Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?

Vierailija
09.03.2018 |

Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?

Kommentit (4975)

Vierailija
2221/4975 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiaton kassa kaupan kassalla, haastoi riitaa kun otin kuitin.

Lopetin käynnin paikallisessa Tokmannin myymälässä, kun siellä kassat kyselivät aina: Tulostanko kuitin?   Vastaan aina, että tottakai minä haluan kuitin, että voin tarvittaessa vaihtaa tai palauttaa ostoksen. Eikös Suomen lakien mukaan asiakkaalle pitää antaa kuitti maksamistaan ostoksista. Jos joku ei kuittia halua säilyttää, niin oma häpeänsä, repiköön sen.

Turha valittaa, että säästävät kuitissa paperia. Mitä tekevät kuitista 20 senttiä pitkiä, joissa puolet on kaupan mainosta!

Aivan totta! Kuitista nään että hinnat laskutettu oikein, että rahat lyöty kassaan, saan takuun sekä todistan toiseen kauppaan mennessäni, että tavarat on jo maksettu ja ovat toisesta kaupasta.

Takuu-kuitit tulostuu automaattisesti ja n. 80 prosenttia asiakkaista kieltäytyy siitä kuitista. Siksi siitä kysytään. Ja Suomen lakien mukaan kuitti pitää asiakkaalle antaa, mikäli tämä sen haluaa, Suomen laki ei velvoita tuputtamaan sitä väkisin.

Vierailija
2222/4975 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiaton kassa kaupan kassalla, haastoi riitaa kun otin kuitin.

Lopetin käynnin paikallisessa Tokmannin myymälässä, kun siellä kassat kyselivät aina: Tulostanko kuitin?   Vastaan aina, että tottakai minä haluan kuitin, että voin tarvittaessa vaihtaa tai palauttaa ostoksen. Eikös Suomen lakien mukaan asiakkaalle pitää antaa kuitti maksamistaan ostoksista. Jos joku ei kuittia halua säilyttää, niin oma häpeänsä, repiköön sen.

Turha valittaa, että säästävät kuitissa paperia. Mitä tekevät kuitista 20 senttiä pitkiä, joissa puolet on kaupan mainosta!

Aivan totta! Kuitista nään että hinnat laskutettu oikein, että rahat lyöty kassaan, saan takuun sekä todistan toiseen kauppaan mennessäni, että tavarat on jo maksettu ja ovat toisesta kaupasta.

Takuu-kuitit tulostuu automaattisesti ja n. 80 prosenttia asiakkaista kieltäytyy siitä kuitista. Siksi siitä kysytään. Ja Suomen lakien mukaan kuitti pitää asiakkaalle antaa, mikäli tämä sen haluaa, Suomen laki ei velvoita tuputtamaan sitä väkisin.

Käyttääkö ihmiset oikeasti nykyään paperi-kuitteja? Edes mun äidin-isän-äiti parin kuukauden vajaa 97v. ei käytä niitä enää ja hoitaa pankki-asiat netissä. Siellähän ne kuitit ovat paremmassa turvassa kuin jonkun mummon pöytälaatikossa satojen muiden kuittien joukossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2223/4975 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ruokakaupassa ja kerran Alkossa olen saanut niin huonoa palvelua, etten enää käy niissä toimipisteissä. Vielä kun käytin käteistä, niin Alkon myyjä ei koskaan suosutunut antamaan vaihtorahaa käteen. Kun laitoin käden eteen, niin paiskasi aina rahat mielenosoituksellisesti viereen hihnalle.

Yhdessä ruokakaupassa on yksi mulkku myyjä, joka puhui minulle aina kuin viisivuotiaalle. Olen 50vee.

Katson aina ovella, onko kyseinen myyjä kassalla. Jos on, niin menen viereiseen kauppaan.

