Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Fingayson, Stockmann, Marimekko
Tilasin muutama viikko sitten Foodoran kautta pizzan eräästä Hämeenlinnalaisesta pizzeriasta,
luonnollisestikin heidän Foodorassa olevalta listalta. Tilasin myös 0,5l juoman.
Tilauksen toimitus kesti yli puoli tuntia kauemmin kuin oli luvattu.
Foodorassa olevalla listalla yhtenä täytteenä oli aurajuusto, toimitetussa fetajuusto.
Toimitettu juoma oli 0,33l.
Pizza oli aivan kylmä.
Soitin kyseiseen firmaan ja kerroin etten ollut tyytyväinen tilaukseeni, sieltä intettiin vaan että
HEIDÄN listalla kyseiseen pizzaan kuuluu fetajuusto!
Mistä hitosta minä voin tietää mitä heidän listalla lukee jos tilaan ruokani netin kautta??
Kaveri vain intti että nyt on kyseessä kuulemma Foodoran vika??? Väärästä juomasta ei maininnut mitään.
Oli erittäin epäkohtelias eikä myöntänyt millään olevansa väärässä.
Myöhemmin firmasta tuli kuvaviesti heidän listasta ja tilaukseni kuitista, sitten kiehahti!
Laitoin sinne viestin takaisin jossa kerroin että heidän kuvaviesti on täysin asiaton, minä kyllä tiesin mitä tilasin ja sen mitä sain. Laitoin myös mukaan kuvan heidän netissä olevasta ruokalistasta.
Taas tuli vastaus että kaikki on Foodoran vikaa ja että saisin seuraavan tilaauksen yhteydessä ilmaisen juoman.
Sen verran sinne enää vastasin että kiitos tarjouksesta mutta heidän firmaa en tule enää ikinä käyttämään.
Lopetin vaatekaupoissa käynnin koska inhottaa villakoirat sovituskopeissa ja likaiset peilit
Jos asiakaspalvelija ei osaa vastata muuta kuin: ”tuota ei kukaan muu ole kysynyt”.
Antaa olla, saa jäädä. Tiedän kertomattakin olevani ensimmäinen. Olen aina. En jaksa enää kuulla samaa vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin vaatekaupoissa käynnin koska inhottaa villakoirat sovituskopeissa ja likaiset peilit
Nuo vielä sietäisi, mutta meinasin Henkkamaukassa sovittaa housuja, ja niissä oli sisällä jonkun irronnut häpykarva D:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin pieneltä, kotimaiselta yrittäjältä tuotteita. Hänellä kesti vajaa viikko postittaa ne, vaikka kaikkea oli varastossa runsaasti eikä sivuilla mainittu mitään poikkeustilanteestakaan. Samaan aikaan isompi kotimainen firma postitti tilaamani tuotteet jo samana iltana, ja ne olivat päivässä perillä.
Näinä aikoina kilpailu on kovaa, kannattaisi ehkä pienyrittäjienkin muistaa se.
Saanen vähän puolustaa kotimaista pienyrittäjää, vaikka onkin hänen "mokansa", ettei nettisuvuilla ilmoitusta esim malliin: postituspäivämme keskiviikko tjn.
Pankin kulut jokaisesta postin nettipaketin postituskäynnistä maksaa - samalla kerralla voi postittaa monta pakettia, mutta postin sivut tökkivät, meillä maks. 5-6 paketin kirjaus kerralla. Yritänpä kirjata 15 pakettia, postin sivut tökkivät, kaikki tiedot katoavat ja aloitanpa samat kirjaukset uudelleen :-(
Eli pienyrittäjän puolustukseksi: jos vähän lähetyksiä, ne kannattaa "kasata" muutamalle päivälle viikossa. Varsinkin, jos postituskuluja (suuri menoerä yrittäjälle)
ei peritä asiakkaalta. Malttia ja suosi jatkossakin pienyrittäjiä!
Valitettavasti pankissa ja postissa on pakko asioida, lopettaisin asiakassuhteen molempiin, jos se olisi mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Kierrätyskeskukset. Pomot nostaa palkat ja provisiot. Orjat tekee 9 e / päivä tuottavan työn.
Tuolla periaatteella saat boikotoida myös kaikkia kauppaketjuja, kaikki ne käyttävät jatkuvasti vaihtuvia 9 egen "harjoittelijoita". Vakituisia kokopäiväisiä todella vähän, osa-aikaisia vähillä viikkotunneilla, joiden palkalla tulee juuri ja juuri toimeen :-(
Minun 6 tunnin työaikani maksaa kauppiaalle 5,50 egen lounaan, se 9 egee tulee kassan kautta te-toimistosta. No, maksaahan sillä työmatkat...
No Postissa käyminen on aika paha rasti ja pahenee vaan koko ajan. Nyt joulunaikaan varsinkin ehdoton ei, sinne en mene. Lähetän joulupaketit Matkahuollolla.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin muutama viikko sitten Foodoran kautta pizzan eräästä Hämeenlinnalaisesta pizzeriasta,
luonnollisestikin heidän Foodorassa olevalta listalta. Tilasin myös 0,5l juoman.
Tilauksen toimitus kesti yli puoli tuntia kauemmin kuin oli luvattu.
Foodorassa olevalla listalla yhtenä täytteenä oli aurajuusto, toimitetussa fetajuusto.
Toimitettu juoma oli 0,33l.
Pizza oli aivan kylmä.
Soitin kyseiseen firmaan ja kerroin etten ollut tyytyväinen tilaukseeni, sieltä intettiin vaan että
HEIDÄN listalla kyseiseen pizzaan kuuluu fetajuusto!
Mistä hitosta minä voin tietää mitä heidän listalla lukee jos tilaan ruokani netin kautta??
Kaveri vain intti että nyt on kyseessä kuulemma Foodoran vika??? Väärästä juomasta ei maininnut mitään.
Oli erittäin epäkohtelias eikä myöntänyt millään olevansa väärässä.
Myöhemmin firmasta tuli kuvaviesti heidän listasta ja tilaukseni kuitista, sitten kiehahti!
Laitoin sinne viestin takaisin jossa kerroin että heidän kuvaviesti on täysin asiaton, minä kyllä tiesin mitä tilasin ja sen mitä sain. Laitoin myös mukaan kuvan heidän netissä olevasta ruokalistasta.
Taas tuli vastaus että kaikki on Foodoran vikaa ja että saisin seuraavan tilaauksen yhteydessä ilmaisen juoman.
Sen verran sinne enää vastasin että kiitos tarjouksesta mutta heidän firmaa en tule enää ikinä käyttämään.
Olisit valittanut foodoralle. Koko perhe sai ilmaiset ruoat kun kuski seikkaili ympäriinsä ja toi ruoat kylmänä ja myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kierrätyskeskukset. Pomot nostaa palkat ja provisiot. Orjat tekee 9 e / päivä tuottavan työn.
Tuolla periaatteella saat boikotoida myös kaikkia kauppaketjuja, kaikki ne käyttävät jatkuvasti vaihtuvia 9 egen "harjoittelijoita". Vakituisia kokopäiväisiä todella vähän, osa-aikaisia vähillä viikkotunneilla, joiden palkalla tulee juuri ja juuri toimeen :-(
Minun 6 tunnin työaikani maksaa kauppiaalle 5,50 egen lounaan, se 9 egee tulee kassan kautta te-toimistosta. No, maksaahan sillä työmatkat...
Ravintolat ja kahvilat menevät myös boikottiin jos tuota pitää perusteluna.
Eräs apteekki Porissa! Erittäin töykeä farmaseutti!
Vierailija kirjoitti:
Marin, monet nykyhallituksen jäsenet ja esim. Stubb kuuluvat tunnetun kommarin world economic forumin Klaus Schwapin njoret talentit ohjelmaan. Eli meillä piilokommunisti pääministerinä. Haloo kansalaiset ja vaatikaa todisteita viruksista tai maskeista. Tietoa löytyy vaikka Tanskasta, jossa maskeille tehtiin laajamittainen tutkimus. Ei auta maskit vaan saattaa käyttäjänsä sairaalaan, jos ylipainoa tai perussairauksia. Herätys ja päättäjille tiedoksi, ettei tule olemaan teilläkään helppoa ja vastaatte asioista oikeudessa.
Lääkkeet Tatjana, lääkkeet! Miksi te r*ssäbotit ette edes yritä kunnolla enää...
Vierailija kirjoitti:
Postia välttelen nykyään aina, kun voin. Valitettavasti ei aina onnistu, mutta esim. paketit voi itse lähettää matkahuollon tai ärräpaketin kautta.
Syitä tähän on postin maailman surkein asiakaspalvelu ja ihan kohtuuton määrä tehtyjä mokia.
1. Keväällä asiaskapalvelu muuttui maksulliseksi: palvelua sai vain 2e/puhelu maksavasta puhelinpalvelusta, vaikka posti itse olisi mokannut ja aiheuttanut palvelun tarpeen.
2. Nyt palvelua saa myös omaposti appin kautta, mutta en voi kehua tuota palvelua: eräästäkin lähestyksestä laitoin omapostin kautta kolmesti kyselyä ja joka kerta vakuutettiin homman menevän eteenpäin. Ei mennyt ja tuo paketti palasi sitten lähettäjälle.
3. Paketit menevät ihan sattumanvaraisesti milloin minnekin. Tässä olisi 1km päässä postin toimipiste ja ainakin 3 smartpostia, mutta noin 50% paketeista on mennyt ihan eri suunnille kaupunkia. Turhauttaa autottomana tuhlata jopa yli 1,5h paketin hakemiseen, kun samalla vaivalla tuotteen olisi melkein voinut hakea jo liikkeestäkin.
4. Muita satunnaisia mokia:
-Smartin lokerikoodi ei toimikaan ja (maksulliseen) asiakaspalveluun yhteydenoton jälkeen selviää että koko kyseinen smartpiste on nyt tällä hetkellä toimimaton (ette voineet infota sitä vaikka verkkosivuillanne, ettei olisi tarvinnut raahautua 7km päähän turhaan tuolle smartille?)
-Kotiinkuljetuksella tuleva erityisen painava paketti, joka piti jättää oven taakse ilman kuittausta, meneekin postin toimipisteeseen.-Mistään kautta ei tule ilmoitusta paketin saapumisesta noutopisteeseen ja paketti palaa lähettäjälle.
-Eräs keväällä minulle sukulaiseni lähettämä kirja ei yhä edelleenkään ole saapunut minulle.
Miksi ihmeessä soitat maksulliseen palveluun? Minä hoidan ongelmat omapostin chatissä. Lähinnä siis pyydän siirtämään ne väärään paikkaan toimitetut paketit. Itse en niitä hae kuin juuri sieltä minne ne olen tilannut. Näin korona-aikana en aio juosta ympäri kaupunkia hakemassa väärin jaettuja paketteja vaan olen tarkkaan miettinyt ne kaksi paikkaa missä asioin viikoittain. Jos posti toimittaa väärään automaattiin, siirto on maksuton. Yleensä ovat viimeistään seuraavana päivänä siirtäneet oikeaan paikkaan. Muutaman kerran kun pyydät siirtoa niin alkaa paketit löytää oikeaan paikkaan. Kuluuhan siinä kallista työaikaa kun siirtelevät paketteja. Lisäksi jos tilaat asiamiespostiin, siihen lähipostiin, paketin, se viedään yleensä automaattiin, ei tietenkään siihen lähimpään vaan toiselle puolelle kaupunkia. Näin tehdään siksi ettei postin tarvitse maksaa sille yrittäjälle pientä mitätöntä maksua paketin käsittelystä ja luovutuksesta. Asiamiespostien hyllyt on tyhjentyneet vauhdilla kun Posti alkoi laittaa automaatteja lähes joka kauppaan. Silti sujuvasti aina valehtelevat että asiamiespostin hyllyt on olleet täynnä joten paketti on viety automaattiin. Yrittäjä kuitenkin kertoi totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Jos asiakaspalvelija ei osaa vastata muuta kuin: ”tuota ei kukaan muu ole kysynyt”.
Antaa olla, saa jäädä. Tiedän kertomattakin olevani ensimmäinen. Olen aina. En jaksa enää kuulla samaa vastausta.
Juu ja se ensimmäinen reklamoija on tietysti aina väärässä ja naureskellaan vaan aspassa. Usein minäkin olen meinannut kysyä että monesko asiakas sitten on oikeassa, toinen, kolmas vai peräti neljäs??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintolat ja kahvilat menevät myös boikottiin jos tuota pitää perusteluna.
Lisätienestejä osa-aikasena ansaitsevat opiskelijat eivät minulla pistä pikaruokaketjuja / kahviloita boikottiin. En tosin niissä asioikaan korona-aikana. Ruokaravintoloissa lienee koulutettu henkilökunta, joka nyt lomautettuna!
Meinaa mennä työvoimapoliittisen keskustelun puolelle, lopetetaan tämän boikotointisyyn kommentointi tähän.
Jos tuputetaan ideologiaa, ollaan vassarisossuja, tai muuta paskaa
K kirjoitti:
Hesburgerissa lopetin käymisen sen jälkeen kun luin perustajan Heikki Salmelan kommentin jostain lehdestä.
En muista enää miten se meni, mutta kuitenkin hänen mielestään ihmisten pitäisi tehdä töitä pienemmällä palkalla. Tyyppi tienaa firmallaan miljoonia, ja haluaa muiden palkat alas. Tuskin noiden burgeripaikkojen duunareilla mitkään ökypalkat muutenkaan on.
En nyt ole käynyt Hesessä varmaan 7-8:aan vuoteen. En tosin muissakaan pikaburgeripaikoissa, mutta enemmänkin laadullisista syistä.
Sama täällä! Mutta kaverien kanssa on päätynyt Hesen jonoon. Itellä vilja-allergia, joten pariinkiin otteeseen tiedustellut olisiko ollut mahdollista saada gluteenittomalla sämpylällä eri pihvi. Aina paikasta ja asiakaspalvelijasta riippumatta tyly meininki, "niin siis onksul joku keliakia vai miks kyselet?" eikä onnistu. Ei kuuluisi kyllä heille mikä autoimmuuniongelma mulla tarkalleen on. Ei tarvi mennä Heseen kun McD, BK saa valita pihvin vapaasti eikä kukaan tivaa mitään. Joskus saattaa joku huomauttaa, ettei tuote ole silloin täysin gluteeniton. Mutta se on OK.
Palautetta lähetetty, heidän mielestään tuotteet ovat täydellisiä. Menen siis hakemaan muualta mättöbursani, vaikka periaatteessa olisi kiva tukea suomalaista firmaa. Ei sitten.
Kävin kerran eräässä erikoisliikkessä ostamassa harrastukseeni liittyviä asioita. Yhden tavaran kohdalla huomasin, että hieman parempi versio oli alennusmyynnissä perusversion hintaan, joten valitsin sen. En kassalla kiinnittänyt huomiota hintoihin vaan maksoin mitä kone näytti. Kotonoa huomasin, että alennetuta tuotteesta olikin otettu täysi hinta. Lähetin siitä sitten sähköpostilla reklamaation, mihin tuli vastaus, että heillä ei mitään alennusmyyntiä sinä päivänä ollut.
Siinä oli kyse vain viidestä eurosta, joten en jaksanut nostaa meteliä, mutta päätin etten vähään aikaan kyseiseen kauppaan mene. Ja päätös vahvistui, kun pari päivää myöhemmin kävelin kaupan ohi ja näin ikkunasta vielä saman alennuskyltin roikkumassa. Ilmeisesti olivat unohtaneet poistaa kyltit alennusmyynnin päätyttyä.
Aikaa kului sitten kymmenen vuotta, ja tarvitsin pienellä varoitusajalla yhtä harrastukseen liittyvää tavaraa. Boikotissa ollut kauppa oli lähin, ja ajattelin siinä, että kymmenen vuotta viidestä eurosta on varmaan tarpeeksi. Kaupan hyllyllä oli kuin olikin tavaroita, joita etsin, ja vielä alennusmyynnissä. Otin siitä yhden ja menin maksamaan. Tällä kertaa olin tarkkana, ja hyvä oli, sillä kassa näytti alentamatonta hintaa. Huomautin asiasta ja näytin vielä myyjälle hyllystä roikkuvaa lappua. Myyjä selitteli jotain, että alennushinnat eivät olleet päivittyneet järjestelmään ja korjasi hinnan käsin oikeaksi.
Tästä jälkimmäisestä tapauksesta on kulunut kuusi vuotta, ja eipä ole tullut käytyä siinä kaupassa tässä välillä. Näiden kuudentoista vuoden aikana olen likemmäs kymmenen tuhatta euroa harrastukseeni pistänyt, mutta ovat menneet toisiin kauppoihin.
Postia välttelen nykyään aina, kun voin. Valitettavasti ei aina onnistu, mutta esim. paketit voi itse lähettää matkahuollon tai ärräpaketin kautta.
Syitä tähän on postin maailman surkein asiakaspalvelu ja ihan kohtuuton määrä tehtyjä mokia.
1. Keväällä asiaskapalvelu muuttui maksulliseksi: palvelua sai vain 2e/puhelu maksavasta puhelinpalvelusta, vaikka posti itse olisi mokannut ja aiheuttanut palvelun tarpeen.
2. Nyt palvelua saa myös omaposti appin kautta, mutta en voi kehua tuota palvelua: eräästäkin lähestyksestä laitoin omapostin kautta kolmesti kyselyä ja joka kerta vakuutettiin homman menevän eteenpäin. Ei mennyt ja tuo paketti palasi sitten lähettäjälle.
3. Paketit menevät ihan sattumanvaraisesti milloin minnekin. Tässä olisi 1km päässä postin toimipiste ja ainakin 3 smartpostia, mutta noin 50% paketeista on mennyt ihan eri suunnille kaupunkia. Turhauttaa autottomana tuhlata jopa yli 1,5h paketin hakemiseen, kun samalla vaivalla tuotteen olisi melkein voinut hakea jo liikkeestäkin.
4. Muita satunnaisia mokia:
-Smartin lokerikoodi ei toimikaan ja (maksulliseen) asiakaspalveluun yhteydenoton jälkeen selviää että koko kyseinen smartpiste on nyt tällä hetkellä toimimaton (ette voineet infota sitä vaikka verkkosivuillanne, ettei olisi tarvinnut raahautua 7km päähän turhaan tuolle smartille?)
-Kotiinkuljetuksella tuleva erityisen painava paketti, joka piti jättää oven taakse ilman kuittausta, meneekin postin toimipisteeseen.
-Mistään kautta ei tule ilmoitusta paketin saapumisesta noutopisteeseen ja paketti palaa lähettäjälle.
-Eräs keväällä minulle sukulaiseni lähettämä kirja ei yhä edelleenkään ole saapunut minulle.