Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä, kun mies ei suostu puhumaan?

Vierailija
08.03.2018 |

Mies on siis suuttunut jostain, en oikein tarkkaan tiedä mistä. Meillä on lapsi (minä äitiysvapaalla kotona, mies käy töissä) ja olisi pakko voida puhua edes jostain käytännön asioista. Ei suostu. Olen yrittänyt ystävällisesti ja vihaisesti. Olen odottanut pari päivää ja yrittänyt uudelleen. Ei suostu. Ei suostu edes kuuntelemaan mitä sanoisin, vaan laittaa kuulokkeet korvilleen ja musiikin kovalle, jotta ei vahingossakaan voisi kuulla. Minun pitäisi päästä hammaslääkäriin ylihuomenna, olen varannut ilta-ajan jotta mies voisi töiden puolesta hyvin olla silloin vauvan kanssa. Ei suostu vastaamaan että voiko olla silloin vauvan kanssa. Kysyin uudelleen tunnin päästä, ja vastaus oli "mistä vitu*ta sä oikein puhut???" ja kuulokkeet taas korville. Jos menen suihkuun kun mies on kotona, ja sanon että menen suihkuun, voitko mennä katsomaan vauvaa, jos se herää sillä aikaa, niin kuulokkeet taas korville, enkä pääse suihkuun, koska mies ei kuulisi vauvan itkua musiikki kovalla kuulokkeissa. Jos kysyn, että mistä on vihainen, niin seurauksena on täysi mykkäkoulu. Miten tällaisen tilanteen saa ratkeamaan, kun toinen ei suostu puhumaan yhtään? Ja lapsi oli yhdessä suunniteltu ja erittäin toivottu, ei mikään sellainen asia johon olisin miehen painostanut tms.

Kommentit (829)

Vierailija
401/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks niitä narsisteja oo, jotka on kovinkin mukavia ennen yhteen muuttamista tai naimisiin menoa, mutta saman tien sen jälkeen alkaa väkivalta. Tämä nyt on henkistä väkivaltaa (tässä vaiheessa) ja mies ollut mukava siihen saakka kunnes sai lapsen. Lapselle tuollainen ilmapiiri on erittäin vahingollinen, vaikka ei olis fyysistä väkivaltaa (vielä).

Vierailija
402/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi miten paha olo tuli tästä ketjusta. Muistuu liian elävästi mieleen, miten kamalaksi eksäni ryhtyi vauvan synnyttyä. Vallankäyttöä ja kieltäytymistä vauvan hoidosta (on olevinaan niin välittävä isä, vaikka lapsen tarpeiden huomioimatta jättäminen ja lapsen pelinappulana käyttäminen ei tuottanut mitään ongelmaa, vaan lähinnä sadistista mielihyvää omasta vallastaan), tarkoituksena saada mut romahtamaan.

Sun miestä ei yhtään kiinnosta, vaikka lapsensa äiti romahtaisi. Päin vastoin, oikein pyrkii siihen. Mietipä kaksi kertaa toimisiko lapsen etua ajatteleva isä noin. Sun mies ei välitä edes vauvasta, koska vastuuta ei nyt kanna hänen hyvinvoinnista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi miten paha olo tuli tästä ketjusta. Muistuu liian elävästi mieleen, miten kamalaksi eksäni ryhtyi vauvan synnyttyä. Vallankäyttöä ja kieltäytymistä vauvan hoidosta (on olevinaan niin välittävä isä, vaikka lapsen tarpeiden huomioimatta jättäminen ja lapsen pelinappulana käyttäminen ei tuottanut mitään ongelmaa, vaan lähinnä sadistista mielihyvää omasta vallastaan), tarkoituksena saada mut romahtamaan.

Sun miestä ei yhtään kiinnosta, vaikka lapsensa äiti romahtaisi. Päin vastoin, oikein pyrkii siihen. Mietipä kaksi kertaa toimisiko lapsen etua ajatteleva isä noin. Sun mies ei välitä edes vauvasta, koska vastuuta ei nyt kanna hänen hyvinvoinnista.

Kuulostaa tosi ahdistavalta :( . Miten teidän tilanne sitten ratkesi? Ap.

Vierailija
404/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttäviä neuvoja. Eikö mieleen tule, että mies on masentunut. Tuleehan synnytyksen jälkeistä masennusta miehillekin. En tajua että heti aletaan muuttaa pois - oletteko tosiaan noin järkyttäviä ihmisiä. Pahoinpitelystä puhumattakaan. Kun toinen ei puhu, jotain on vialla, ei siinä auta harhat pahoinpitelystä eikä jättöuhkaukset.

Vierailija
405/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan töissä jotain huolia. Potkut tulossa?

Vierailija
406/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennuksen oireet kirjoitti:

Aivan järkyttäviä neuvoja. Eikö mieleen tule, että mies on masentunut. Tuleehan synnytyksen jälkeistä masennusta miehillekin. En tajua että heti aletaan muuttaa pois - oletteko tosiaan noin järkyttäviä ihmisiä. Pahoinpitelystä puhumattakaan. Kun toinen ei puhu, jotain on vialla, ei siinä auta harhat pahoinpitelystä eikä jättöuhkaukset.

En kyllä kattelisi puolisoa joka masennuksen takia ei puhu pariin viikkoon mutta ei myöskään halua hakea apua.

Vierailija
407/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, masentunut laittaa luurit päähän, kun toinen pyytää hoitamaan vauvaa. Masentunut vastaa viesteihin, en lue sun viestejä.

On puhumatta ja vihamielinen KAKSI viikkoa.

Olen ollut pahasti masentunut, mutta Ei se ole tehnyt minua ilkeäksi perhettäni kohtaan.

Vierailija
408/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on järkyttynyt siitä millaista perhe-elämä on ja katuu elämäntilannettaan. Hän käyttää perinteistä "karkota nainen pois "-menetelmää, jossa paskalla kohtelulla naisen saa jättämään itsensä. Koska mieshän ei voi eropäätöstä tehdä, hän olisi se paskiainen joka jättää tuoreen perheensä.

Sulla on nyt muutama strategia:

1) chicken. Eli pelaatte tätä samaa peliä. Pelaa pokkana mukana vaan. Keksi jotain selviytymiskeinoja, kuvittele esim että mies on jo muuttanut pois. Älä puhu miehelle ja lopettaisin kyllä seksin. Ole kuin miestä ei olisi. Mies yrittää saada sut jättämään itsensä. Pakota miestä tekemään se päätös itse. Hän ei voi sälyttää sitä päätösvastuuta sinulle.

2) Pakotat miehen ottamaan vastuuta. Esim jätät lapsen hänelle ja lähdet hammaslääkäriin. Tämän voi kyllä tehdä vain jos olet varma että mies on kiintynyt lapseen ja huolehtii hänestä.

3) annat miehelle sen mitä haluaa ja jätät hänet. Pakkaat kimpsut ja kampsut ja lähdet. Jos et ole töissä, sun on helppo mennä vaikka ystävien luo toiselle paikkakunnalle.

"Lopettaisin seksin"..Kuule eiköhän seksikin ole jo tuon mykkäkoulun myötä loppunut :D

Ei välttämättä. Meillä mies vaati seksiä, vaikka piti mykkäkoulua. Mykkäkoulun taustalla oli siis halu erota. Silti pipari kelpasi. Loppuun asti.

No kuka helvetti suostuu seksiin tuollaisessa tilanteessa? Mikä ihmisiä vaivaa :D Miten sitä piparia pyydetään mykkäkoulua pidettäessa? Tartutaan kiinni vai elehditään?

Pantomiimilla vois aika hyvin viestiä panohalunsa 😀

Ainakaan meillä mykkäkoulu ei tarkoita sitä että ei olisi lähesyyttä.

Jos viihdytte ja asiat sujuu puhumattakin molemmille sopivalla tavalla niin se on ok. Itse koen mykkäkoulun vihanpitona tai tilanottamisena kun ei oikeasti pysty muuhun.

Vierailija
409/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, masentunut laittaa luurit päähän, kun toinen pyytää hoitamaan vauvaa. Masentunut vastaa viesteihin, en lue sun viestejä.

On puhumatta ja vihamielinen KAKSI viikkoa.

Olen ollut pahasti masentunut, mutta Ei se ole tehnyt minua ilkeäksi perhettäni kohtaan.

Ja meillä mies ei koskaan ole ollut mykkäkoulussa, niin miten muka ap:n mies voisi olla...

Vierailija
410/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ap,

En nyt sano pahalla, mutta onko sillä nyt enää helvetinkään väliä mistä se mies on suuttunut? Kaksi viikkoa jo mykkänä, oli syy mikä hyvänsä, ukko on päästään pimeä.

Ja vähän ihmettelen tuota sinunkin touhua. Hyviä neuvoja on täällä sinulle annettu, mutta aina tuntuu olevan joku syy, miksi nyt ei voi sitä eikä tätä. Kyllä itseään kunnioittava ihminen tekee asialle jotain (ihan tosissaan tekee) jo muutaman päivän, korkeintaan viikon mykkäkoulun jälkeen, oli vauva tai ei.

On suuttumisen syyllä sen verran väliä, että jos se nyt on jokin sairaus sitten (joku täällä ehdotti jotain maanisdepressiivisyyttä), niin pitäähän minun silloin tilannetta sietää vähän paremmin kuin jos syynä on vain lapsellisuus tai ilkeys. Ap.

Mitään syytä ei ole sietää ahdistavaa tilannetta. Syy toki kertoa sen onko asialle tehtävissä jotakin vai ei. Todennäköisesti ei jos se johtuu sairaudesta tai siitä että mies nyt vain on ja haluaa olla v..mäinen. Jos käyttäytyminen on opittua vallakäyttöä tai tapa jättää käsittelemättä tunteita jota jokin tilanne aiheuttaa, siitä on mahdollista oppia pois. Mutta, mutta kaksi viikkoa on kyllä jo niin pitkäaika että ihan helppoa se ei ole. Jotakin apua tilanteeseen olisi pakko saada. Sitä mies ei ilmeisestikään suostu edes harkitsemaan. Vaihtoehtoja ei kovin paljon jää.

Kirjoitit tuosta opitusta vallankäytöstä. Voisitko tarkentaa mitä sillä tarkoitat? Miehen lapsuuden perheessä on tapana jonkunlainen puhumattomuus ja mykkäkoulukin kai, ainakin mitä olen heitä sivusta seurannut. Ap.

Ja tämä tuli nyt vasta mieleen? Sitä suuremmalla syyllä sinun kannattaisi nyt jutella miehen äidin kanssa tästä käytöksestä.

Miehen äiti on ihan hyvä tyyppi, tulemme mukavasti toimeen. Mutta ei hän(kään) ole kovin hyvä puhumaan vaikeista asioista vaan jos yritän kysellä jotain hankalaa tai hänen mielestään kiusallista tai arkaa asiaa esim miehen suhteen, niin hän vaihtaa aina puheenaihetta. Ap.

Hyvä. Tajuatko yhtään miten epäkunnioittavaa on mennä puhumaan miehen selän takana hänestä äidilleen?!

Sama kun isät juttelis vävyjensä kanssa tytärtensä ongelmista. Miltä tuntuis?

Vierailija
411/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä itse tiedät, mitä olet tehnyt ja mistä mies on suuttunut, vaikka et sitä tänne kirjoitakaan. Silloinhan et saisi täältä niin paljon sääliä, jos kertoisit totuuden.

Näin mäkin uskon. Nyt kaikki paha saadaan mieheen käännettyä. Mä en kestä noita ihmisiä, jotka eivät kanna vastuuta mistään tekemisistään...

Ap tasan tietää mitä on tehnyt.

Mies kuulostaa niin sekopäältä etten usko AP:n välttämättä tehneen yhtään mitään! Vai mikä mielestäsi oikeuttaisi ko. käytöksen? Pettäminen? (todella uskottavaa pienen vauvan kanssa) Rahojen holtiton tuhlaaminen? (mykkäkoulu ratkaisee tilanteen) Nalkutus?

Sori nyt vaan mutta riippumatta AP:stä on mies epäkypsä mulkku.

:D älä jaksa! Kuinka moni av-mamma tekee kotonaan ihan samaa?! Varmaan joka toinen. Mut toki mies on epäkypsä mulkku....

Vierailija
412/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä itse tiedät, mitä olet tehnyt ja mistä mies on suuttunut, vaikka et sitä tänne kirjoitakaan. Silloinhan et saisi täältä niin paljon sääliä, jos kertoisit totuuden.

Näin mäkin uskon. Nyt kaikki paha saadaan mieheen käännettyä. Mä en kestä noita ihmisiä, jotka eivät kanna vastuuta mistään tekemisistään...

Ap tasan tietää mitä on tehnyt.

No miksi siitä sitten tänne näin avautuisi, jos tietäisi?

Haluaa sympatiaa ja neuvoja siihen miten mykkäkoulua saa loppumaan (ilman et joutuis kantamaan vastuun tekemisistään) Mikään ei lämmitä mieltä tällaisina hetkinä niin kuin av-siskojen tuki.

Vastaa rehellisesti: jos sama aloitus olisi miehen tekemä, eikö kävisi edes hetken ajan mielessä se ajatus, että miehen on PAKKO olla syyllistynyt johonkin. Eihän nainen ilman syytä mököttäisi?

Vierailija
413/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso peiliin!

Jotainhan sinä olet tehnyt ja aiheuttanut nykyisen tilanteen, älä siis syyttele miestäsi vaan ole rehellinen edes itsellesi ja mieti mitä teit ja korjaa tilanne.

Vielä kerran: - Katso peiliin!

Olen katsonut peiliin monta kertaa ja miettinyt monta kertaa mitä olisin voinut tehdä aiheuttaakseni tämän. Vaikka miten mietin niin en keksi. Tietenkin vauva on nyt saanut suurimman osan huomiostani eikä mies,  mutta jos on siitä suuttunut niin en koe toimineeni väärin, mieskin on saanut hellyyttä ja aikaa minulta vaikka vauva meillä nyt onkin. Ja tietenkin vauva-arki on yllättävän rankkaa, mutta minä siitä suurimman osan teen ja huolehdin, en koe toimineeni väärin siinä että odotan miehen tekevän joskus jotain. Tietenkin olen ollut nyt aika väsynyt kun en saa nukuttua kunnolla koska vauva heräilee, mutta ei sellaisestakaan voi normaali ihminen suuttua. En ole sanonut hänelle mitään, mistä olisi voinut loukkaantua, en ole rikkonut mitään sopimuksiamme tms. Ap.

Sinä et tehnyt yhtään mitään väärin. Tällaisessa henkisessä väkivallassa on juuri se pointti, että uhri pidetään varpaillaan ja epävarmuuden tilassa, kun koskaan ei tiedä milloin ja miksi mykkäkoulu taas alkaa. Koko idea on siinä, että uhri miettii omaa käytöstään ja yrittää löytää jotain järkevää syytä, vaikka sellaista ei ole.

Itse seurustelin kaksi vuotta juuri tällaisen miehen kanssa. Ei niissä sen mykkäkouluissa ja paikalta häviämisissä ollut ikinä mitään ns. oikeaa syytä. Olin esimerkiksi katsonut bussissa liian kauan ulos ikkunasta. Tai olin hengittänyt väärin. Nämä riittävät toisen ihmisen hallintaa hakevalle miehelle "syyksi". Ja jos mitään muuta ei keksi, niin sitten keksitään päästä jotain. Esimerkiksi kuulemma kerran olin erään matkan lounailla ja illallisilla istumajärjestelyt ihan suunnittelemalla suunnitellut kuukausitolkulla häntä vastaan ja hänelle epäedullisiksi. Onneksi vihdoin ymmärsin lähteä, kun hän vain pelasi kuulokkeet korvilla tietokonepelejä ja minua ei ollut olemassa vaikka miten itkin ja rukoilin, että hän sanoisi jotain. Tämä siis sillä kerralla siksi, että olin ensin pyytänyt häntä tyhjentämään kahvikoneen säiliön, ja sitten viikkasin lakanoita jotenkin vääränlainen ilme naamalla.

Tuollainen käytös ei muutu kuin pahemmaksi. Tuollaista tekevä ihminen ei tule muuttamaan käytöstään, se vain tulee pahenemaan.

Vierailija
414/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on järkyttynyt siitä millaista perhe-elämä on ja katuu elämäntilannettaan. Hän käyttää perinteistä "karkota nainen pois "-menetelmää, jossa paskalla kohtelulla naisen saa jättämään itsensä. Koska mieshän ei voi eropäätöstä tehdä, hän olisi se paskiainen joka jättää tuoreen perheensä.

Sulla on nyt muutama strategia:

1) chicken. Eli pelaatte tätä samaa peliä. Pelaa pokkana mukana vaan. Keksi jotain selviytymiskeinoja, kuvittele esim että mies on jo muuttanut pois. Älä puhu miehelle ja lopettaisin kyllä seksin. Ole kuin miestä ei olisi. Mies yrittää saada sut jättämään itsensä. Pakota miestä tekemään se päätös itse. Hän ei voi sälyttää sitä päätösvastuuta sinulle.

2) Pakotat miehen ottamaan vastuuta. Esim jätät lapsen hänelle ja lähdet hammaslääkäriin. Tämän voi kyllä tehdä vain jos olet varma että mies on kiintynyt lapseen ja huolehtii hänestä.

3) annat miehelle sen mitä haluaa ja jätät hänet. Pakkaat kimpsut ja kampsut ja lähdet. Jos et ole töissä, sun on helppo mennä vaikka ystävien luo toiselle paikkakunnalle.

"Lopettaisin seksin"..Kuule eiköhän seksikin ole jo tuon mykkäkoulun myötä loppunut :D

Ei välttämättä. Meillä mies vaati seksiä, vaikka piti mykkäkoulua. Mykkäkoulun taustalla oli siis halu erota. Silti pipari kelpasi. Loppuun asti.

No kuka helvetti suostuu seksiin tuollaisessa tilanteessa? Mikä ihmisiä vaivaa :D Miten sitä piparia pyydetään mykkäkoulua pidettäessa? Tartutaan kiinni vai elehditään?

Pantomiimilla vois aika hyvin viestiä panohalunsa 😀

Ainakaan meillä mykkäkoulu ei tarkoita sitä että ei olisi lähesyyttä.

Jos viihdytte ja asiat sujuu puhumattakin molemmille sopivalla tavalla niin se on ok. Itse koen mykkäkoulun vihanpitona tai tilanottamisena kun ei oikeasti pysty muuhun.

Mykkäkolu tosiaan oli enemmän kypsymättömyyttä käsitellä joitakin tilanteita. Ja viihdytiin sekä viihdytää kyllä hyvin toistemme seurassa. Läheisyys oli hyvinki tärkeä väli siihen että niistä tilanteista ja tunteista lopulta uskallettiin puhua. Läheisyys on edelleen tärkeä osa tunteiden näyttämistä, mutta ristiriitoja herättävistä tilanteista on opittu paremmin kommunikoimaan puhumalla.

Vierailija
415/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmiakkimuumi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso peiliin!

Jotainhan sinä olet tehnyt ja aiheuttanut nykyisen tilanteen, älä siis syyttele miestäsi vaan ole rehellinen edes itsellesi ja mieti mitä teit ja korjaa tilanne.

Vielä kerran: - Katso peiliin!

Olen katsonut peiliin monta kertaa ja miettinyt monta kertaa mitä olisin voinut tehdä aiheuttaakseni tämän. Vaikka miten mietin niin en keksi. Tietenkin vauva on nyt saanut suurimman osan huomiostani eikä mies,  mutta jos on siitä suuttunut niin en koe toimineeni väärin, mieskin on saanut hellyyttä ja aikaa minulta vaikka vauva meillä nyt onkin. Ja tietenkin vauva-arki on yllättävän rankkaa, mutta minä siitä suurimman osan teen ja huolehdin, en koe toimineeni väärin siinä että odotan miehen tekevän joskus jotain. Tietenkin olen ollut nyt aika väsynyt kun en saa nukuttua kunnolla koska vauva heräilee, mutta ei sellaisestakaan voi normaali ihminen suuttua. En ole sanonut hänelle mitään, mistä olisi voinut loukkaantua, en ole rikkonut mitään sopimuksiamme tms. Ap.

Sinä et tehnyt yhtään mitään väärin. Tällaisessa henkisessä väkivallassa on juuri se pointti, että uhri pidetään varpaillaan ja epävarmuuden tilassa, kun koskaan ei tiedä milloin ja miksi mykkäkoulu taas alkaa. Koko idea on siinä, että uhri miettii omaa käytöstään ja yrittää löytää jotain järkevää syytä, vaikka sellaista ei ole.

Itse seurustelin kaksi vuotta juuri tällaisen miehen kanssa. Ei niissä sen mykkäkouluissa ja paikalta häviämisissä ollut ikinä mitään ns. oikeaa syytä. Olin esimerkiksi katsonut bussissa liian kauan ulos ikkunasta. Tai olin hengittänyt väärin. Nämä riittävät toisen ihmisen hallintaa hakevalle miehelle "syyksi". Ja jos mitään muuta ei keksi, niin sitten keksitään päästä jotain. Esimerkiksi kuulemma kerran olin erään matkan lounailla ja illallisilla istumajärjestelyt ihan suunnittelemalla suunnitellut kuukausitolkulla häntä vastaan ja hänelle epäedullisiksi. Onneksi vihdoin ymmärsin lähteä, kun hän vain pelasi kuulokkeet korvilla tietokonepelejä ja minua ei ollut olemassa vaikka miten itkin ja rukoilin, että hän sanoisi jotain. Tämä siis sillä kerralla siksi, että olin ensin pyytänyt häntä tyhjentämään kahvikoneen säiliön, ja sitten viikkasin lakanoita jotenkin vääränlainen ilme naamalla.

Tuollainen käytös ei muutu kuin pahemmaksi. Tuollaista tekevä ihminen ei tule muuttamaan käytöstään, se vain tulee pahenemaan.

Kukaan täällä ei voi sanoa varmuudella, etteikö ap olisi tehnyt jotain väärin. Ei tosin voi sanoa varmuudella, että olisi tehnyt jotain väärin myöskään. Kuulostaa joka tapauksessa hyvin epäuskottavalta tämä ap:n kertomus kaiken kaikkiaan. Mut uskokoon kuka uskoo.

Vierailija
416/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ap,

En nyt sano pahalla, mutta onko sillä nyt enää helvetinkään väliä mistä se mies on suuttunut? Kaksi viikkoa jo mykkänä, oli syy mikä hyvänsä, ukko on päästään pimeä.

Ja vähän ihmettelen tuota sinunkin touhua. Hyviä neuvoja on täällä sinulle annettu, mutta aina tuntuu olevan joku syy, miksi nyt ei voi sitä eikä tätä. Kyllä itseään kunnioittava ihminen tekee asialle jotain (ihan tosissaan tekee) jo muutaman päivän, korkeintaan viikon mykkäkoulun jälkeen, oli vauva tai ei.

On suuttumisen syyllä sen verran väliä, että jos se nyt on jokin sairaus sitten (joku täällä ehdotti jotain maanisdepressiivisyyttä), niin pitäähän minun silloin tilannetta sietää vähän paremmin kuin jos syynä on vain lapsellisuus tai ilkeys. Ap.

Mitään syytä ei ole sietää ahdistavaa tilannetta. Syy toki kertoa sen onko asialle tehtävissä

jotakin vai ei. Todennäköisesti ei jos se johtuu sairaudesta tai siitä että mies nyt vain on ja haluaa olla v..mäinen. Jos käyttäytyminen on opittua vallakäyttöä tai tapa jättää

käsittelemättä tunteita jota jokin tilanne aiheuttaa, siitä on mahdollista oppia pois. Mutta,

mutta kaksi viikkoa on kyllä jo niin pitkäaika että ihan helppoa se ei ole. Jotakin apua

tilanteeseen olisi pakko saada. Sitä mies ei ilmeisestikään suostu edes harkitsemaan.

Vaihtoehtoja ei kovin paljon jää.

Kirjoitit tuosta opitusta vallankäytöstä. Voisitko tarkentaa mitä sillä tarkoitat? Miehen lapsuuden perheessä on tapana jonkunlainen puhumattomuus ja mykkäkoulukin kai,

ainakin mitä olen heitä sivusta seurannut. Ap.

Ja tämä tuli nyt vasta mieleen? Sitä suuremmalla syyllä sinun kannattaisi nyt jutella miehen äidin kanssa tästä käytöksestä.

Jos mies kokee tulleensa nöyryytetyksi vanhempiensa osalta ja sotketaan kuvaan sitten se paska vasta alkaakin levitä.

Vierailija
417/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille hali ja pyydä anteeksi. Ei ole väliä oletko tehnyt jotain väärin vai ei, mutta miehesi ei tuosta tilasta pääse pois ilman, että huomioit hänet. Itselläni on samanlaisia kohtauksia, tosin yleensä max päivän, koska puoliso pyytää anteeksi. Vasta sitten saatan tajuta, että tein itse asioita väärin ja pyytelen anteeksi.

Vierailija
418/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oon kylläki siis 13wee, mut antaisin turpaa ja ottaisin eron. Oikeest!

Vierailija
419/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tosi ahdistavalta :( . Miten teidän tilanne sitten ratkesi? Ap.

Tilanne muuttui koko ajan pahemmaksi. Isä mm. yritti estää mua nukkumasta ja toimi niin, että olin koko ajan kiinni vauvassa. Terapia ei auttanut. Olin aivan rikki ja jaksamisen äärirajoilla. Lopulta sukulaiset haki mut pois kotoa lepäämään. Tästä mies vasta sekosikin, kun vein vauvan hänen luota pois.

Ulospäin mies yritti pitää kulissit kunnossa. On arvostettu ja vastuullinen ammatti jne.

Erosimme, sillä voimat ei olisi riittäneet vauvan hoitamiseen enää hänen kanssa samassa asunnossa. Ero oli ehdottomasti oikea ratkaisu, vaikka se oli vaikeaa.

Isä halusi kovasti pitää kiinni oikeuksistaan nähdä lasta ja määräillä asioista, toisaalta yritti kyykyttää ja pitää koko ajan epävarmuudessa mm tapaamisten toteutumisesta.

Neuvoni sulle on, että älä anna tilanteen mennä liian pitkälle. Sun omat voimat vaan vähenee koko ajan ja sitten irtautuminen on entistä vaikeampaa.

Sun mies ei ole hyvä isä, vaikka sellaista esittää ja lepertelee vauvalle. Hän ei toimi lapsensa edun mukaisesti.

Muista, että sä et ole vastuussa lapsen ja isän suhteesta, vaan isä on siitä itse vastuussa.

Hyvä suhde on mahdollinen eron jälkeenkin, jos isä sitä haluaa. (Niin että sun ei tarvitse silti alistua kyykytykselle.) Jos isä ei itse halua, et voi tehdä mitään. Eikä kannata ryhtyä kynnysmatoksi tässä, vaan antaa isän kantaa vastuunsa. Muuten vallankäyttö jatkuu eron jälkeenkin.

Vierailija
420/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi käyttäydyminen viittää henkiseen pahoinpitelyyn. Eli on narsistinen luonne.