Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläiset, eikö teitä v--tuta maksaa itseänne kipeiksi surkeista läävistänne?

Vierailija
08.03.2018 |

Ja nämäkin rahat valuvat ulkomaisille sijoitusyhtiöille.

Kommentit (296)

Vierailija
261/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron teille taikasanan: Sipoo.

Helppo asioida Hki:n keskustassa, liikenneyhteydet toimii, elämänlaatu paranee kun ympärillä on metsää, merta ja saa isomman asunnon samalla rahalla kuin Hki:ssä jonkun luukun.

Vierailija
262/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki haisee kirjoitti:

Jopa täältä Jyväskylästä löytyy kaikki mikä helsinkilästäkin. 

Ei löydy. Esimerkkinä ooppera. Nyt alkaa joku valittaa, että kuka siellä käy. Minä käyn. Harrastus sekin muiden joukossa. Tuo haisee kommentti on tosi lapsellinen. Teinikö se siellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on uskomaton kaupunki. Keskustasta vartti ja et enää tiedä oletko pohjanmaan pelloilla vai vielä Helsingissä. Ihmiset, jotka täällä haukkuvat kaupunkia ei ole varmasti edes siellä käyneet. Heitä ehkä harmittaa, kuin suurin osa vanhoista koulu kavereista lähti kaupunkiin ja he jäivät kuolevaan maakuntaansa ihmettelemään mihin meni työt ja kuka vei naiset.

Juuri siksi Helsinki on vain ylihinnoiteltu pikkukaupunki. 15 minuutin päästä olet jo maaseudulla.

Pikkukaupunki metropoleihin verrattuna. Suuri kaupunki Suomen mittakaavassa ja maamme pääkaupunki.

Vierailija
264/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on ainoa stadi Suomessa. Täällä on kaikki, työtä, kulttuuria, merta, kansainvälisyyttä, opiskelu aloja aasta ööhön, musiikkia, teatteria, lyhyt matka lentoasemalle, metro jolla vihdoin viimein pääsee osaan Espoota (siinä toinen hyvä kaupunki).  

Vierailija
265/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan erityisesti sijaintia, siksi ei koskaan ole tullut mieleenikään muuttaa Helsinkiin. Minä asun maaseudun rauhassa riittävän kaukana melusta ja saasteista, mutta silti loistavien yhteyksien varrella ja riittävän lähellä palveluita. Olen muutamassa minuutissa moottoritiellä, josta on kohtuullisen lyhyt matka, niin Tampereelle, Turkuun, kuin Helsinkiinkin, sekä lukemattomiin pienempiin kaupunkeihin. Minulla on siis täysin ylivertaiset liikenneyhteydet Helsinkiin verrattuna.

Vierailija
266/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä joo. Tai siis asunto on pieni, mutta miljöö upea (Lauttasaari). Enemmänkin pidän kaupunkia olohuoneenani ja merta takapihanani.

Joopa joo ja paskamaisen talven asut pienessä kömmänässä, josta maksat itsesi kipeäksi.

Minä pidän takapihanani Tukholmaa, Kööpenhaminaa, Prahaa ja muita oikeita kaupunkeja, ja minulla on varaa matkustaa niihin usein, koska velkaa ei ole.

Kun olen kotona, nautin olostani kilometrin päässä pikkukaupungin keskustasta, järven rannalla, 169 neliön talossa. On rantasauna, on iso terassi, on kesäkeittiö ruokailutiloineen ulkona. Kahdestaan puolison kanssa asumme, tämä uusi talomme on rakennettu 2012 ja on jo velaton, kiitos entisen talon onnistuneen myynnin.

Helsingissä asuvat tuttavamme olisivat meillä kylässä koko ajan, jos vain kutsuisimme.

Ahdistaa käydä heillä vierailulla, pyytävät kotiinsa, joka tietäisi yöpymistä epämukavalla sohvalla tai lastenhuoneen lattialla. Hotelliin majoitumme, jos heillä vierailemme, ei ihmisen pidä asua 65 neliön kopissa ja esittää onnellista.

Hienoa. Pidä sinä ja matkustele rauhassa. Ihmetyttää tämä tarve todistella jotain ja arvostella muita? Jos ihminen on todella onnellinen, hänellä ei ole tarvetta tehdä niin. 

Vierailija
267/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vituta, koska olen sikarikkaasta suvusta ja tienaan hyvin.

Vinkkinä kaikille maakuntien helsinkiulisijoille: kyllä tänne saa muuttaa. Tehkää jotain, älkääkä vain vinkuko kateuspäissänne.

Vierailija
268/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä arvostan erityisesti sijaintia, siksi ei koskaan ole tullut mieleenikään muuttaa Helsinkiin. Minä asun maaseudun rauhassa riittävän kaukana melusta ja saasteista, mutta silti loistavien yhteyksien varrella ja riittävän lähellä palveluita. Olen muutamassa minuutissa moottoritiellä, josta on kohtuullisen lyhyt matka, niin Tampereelle, Turkuun, kuin Helsinkiinkin, sekä lukemattomiin pienempiin kaupunkeihin. Minulla on siis täysin ylivertaiset liikenneyhteydet Helsinkiin verrattuna.

Minulla on 5-10 min ajomatkan päässä kaikki Helsingin satamat ja rautatieasema. Motarilla joutuukin ajamaan sitten jo 15-20 min ja Helsinki-Vantaalla 30-35 min. Että joo, onhan tämä nyt hieman huonojen liikenneyhteyksien varrella.

Vierailija
269/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on ainoa stadi Suomessa. Täällä on kaikki, työtä, kulttuuria, merta, kansainvälisyyttä, opiskelu aloja aasta ööhön, musiikkia, teatteria, lyhyt matka lentoasemalle, metro jolla vihdoin viimein pääsee osaan Espoota (siinä toinen hyvä kaupunki).  

Noita kaikkia löytyy Turustakin, paitsi metro, mutta mitä sillä tekee, kun liikenne toimii muutenkin.

Tampereelta löytyy myös, paitsi siis metroa ja merta, mutta sen sijaan merta huomattavasti upeammat järvimaisemat.

Vierailija
270/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vituttaa. Mutta toisaalta palkkani on n. 30% korkeampi kuin pääkaupunkiseudun ulkopuolella vastaavaa työtä tekevillä ja saan vuokran vastineeksi paljon palveluja mukaanlukien kansainvälisen lentokentän sekä toimivan julkisen liikenteen, jolloin rahaa ei mene auton ylläpitoon ja bensaan. Mutta kyllähän se asumisen hinta silti ottaa päähän, ei voi kiistää. 

Olet julkisenliikenteen vanki ja elinpiiristäsi että aikautauluistasi päättää joku muu kuin sinä. Julkisissa on muuten tosi kätevää tuoda ostoskasseja kotiin saati että joskus pitäisi mennä joskus reitin ulkopuolelle. Mutta ainahan voit sotkea fillarilla 20 asteen pakkasessa jäisillä ja lumisilla kaduilla nastarenkaille joissa on aivan helvetinmoinen vastus polkea.

En ole se, jolle vastaat, mutta elän oikein tyytyväisenä ilman autoa. En ole minkään vanki, päinvastoin vapaa autosta ja sen huoltamisesta. Julkista liikennettä kulkee niin läheltä ja usein, että aikatauluistani päätän ihan minä itse. Elinpiiristäni myös. Samalla rahalla, mitä omaan, arvoaan jatkuvasti menettävään autoon menee, ajelee aika paljon taksillakin. Sitäpaitsi välillä on kiva pyöräillä ja kävellä. Ruokakaupat on lähellä. Ja olen kyllä sen verran hyväkuntoinen ja liikunnallinen, että jaksan yhdet kauppakassit kantaa. 

Vapaa autosta?  Hahahahah. Auton huoltaa huoltomies kerran vuodessa, jopa onkin vaikee toimenpide. 