Vierailija
2224/4975 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut samassa osoitteessa nyt 20 vuotta joten tuolla lähikaupassa on tullut käytä saman verran aikaa. Tänä kesänä sinne tuli töihin myyjä, joka ei suostu myymään minulle tupakkaa tai alkoholia vaikka olen näyttänyt hänelle ajokrttiani, passiani ja henkilökorttiani. Hän on sitä mieltä että kuvissa on (olematon) iso-siskoni.  Muut myyjät myyvät minulle kyllä eivätkä edes kysele papereita. Onneksi tuo kauppa on sellaisella paikalla että näen jo valmiiksi jos tuo tyyppi istuu kassalla ja voin suoraa kävellä vähän pidemmän matkan toisen kaupan kautta. Ja olen siis 43 vuotias. En tiedä olisiko edes fyysisesti mahdollista että olisin jonkun tuon ikäisen pikkusisko. 

Huvittavinta tässä on että jos olemme mutsini 69-vee kanssa tuossa kaupassa niin hän on ottanut tavaksi kuiskata että "Onko sulla nyt tupakkaa?" ja jos ei ole niin hän tilaa askin merkkiäni muka itselleen.

Vierailija
2225/4975 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin, että nyt kun paikallislehden tilausjakso päättyy, lopetan vuosia kestäneen kestotilauksen. Joka päivä sivutolkulla koronajuttua. Asiallinen tiedotus riittää, ei tarvitsisi joka hemmetin lehdessä olla pääkirjoitusta koronasta, syväluotaavia juttuja, haastatteluja yms. Ei viitsi enää koko lehteä avata, kun samaa jauhetaan päivästä toiseen. Ei mitään järkeä maksaa mokomasta. Netti pullollaan samanlaista juttua. Olisi kirjoitettavaa ihan omasta alueesta, mutta onhan se helppoa kirjoitella samaa päivästä toiseen. Ei tarvi niin paljon päätään vaivata. Kiitti, mulle riitti.

Vierailija
2226/4975 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Postia välttelen nykyään aina, kun voin. Valitettavasti ei aina onnistu, mutta esim. paketit voi itse lähettää matkahuollon tai ärräpaketin kautta.

Syitä tähän on postin maailman surkein asiakaspalvelu ja ihan kohtuuton määrä tehtyjä mokia.

1. Keväällä asiaskapalvelu muuttui maksulliseksi: palvelua sai vain 2e/puhelu maksavasta puhelinpalvelusta, vaikka posti itse olisi mokannut ja aiheuttanut palvelun tarpeen. 

2. Nyt palvelua saa myös omaposti appin kautta, mutta en voi kehua tuota palvelua: eräästäkin lähestyksestä laitoin omapostin kautta kolmesti kyselyä ja joka kerta vakuutettiin homman menevän eteenpäin. Ei mennyt ja tuo paketti palasi sitten lähettäjälle.

3. Paketit menevät ihan sattumanvaraisesti milloin minnekin. Tässä olisi 1km päässä postin toimipiste ja ainakin 3 smartpostia, mutta noin 50% paketeista on mennyt ihan eri suunnille kaupunkia. Turhauttaa autottomana tuhlata jopa yli 1,5h paketin hakemiseen, kun samalla vaivalla tuotteen olisi melkein voinut hakea jo liikkeestäkin.

4. Muita satunnaisia mokia:

-Smartin lokerikoodi ei toimikaan ja (maksulliseen) asiakaspalveluun yhteydenoton jälkeen selviää että koko kyseinen smartpiste on nyt tällä hetkellä toimimaton (ette voineet infota sitä vaikka verkkosivuillanne, ettei olisi tarvinnut raahautua 7km päähän turhaan tuolle smartille?)

-Kotiinkuljetuksella tuleva erityisen painava paketti, joka piti jättää oven taakse ilman kuittausta, meneekin postin toimipisteeseen.

-Mistään kautta ei tule ilmoitusta paketin saapumisesta noutopisteeseen ja paketti palaa lähettäjälle.

-Eräs keväällä minulle sukulaiseni lähettämä kirja ei yhä edelleenkään ole saapunut minulle.

Miksi ihmeessä soitat maksulliseen palveluun? Minä hoidan ongelmat omapostin chatissä. Lähinnä siis pyydän siirtämään ne väärään paikkaan toimitetut paketit. Itse en niitä hae kuin juuri sieltä minne ne olen tilannut. Näin korona-aikana en aio juosta ympäri kaupunkia hakemassa väärin jaettuja paketteja vaan olen tarkkaan miettinyt ne kaksi paikkaa missä asioin viikoittain. Jos posti toimittaa väärään automaattiin, siirto on maksuton. Yleensä ovat viimeistään seuraavana päivänä siirtäneet oikeaan paikkaan. Muutaman kerran kun pyydät siirtoa niin alkaa paketit löytää oikeaan paikkaan. Kuluuhan siinä kallista työaikaa kun siirtelevät paketteja. Lisäksi jos tilaat asiamiespostiin, siihen lähipostiin, paketin, se viedään yleensä automaattiin, ei tietenkään siihen lähimpään vaan toiselle puolelle kaupunkia. Näin tehdään siksi ettei postin tarvitse maksaa sille yrittäjälle pientä mitätöntä maksua paketin käsittelystä ja luovutuksesta.  Asiamiespostien hyllyt on tyhjentyneet vauhdilla kun Posti alkoi laittaa automaatteja lähes joka kauppaan. Silti sujuvasti aina valehtelevat että asiamiespostin hyllyt on olleet täynnä joten paketti on viety automaattiin. Yrittäjä kuitenkin kertoi totuuden.

No jos luit tuon viestini, niin keväällä ei tuota omapostin palvelua ollut. Sen lisäksi sieltä vastaus ei tule riittävän nopeasti jos olet jo odottelemassa siellä 10km päässä olevalla smartilla, joka ei suostu koodilla avautumaan.

Ja tuon omapostin kautta olen juuri noita siirtoja saattanut pyytää kolmekin kertaa (ja mulle on luvattu, että joojoo siirtyy) ja silti paketti ei siirtynyt vaan palasi lähettäjälle. Sen jälkeen totesin, että kannattaa ilmeisesti kuitenkin hakea paketti. Ja aina ei posti ole edes suostunut siirtoon vaan vetoaa täysiin smartteihin.

Taida olla tuollaisen asiamiespostin työntekijä, kun noin kovasti puolustelet täysin surkealle tasolle ajettua välttämätöntä palvelua? 

Onneksi tosiaan paketeissa on valinnanvaraa itse lähettäessä. Kun vielä myös verkkokaupat tajuaisivat tarjota myös muita toimittajia kuin postin, niin ei tarvisi enää koskaan asioida kyseisessä lafkassa.

Vierailija
2227/4975 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lähikauppa sinne palkatun naismyyjän takia. Ei koskaan kerro ostosten summaa vaan tuijottaa odottavasti kun on piippauttanut tavarat. Toinen kerta annoin sille pullokuitin saman ketjun eri kaupasta. Täksy käänsi selkänsä ja huikkasi kollegalleen että eihän me eri kaupan kuittia voida huolia?! Se toinen sano että koita meneekö läpi mutta kuitti lipesi tämän ekan sormista ja leijaili lattian raosta sinne kassan alle. Ei sanonut siihenkään mitään.

