Mitä tehdä, kun mies ei suostu puhumaan?
Mies on siis suuttunut jostain, en oikein tarkkaan tiedä mistä. Meillä on lapsi (minä äitiysvapaalla kotona, mies käy töissä) ja olisi pakko voida puhua edes jostain käytännön asioista. Ei suostu. Olen yrittänyt ystävällisesti ja vihaisesti. Olen odottanut pari päivää ja yrittänyt uudelleen. Ei suostu. Ei suostu edes kuuntelemaan mitä sanoisin, vaan laittaa kuulokkeet korvilleen ja musiikin kovalle, jotta ei vahingossakaan voisi kuulla. Minun pitäisi päästä hammaslääkäriin ylihuomenna, olen varannut ilta-ajan jotta mies voisi töiden puolesta hyvin olla silloin vauvan kanssa. Ei suostu vastaamaan että voiko olla silloin vauvan kanssa. Kysyin uudelleen tunnin päästä, ja vastaus oli "mistä vitu*ta sä oikein puhut???" ja kuulokkeet taas korville. Jos menen suihkuun kun mies on kotona, ja sanon että menen suihkuun, voitko mennä katsomaan vauvaa, jos se herää sillä aikaa, niin kuulokkeet taas korville, enkä pääse suihkuun, koska mies ei kuulisi vauvan itkua musiikki kovalla kuulokkeissa. Jos kysyn, että mistä on vihainen, niin seurauksena on täysi mykkäkoulu. Miten tällaisen tilanteen saa ratkeamaan, kun toinen ei suostu puhumaan yhtään? Ja lapsi oli yhdessä suunniteltu ja erittäin toivottu, ei mikään sellainen asia johon olisin miehen painostanut tms.
Kommentit (829)
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen miehesi oikein on? Kuulostaa joltain teinipojalta joka on suuttunut siitä että vauvaperhe-elämä ei ole sellaista kun on ajatellut ja nyt kiukuttelee.
Mies on 42, minä 36. Ap.
Mitä vauvalle tapahtuu, jos se herää, kun olet suikussa? Ei yhtään mitään!
Toiseksi lapselle saa hoitajan soittamalla MLL:n palveluun tai yksityiselle kotiavun tarjoajalle. Jopa naapurin teinityttö voi katsoa lapsen perään, joten miksi teet elämästäsi vaikeampaa kuin se on?
Netistä etsit vuokra-asunnon, muutat lapsen kanssa sinne ja aikuistut. Ei pidä jäädä äitiyslomalle, jos ei ole 3 kk vuokraa vastaavaa summaa tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan ehdota seksiä. Miehesi on vihainen kun et ymmärrä hänen tarpeitaan
Meillä on aina ollut seksiä niin paljon kuin mies vain haluaa (minä haluan useammin). Voi olla, että mies onkin vihainen juuri siksi, että en ymmärrä(?) hänen tarpeitaan, mutta seksitarpeisiin se ei nyt liity. Ap.
Hei nyt lopetat heti tuon syyn etsimisen itsestäsi.
Miehesi on täysi idiootti. Hän on isä ja myös vastuussa lapsestaan.
Nyt teet selväksi ettet katsele tuota.
Mene vaikka hotelliin ja kirjoita kirje miehellesi, että et aio katsella tuota käytöstä, jonka jätät jälkeesi.
Vierailija kirjoitti:
Toiseksi lapselle saa hoitajan soittamalla MLL:n palveluun tai yksityiselle kotiavun tarjoajalle. Jopa naapurin teinityttö voi katsoa lapsen perään, joten miksi teet elämästäsi vaikeampaa kuin se on?
Netistä etsit vuokra-asunnon, muutat lapsen kanssa sinne ja aikuistut. Ei pidä jäädä äitiyslomalle, jos ei ole 3 kk vuokraa vastaavaa summaa tilillä.
Naapurissa ei asu teinityttöjä eikä tätejä tms, joita voisi pyytää. Enkä aio pyytää maksullista hoitajaa kotiin vain siksi, että mies ei suostu puhumaan. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää.
Mitä jos soittaisit miehesi äidille? Kerrot tilanteen. Jos hän saisi kuria poikaansa (lapsen tasollahan hän on!)
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurissa ei asu teinityttöjä eikä tätejä tms, joita voisi pyytää. Enkä aio pyytää maksullista hoitajaa kotiin vain siksi, että mies ei suostu puhumaan. Ap.
Jos et pysty mitään tekemään, sittrn vaan katselet mykkää miestäsi ja elät yhn elämää.
Älä ole ovimatto! Toimi!
Älä soita turvakotiin. Saat vain sossut riesaksesi, joita et tarvitse tällaisessa tilanteessa.
Johtuu todennäköisesti siitä, että sinä varmasti pyydät miestäsi puhumaan, mutta sitten kun hän puhuu, et kuuntele. Miehesi oireilu sopisi ainakin todella hyvin tällaiseen kuvioon. Olet luultavasti päällepäsmäri dominoiva tyranni eikä miehesi jaksa enää yrittää. Käykää perheneuvolassa tai missä tahansa paikassa, jossa joku ulkopuolinen ja puolueeton osapuoli voi puuttua teidän suhteenne dynamiikkaan.
Tuo on henkistä väkivaltaa.
KIrjoita miehelle kirje, vaikka sähköposti. Kerro, ettet tiedä miksi hän mököttää. Kerro, että tilanne häiritsee ja loukkaa sinua tosi paljon. Ja että pelkkä vauvan yksinhoitaminen on ihan tosi raskasta, puhumattakaan että tuollainen toinen kiukutteleva pikkulapsi siinä sitten kiusaa sinua. Aikuiselta tuollainen on kiusaamista.
Kerro kirjeessä, että miehellä on päivä aikaa alkaa puhumaan ja kertomaan, miksi on sinulle vihainen. Ja jos näin ei tapahdu, niin sinä otat luurin kouraan ja alat soittelemaan itsellesi ja vauvalle asuntoa. Ja että sen jälkeen kun asuntoasia on järjestynyt, niin ihan turha enää sitten tulla puhumaan tai kertomaan miksi mökötti. Että puhumisen aika on nyt, ei enää kuukauden tai viikon päästä.
Kaksiviikkoa tuollaista käytöstä on ihan törkeää.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu todennäköisesti siitä, että sinä varmasti pyydät miestäsi puhumaan, mutta sitten kun hän puhuu, et kuuntele. Miehesi oireilu sopisi ainakin todella hyvin tällaiseen kuvioon. Olet luultavasti päällepäsmäri dominoiva tyranni eikä miehesi jaksa enää yrittää. Käykää perheneuvolassa tai missä tahansa paikassa, jossa joku ulkopuolinen ja puolueeton osapuoli voi puuttua teidän suhteenne dynamiikkaan.
Enpä usko. Olen aina kuunnellut, kun hän puhuu. Eikä hän ole koskaan valittanut, että en kuuntelisi. Mies ei suostu lähtemään perheneuvolaan, kysyin jo. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko. Olen aina kuunnellut, kun hän puhuu. Eikä hän ole koskaan valittanut, että en kuuntelisi. Mies ei suostu lähtemään perheneuvolaan, kysyin jo. Ap.
Anna miehen olla ja mene itse. Ratkkaise tilanne siten että et noteeraa miestäsi ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit mennä perheneuvolaan yksinkin. Saat tukea.
Teet lapsellekin väärin, jos hyväksyt miehesi käytöksen ja hyväksymistä on se, että et toimi.
Todellakin ilmoita, että etsit itsellesi ja lapselle asuntoa.
Kysy eriliaisista tuista kelasta.
Rahallisesti pärjäät ihan varmasti.
Ja jos mies ei kuuntele sinua, pyydä miehen äitiä välittämään viesti, että etsit lapsellesi ja itselelsi asuntoa. Ole tiukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna miehen olla ja mene itse. Ratkkaise tilanne siten että et noteeraa miestäsi ollenkaan.
Niin menenkin. Soitin sinne ja sanoivat, että on useiden viikkojen jono. Tuntuu, että en kestä tätä enää päivääkään. Ap.
Mun mies käyttäytyi tolleen kun ap:n mies, puolen vuoden ajan. Syynkin sitten pudotti sen puolen vuoden jälkeen: haluaa eron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit mennä perheneuvolaan yksinkin. Saat tukea.
Teet lapsellekin väärin, jos hyväksyt miehesi käytöksen ja hyväksymistä on se, että et toimi.
Todellakin ilmoita, että etsit itsellesi ja lapselle asuntoa.
Kysy eriliaisista tuista kelasta.
Rahallisesti pärjäät ihan varmasti.
En minä rahapuolta tässä pelkää. En vain haluaisi riistää lapselta isää. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin menenkin. Soitin sinne ja sanoivat, että on useiden viikkojen jono. Tuntuu, että en kestä tätä enää päivääkään. Ap.
Onko sinulla rahallisesti mahdollista mennä edes pariksi päiväksi hotelliin yms?
Ja on paljon auttavia puhelimia, joista saat ensiapua jaksamiseen ja vinkkejä mistä voit saada apua.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies käyttäytyi tolleen kun ap:n mies, puolen vuoden ajan. Syynkin sitten pudotti sen puolen vuoden jälkeen: haluaa eron.
Meillä on mennyt hyvin, siis vielä kaksi viikkoa sitten. Ei riitoja, kiva ilmapiiri, mies on ollut todella innoissaan viettämässä aikaa vauvan kanssa ja hoitanut asioita jne. Kaksi viikkoa sitten ihan yllättäen tilanne muuttui tällaiseksi, siis aivan päinvastaiseksi kuin ennen. En tiedä miksi. Luulisin, että nuo erohalut alkaisi pikkuhiljaa? Ap.
En pyydäkään anteeksi, kun en mielestäni ole tehnyt mitään väärää. Miehen äiti asuu kauempana, eli lapsenvahdiksi en häntä nyt saa. Pystyn siirtämään sitä hammaslääkäriä kyllä, mutta jos niin joudun tekemään niin luottamus mieheen meni lopullisesti sitten siinä. Ap.