Mitä tehdä, kun mies ei suostu puhumaan?
Mies on siis suuttunut jostain, en oikein tarkkaan tiedä mistä. Meillä on lapsi (minä äitiysvapaalla kotona, mies käy töissä) ja olisi pakko voida puhua edes jostain käytännön asioista. Ei suostu. Olen yrittänyt ystävällisesti ja vihaisesti. Olen odottanut pari päivää ja yrittänyt uudelleen. Ei suostu. Ei suostu edes kuuntelemaan mitä sanoisin, vaan laittaa kuulokkeet korvilleen ja musiikin kovalle, jotta ei vahingossakaan voisi kuulla. Minun pitäisi päästä hammaslääkäriin ylihuomenna, olen varannut ilta-ajan jotta mies voisi töiden puolesta hyvin olla silloin vauvan kanssa. Ei suostu vastaamaan että voiko olla silloin vauvan kanssa. Kysyin uudelleen tunnin päästä, ja vastaus oli "mistä vitu*ta sä oikein puhut???" ja kuulokkeet taas korville. Jos menen suihkuun kun mies on kotona, ja sanon että menen suihkuun, voitko mennä katsomaan vauvaa, jos se herää sillä aikaa, niin kuulokkeet taas korville, enkä pääse suihkuun, koska mies ei kuulisi vauvan itkua musiikki kovalla kuulokkeissa. Jos kysyn, että mistä on vihainen, niin seurauksena on täysi mykkäkoulu. Miten tällaisen tilanteen saa ratkeamaan, kun toinen ei suostu puhumaan yhtään? Ja lapsi oli yhdessä suunniteltu ja erittäin toivottu, ei mikään sellainen asia johon olisin miehen painostanut tms.
Kommentit (829)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu todennäköisesti siitä, että sinä varmasti pyydät miestäsi puhumaan, mutta sitten kun hän puhuu, et kuuntele. Miehesi oireilu sopisi ainakin todella hyvin tällaiseen kuvioon. Olet luultavasti päällepäsmäri dominoiva tyranni eikä miehesi jaksa enää yrittää. Käykää perheneuvolassa tai missä tahansa paikassa, jossa joku ulkopuolinen ja puolueeton osapuoli voi puuttua teidän suhteenne dynamiikkaan.
Enpä usko. Olen aina kuunnellut, kun hän puhuu. Eikä hän ole koskaan valittanut, että en kuuntelisi. Mies ei suostu lähtemään perheneuvolaan, kysyin jo. Ap.
Voit mennä perheneuvolaan yksinkin. Saat tukea.
Teet lapsellekin väärin, jos hyväksyt miehesi käytöksen ja hyväksymistä on se, että et toimi.
Todellakin ilmoita, että etsit itsellesi ja lapselle asuntoa.
Kysy eriliaisista tuista kelasta.
Rahallisesti pärjäät ihan varmasti.En minä rahapuolta tässä pelkää. En vain haluaisi riistää lapselta isää. Ap.
Mitä isää.?
Mitrn mies on mykkäkoulun aikaan ollut isä?
Ja saahan mies tavata lasta eronkin jälkeen,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu todennäköisesti siitä, että sinä varmasti pyydät miestäsi puhumaan, mutta sitten kun hän puhuu, et kuuntele. Miehesi oireilu sopisi ainakin todella hyvin tällaiseen kuvioon. Olet luultavasti päällepäsmäri dominoiva tyranni eikä miehesi jaksa enää yrittää. Käykää perheneuvolassa tai missä tahansa paikassa, jossa joku ulkopuolinen ja puolueeton osapuoli voi puuttua teidän suhteenne dynamiikkaan.
Enpä usko. Olen aina kuunnellut, kun hän puhuu. Eikä hän ole koskaan valittanut, että en kuuntelisi. Mies ei suostu lähtemään perheneuvolaan, kysyin jo. Ap.
Anna miehen olla ja mene itse. Ratkkaise tilanne siten että et noteeraa miestäsi ollenkaan.
Niin menenkin. Soitin sinne ja sanoivat, että on useiden viikkojen jono. Tuntuu, että en kestä tätä enää päivääkään. Ap.
Jaksamisongelmat on kyllä ihan hyvä syy hakeutua turvakotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna miehen olla ja mene itse. Ratkkaise tilanne siten että et noteeraa miestäsi ollenkaan.
Niin menenkin. Soitin sinne ja sanoivat, että on useiden viikkojen jono. Tuntuu, että en kestä tätä enää päivääkään. Ap.
Onko sinulla rahallisesti mahdollista mennä edes pariksi päiväksi hotelliin yms?
Ja on paljon auttavia puhelimia, joista saat ensiapua jaksamiseen ja vinkkejä mistä voit saada apua.
Harkitsen sitä hotellia. Kyllä minulla siihen rahaa olisi, mutta vauva on niin pieni vielä, että pitäisi ottaa todella paljon kaikkea tavaraa ja tarviketta mukaan ja hotellissa ei pääse pesemään pyykkiä jne. Enkä tiedä mitä se 2 vrk hotellissa auttaa. Kun palaan kotiin, niin entä jos tilanne on ihan sama edelleen? Ap.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies käyttäytyi tolleen kun ap:n mies, puolen vuoden ajan. Syynkin sitten pudotti sen puolen vuoden jälkeen: haluaa eron.
Veikkaan tätä syyksi AP:n miehen tapauksessa myös. Jostain syystä monet miehet eivät saa kakaistuksi ulos että haluavat eron vaan käytös muuttuu tuollaiseksi jotta nainen tekee sen aloitteen. Luulisi että olisi helpompaa vain sanoa se yksi lause eikä aloittaa tuollaista viikkonjen passiivisagressiivista rumbaa, mutta ei kai sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit mennä perheneuvolaan yksinkin. Saat tukea.
Teet lapsellekin väärin, jos hyväksyt miehesi käytöksen ja hyväksymistä on se, että et toimi.
Todellakin ilmoita, että etsit itsellesi ja lapselle asuntoa.
Kysy eriliaisista tuista kelasta.
Rahallisesti pärjäät ihan varmasti.En minä rahapuolta tässä pelkää. En vain haluaisi riistää lapselta isää. Ap.
Et voi olla lapselle puolisosi puolesta isä jos hän ei sitä itse halua. Uskon kyllä et haluaa sitten kun saa siihen mahdollisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla rahallisesti mahdollista mennä edes pariksi päiväksi hotelliin yms?
Ja on paljon auttavia puhelimia, joista saat ensiapua jaksamiseen ja vinkkejä mistä voit saada apua.
Harkitsen sitä hotellia. Kyllä minulla siihen rahaa olisi, mutta vauva on niin pieni vielä, että pitäisi ottaa todella paljon kaikkea tavaraa ja tarviketta mukaan ja hotellissa ei pääse pesemään pyykkiä jne. Enkä tiedä mitä se 2 vrk hotellissa auttaa. Kun palaan kotiin, niin entä jos tilanne on ihan sama edelleen? Ap.
Älä keksi tekosyitä!
Lähdet pariksi pöiväksi, jätät kirjeen, jossa sanot, että jos tilanne ei muutu, haet asunnon ja haet eroa.
Pallo on silloin miehellä, joko muuttuu tai eroatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies käyttäytyi tolleen kun ap:n mies, puolen vuoden ajan. Syynkin sitten pudotti sen puolen vuoden jälkeen: haluaa eron.
Veikkaan tätä syyksi AP:n miehen tapauksessa myös. Jostain syystä monet miehet eivät saa kakaistuksi ulos että haluavat eron vaan käytös muuttuu tuollaiseksi jotta nainen tekee sen aloitteen. Luulisi että olisi helpompaa vain sanoa se yksi lause eikä aloittaa tuollaista viikkonjen passiivisagressiivista rumbaa, mutta ei kai sitten.
Voihan tietenkin olla, että haluaa erota. En vain ymmärrä sitä, koska vielä vähän 2,5 viikkoa sitten hän halusi, että myymme nykyisen kotimme ja ostamme vähän kivemman tilalle ja muutenkin innoissaan suunnitteli kaikkea yhteistä tulevaa. Ap.
Mitä ihmettä? Olet 2 vkoa katsellut tuota menoa ja yrittänyt saada siihen jotain tolkkua ilman tulosta, mitä väliä sillä enää on jos mies raivostuu? Eihän tilanne voi tuosta enää huonommaksi mennä, ellei mies ole suuttuessaan väkivaltainen.
Ei tuossa ole enää mitään muuta vaihtoehtoa kuin ero.
Ei tää voi olla totta... siis mikset vaan lähde pois? Ilmoitat miehelle että tämä suhde oli tässä, lastasi saat tavata erillisen huoltajuussopimuksen mukaisesti, joka tehdään joskus. Pakkaat kamat ja lähdet.
Vierailija kirjoitti:
Ei tää voi olla totta... siis mikset vaan lähde pois? Ilmoitat miehelle että tämä suhde oli tässä, lastasi saat tavata erillisen huoltajuussopimuksen mukaisesti, joka tehdään joskus. Pakkaat kamat ja lähdet.
Ehkä ei ole muuta vaihtoehtoa. Mutta haluaisin minä silti tietää mitä tapahtui. Neljä yhteistä hyvää vuotta, molempien haaveilema vauva, mies palvoo sitä vauvaa ja suunnittelee innoissaan kaikkea yhteistä tulevaa, ja sitten pam kuin seinään koko homma kääntyy näin ilman mitään syytä mitä voisin keksiä. Ap.
Minä olin naimisissa tuollaisen miehen kanssa kaksi vuotta.
Oltiin tosin nuoria, minä 22 ja mies 23. Te taas hyvinkin aikuisia ja teinioikkuilu pitäisi olla jo kaukana takanapäin!
Meillä kärjistyi siihen, että mies oli kuusi !! viikkoa puhumatta! Kieltäytyi olemaan samassa huoneessakaan kanssani. Ja meillä oli pieni poika. Minä kävin töissä, mies kotona teki etähommia ja piti pitää lapsesta huoli. Mutta kun tulin kotiin poika samoissa vaipoissa jotka aamulla olin hänelle vaihtanut. En edes tiedä oliko huomioinut lasta mitenkään koko aikana.
Kieltäytyi täysin puhumasta, lähti autolla kotoa heti kun tulin kotiin.
Lopulta sitten vain pistin avioeron vireille ja muutin pojan kanssa vanhempieni luo. Etsin oman asunnon ja siinä se sitten oli. Mies ei koskaan suostunut näkemään lasta eikä maksamaan vapaaehtoisesti elatusmaksuja.
Ja nyt niille jotka hyökkäävät minun kimppuuni että olin pakottanut miehen aviomiehen ja isän rooliin, päin vastoin! Hän se oli jolla oli kiire perhe perustaa. Minä tyhmä nuori likka lähdin siihen mukaan vaikka jossain taustalla epäilys iti jo silloin.
Eihän se helppoa ollut, mutta katsoin kyllä lapsen edun olevan sentään se, että kotona on tasapainoinen ja turvallinen ilmapiiri. Mikä menetys oli isä joka heitti nurkkaan kuin vanhan lapasen? Pojastani olen kasvattanut hienon nuoren miehen, ilman yhtäkään miestä.
Seurustelet sohvan kanssa. Ei puhu, ei vastaa, ei hoida lasta ja möllöttää vaan kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Onko voinut kuulla jotain juoruja sinusta ja ruvennut epäilemään, että lapsi ei oiskaan hänen, niin epämääräisiä, ettei ilkeä tuoda niitä esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei ole muuta vaihtoehtoa. Mutta haluaisin minä silti tietää mitä tapahtui. Neljä yhteistä hyvää vuotta, molempien haaveilema vauva, mies palvoo sitä vauvaa ja suunnittelee innoissaan kaikkea yhteistä tulevaa, ja sitten pam kuin seinään koko homma kääntyy näin ilman mitään syytä mitä voisin keksiä. Ap.
Toinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Älä päästä miestä helpolla. Tuota se ehkä juuri haluaakin. Että sinä teet aloitteen eroon. Silloin sinä näytät perheenrikkojalta ja hän selviää kuivin jaloin.
Vierailija kirjoitti:
Onko voinut kuulla jotain juoruja sinusta ja ruvennut epäilemään, että lapsi ei oiskaan hänen, niin epämääräisiä, ettei ilkeä tuoda niitä esiin.
Hmm. En oikein usko, että olisi voinut kuulla mitään juoruja minusta, elän kunnollista elämää ja ihmiset pitävät minusta, ei kellään pitäisi olla mitään syytä levitellä mitään valheita minusta. Sitähän en tiedä että onko hän voinut itse keksiä jotain outoa ja alkaa uskomaan siihen. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen nainen.
Olen sitäkin miettinyt, mutta vaikea uskoa. Mies on paljon kotona eikä ole käynyt raskaaksi tuloni jälkeen kertaakaan missään baarissa tms. Ap.
Etsi kotipaikkakunnalta tai läheltä viikonlopuksi joku vauvaystävällinen airbnb, siellä voit pestä pyykkiä ja laittaa ruokaa. Maksaakin vähemmän kuin hotelli. Saa mies ajatella rauhassa viikonlopun yksinään.
Niin kauan kuin miehesi huomaa että sinulla on vaikeuksia kestää tilannetta hän todennäköisesti jatkaa. Siinä vaiheessa kun hänellä ei siihen ole enää mitään syytä on melko turha jatkaa. Parisuhdetta en haluaisi tuollaisen miehen kanssa itse jatkaa joten ihan hyvä olisi optella selviämään ilman häntä.