Päätätkö myös itse reitistä jos kerran aikataulut pystyt päättämään itsenäisesti? 

Riippuu autosta menettääkö se arvoaan, sinä et varmaankaan osaa hankkia autoa jonka arvo voi jopa nousta, mutta sähän oletkin stadilainen bussissa istuja. Autoon menee halvimmillaan pari kymppiä kuukaudessa, sä et sillä rahalla paljoo taksilla ajele. 

Juu, mee sä käveleen... kävele aluksi  vaikka Lauttasaaresta Tapanilaan.   :D 

No, ei ole tarvetta kävellä Lauttasaaresta Tapanilaan. Suurin osa paikoista, joihin minulla on säännällisesti asiaa, ovat kodistani joko sellaisella akselilla jolla kulkee jatkuvalla syötöllä julkista liikennettä, tai todellakin pyörä- tai kävelymatkan päässä. Ja kyllä minä nyt sen verran autojen hinnoista ja autoilun kustannuksista tiedän, että todellakin samalla summalla ajelee jonkin verran jo taksillakin. Joten minulla ei tosiaankaan ole mitään kiinnostusta hankia autoa. Olen kyllä aiemminkin huomannut, että se on joillekin jotenkin vaikea asia hyväksyä. Kai teillä on siihen syynne, itse en käsitä miksi minun autottouuteni kiinnostaisi ketään muuta, esim.sinua, pennin vertaa.  Oletko autokauppias? (:

Vierailija
271/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 5-10 min ajomatkan päässä kaikki Helsingin satamat ja rautatieasema. Motarilla joutuukin ajamaan sitten jo 15-20 min ja Helsinki-Vantaalla 30-35 min. Että joo, onhan tämä nyt hieman huonojen liikenneyhteyksien varrella.

Niin ja mites liikenneyhteydet muualle Suomeen?

Vierailija
272/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä joo. Tai siis asunto on pieni, mutta miljöö upea (Lauttasaari). Enemmänkin pidän kaupunkia olohuoneenani ja merta takapihanani.

Joopa joo ja paskamaisen talven asut pienessä kömmänässä, josta maksat itsesi kipeäksi.

Minä pidän takapihanani Tukholmaa, Kööpenhaminaa, Prahaa ja muita oikeita kaupunkeja, ja minulla on varaa matkustaa niihin usein, koska velkaa ei ole.

Kun olen kotona, nautin olostani kilometrin päässä pikkukaupungin keskustasta, järven rannalla, 169 neliön talossa. On rantasauna, on iso terassi, on kesäkeittiö ruokailutiloineen ulkona. Kahdestaan puolison kanssa asumme, tämä uusi talomme on rakennettu 2012 ja on jo velaton, kiitos entisen talon onnistuneen myynnin.

Helsingissä asuvat tuttavamme olisivat meillä kylässä koko ajan, jos vain kutsuisimme.

Ahdistaa käydä heillä vierailulla, pyytävät kotiinsa, joka tietäisi yöpymistä epämukavalla sohvalla tai lastenhuoneen lattialla. Hotelliin majoitumme, jos heillä vierailemme, ei ihmisen pidä asua 65 neliön kopissa ja esittää onnellista.

Eivät kaikki asu pienessä kömmänässä (mikä se sitten onkaan, tuntematon murresana (?) minulle). Kaikki eivät tarvitse myöskään yhtä paljon neliöitä kuin muut. Onnellisuutta ja hyvää elämää ei mitata neliöiden määrällä. Myös Helsingissä on isoja asuntoja. Ison asunnon omistaminen ei välttämättä tarkoita automaattisesti myöskään isoa velkataakkaa.

Me asumme vaimon kanssa oikein mukavasti Helsingissä kahdestaan. Asunto on meidän unelmakotimme ja siellä on kaikki, mitä tarvitsemme. Olemme keskittyneet tekemään kodistamme ns. täydellisen, sillä vaimoni erittäin heikon terveydentilan vuoksi emme pysty enää matkustelemaan ulkomailla, käymään ravintoloissa, tapahtumissa jne. Maaseutu olisi meille mahdoton paikka asua, sillä sairaalan täytyy aina olla lähellä. Erilaiset elämäntilanteet johtavat erilaisiin ratkaisuihin. Hyvää jatkoa joka tapauksessa sinne järven rannalle. Kuulostaa kauniilta asuinpaikalta. Rumasti kyllä puhut tuttaviesi kodista ja arvostelet ilkeästi heidän elämäänsä.

Vierailija
273/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa itseäni kipeäksi läävästäni. Tulot on niin hyvät, ettei pari tonnia kuussa tunnu isolta summalta ja 15 vuoden kuluttua voin pistää sen myyntiin. Tuon ajan asunnon arvo todennäköisesti tulee nousemaan toisin kuin huippuedullisilla alueilla eri puolella Suomea, joissa asuntojen arvot laskevat kiihtyvään tahtiin.

Vierailija
274/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kiitos kysymästä. Asuntolainaa on enää vain vähän jäljellä, ja näinpä tässä on tullut kartutettua itselleen ihan kivasti omaisuutta. Voisimme tottakai vaihtaa isompaan lukaaliin jossain syrjemmällä, mutta emme todellakaan halua. Viihdymme täällä, meillä on täällä ystävät ja harrastukset ja kiinnostavammat työpaikat kuin muualta Suomesta olisi mahdollista löytää. Lapset ovat juurtuneet tänne. Ja kotimme on ihana. 

Sinulla on asunto-osake eikä mitään omaisuutta.

Hyvä kun siellä joku vielä viihtyy vaikka white-fly käykin melko kiivaana  ja uudisasukkaat hallitsevat katuja. 

Itsenäinen ihminen perustaa itse yrityksen jossa tekee työtä jota haluaa, mutta siunä vaikutat muutenkin tuollaiselta puoliksi holhouksen alaiselta joka ei itsenäisesti pärjää. 

Kukahan sinun muroihisi on kussut kun noin paljon harmittaa? 

Mutta ihan sama. Tiedä sinä vain ihan rauhassa mitä minä omistan, millaisessa talossa ja millaisella alueella asun, tai minkätyyppistä työtä teen.  En tajua ajattelutapaasi, mutta eihän minun onneksi tarvitsekaan. Hauska illanjatkoa sinulle, vihaviestien kirjoittelun merkeissä (: 

Vierailija
275/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä asun ja haluan asua. Täällä on kotini, täällä on kaikki muistot, täällä on mieheni hauta. Tehkää ratkaisuja, jotka tekevät juuri teidät onnelliseksi.

Vierailija
276/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Mä tykkään asua Helsingissä. Miksi muiden pitää paheksua ja arvostella mun valintaani? Mua ei kiinnosta asua muualla. Tää ei tarkoita, etten tykkäisi vaikkapa Turusta, Tampereesta tai Savonlinnassa. Ei vain halua asua muualla. Missä ongelma?

Vierailija
277/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atökis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki, ''suurkaupunki''. Ankea ja surkea betonimurju, jossa ei juurikaan kovin hyviä liikkeitä tai sen kummallisempi palveluita. Arkkitehtuuri järkyttävän rumaa ja harmaata, merituuli viimoo kesät-talvet. Metro, joka on pelkkä vitsi. Tukholma aivan ylivertainen Stadiin verrattuna ja koenkin, että Helsingin hintataso on on hirvittävä sen kaupungin tasoon nähden :/ Saat rumasta kaupungista pienen 14 neliön yksiön, että voit hengata kahviloissa? Miksi kukaan haluaa asua Helsingissä, jos kokee oikeasti haluavansa asua kaupungissa, siis muun kuin työn takia?

Tukholma on yhtä pieni ja turha kuin helsinki. Kööpenhamina ja muut kaupungit täällä pohjoisessa. Kaikki samoja. Euroopassa tosiaan vain pari iso kaupunkia.

Kunnon höpö höpöä tämä stadi vs lande

Suomessa on jauhetaan Piilaksosta mutta on unohdettu Teksas. Se on Amerikan toiseksi väkirikkain osavaltio 27 miljoonalla asukkaallaan. Houstonin ja Fort Worthin megapolialueella on yksistään kummassakin noin 7 miljoonaa asukasta. Teksas pärjäisi taloutensa puolesta yksinkin. Kenties sitä ei haluta huomata Suomessa koska se republikaanien linnakkeita. Eurooppa on sieltä katsoen kuitenkin taantuvaa periferiaa.

Kuitenkin jotain siellä on tehty oikein kun valtavasta kasvusta huolimatta asunnot ovat halvempia kun Kaliforniassa. Syitä tähän ovat väljemmät kaavoitus ja rakennusmääräykset eli viranomaiset eivät ole sälyttämässä mielivaltaisesti tolkuttomia kustannuksia asukkaille. Teksas imee koulutettuja muuttajia juuri tuon edullisemman asumisen vuoksi. Richar Florida kirjoitti jo yli 10 v sitten hämmästeltäessä Kalifornian asuntojen hintoja että niihin uppoavilla rahoilla voisi olla muualla taloudessa hyödyllisempääkin käyttöä.

Vierailija
278/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljionkos siellä stadissa maksaa kuppi kahvia kahvilassa?  

1,15 e

Vierailija
279/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmähesalainen kirjoitti:

Olen asunut helsingissä yli 40 vuotta.  Sielultani en ole kuitenkaan tullut helsinkiläiseksi. Ketjun aloittaja on aivan oikeassa, sillä täällä se tyhmyys tiivistyy.  On aivan selvää, että maaseudulla pienemmässä yhteisössä on luonto ja asumisväljyys aivan toista ja luultavasti parempaa.  

En oikein ymmärrä, että mitä palveluja ihmiset oikein tarkoittavat edellisissä viesteissään.  Kaikkiallahan on kaupat ja pienemmissä yhteisöissä useammin kävelyetäisyyden päässä.  En kaipaa kapakoita ja räkälöitä, mutta nekin löytyvät siellä pienemmissä kunnissa tai kaupungeissa.

On kuitenkin mukava huomata kuinka helsinkiläiset täällä edellisissä mielipiteissä puolustavat omaa kaupunkiaan ja asumisympäristöään.  Kai se on sitä, että eivät tiedä paremmasta mitään. Hyvä, että eivät tiedä ja ovat onnellisia "rotankoloissaan".  Sitäkin ihmettelen, että miksi täällä on niin runsaasti "vihreitä" , eikö heidän tulisi asua siellä maalla, jos kerran luontoa rakastavat ja kaiken infrastruktuurin haluavat tuhota. 

Ei mulla nyt muuta!

Sinä asut Helsingissä, vaikka et viihdy siellä? Ikävää. Minä viihdyn. Tuollaiset tyhmyys tiivistyy -yleistykset ovat ilkeitä ja loukkaavia. Sinäkin levität pahaa mieltä ja epäviihtyisyyttä ympärillesi osaltasi. Kannattaisi aloittaa se muutos itsestä eikä valittaa muista. Se on vain helpompaa vierittää syy muiden niskoille. 

Palveluilla ei viitata ainostaan kauppoihin. Kyllä totuus on, että Helsingin palvelut ovat aivan ylivertaiset. En viittaa tällä myöskään kapakoihin tai räkälöihin. Olet myös hassu kommentoidessasi, että helsinkiläiset puolustavat kotikaupunkiaan, koska eivät paremmasta tiedä. Päteekö sama muihin kaupunkeihin? Tuolla logiikalla turkulaiset, tamperelaiset ja oululaiset ovat kaikki tyhmiä, koska eivät paremmasta tiedä. Monet Helsingissä nykyään asuvat ovat aiemmin asuneet muualla, joten heillä on myös kokemusta muista kaupungeista. Kyllä suurin osa "puolustaa" kotipaikkaansa, koska yksinkertaisesti viihtyy siellä. Jotkut myös viihtyvät missä tahansa työt tai perhe ovat.

Vierailija
280/296 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vituttaa. Mutta toisaalta palkkani on n. 30% korkeampi kuin pääkaupunkiseudun ulkopuolella vastaavaa työtä tekevillä ja saan vuokran vastineeksi paljon palveluja mukaanlukien kansainvälisen lentokentän sekä toimivan julkisen liikenteen, jolloin rahaa ei mene auton ylläpitoon ja bensaan. Mutta kyllähän se asumisen hinta silti ottaa päähän, ei voi kiistää. 

Olet julkisenliikenteen vanki ja elinpiiristäsi että aikautauluistasi päättää joku muu kuin sinä. Julkisissa on muuten tosi kätevää tuoda ostoskasseja kotiin saati että joskus pitäisi mennä joskus reitin ulkopuolelle. Mutta ainahan voit sotkea fillarilla 20 asteen pakkasessa jäisillä ja lumisilla kaduilla nastarenkaille joissa on aivan helvetinmoinen vastus polkea.

En ole se, jolle vastaat, mutta elän oikein tyytyväisenä ilman autoa. En ole minkään vanki, päinvastoin vapaa autosta ja sen huoltamisesta. Julkista liikennettä kulkee niin läheltä ja usein, että aikatauluistani päätän ihan minä itse. Elinpiiristäni myös. Samalla rahalla, mitä omaan, arvoaan jatkuvasti menettävään autoon menee, ajelee aika paljon taksillakin. Sitäpaitsi välillä on kiva pyöräillä ja kävellä. Ruokakaupat on lähellä. Ja olen kyllä sen verran hyväkuntoinen ja liikunnallinen, että jaksan yhdet kauppakassit kantaa. 

Vapaa autosta?  Hahahahah. Auton huoltaa huoltomies kerran vuodessa, jopa onkin vaikee toimenpide. 

Päätätkö myös itse reitistä jos kerran aikataulut pystyt päättämään itsenäisesti? 

Riippuu autosta menettääkö se arvoaan, sinä et varmaankaan osaa hankkia autoa jonka arvo voi jopa nousta, mutta sähän oletkin stadilainen bussissa istuja. Autoon menee halvimmillaan pari kymppiä kuukaudessa, sä et sillä rahalla paljoo taksilla ajele. 

Juu, mee sä käveleen... kävele aluksi  vaikka Lauttasaaresta Tapanilaan.   :D 

No, ei ole tarvetta kävellä Lauttasaaresta Tapanilaan. Suurin osa paikoista, joihin minulla on säännällisesti asiaa, ovat kodistani joko sellaisella akselilla jolla kulkee jatkuvalla syötöllä julkista liikennettä, tai todellakin pyörä- tai kävelymatkan päässä. Ja kyllä minä nyt sen verran autojen hinnoista ja autoilun kustannuksista tiedän, että todellakin samalla summalla ajelee jonkin verran jo taksillakin. Joten minulla ei tosiaankaan ole mitään kiinnostusta hankia autoa. Olen kyllä aiemminkin huomannut, että se on joillekin jotenkin vaikea asia hyväksyä. Kai teillä on siihen syynne, itse en käsitä miksi minun autottouuteni kiinnostaisi ketään muuta, esim.sinua, pennin vertaa.  Oletko autokauppias? (:

Niin niin... sä siis tiedät autojen hinnat ja pitokustannukset. No, autojen hinnathan on 100 euroa - 500 000 euroa. Pitokustannukset sen parikymppiä ja siitä ylöspäin suunnilleen niin paljoon kuin itse haluaa tuhlata.

Naapurin poika piti autoa Kelan peruspäivärahalla ja autoili päivittäin. 

Hyvä ettet hanki autoa, koska tuskin sulla on korttiakaan etkä varmaan osaisi edes autolla ajaa.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä