Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläiset, eikö teitä v--tuta maksaa itseänne kipeiksi surkeista läävistänne?

Vierailija
08.03.2018 |

Ja nämäkin rahat valuvat ulkomaisille sijoitusyhtiöille.

Kommentit (296)

Vierailija
181/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki, ''suurkaupunki''. Ankea ja surkea betonimurju, jossa ei juurikaan kovin hyviä liikkeitä tai sen kummallisempi palveluita. Arkkitehtuuri järkyttävän rumaa ja harmaata, merituuli viimoo kesät-talvet. Metro, joka on pelkkä vitsi. Tukholma aivan ylivertainen Stadiin verrattuna ja koenkin, että Helsingin hintataso on on hirvittävä sen kaupungin tasoon nähden :/ Saat rumasta kaupungista pienen 14 neliön yksiön, että voit hengata kahviloissa? Miksi kukaan haluaa asua Helsingissä, jos kokee oikeasti haluavansa asua kaupungissa, siis muun kuin työn takia?

Pointti ollen se, että Helsingin laatu on niin huono, että sen asuntojen hinnat ovat aivan naurettavat. Ymmärrän, että monella työ pakottaa pääkaupunkiseudulle, jolloin tulijoita on paljon ja asuntojen hinnat nousevat ylös, mutta eivät ne hinnat valitettavasti korreloi siihen, mitä sillä rahalla saa. 

Tukholmassa on kaikki paremmin. Tuossa aidossa suurkaupungissa, jossa merituuli ei käy, metro ei ole vitsi ja asunnot ovat halpoja!

Vierailija
182/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä päiväkahvia parvekkeelta nauttien, kun sossu maksaa kaiken.  :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan logiikalla et voi pitää turkua kaupunkina, koska esimerkiksi Lontoo on sitä isompi, OIKEA kaupunki.

Oikean suurkaupungin, metropolista nyt puhumattakaan, väkimäärä on Suomen väkiluvun monikerta.

Suomessa on vain puolen tusinaa pikkukaupunkia vaikka niistä suurimmassa on taas kihahtanut pahemman kerran hattuun.

Oikeasta suurkaupungista tullut matkailija ei näe mitään eroa Helsingin, Turun ja Tampereen välillä. Kaikki ovat jossain määrin idyllisiä pikkukaupunkeja joissa olematon väestöpohja on hajallaan pitkin pellonpientareita ja tiivis tornitalojen täyttämä ydin puuttuu kokonaan.

Vierailija
184/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstan logiikalla et voi pitää turkua kaupunkina, koska esimerkiksi Lontoo on sitä isompi, OIKEA kaupunki.

Oikean suurkaupungin, metropolista nyt puhumattakaan, väkimäärä on Suomen väkiluvun monikerta.

Suomessa on vain puolen tusinaa pikkukaupunkia vaikka niistä suurimmassa on taas kihahtanut pahemman kerran hattuun.

Oikeasta suurkaupungista tullut matkailija ei näe mitään eroa Helsingin, Turun ja Tampereen välillä. Kaikki ovat jossain määrin idyllisiä pikkukaupunkeja joissa olematon väestöpohja on hajallaan pitkin pellonpientareita ja tiivis tornitalojen täyttämä ydin puuttuu kokonaan.

Ongelmasi tässä jankkauksessa on se, että kukaan ei ole ikinä väittänytkään Helsinkiä tai muita Suomen kaupunkeja suurkaupungeiksi. Jostain syystä silti koko ajan jankkaat jostain oikeista suurkaupungeista.

Vierailija
185/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä joo. Tai siis asunto on pieni, mutta miljöö upea (Lauttasaari). Enemmänkin pidän kaupunkia olohuoneenani ja merta takapihanani.

Eli sun olohuoneessa voi kuka tahansa spurgu olla kusemassa puun juuressa ja takapihallasi on yksi maapallon saastuneimmista meristä ja hirveä löyhkä ja lokin pskaa lentää. 

Vierailija
186/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen Helsinki-viha tällä viikolla :D.

Mulla ei ole kallis vuokra enkä asu läävässä.

Eli ei vituta.

Ap ei ole käynyt koskaan Helsingissä. Jos olisi, tietäisi ehkä asioista enemmän.

Taas kerran tuosta julkisilla kulkemisesta. ..Mun maalaisserkut kun tulevat käymään, ovat aina ihan väsyneitä kaupunkipäivän päätteeksi kun joutuvat kävelemään niin paljon.

Maalla todellakin mennään autolla joka paikkaan. Jopa postilaatikolle. Täällä kaupungissa kuljetaan julkisilla pidemmät matkat ja kiireessä lyhyetkin. Mutta kaupungilla kävellään todellakin paikasta toiseen.

Vierailija
187/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä joo. Tai siis asunto on pieni, mutta miljöö upea (Lauttasaari). Enemmänkin pidän kaupunkia olohuoneenani ja merta takapihanani.

Eli sun olohuoneessa voi kuka tahansa spurgu olla kusemassa puun juuressa ja takapihallasi on yksi maapallon saastuneimmista meristä ja hirveä löyhkä ja lokin pskaa lentää. 

Tämän kommentin kirjoittaja ei ole koskaan käynyt yhdessäkään kaupungissa.

Onhan se meriitti sekin.

Vierailija
188/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja taitaa olla se kittiläläinen?

Vierailija
189/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan sun on, kun asut niin ahtaasti, ettei edes olohuonetta tai takapihaa ole.

Lisäksi ei missään mitään yksityisyyttä, menet "olohuoneeseesi" eli keskikaljakuppilaan.

"Takapihallasi" Suomen vilkkain laivareitti päästöineen ja saasteineen.

Liikenteen saasteet, ja suurin osa Snadilaisista asuu vuokralla.

Onnea teille sinne Snadiin!

Vierailija
190/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan osin samaa mieltä, mutta sulla on kyllä faktat hyvin hukassa. Euroopassa on tasan 2 kaupunkia jotka tuolla sun määritelmällä (Suomen väkiluvun monikerta) ovat metropoleja. Itseasiassa Helsinki on väkimäärältään ja asukastiheydeltään kohtuullisen isojen kaupunkien joukossa noin Eurooppalaisella mittapuulla. Etenkin jos pikkuisen niemen lisäksi laskettaisiin ympäryskunnat kuten oikeastaan kuuluisikin, niin Helsingin 'metropolialue' kuuluisi top 20 suurimpiin kaupunkeihin.

Mutta ei, tästä on kieltämättä kokoomusvetoisen autoiluihannoinnin kustannuksella tehty sellainen itäeurooppalainen suuri-mutta-parkkialuetta -kaupunki. Onko paljon slobonpaa kuin Kauppatorin läpi pressanlinnanedustaa köröttelevät Skodat ja Opelit? Mutta juu, ehkei suomalaisuuteen vaan sovi mitkään kävelykadut, kahvilat ja muotiliikkeet. Parkkialue Arabianrannalla on se mitä täällä ihaillaan.

Ja alkuperäiseen kysymykseen: Vituttaa toki maksaa, mutta enemmän vituttaisi asua muualla Suomessa (ehkä Tamperetta luukuunottamatta, mutta maksaa se sielläkin)

Vierailija
191/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen Helsinki-viha tällä viikolla :D.

Mulla ei ole kallis vuokra enkä asu läävässä.

Eli ei vituta.

Ap ei ole käynyt koskaan Helsingissä. Jos olisi, tietäisi ehkä asioista enemmän.

Taas kerran tuosta julkisilla kulkemisesta. ..Mun maalaisserkut kun tulevat käymään, ovat aina ihan väsyneitä kaupunkipäivän päätteeksi kun joutuvat kävelemään niin paljon.

Maalla todellakin mennään autolla joka paikkaan. Jopa postilaatikolle. Täällä kaupungissa kuljetaan julkisilla pidemmät matkat ja kiireessä lyhyetkin. Mutta kaupungilla kävellään todellakin paikasta toiseen.

Olen itse entinen Snadilainen, silloin pidin itsekin sitä maailman napana, NYT KUN NÄHNYT MAAILMAA, NAURATTAA KAIKKI SNADILAISET.

Olen asunut Larussa, Hertsikassa ja Kalliossa. Snadin palvelut on kaikissa Suomen suurissa kaupungeissa.

Snadi on onneton paikka, kannattaisi vähän avartaa Snadilaistenkin maailmankuvaansa ja käydä joskus muuallakin, kuin mihin metro meneee. Sehän on teidän maailmanraja, maailma loppuu teistä siihen.

Snadilaiset, olette ihan pellejä.

T: Ent Snadilainen.

Vierailija
192/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki, ''suurkaupunki''. Ankea ja surkea betonimurju, jossa ei juurikaan kovin hyviä liikkeitä tai sen kummallisempi palveluita. Arkkitehtuuri järkyttävän rumaa ja harmaata, merituuli viimoo kesät-talvet. Metro, joka on pelkkä vitsi. Tukholma aivan ylivertainen Stadiin verrattuna ja koenkin, että Helsingin hintataso on on hirvittävä sen kaupungin tasoon nähden :/ Saat rumasta kaupungista pienen 14 neliön yksiön, että voit hengata kahviloissa? Miksi kukaan haluaa asua Helsingissä, jos kokee oikeasti haluavansa asua kaupungissa, siis muun kuin työn takia?

Kerropa miten Tukholmassa hankit edullisen asunnon :D. Tämä olis mielenkiintoista.

Eikä sitten mitään kimppakämppiä tai "kavereiden nurkissa " majailua.

Esimerkiksi se tilava ja kaunis kaksio kivasta paikasta??

Vierailija
193/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on rauhallista, jokainen saa halutessaan olla omissa oloissaan ja elää omaa elämäänsä haluamallaan tavalla. Olisi kamalaa asua maalla jossain tuppukylässä, jossa kaikki ovat noin ilkeitä ja pikkusieluisia kuin ap. Sisäsiittoisuus huokuu kauas.

Ei ole muuta sanottavaa.

Vierailija
194/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihana, suuri ja kaunis asunto keskustassa puistonäkymällä. On jo lähes kokonaan maksettu.

Tottakai joskus miettii, että mistä tahansa muusta Suomen kaupungista saisi melkein minkätahansa kämpän/talon/kartanon tämän asunnon hinnalla (ja tämä ei ole edes kovin kallis Helsingin mittakaavassa). Mutta kun ei halua asua missään muualla.

Ja mihin muuhun sitä laittaisi rahaa kuin asumiseen. Matkustella voi vain lomien puitteissa ja järjettömästi ei kannata ostella. Asunto on kuitenkin hyvä sijoitus, jolla kaupungissa tekee käytännössä aina voittoa.

Vierailija
195/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on rauhallista, jokainen saa halutessaan olla omissa oloissaan ja elää omaa elämäänsä haluamallaan tavalla. Olisi kamalaa asua maalla jossain tuppukylässä, jossa kaikki ovat noin ilkeitä ja pikkusieluisia kuin ap. Sisäsiittoisuus huokuu kauas.

Ei ole muuta sanottavaa.

Ai nyt Snadi onkin Suomen "rauhallisin" kaupunki???

-Oletko ihan kujalla?

Kerro nyt vielä lisää satujasi, olen asunut 6v Snadissa, rauhalliseksi ja "saa olla omissa oloissaan" ei pidä paikkaansa, ellet sitten lukittaudu kotiin.

Esim tämän yhden "kaupunki on olohuoneeni" kuvastaa Snadilaisen "omaa rauhaa", eli sitä ei ole.

Vierailija
196/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vituta maksaa 700 € rauhallisella alueella olevasta vuokrakaksiosta.

Ei vituta  Helsinki ja sen suomat mahdollisuudet.

Ei vituta edes typerä ap:n aloitus, koska tunnen myötäsääliä ja -häpeää tyhmyyden takia.

Vierailija
197/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muuta sanottavaa.

-Oletko ihan kujalla?

Kerro nyt vielä lisää satujasi, olen asunut 6v Snadissa, rauhalliseksi ja "saa olla omissa oloissaan" ei pidä paikkaansa, ellet sitten lukittaudu kotiin.

Esim tämän yhden "kaupunki on olohuoneeni" kuvastaa Snadilaisen "omaa rauhaa", eli sitä ei ole.

Mitä tarkoitat rauhallisuudella ja tuolla "saa olla omissa oloissaan"? Olen itse asunut vähän aikaa Kulosaaressa ja oli rauhallista ja sain olla omissa oloissani.

Vierailija
198/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muuta sanottavaa.

-Oletko ihan kujalla?

Mitä tarkoitat rauhallisuudella ja tuolla "saa olla omissa oloissaan"? Olen itse asunut vähän aikaa Kulosaaressa ja oli rauhallista ja sain olla omissa oloissani.

Jep. Kopissasi.

Vierailija
199/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muuta sanottavaa.

-Oletko ihan kujalla?

Jep. Kopissasi.

Sielläkin, mutta myös lenkkipoluilla, puistoissa, uimarannoilla, Mustikkamaalla... Siksi kysyinkin, mitä tuo oma rauha tarkoittaa? Ehkä koemme sen sitten eri tavoin?

Vierailija
200/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihana asua punavuoressa! En tarvi autoa koska jokapaikkaan pääsee kävellen tai julkisilla. Steissille kävelee vartissa ja sieltä pääsee junilla ja busseilla pitemmällekkin suomeen jos tarvitsee. Täälä on tosi rauhallista ja tykkään kaikista puistoista tässä ympärillä. Meri ja biitsit lähellä.

Kuolisin tylsyyteen jossain missä palvelut ja kaikki tekeminen ei ole mun ympärillä. Toki voisin asua jossain muussakin isossa kaupungissa mutta kun kaverit, sukulaiset ja työ on täällä niin olen oikein onnellinen 25m2 yksiössäni. Isompaa en edes tarvitse yksin ja tienaan työssäni senverran että pystyn oikein hyvin maksamaan 680€ vuokrani. Toki omistusasuntoon tässä tähdätään mutta haluan senkin helsingin keskustasta joten hetken tässä joutuu säästellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi