Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa matkustella ennen lapsia

Vierailija
06.03.2018 |

Ongelmani on seuraava: olen 27-vuotias nainen ja avomieheni 28. Minulla on jo kova vauvakuume ja haluaisin viimeistään 29-vuotiaana olla raskaana. Mies taas sanoo että ehtii hyvin vielä kun olen 31 alkaa yrittää 1. Kertaa. Minulla on kuitenkin ollut syömishäiriö teininä jolloin kuukautiseni olivat Poissa muutaman vuoden ja pelkään että tämän takia minun on vaikeampi tulla raskaaksi kuin muiden. Mies sanoo vain että ei haittaa vaikka yrittämisessä kestäisi kauan. Lisäksi mies haluaa ennen lasten hankintaa käydä vielä 3:lla matkalla: etelässä, toisen kerran etelässä ja vielä Thaimaassa. Itselle tärkeintä on lasten saaminen ja haluaisin priorisoida sen. Samoin miehelle että pitää tehdä kompromisseja suhteessa ja mies sanoi että voidaan tehdä kompromissi että käydään ensin noilla 3 matkalla ja sitten aletaan yrittää lasta.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä mies nyt ihan varmasti se kenen kanssa juuri sinun kannattaa perheytyä? Tunnutte olevan aika monessa asiassa hyvin eri linjoilla. Ei se yhteisten päätösten tekeminen valitettavasti lapsen myötä helpotu.

Vierailija
22/83 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhemmaksi saa painostaa. Vaikka miehen perustelu olisi, että haluaa ensin katsoa yksin sata kertaa, kuinka roska-auto hakee roskat, niin sitten on. Sinun valintasi on miettiä, miten itse asiaan suhtaudut, mutta kompromissiin ei tässä asiassa saa painostaa. Ihan sen tulevan lapsenkin takia, joka ansaitsee isän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap, mutta miehesi ei halua lapsia. Ei nyt eikä vielä piiiiitkään aikaan (jos koskaan (sun kanssa)). 

Vierailija
24/83 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää suoraan Thaimaahan, jättäkää "etelä" välistä. Voihan se olla että itsekin innostut sen myötä matkailusta ja päätät lykätä lapsia tai jättää kokonaan väliin kuten minä.

Thaimaa on hyvä ponnahduslauta reissaamiseen, on tarpeeksi eksoottinen sytyttääkseen kipinän mutta tarpeeksi helppo ensikertalaiselle.

T: seitsemässä maanosassa tallannut

Vierailija
25/83 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahat riittäisi kyllä hyvin jos ei matkusteltaisi. Thaimaan matkaan menee esim. Minusta kuin roskiin yli 3000 euroa. Se kannattaisi käyttää johonkin järkevämpään.

Ap

Ei kovin hyvältä vaikuta koko teidän tilanteenne. Kaksi erilaista elämäntapaa pitäisi sovittaa yhteen perheeseen. Ei mies voi sinua pakottaa matkustamaan. Jos pidät sitä rahantuhlauksena ja turhana, anna miehen matkustella ja käytä sinä vastaava summa johonkin, mistä sinä pidät. Mutta miettikää, haluatteko perheenä elää elämää, jossa teette lomilla ihan eri asioita.

Vierailija
26/83 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mies käy kavereidensa kanssa matkoilla omilla rahoillaan? Sitten teette lapsia.

Vierailija
27/83 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läväytä miehellesi eteen kaikki tilastot iän vaikutuksesta raskauksiin. Googlaa sanalla "ikäriski". Kerro hänelle vaihtoehtosi. Palkkaa joku komistus näyttelemään sinusta kiinnostunutta miestä. Menkää miehesi kanssa esim yökerhoon ja tämä voisi tulla  hakemaan sinua tanssimaan.

Vierailija
28/83 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läväytä miehellesi eteen kaikki tilastot iän vaikutuksesta raskauksiin. Googlaa sanalla "ikäriski". Kerro hänelle vaihtoehtosi. Palkkaa joku komistus näyttelemään sinusta kiinnostunutta miestä. Menkää miehesi kanssa esim yökerhoon ja tämä voisi tulla  hakemaan sinua tanssimaan.[/quote

Unohdit neuvostasi "jätä pillerit salaa pois" kohdan.

Vierailija
29/83 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus etelänlomia voi varmaan tehdä lastenkin kanssa, mutta jos haaveissa on jotakin eksoottisempaa tai seikkailullisempaa, niin sellaiset matkat on kyllä hyvä tehdä kahdestaan. Aloittakaa siis "villeimmästä" ja kalleimmasta matka-ajatuksestanne ja katsokaa sitten eteenpäin. Rinkkareissaus julkisilla kulkuneuvoilla tropiikissa on ihan hyvää suhteen rakennustakin, yhteistä pohjaa ja pitkää pinnaa pitää olla tulevina pikkulapsiaikoina. Tunne, että on jäänyt jostain paitsi alkaessaan liian nuorena perheelliseksi ei sen sijaan ole hyvä juttu. Ei teidän hedelmällisyys nyt heti lopu, jos ei tavoitteena ole mikään futisjoukkueellinen jälkikasvua.

Vierailija
30/83 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt on ihan samantekevää tuleeko raskaaksi 29- vai 31-vuotiaana. Sulla on aikaa tehdä niitä lapsia pari vuotta myöhemminkin. Sun pitää tajuta se, että kummankin vanhemman pitää olla varma siitä, että haluaa lapsia just nyt, eikä toista saa painostaa millään tavalla lasten tekoon. Jos miehesi ei halua niitä nyt, on ihan sama mitkä syyt siinä on taustalla. Kun ei halua vielä, niin sen ei tarvitse niitä vielä tehdä.

Vierailija
31/83 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm.... mitä ap ajattelet siitä, että teidän arvonne ovat kovin erilaisia. Miten vakaalla pohjalla suhde on, jos molemmilla on erilainen näkemys elämältä? Kyllä matkustusta haluava haluaa matkustaa myöhemminkin.

Vierailija
32/83 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ap olla niitä ripustautujia jotka kuvittelevat pitävänsä ukon hankkiutumalla raskaaksi. Eli kauniisti sanottuna henkisesti epävakaa. Itse en tuollaista ihmistä katselisi, toivottavasti ukkonsa löytää hieman järkevämmän naisen.

Vierailija
33/83 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ripustautuja vaan minulla vaan on omat arvot ja asiat mitä haluan elämässä. Minusta tulisi aika katkera jos en saisikaan lapsia ku alkaa yrittää vasta n. 31 v...

Ap

Vierailija
34/83 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen siis ehdottanut että mies voisi yksinkin käydä matkalla mutta se ei kuulemma käy, minun pitää tulla aina mukaan.

Ap

Vierailija
35/83 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen mielestä kompromissi on se että käydään 3 matkalla ja sitten vasta lapsia. Silloin olisin n. 31 vuotias, mieskin sanoi niin. Rakastan miestä enkä haluaisi jättää jätä mutta jos ei muuta vaihtoehtoa ole pitää enää etsiä uusi mies :( miksi niin monille naisille käy näin?

Ap

Mistäs tiedät että löydät uuden lapsia haluavan miehen ennen kuin olet 31v? Voi mennä paljon kauemminkin. Ja vaikka löytäisitkin uuden miehen melko pian, tarkoittaisi se sitä, että lapsia olisi alettava pykäämään heti muutaman kuukauden seurustelun jälkeen. Senhän tietää miten siinä sitten käy...

Vierailija
36/83 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi tuohon miehen suunnitelmaan. Eihän toista tietenkään voi pakottaa isäksi, mutta yrittäisin viimeiseen asti perustella omaa kantaani. Kyllä tuossa iässä naisen kannattaa alkaa yrittää lasta heti kun päätös on varma ja elämäntilanteen puolesta on suunnilleen reitti selvä. Ja muutama reissu rästissä ei ole mikään oikeasti huono elämäntilanne. Kyse ei ole siitä, ettetkö voisi tulla raskaaksi vielä 31-vuotiaanakin. Isolla todennäköisyydellä voit. Mutta kolmen vuoden lykkäys on jo tuntuva ja vaikuttaa asioihin. Esim. raskaus on monille sitä helpompi kestää mitä nuorempi on (ikä ei ainakaan auta). Et välttämättä tulekaan helposti raskaaksi, mikä olisi hyvä saada tietää niin varhain kuin ikinä mahdollista. Kolmessa vuodessa voi sattua mitä tahansa niin että yhtäkkiä onkin jo ihan oikea elämäntilanteeseen liittyvä peruste lykkäämiselle. Voi tulla esimerkiksi sairautta, rahahuolia, parisuhdeongelmia. Lisäksi noin pitkä lykkäys saattaa vaikuttaa lapsilukuun. Pahimmillaan tulee ero, etkä enää ehdi etsiä uutta isäehdokasta (ja vakiinnuttaa suhdetta hänen kanssaan). Kyllä tuossa vaiheessa jokainen vuosi merkitsee paljon, minkä saisi miehetkin vähitellen ymmärtää.

Vierailija
37/83 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten tuo miehesi perusteli tuon "kompromissinsa"?

Jos sinä haluaisit lapsia nyt ja mies komen reissun jälkeen niin tuossa sopimuksessa mies ei luovu mistään mutta sinä siirrät lasten hankintaa kolmella vuodella. Eli tuohan on miehen sanelupolitiikkaa eikä todellakaan kompromissi.

Tekeekö mies kotitöitä? Huomioiko sinua arjessa? Miten mies kohtelee esim äitiään?

Itse ehdottaisin että Thaimaan reissu nyt yhdessä ja sen jälkeen päätetään mitä tehdään. Jos toinen teistä ei ole sitten valmis lapsen hommaamiseen ja toinen haluaakin lasta kovin niin eroatte. Jos ihastutti yhdessä matkusteluun niin saatatte jättää lasten hankinnan yhteisellä sopimuksella myöhemmäksi. Tai sitten innostutte molemmat lapsen hankinnasta.

Aavistuksen pelottaa apn teksteistä ettei vaan mies pyöritä kaikkea suhteessa omien halujensa mukaan?

Vierailija
38/83 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko nyt vakavasti miettiä, oletteko sopiva pari ylipäätään? Mies halua useamman matkan, ja sinusta 3000 € Thaimaan matkaan on rahan heittoa roskiin... Olettekohan liian erilaisia?

Vierailija
39/83 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies on ehkä vähän dominoiva. Mutta toisaalta rakastaan myös häntä. Minustakaan se miehen kompromissi eli että tehdään 3 matkaa ja sitten yritetään lasta ei ole oikea kompromissi. Minusta sopiva olisi että käydään vielä yhdellä matkalla ja sitten aletaan yrittää.

Haluaisin alkaa yrittää jo nyt siksi, että minull oli teini-iässä syömishäiriö, minkä pelkään että on voinut vaikuttaa siihen kuinka helposti tulen raskaaksi. Sitä ei voi siis tietää etukäteen mutta juuri siksi haluaisin alkaa yrittää mahd. Pian. Olen perustellut näin miehellekin, mutta hän sanoi vaan että "kyllä sinä saat lapsia" ja että "hyvin ehtii vielä 31-vuotiaana".

Niin ja taloudellisesti olisi hyvin varaa lapseen, olen alalla jolla töitä riittää kyllä (hoitoala). Ehkä haluaisin eniten jonkun naisen kanssa puhua tästä lapsiasiasta ja mitä minun kannattaisi tehdä, kun nyt tuntuu että olen asian kanssa ihan yksin :( ja rakastan miestäni ja olemme asuneet yhdessä 2,5 vuotta.

Ap

Vierailija
40/83 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis kertonut miehelle huolistani siihen liittyen, jos lapsen saaminen ei onnistukaan helposti, etenkin jos odotamme siihen että olen jo 30 tai 31. Hän sanoi että stressaan ihan turhaan.

Ap

Ketju on lukittu.