat. Halusin uskoa ammattilaiseen mutta en ole käyttänyt niitä rintsikoita kuin pari kertaa, kun kiristävät niin että sattuu ja puristavat ihon rumille poimuille.

Suomalaisia naisia kuulee joskus syyllistettävän siitä että käytetään väärän kokoisia liivejä. Mulle nykyään aika yks hailee. Jos 85B on se mikä ei satu ja näyttää nätiltä sekä vaatteiden alla että ilman vaatteita, niin sillä mennään.

Vierailija
2366/4975 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää mennyt sille kampaajalle, joka halusi leikata mulle lyhyet hiukset.

Vierailija
2367/4975 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turussa Länsikeskuksen Kotipizza. Ihmettelin kassalla hintaa. Myyjä kertoi laittaneensa kinkun tuplana ja kehtasi vielä ottaa siitä euron maksun, vaikka sanoin, etten koskaan itse tilaisi pizzaa tuplakinkulla.

Harmitti, sillä paikka oli sopivasti kotimatkani varrella ja hain meille aikaisemmin noin kerran kuukaudessa pizzat sieltä töiden jälkeen.

Siis maksoit yhden kerran pitsasta yhden euron liikaa ja sen perusteella hylkäsit kantapaikkasi?

Voisko olla, että kassa on kysynyt sulta, että haluutko lisäkinkulla ja oot ajatuksissasi vastannut, että joo? Jos ei ole ollenkaan kysynyt, olisin antanut palautetta siinä tai sitten jälkeenpäin. Ja oliko uusi vai tuttu kassa?

Vierailija
2368/4975 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisen lääkäriasemaketjun silmälääkäri, jolla kävin tarkastuttamassa silmäni. Nainen oli oudon ivallinen ja töksäytteli todella epäkohteliaasti jos jotain kysyin. En mene toiste kuuntelemaan tuollaista tiuskimista niillä taksoilla.

Vierailija
2369/4975 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta samassa parturissa. Lopetin kun parturi kertoi ostavansa mersun, koska oli lyönyt jostain jääkiekkohommasta vetoa.

Minun rahoilla ei ostele enää.

Vierailija
2370/4975 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut asioinnin evankelisluterilaisessa kirkossa vuonna 2015 sen muututtua

luopumuksen yhteisöksi ja rappiokirkoksi sekä saa-ta-nan synagogaksi.

Takaisin en palaa koskaan.

Vierailija
2371/4975 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisen lääkäriasemaketjun silmälääkäri, jolla kävin tarkastuttamassa silmäni. Nainen oli oudon ivallinen ja töksäytteli todella epäkohteliaasti jos jotain kysyin. En mene toiste kuuntelemaan tuollaista tiuskimista niillä taksoilla.

Paikkakunta?

Vierailija
2372/4975 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan töissä kotiavustajana. Asiakkaat asuivat kotonaan ja olivat myös itsemääräämisoikeudellisia, siis ainoastaan fyysisesti huonokuntoisia. Järki tallella.

Menimme erään rouvan kans hänen lähikauppaansa ja hän sanoi, että haluaa ison pullon limua, ja sokeritonta, mutta sillä ei ole väliä ollenkaan, vaikka ei olisikaan. Sokeritonta ei löytynyt hänen mielijuomistaan, joten otin hänen hyväksymänsä pullon sokeroitua. 

Kauppias kuuli keskustelumme, syöksyi itse kassalle laskuttamaan, katsoi minua ja totesi "Hyvänen aika, olet ottanut ihan väärän pullon, MINÄ haen sokeritonta laatua"!!!! Asiakasrouva sanoi, että tämä on ihan hyvä, mutta mies senkun säntäsi jonnekin hakemaan määräämäänsä putelia. Kylläpä oli ahdistavaa!!!

Oltiin molemmat kiusaantuneita, ja minä päätin etten ainakaan omia ostoksiani tuolta koskaan tee.

Mieheni kanssa sitten kerran mentiin samaan kauppaan, kun oltiin sillä kertaa hänen äitinsä asialla, koska asui hänkin siinä vieressä.

Ja taas itse kauppias hillui kaiken keskellä. Kun vilkaisin pullahyllyyn, alkoi kaukaa huutelemaan kuinka on tuoretta munkkia ja kampaviineriä. Päästessäni pakenemaan kalatiskille juoksi jo itse palvelemaan, vaikka ennestään oli myyjä paikalla. Siis ihan tajutonta!

Lähdin autoon odottamaan ja jätin miehen hankkimaan äitinsä ostokset. Sen jälkeen en ole jalallani astunut tuohon tyrkyttäjäkauppiaan puljuun.

Vierailija
2373/4975 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Offtopic: Taitaa näköjään olla yleistäkin tuo että alusvaatekaupoissa tyrkytetään liian pieniä liivejä. Käynyt mullekin monta kertaa. Mun liivikoko on 85B mutta jos pyydän liiviliikkeessä apua, yrittävät liki poikkeuksetta tyrkyttää liian pieniä. Harmittaa vieläkin kun nuorempana ostin erikoisliikkeestä kauniit, kalliit liivit jotka myyjän mukaan oli juuri sopivat. Halusin uskoa ammattilaiseen mutta en ole käyttänyt niitä rintsikoita kuin pari kertaa, kun kiristävät niin että sattuu ja puristavat ihon rumille poimuille.

Suomalaisia naisia kuulee joskus syyllistettävän siitä että käytetään väärän kokoisia liivejä. Mulle nykyään aika yks hailee. Jos 85B on se mikä ei satu ja näyttää nätiltä sekä vaatteiden alla että ilman vaatteita, niin sillä mennään.

Samansuuntaiset kokemukset. Kävin aikoinani suurin piirtein kaikissa Helsingin myymälöissä, joista arvelin löytäväni kokoa 85H. Yhdestä kehutusta liikkeestä minut mulkoiltiin pihalle, ja isoihin kokoihin erikoistuneen liikkeen myyjä karkotti minut pyrkimällä koko ajan sovituskoppiin katselemaan, osaisinko pukea ihan itse. Kokoja ei ollut riittävästi, ja myyjä oli sitä mieltä, että rinnakkaiskoko oli oikein sopiva, vaikka kupit olivat kahta kokoa liian pienet ja ympärysnauhan olisi voinut sitaista hakasten lisäksi vaikka rusetille. Karkuun oli myös vaikea päästä, koska myyjä halusi myydä edes jotakin.

Kahdessa myymälässä kerrottiin, että heillä voitaisiin tilata ulkomailta isompia kokoja. Oli kuitenkin selvää, että jos tilauttaisin liivejä enkä sitten ostaisi niitäkään, joutuisin ikävään tilanteeseen. Lopulta päättelin, mikä malli minulle sopisi isommassa koossa, ja tilasin kokeeksi Keski-Euroopasta. Tuon kokeilun jälkeen en ole liivikauppaan astunut.

Vierailija
2374/4975 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samansuuntaiset kokemukset. Kävin aikoinani suurin piirtein kaikissa Helsingin myymälöissä, joista arvelin löytäväni kokoa 85H. Yhdestä kehutusta liikkeestä minut mulkoiltiin pihalle, ja isoihin kokoihin erikoistuneen liikkeen myyjä karkotti minut pyrkimällä koko ajan sovituskoppiin katselemaan, osaisinko pukea ihan itse. Kokoja ei ollut riittävästi, ja myyjä oli sitä mieltä, että rinnakkaiskoko oli oikein sopiva, vaikka kupit olivat kahta kokoa liian pienet ja ympärysnauhan olisi voinut sitaista hakasten lisäksi vaikka rusetille. Karkuun oli myös vaikea päästä, koska myyjä halusi myydä edes jotakin.

Kahdessa myymälässä kerrottiin, että heillä voitaisiin tilata ulkomailta isompia kokoja. Oli kuitenkin selvää, että jos tilauttaisin liivejä enkä sitten ostaisi niitäkään, joutuisin ikävään tilanteeseen. Lopulta päättelin, mikä malli minulle sopisi isommassa koossa, ja tilasin kokeeksi Keski-Euroopasta. Tuon kokeilun jälkeen en ole liivikauppaan astunut.

Minulle jäänyt sellainen tunne, että kun aina toitoteaan tuota että suomalaisilla olisi vääränkokoiset liivit niin ne myyjät ei vaan suostu uskomaan, että oikeasti aika moni on osannut aina ostaa oikeaa kokoa. Kun sitten asiakkaana pyydät sitä tiettyä koko joka sinulla on ollut käytössä niin myyjä automaattisesti luulee että asiakas ei tiedä omaa kokoaan ja väkisin vaihtaa koon liian pieneen, että pääsisi pätemään sillä kuinka hän liivien myyjänä tietää kyllä oikean koon ja vetoavat aina juuri tähän väitteeseen, että suomalaisilla olisi väärä koko käytössä. Eikä ne sitten voi mittaamisen jälkeen enää myöntää että asiakas oli koko ajan oikeassa vaan tyrkyttävät niitä aivan liian pieniä liivejä.

Vierailija
2375/4975 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotipizzan hinnoissa ei ole muutenkaan enää järkeä. Pizzaan ja hanajuomaan saa kulumaan helposti jo 15 € jos ei syö lounasaikana. Mamupaikoissa menee 11-12 e. Pizza on pieni lätty josta ei tule edes kylläiseksi, mamupaikoissa saan yleensä aina ähkyn.

Vierailija
2376/4975 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle jäänyt sellainen tunne, että kun aina toitoteaan tuota että suomalaisilla olisi vääränkokoiset liivit niin ne myyjät ei vaan suostu uskomaan, että oikeasti aika moni on osannut aina ostaa oikeaa kokoa. Kun sitten asiakkaana pyydät sitä tiettyä koko joka sinulla on ollut käytössä niin myyjä automaattisesti luulee että asiakas ei tiedä omaa kokoaan ja väkisin vaihtaa koon liian pieneen, että pääsisi pätemään sillä kuinka hän liivien myyjänä tietää kyllä oikean koon ja vetoavat aina juuri tähän väitteeseen, että suomalaisilla olisi väärä koko käytössä. Eikä ne sitten voi mittaamisen jälkeen enää myöntää että asiakas oli koko ajan oikeassa vaan tyrkyttävät niitä aivan liian pieniä liivejä.

Juuri noin. 85H on jo sitä kokoluokkaa, että vähänkin väärän kokoiset tai malliltaan huonosti istuvat ovat sietämättömän tuntuiset, eikä rinnakkaiskoko olekaan ihan yhtä helppo ratkaisu kuin vaikka C-koossa. Ja vaikka liivit istuisivat täydellisesti, tuossa koossa balcony-malli ei todellakaan ole arkipukeutumiseen sopiva vaatekappale. Ja jos asiakas sanoo, että kaarituet on oltava, ei kannata tarjota sitkeästi niitä tuettomia Miss Mary of Sweden -mammaliivejä, jotka on suunnitellut muinaisen faaraohautaamon käärinliinaspesialisti.

En enää ikinä halua kokea sitä, että huonosti istuvat liivit ylleni pakottanut kaikkitietävä myyjä tunkee sormensa ympärysnauhan ja hakasten alle, tempaisee pari kertaa kunnolla ja kehaisee voitonriemuisasti: "Liivit ovat oikean kokoiset, kun tänne alle mahtuu kaksi sormea!" Jos ihmisessä on puolenkin sentin kerros rasvaa kylkiluidensa päällä, hänelle ei kerta kaikkiaan voida pukea niin kireitä liivejä, etteikö sinne ympärysnauhan alle pystyisi tunkemaan kahta sormea. Jolleivät sormet mahdu, ei kylkiluilla ole enää yhtään liikkumavaraa eikä keuhkoissa ole ilmaa. Väitteen "nämä istuvat todella hyvin" sijasta myyjän pitäisi opetella sanomaan "miltäs nämä tuntuvat".

Vierailija
2377/4975 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kuukautta sitten eräässä pizzeriassa maksoin 6€ liikaa, koska he eivät huomanneet antaa luvattua alennusta. Tajusin tämän vasta kotona ja laitoin asiasta heti viestiä facebookin kautta. Vieläkään en ole saanut rahoja takaisin, olen siis laittanut kolme kertaa heille viestiä, vielä en ole jaksanut vaivautua paikan päälle eikä mun talous siihen kuuteen euroon kaadu, mutta periaatteen vuoksi voisin mennä paikan päälle vänkäämään asiasta. Osaavat kyllä suomea, joten ymmärryksestä ei ole kiinni.

Tämän jälkeen siirryin tilaamaan toisesta pizzeriasta.

Vierailija
2378/4975 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene enää kampaajalle, joka nosti vakiasiakkaalle hinnat loppukesästä viime kevään koronaeristyksen jälkeen.  Arvasin kyllä, että hän perisi enemmän, koska valitti sitä, että koronan vuoksi ihmiset eivät ole uskaltaneet käydä ja tulot ovat pienentyneet. Muutenkin se usein toistunut vihjailu, että kuukausipalkkaa nauttivilla (eli muun muassa minulla) on niin paljon helpompaa kuin yksin työskentelevällä kampaajayrittäjällä,  alkoi kyllästyttää. Vaihdoin nyt kampaajaa.

Vierailija
2379/4975 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoman ja Aller Median tuottamien uutisten lukemisen.

En halua myrkyttää maailmaani negatiivisuudella, joka 95: prosenttisesti ei perustu mihinkään faktaan, vaan vain toimittajan omaan mutuiluun, että "näin nyt niinku vois periaatteessa käydä". 

Eikä niin käy käytännössä ikinä.

Suosittelen samaa muillekin. Kansan turha peloittelu ei ole koskaan ollut muodissa.

Vierailija
2380/4975 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pizzeriasta ruokamyrkytyksen -kova ripuli/ oks