Persoonallisuushäiriödiagnoosin pointti
Onko järkeä hakeutua hankkimaan pershäiriöstä diagnoosia? Jos siis on 99,99 varma että sellaisen kriteerit täyttyvät ja on jo ihan aikuinen ja alkaa tuntea miten häiriö on hankaloittanut/hankaloittaa elämää. Kun kyseessä kuitenkin aika jäykkä käytösmalli ja lääkkeet ei varsinaisesti auta eikä niitä kiinnostaisi vetääkään.
Ja miten hakemisessa kannattaisi menetellä? Marssia yksityiselle psykologille, kun massia on?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän terapia siihen voi auttaa. Kaikenlaiset sairasvakuutukset pitää olla hankittuna ennen diagnoosia koska sen jälkeen niitä ei saa.
Huh, olipa hyvä pointti tuo vakuutus, paljon kiitoksia, en ole tullut ajatelleeksi. Juuri tätä ajan takaa, että mitä hyötyjä/haittoja ihan siitä diagnoosista sinällään olisi minulle, jos ei edes ajatella terapiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän terapia siihen voi auttaa. Kaikenlaiset sairasvakuutukset pitää olla hankittuna ennen diagnoosia koska sen jälkeen niitä ei saa.
Huh, olipa hyvä pointti tuo vakuutus, paljon kiitoksia, en ole tullut ajatelleeksi. Juuri tätä ajan takaa, että mitä hyötyjä/haittoja ihan siitä diagnoosista sinällään olisi minulle, jos ei edes ajatella terapiaa.
Voi vaikuttaa myös siihen saatko hoitoa fyysisiin sairauksiin. Jos rahaa on, voisiko vain käydä terapiassa ilman diagnoosia (psykologi ei voi diagnosoida)? Itse valitsisin sellaisen terapeutin, joka ei kirjaa Kantaan tai kirjaa hyvin vähän.
jos oot mun kaveri, niin hakeudu, ei ole kiva että omit toisten persoonat ja kerrot juorut vauva palstalle
Vierailija kirjoitti:
----
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vaikuttaa myös siihen saatko hoitoa fyysisiin sairauksiin. Jos rahaa on, voisiko vain käydä terapiassa ilman diagnoosia (psykologi ei voi diagnosoida)? Itse valitsisin sellaisen terapeutin, joka ei kirjaa Kantaan tai kirjaa hyvin vähän.
(lopeta)
Persoonallisuushäiriö ei liene parannettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Persoonallisuushäiriö ei liene parannettavissa.
niitäkin on tuhat erilaista erilaisilla persoonailla
Tavallinen jutteluterapia ei kait auta yleensä persoonallisuushäiriöön. Et sanonut, mikä pershäiriö sulla on, mutta osaan voi löytää apua dialektisesta käyttäytymisterapiasta. Mun täti muuten sai apua epävakaaseen lievästä antipsykoottilääkityksestä.
ap mun pointti on se että vauva palsta on huono kysyä neuvoa