Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa matkustella ennen lapsia

Vierailija
06.03.2018 |

Ongelmani on seuraava: olen 27-vuotias nainen ja avomieheni 28. Minulla on jo kova vauvakuume ja haluaisin viimeistään 29-vuotiaana olla raskaana. Mies taas sanoo että ehtii hyvin vielä kun olen 31 alkaa yrittää 1. Kertaa. Minulla on kuitenkin ollut syömishäiriö teininä jolloin kuukautiseni olivat Poissa muutaman vuoden ja pelkään että tämän takia minun on vaikeampi tulla raskaaksi kuin muiden. Mies sanoo vain että ei haittaa vaikka yrittämisessä kestäisi kauan. Lisäksi mies haluaa ennen lasten hankintaa käydä vielä 3:lla matkalla: etelässä, toisen kerran etelässä ja vielä Thaimaassa. Itselle tärkeintä on lasten saaminen ja haluaisin priorisoida sen. Samoin miehelle että pitää tehdä kompromisseja suhteessa ja mies sanoi että voidaan tehdä kompromissi että käydään ensin noilla 3 matkalla ja sitten aletaan yrittää lasta.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustella ehtii eläkkeellä. Miksi pitäisi nuoruus tuhlata matkusteluun, kun on tarkoitus saada oikeita asioita aikaan, kuten uraa ja perhettä?

Vierailija
42/83 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee kotitöitä, meillä on aika hyvin jakautunut se mitä kumpikin tekee. Äitiään mies kohtelee hyvin. Miehen äiti on tosin sellainen nainen joka saa omalta mieheltään paljon, ja välillä minusta tuntuu että elää miehensä siivellä. Ja tämä anoppini sanoi kerran minulle että lapsia saa tehdä vasta kun minullakin on vakituinen työ (mikä ei ole nykyään itsestään selvää Ja alallani kyllä töitä joka tapauksessa riittää hyvin).

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin nro 41. Perhettä ei voi saada kuin tietyn ajan, jonka jälkeen ei enää mutta matkustella voi vielä eläkkeellä. Minäkin voisin innostua matkailusta vanhemmalla iällä. Nyt olisi uran ja perheen aika minusta.

Ap

Vierailija
44/83 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysy siltä mieheltä miten hän voi "tietää" että stressaat turhaan?

Tekeekö mies kotitöitä? Hemmotteleeko sinua?

Vierailija
45/83 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ainakaan meidän matkustelua lapset rajoittaneet. Riippuu tietysti, minkälaisia reissuja haluaa tehdä. Mutta liikkeessä voi hyvin olla lastenkin kanssa, ei kaikki perheet makaa uima-altaalla. Me tosin alettiin olla yhdessäkin vasta, kun olin 29, ja lapsia alettiin yrittää, kun olin 33.

Vierailija
46/83 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee kyllä kotitöitä. Ei juuri hemmottele minua, joskus naistenpäivänä ostaa kyllä kukkia ja jouluna ostaa minulle paljon lahjoja :(

Minun tekikin mieli sanoa miehelle että ei mies voi tietää stressaanko turhaan vai en, koska tosiaan minulla on ollut se syömishäiriö ja se voi vaikuttaa (tai voi olla vaikuttamatta) lasten saantiin. Se minun huoli on minun oma tunne ja en voi sille mitään, ja minusta miehen pitäisi ottaa minun huoli huomioon.

Ap

Vierailija
47/83 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedän näistä hedelmällisyysasioista kuitenkin jonkin verran. Mies ei varmaan juuri ja saattaa luulla että 1. Kerralla jo tulee raskaaksi kun harrastetaan seksiä ilman kondomia, on matalasti koulutettu ja "mutkat suoraksi"-tyyppinen.

Ap

Vierailija
48/83 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua jättää lapsia tekemättä, olen aina tiennyt haluavani lapsia ja tekisin mielelläni monta jos vaan mies haluaisi :(

Ap

Olen AINA halunnut lapsia! Jaaha. Älä nyt liioittele. Halusitko jo imeväisenä, 5-vuotiaana jne.. pervoksi menee.

49/83 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen tiennyt jo hyvin pitkään, että haluan elämässäni hankkia ainakin yhden lapsen. Ainakin yrittää. Kyllä olen siitä aina haaveillut eli jo lapsena "tiesin", että aikuisena haluan sitten lapsia. Ajattelin aina että n. 25-vuotiaana olisi hyvä ikä, mutta nyt olen jo sitäkin vanhempi. 

Oletteko sitä mieltä, että mies vähättelee huoltani siitä etten saisi lapsia, ja tavallaan sysää huoleni ja toiveeni sivuun? Kun otan asian puheeksi, mies alkaa joskus jopa mököttää, joskus sanoo että haluan kyllä minäkin lapsia, mutta ensin haluan matkustella, eli käydä niillä kahdella etelänmatkalla + Thaimaassa. Ja se "kompromissi", mikä ei minusta ole ihan oikea kompromissi, on hänestä että käydään noilla 3 matkalla ja aletaan yrittää lapsia niiden jälkeen kun olen n. 30...

Mitä te tekisitte minun tilanteessani? Haluaisin sisarellisia neuvoja, tällä hetkellä en tosiaan voi puhua juuri kenenkään kanssa tästä. Olen kyllä puhunut asiasta mm. vanhempieni ja muutaman muun sukulaisen kanssa, eräs tuttu sanoi että hyvin ehtii vielä 30-vuotiaana kun hän itsekin oli saanut lapset silloin. Mutta se jos toinen saa ei tarkoita sitä että toinen saa yhtä helposti, ei voi tietää tulenko helposti raskaaksi vai tarvitaanko jopa hedelmöityshoitoja...

Ap

Vierailija
50/83 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette? Miten saisin miehen ymmärtämään, että 3 matkaa ei ole ihan oikea kompromissi?

Ap

Vierailija
51/83 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi jäädä vauvan kanssa kotiin ja anna miehesi matkustella?

Vierailija
52/83 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt ap:llä väärä mies?kun ei kiinnostuksen kohteet ja prioriteetit natsaa..

Vierailija
53/83 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitäkin ehdottanut miehelle että jäisin vauvan kanssa kotiin, olisin ihan onnellinen jos hoitaisin lasta kotona, Ja että Mies matkustelisi. Mutta mies sanoi että se ei käy, koska kun lapsi hankitaan niin molemmat hoitavat sitä. Minulle ei olisi oikeasti ongelma hoitaa lasta yksin. Mutta mies sai taas viimeisen sanan :( ja tosiaan olen sitäkin ehdottanut että Mies saisi matkustella niin paljon kuin haluaa mutta minä olisin kotona, joskus voitaisiin myös yhdessä mennä. Mutta ei käy miehelle.

Lisäksi meillä ei ole juuri koskaan seksiä, mies on väsynyt töiden jälkeen ja katsoo tv:tä illat. Minusta tuntuu että en saa elää ihan nälästäni elämää ja olen jopa hiukan masentunut tämän takia. Lisäksi läheiset, poislukien omat vanhempani, vähättelevät ongelmaani.

Ap

Vierailija
54/83 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

* näköistäni elämää. Olen miettinyt eroa jos löytäisin miehen joka jakaa kanssani samat unelmat mutta silti sekin pelottaa vähän, nimittäin ero tämän takia. Etten tekisi liian hätäisiä ratkaisuja.

Ap

Vierailija
55/83 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan fiksu mies. Lasten kanssa matkustelu  käy  työstä sikäli  jos rahaa siihen enää lasten jälkeen löytyy. Lomasta ei voi  puhua.

Vierailija
56/83 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

* näköistäni elämää. Olen miettinyt eroa jos löytäisin miehen joka jakaa kanssani samat unelmat mutta silti sekin pelottaa vähän, nimittäin ero tämän takia. Etten tekisi liian hätäisiä ratkaisuja.

Ap

Mies ei  halua vielä lasta. Tajua se ja opettele kirjoittamaan suomea oikein sillä aikaa kun mies matkustelee. Sulla on ihan  järkyttävästi ihan perustason kielioppivirheita tekstissäsi kuten esim. isoja alkukirjaimia väärissä paikoissa.

Vierailija
57/83 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kirjoitusvirheitä vaan tulee, kun kirjoittaa nopeasti älypuhelimella... Miksi täällä vauvapalstalla aina joku vetää herneen nenään kirjoitusvirheistä?

Toisekseen: joku kirjoitti ettei suostuisi miehen kompromissiin. Mitä sitten minun pitäisi tehdä, kun mies alkaa mököttää jos otan puheeksi sen, että haluan lapsia parin vuoden sisällä ja että miehen kompromissi ei tunnu oikealta kompromissilta? Miehen kanssa ei yksinkertaisesti voi keskustella asiasta kun taas minusta keskustelu on todella tärkeää.

Ei tässä mikään tulipalokiire ole vielä mutta minusta suhteessa pitää ottaa huomioon kummankn osapuolen toiveet!

Ap

Vierailija
58/83 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Onko jollain jotain vinkkejä, miten miehen saisi suostuteltua tai ainakin tottumaan ajatukseen että hankittaisiin lapsia parin vuoden päästä viimeistään? 

Ap

Vierailija
59/83 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti tiedä mitä pitäisi tehdä. Ei ole enää kovin monta vuotta aikaa tuhlata hedelmällistä aikaa....

Ap

Vierailija
60/83 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut monen läheisen yli kolmekymppisen ongelmia raskautumisen kanssa ja olen kyllä puolellasi ap. Uskon että ongelmat hedelmällisyyden kanssa ovat yleisempiä kuin kerrotaan. Sinun taustallasi ja jos olet vielä pillereitä käyttänyt useita vuosia (?) voi hyvinkin olla että raskautuminen ei tapahdu ihan heti niinkuin mies kuvittelee.

Koita nyt selittää hänelle tätä ja myöskin se että kompromissi ei tarkoita sitä että tehdään kuten toinen haluaa.

Yksi matka ja sitten yrittämään, toinen matka silloin kun jo yritätte?

Kannattaa myös selvittää haluaako mies lapsia oikeasti.

Ketju on lukittu.