Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä, kun mies ei suostu puhumaan?

Vierailija
08.03.2018 |

Mies on siis suuttunut jostain, en oikein tarkkaan tiedä mistä. Meillä on lapsi (minä äitiysvapaalla kotona, mies käy töissä) ja olisi pakko voida puhua edes jostain käytännön asioista. Ei suostu. Olen yrittänyt ystävällisesti ja vihaisesti. Olen odottanut pari päivää ja yrittänyt uudelleen. Ei suostu. Ei suostu edes kuuntelemaan mitä sanoisin, vaan laittaa kuulokkeet korvilleen ja musiikin kovalle, jotta ei vahingossakaan voisi kuulla. Minun pitäisi päästä hammaslääkäriin ylihuomenna, olen varannut ilta-ajan jotta mies voisi töiden puolesta hyvin olla silloin vauvan kanssa. Ei suostu vastaamaan että voiko olla silloin vauvan kanssa. Kysyin uudelleen tunnin päästä, ja vastaus oli "mistä vitu*ta sä oikein puhut???" ja kuulokkeet taas korville. Jos menen suihkuun kun mies on kotona, ja sanon että menen suihkuun, voitko mennä katsomaan vauvaa, jos se herää sillä aikaa, niin kuulokkeet taas korville, enkä pääse suihkuun, koska mies ei kuulisi vauvan itkua musiikki kovalla kuulokkeissa. Jos kysyn, että mistä on vihainen, niin seurauksena on täysi mykkäkoulu. Miten tällaisen tilanteen saa ratkeamaan, kun toinen ei suostu puhumaan yhtään? Ja lapsi oli yhdessä suunniteltu ja erittäin toivottu, ei mikään sellainen asia johon olisin miehen painostanut tms.

Kommentit (829)

Vierailija
461/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme me hyötyisi edes mistään palkatusta siivoojasta, koska minä olen tässä vauvan kanssa siivoillut, ei mies ole joutunut kertaakaan nyt siivoamaan. Ruoatkin olen laittanut kun kerran kotona olen, joten ei miehen arki helpotu sillä että tilattaisiin jotain valmista ruokaa. Sanoo, että ei suostu mihinkään perheneuvolaan, koska kuulemma "ei ole mikään hullu". Ap.

Vierailija
462/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vaan aika surullinen olo, kun en ymmärrä miten tämä muka tuli niin yllätyksenä miehelle, että vauva muuttaa arkea ja vaatii enemmän työtä kuin elämä ilman vauvaa. Miten mies voi kuvitella, että lepään kaikki päivät? Jos herään monta kertaa yössä, niin onhan minun pakko nukkua päivällä yhdet päiväunet. Jos imetän monta kertaa päivässä, niin tarkoittaahan se, että makaan sängyllä tai olen sohvalla sen hetken, en kai minä tiskejä laittaessa imettää voi. Tuntuu tosi pahalta :( . En tiedä miten tällaista ongelmaa edes ratkaisisi. Miehen ehdotus on, että lopetan makaamisen, koska se vitut*aa häntä. Ap. 

Ilon kautta, onneksi tämä tuli esiin nyt eikä silloin, kun makaat keuhkokuumeessa sängyn pohjalla ja mies jättä sinut ja vauvan hoitamatta.

Nyt pääset järjestelemään sinun ja vauvasi elämän ilman tuota perseilijää.

Jos miehen ratkaisu (42 vuotiaan, ei teinin) on, että lopetat makaamisen, kun se vituttaa häntä, ei ole muuta mahdollisuutta, kuin päästä mahdolisimman pian moisesta tyypistä eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vaan aika surullinen olo, kun en ymmärrä miten tämä muka tuli niin yllätyksenä miehelle, että vauva muuttaa arkea ja vaatii enemmän työtä kuin elämä ilman vauvaa. Miten mies voi kuvitella, että lepään kaikki päivät? Jos herään monta kertaa yössä, niin onhan minun pakko nukkua päivällä yhdet päiväunet. Jos imetän monta kertaa päivässä, niin tarkoittaahan se, että makaan sängyllä tai olen sohvalla sen hetken, en kai minä tiskejä laittaessa imettää voi. Tuntuu tosi pahalta :( . En tiedä miten tällaista ongelmaa edes ratkaisisi. Miehen ehdotus on, että lopetan makaamisen, koska se vitut*aa häntä. Ap. 

Voi jumalauta. Kai nyt sanoit että sua vituttaa kasvattaa kahta pentua samaan aikaan varsinkin kun toisen niistä pitäisi olla aikuinen. 

En jaksanut sanoa mitään, lähdin vain pois. Siis ulos vauvan kanssa. Kun palasin äsken niin mies oli lähtenyt. Juteltiin siis tänä aamuna. Ap.

Vierailija
464/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies todella ärsyyntyy sinusta ehkä ne avioerolapsi tai on parempi vaihtoehto kuin päiväunien pois jättäminen.

Miten sinun päiväunien pois jättäminen parantaisi miehen jaksamista? Miten häntä silloin v*taitaisi vähemmän töissä?

Vierailija
465/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme me hyötyisi edes mistään palkatusta siivoojasta, koska minä olen tässä vauvan kanssa siivoillut, ei mies ole joutunut kertaakaan nyt siivoamaan. Ruoatkin olen laittanut kun kerran kotona olen, joten ei miehen arki helpotu sillä että tilattaisiin jotain valmista ruokaa. Sanoo, että ei suostu mihinkään perheneuvolaan, koska kuulemma "ei ole mikään hullu". Ap.

Siis vieläkö mietit yhteiselämän jatkamista?

Oikeasti?

Vierailija
466/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis vieläkö mietit yhteiselämän jatkamista?

Oikeasti?

En varsinaisesti juuri nyt jaksa miettiä mitään, ahdistaa liikaa. Haluan keskittyä tämän päivän vauvaan ja miettiä vasta huomenna. Ap.

Vierailija
467/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta intoutuneena pyykkäät vaan omat ja vauvan pyykit, teet vain teille ruuat ja siivoat vain omat sotkusi kunnes mies saa pakattua kamansa ja lähdettyä. 

Vierailija
468/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies todella ärsyyntyy sinusta ehkä ne avioerolapsi tai on parempi vaihtoehto kuin päiväunien pois jättäminen.

Miten sinun päiväunien pois jättäminen parantaisi miehen jaksamista? Miten häntä silloin v*taitaisi vähemmän töissä?

Kuulemma vitut*aisi siksi vähemmän, että silloin raataisimme saman verran, nyt kuulemma vain hän raataa ja minä saan vain levätä ja se on kuulemma epäreilua. Ap.

Vierailija
469/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti nyt, älä ole noin lapanen. Alko vituttaa tää. Jos mies on noin lapsi, että kokee mykkäkoulun ratkaisevan tilanteen, niin pärjäät paremmin yksin. Toihan on ihan mielipuolista käytöstä hältä, ei aikuinen käyttäydy noin. Lähde pois sieltä sanomatta mitään. Edes muutamaksi päiväksi. Mies voi tajuta perseilynsä. Itse en jatkaisi koko suhdetta mutta et näköjään saa eroa aikaiseksi joten lähde ees hetkeksi.

Vierailija
470/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hulluille nyt on taas ihan omat hoitopaikkaa ei niistä eikä niille mitään hyötyä perhe Euroopasta olisikaan.

Vierailija
471/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet synnyttänyt 2 kk sitten ja silti hoidat kodin, yöheräilyt ja ruuat jne. Otat yhdet päikkärit päivällä ja mies vittuuntuu siitä. 

Nyt leuka pystyyn nainen. Sinä et ansaitse tuollaista puhetta ollenkaan. 

Vierailija
472/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites työnjako on viikonloppuisin jakautunut?

Teetkö silloinkin kaiken?

Vierailija
473/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sellainen olo kun puhuttiin aamulla, että mies ei tajua yhtään, että se on menettämässä perheensä. Ap.

Vierailija
474/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli sellainen olo kun puhuttiin aamulla, että mies ei tajua yhtään, että se on menettämässä perheensä. Ap.

Taitaa sulla olla minä minä -mies, sen elämä rakentuu sen oman itsensä ympärille, ei kykene huomioimaan toisia ja toisten tunteita.

Vierailija
475/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites työnjako on viikonloppuisin jakautunut?

Teetkö silloinkin kaiken?

En tee viikonloppuisin kaikkea, suuren osan kyllä. Mutta niin, että mies on silloin vauvan kanssa kun teen. Kyllä hänkin viikonloppusin tekee täällä kotijuttuja. Tietenkin niitä kotihommia on nyt molemmille enemmän kuin ennen lasta, ilmeisesti se ärsyttää häntä. Ap.

Vierailija
476/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hulluille nyt on taas ihan omat hoitopaikkaa ei niistä eikä niille mitään hyötyä perheneuvolasta olisikaan.

Vierailija
477/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkö mies sen mitä kotona tapahtuu päivän aikana? Oletteko jutelleet siitä että sinä tosiaan heräät yöllä monta kertaa ja valvot öisin, siksi tarvitset päiväunet? Ja jos et kerran tee kotona mitään, niin kysy mieheltäsi mistä puhtaat vaatteet/astiat ja päivän ruoka ilmestyy?

Vierailija
478/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkö mies sen mitä kotona tapahtuu päivän aikana? Oletteko jutelleet siitä että sinä tosiaan heräät yöllä monta kertaa ja valvot öisin, siksi tarvitset päiväunet? Ja jos et kerran tee kotona mitään, niin kysy mieheltäsi mistä puhtaat vaatteet/astiat ja päivän ruoka ilmestyy?

Ei se välttämättä käsitä, mutta ei halunnut kuullakaan kun aloin kertomaan. Enkä usko, että kyse on edes siitä, vaan siitä että hänen mielestään hänen oma elämä on liian rankkaa kun töissä on rankkaa ja kotona ei saa olla rauhassa. Ap.

Vierailija
479/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa sulla olla minä minä -mies, sen elämä rakentuu sen oman itsensä ympärille, ei kykene huomioimaan toisia ja toisten tunteita.

Niin. Tällaista ongelmaa vain en pysty ratkaisemaan. Ap.

Vierailija
480/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako moiselta mitään kysellä?

Miesvauva on väsy ja kiukuttelee vastasynnyttäneelle äidille.