Vierailija
2228/4975 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut samassa osoitteessa nyt 20 vuotta joten tuolla lähikaupassa on tullut käytä saman verran aikaa. Tänä kesänä sinne tuli töihin myyjä, joka ei suostu myymään minulle tupakkaa tai alkoholia vaikka olen näyttänyt hänelle ajokrttiani, passiani ja henkilökorttiani. Hän on sitä mieltä että kuvissa on (olematon) iso-siskoni.  Muut myyjät myyvät minulle kyllä eivätkä edes kysele papereita. Onneksi tuo kauppa on sellaisella paikalla että näen jo valmiiksi jos tuo tyyppi istuu kassalla ja voin suoraa kävellä vähän pidemmän matkan toisen kaupan kautta. Ja olen siis 43 vuotias. En tiedä olisiko edes fyysisesti mahdollista että olisin jonkun tuon ikäisen pikkusisko. 

Huvittavinta tässä on että jos olemme mutsini 69-vee kanssa tuossa kaupassa niin hän on ottanut tavaksi kuiskata että "Onko sulla nyt tupakkaa?" ja jos ei ole niin hän tilaa askin merkkiäni muka itselleen.

Mistä sinne palvelualalle revitäänkin ne mulkerot? Aika outoa tuollainen ylimielisyys, että aletaan kyseenalaistamaan henkkareiden aitoutta ja kieltäydytään sen varjolla myymästä. Valitusta vaan siitä kusipäästä, niin ehkä sillä siitä tyypistä päästään.

Jos mä käyttäisin tupakkaa ja alkoholia, niin mä varmaan pääsisin tuohon samaan tilanteeseen, että kassalla nousisi tie pystyyn, koska idiootti myyjä keksisi alkaa vääntelemään totuutta väittämällä, että ei noi oo sun henkkarit.

Silloin kun olin 18 vee ja ostin ekoja kaljoja, niin kylän kaupassa oli semmonen tyhmemmän sorttinen täti-ihminen, joka alkoi ihmettelemään: "miten sä voit olla 18?" Hittoako siinä ihmetteli, kun olinhan mä asioinut jo vuosia siinä kaupassa, ja kylillä kaikki tiesi toisten asiat paremmin kuin omansa. Myi se sitten lopulta, kunhan ensin oli tarpeekseen piikitellyt ja ollut muka hauska. Ihmeellistä tirskahtelua.

Vierailija
2229/4975 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeen omistajalla on jotain isompaa hampaankolossa ammattikuntaani kohtaan, ja aina asioidessani sain kuulla raivokasta vttuilua. Äänestin jaloillani, en katso tarpeelliseksi maksaa siitä, että mulle keljuillaan. En ole ainoa, juuri kukaan työkavereistakaan ei (tietenkään) asioi tuolla.

Vierailija
2230/4975 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran ruokakaupassa ja kerran Alkossa olen saanut niin huonoa palvelua, etten enää käy niissä toimipisteissä. Vielä kun käytin käteistä, niin Alkon myyjä ei koskaan suosutunut antamaan vaihtorahaa käteen. Kun laitoin käden eteen, niin paiskasi aina rahat mielenosoituksellisesti viereen hihnalle.

Yhdessä ruokakaupassa on yksi mulkku myyjä, joka puhui minulle aina kuin viisivuotiaalle. Olen 50vee.

Katson aina ovella, onko kyseinen myyjä kassalla. Jos on, niin menen viereiseen kauppaan.

Arvaa, mikä tuossa on paras puoli. Se, ettei sun tarvi olla töissä siinä kaupassa ja siten olla sen mulqwistblomin kanssa samassa työpaikassa.

Käteisen käytöstä sen verran, että se on jokaisen oma asia, käyttääkö käteistä vai mitä tekee. Turha kassahenkilön ruveta siitä sekoilee, kun joku haluaa maksaa käteisellä. Hän on palveluammatissa ja siinä pitää osata käyttäytyä. Jos ei osaa, on väärä henkilö palvelualalle. Niitä on paljon, jotka ovat väärässä ammatissa, väärällä alalla töissä.

Ei ole tullut vielä lakia, että käteistä ei saa enää käyttää, joten sitä saa käyttää jos siltä tuntuu.

Vierailija
2231/4975 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi lähikauppa sinne palkatun naismyyjän takia. Ei koskaan kerro ostosten summaa vaan tuijottaa odottavasti kun on piippauttanut tavarat. Toinen kerta annoin sille pullokuitin saman ketjun eri kaupasta. Täksy käänsi selkänsä ja huikkasi kollegalleen että eihän me eri kaupan kuittia voida huolia?! Se toinen sano että koita meneekö läpi mutta kuitti lipesi tämän ekan sormista ja leijaili lattian raosta sinne kassan alle. Ei sanonut siihenkään mitään.

Et voi maksaa toisen kaupan ostoksiakaan eri kauppaan vaikka ois kuinka samaa ketjua joten ethön voi olla niin tyhmä että kuvittelet saavasi panttien hinnat muualta, ethän (facepalm tähän).

Vierailija
2232/4975 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun Kärkkäinen: kahdesti on jäänyt alennus antamatta. Eka kerralla oli hyllynreunassa tietyn merkin kosmetiikkatuotteiden kohdalla -20% ja merkin nimi. Huomautin kassalla katsottuani kuitin. Kassa hyvitti, muttei pahoittelut vaan kohteli kuin idioottia.

Toisella kerralla kengistä ei annettu alennusta, kassan mukaan "oli väärä lappu kengissä". En ymmärrä, miten voi olla ja menin neuvontaan. Sieltä soittivat kenkäosastolle tai mihin lie ja sain alehinnalla.

Eli Kärkkäisellä pitää aina katsoa tarkasti, että kassaan lyödään alehinta. Ymmärrän, että joskus voi asiakaskin katsoa väärin, mutta nämä oli ihan oikeasti alessa, kassalla sitä ei vain tunnistettu. Monilla on paljon ostoksia, joten helposti voi ale jäädä saamatta, jos ei syynää kuittia.

Vierailija
2233/4975 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kauppassa käynnin, kun siihen kassalle tuli  mies joka katsoi aina kun kävi  jotenkin alentavasti. Johtuiko siitä kun ostin  vähemmän ruokatavaraa.

Vierailija
2234/4975 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei nuorena ollut mahdolisuutta kampaajaan.Kampaajani oli poikani : Polkka tukka. Kun hän muuti kotoa pois,avioitui ymm.tytär alkoi leikaamaan hiuksiani ja polkka tukka.Sama hänkin perusti perheen.jälkjelle jäi iän ikuinen kireä ponihätä kampaus vuosi kausiksi.Jos johonkin menin,siihen lisä ponnari harveneviin hiuksiin. Kampaaja löyty todella kiva: Kallis Ulkomaalaistaustainen. Ohuet hiukset, mutta pituuskasvu valtava. Jos lyhyet hiukset olisi kuosissa halunut pitää.Olisi myös pitänyt juosta kampaaja 3kk välein. Lidi ostin halvan parutri koneen.Sillä ajanut pääni kaljuksi varmaan pari vuotta jo? Vanhalle kaljukin voi olla kaunis,kun omistaa hyvän pään muodon. Nyt on hieman kasvannut,pitäisi kone ottaa esille taas. Kun en käy missään,pipo päässä ,kesällä lätsä,huivi.Ulkoilen paljon läpi vuoden ajat. Sama mitä siellä pipon tai huivin alla on.​​​​Ja kun niitä hiuksia ei ole paljon, Pälvikaljua kyllä korvan takana.Säästyy rahat,myös väri aineiden sävyjen .muotovaahtojen,lakkojen ymm.Ydin tykään kaljustani,minulle itselleni toimiva,sehän on ydin miltä tuntuu itsestä!

Vierailija
2235/4975 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://jamanetwork.com/journals/jamaotolaryngology/article-abstract/62…

arvaappa ite, missä en enää käy -enkä mene:-X

tosin ei ole ollut tarvettakaan muuta kuin saattajana.

Vierailija
2236/4975 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaamo, jossa kampajaa ei leikkaa asiakkaan toiveiden mukaan, vaan ihan jotain muuta.

Kauppa, jossa myyjä kohtelee kuin varasta. En ikinä ole varastanut, enkä aio.

Kauppa, jossa myyjä on muuten epäkohtelias, epäkunnoittava, pahansuopa.

Vierailija
2237/4975 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvila Vanhalla Hämeentiellä Turussa. Ruuat unohtuneet keittiöön, ei sovi ainakaan lounaspaikaksi, jos ei ole aikaa odottaa 25 min. salaattia. Tarjolla oleva vesilasi likainen. WC:ssä ärsyttävä vesihana kuin olisi junan tai bussin vessassa. Korona-aikana olisi kiva voida pestä kädet sen 30 sekuntia kuitenkin… Myös vaan minikokoinen roskis, sama kuin itsellä on kotikylppärissä…. Kahvilassa kylmä, ilmeisesti ituhippuilun varjolla säästetään lämmityskustannuksissa. Tilatessa myyjä kärsimättömän oloinen mutta sitten ei edes kuuntele kunnolla ja joudut kahteen kertaan tekemään maksun, että saat koko tilauksen. Ja toistamaan pariin otteeseen mitä haluat vitriinistä. Näyttää olevan enemmän myyjien seurustelupaikka tai sitten juuri kommunikaation puute se ongelma.

Vierailija
2238/4975 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tia.a67v kirjoitti:

Minulla ei nuorena ollut mahdolisuutta kampaajaan.Kampaajani oli poikani : Polkka tukka. Kun hän muuti kotoa pois,avioitui ymm.tytär alkoi leikaamaan hiuksiani ja polkka tukka.Sama hänkin perusti perheen.jälkjelle jäi iän ikuinen kireä ponihätä kampaus vuosi kausiksi.Jos johonkin menin,siihen lisä ponnari harveneviin hiuksiin. Kampaaja löyty todella kiva: Kallis Ulkomaalaistaustainen. Ohuet hiukset, mutta pituuskasvu valtava. Jos lyhyet hiukset olisi kuosissa halunut pitää.Olisi myös pitänyt juosta kampaaja 3kk välein. Lidi ostin halvan parutri koneen.Sillä ajanut pääni kaljuksi varmaan pari vuotta jo? Vanhalle kaljukin voi olla kaunis,kun omistaa hyvän pään muodon. Nyt on hieman kasvannut,pitäisi kone ottaa esille taas. Kun en käy missään,pipo päässä ,kesällä lätsä,huivi.Ulkoilen paljon läpi vuoden ajat. Sama mitä siellä pipon tai huivin alla on.​​​​Ja kun niitä hiuksia ei ole paljon, Pälvikaljua kyllä korvan takana.Säästyy rahat,myös väri aineiden sävyjen .muotovaahtojen,lakkojen ymm.Ydin tykään kaljustani,minulle itselleni toimiva,sehän on ydin miltä tuntuu itsestä!

Hyvänen aika kun on sekavaa tekstiä.

Vierailija
2239/4975 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aschan-kahvila Mehiläisessä Turussa. Myyjä aina tylyn oloinen, tulit sitten tilaamaan aamusta tai iltapäivästä. Kun mietit tilausta, todella kärsimättömän oloinen. Aidosti iloinen vasta, kun päätät ettet tilaakaan (koska niin epämukava tunne tullut.) Sulkemisaikaan oli kuitenkin se 45 min vielä…

Vierailija
2240/4975 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaamo ensimmäisen ja viimeisen kerran. Siis mikä ihme on kun kampaajan pitää asiakkaalle sanoo ja yökkäillä: "hei, sul on täällä hilsettä, ootko kokeillut poistaa sen?" joo tottakai, kun meni 10 vuotta löytää se yks shampoo mikä kävi päänahalle ja siten pääsin eroon kutinastakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi