Mies haluaa matkustella ennen lapsia
Ongelmani on seuraava: olen 27-vuotias nainen ja avomieheni 28. Minulla on jo kova vauvakuume ja haluaisin viimeistään 29-vuotiaana olla raskaana. Mies taas sanoo että ehtii hyvin vielä kun olen 31 alkaa yrittää 1. Kertaa. Minulla on kuitenkin ollut syömishäiriö teininä jolloin kuukautiseni olivat Poissa muutaman vuoden ja pelkään että tämän takia minun on vaikeampi tulla raskaaksi kuin muiden. Mies sanoo vain että ei haittaa vaikka yrittämisessä kestäisi kauan. Lisäksi mies haluaa ennen lasten hankintaa käydä vielä 3:lla matkalla: etelässä, toisen kerran etelässä ja vielä Thaimaassa. Itselle tärkeintä on lasten saaminen ja haluaisin priorisoida sen. Samoin miehelle että pitää tehdä kompromisseja suhteessa ja mies sanoi että voidaan tehdä kompromissi että käydään ensin noilla 3 matkalla ja sitten aletaan yrittää lasta.
Kommentit (83)
Mies ei ole vielä valmis. Nyt sinun pitää miettiä kauanko olet valmis odottamaan, että mies on valmis, vai alatko kenties etsiä jotain toista miestä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pieni lapsi ja "etelän matkoja" tehdään vuodessa pari sekä 3-4 pienempää matkaa Suomen ulkopuolelle (risteilyjä tms), lisäksi viimeisen vuoden aikana mies tehnyt yksin pari matkaa Euroopan ulkopuolelle. En siis ymmärrä, miten lapset estävät matkustelun, toki erilaista lasten kanssa ja lasten ehdoilla mennään, mutta lapsiperhearkea elävänä matkat nykyisin paljon tärkeämpiä breikkejä kuin ennen lapsia.
Tottakai voi matkustella lasten kanssa, mutta matkat ja matkakohteet ovat erilaisia. Esimerkiksi pitkiä vaellusreissuja ei voi tehdä pienten lasten kanssa. Sitten kun on lapsia, niin tuskin haluaa lähteä ilman lapsia pitkälle reissulle puolison kanssa. Tällaiset seikkailureissut kannattaa siis tehdä ennen lasten hankkimista, jos haluaa tehdä ne puolison kanssa.
Ennen lapsia? Tulevatko lapset seuraavalla junalla?
"Olen seurannut monen läheisen yli kolmekymppisen ongelmia raskautumisen kanssa ja olen kyllä puolellasi ap. Uskon että ongelmat hedelmällisyyden kanssa ovat yleisempiä kuin kerrotaan. Sinun taustallasi ja jos olet vielä pillereitä käyttänyt useita vuosia (?) voi hyvinkin olla että raskautuminen ei tapahdu ihan heti niinkuin mies kuvittelee.
Koita nyt selittää hänelle tätä ja myöskin se että kompromissi ei tarkoita sitä että tehdään kuten toinen haluaa.
Yksi matka ja sitten yrittämään, toinen matka silloin kun jo yritätte?
Kannattaa myös selvittää haluaako mies lapsia oikeasti."
En ole käyttänyt ikinä pillereitä, ehkäisynä vain kondomi. Mutta minulla oli teini-iässä syömishäiriö jonka takia kuukautiset poissa, joten pelottaa jos raskautuminen on vaikeampaa minulla siksi. Itsekin luulen että yli 30-vuotiaana raskautuminen alkaa olla vaikeampaa, itsellä mm. 35 v serkku jolla ei vielä lapsia. Pitää ottaa asia uudestaan puheeksi ja sanoa että minusta se ei ole kompromissi, että tehdään niinkuin mies ehdottaa. Mistähän saisin selville haluaako mies oikeasti lapsia kanssani? Jos mies ei suostu joustamaan matkoista, tarkoittaako se että hän ei oikeasti välitä minun tarpeistani yhtään?
Ap
Toivottavasti mies tajuaa lähteä tuollaisesta suhteesta ennen kuin lapsia ilmaantuu.
"Toivottavasti mies tajuaa lähteä tuollaisesta suhteesta ennen kuin lapsia ilmaantuu."
Miten niin?
2.5 puolen vuoden yhdessä olon jälkeen jo lapsia??? En suosittele tekemään niin nopealla aikataululla. Miehesi on fiksumpi ja järkevämpi kuin sinä.
Kokeile samaa kuin minä, perustele miksi keskustelu tarvitsee nyt käydä, ihan teidän kummankin hyväksi, jos toinen haluaa ja toinen ei/ei vielä/ei varma, se tarvitsee käsitellä nyt eikä kolmen vuoden päästä reissujen jälkeen, silloin se vasta vaikeaa onkin jos tuosta vaan asiaa lykätään. Elämää voi elää ja reissuja voi tehdä lastenkin kanssa. Jokaisella on kumminkin vain tämä yksi elämä ja jos niitä lapsia haluat ja olet aina halunnut niin ei kannata hukata aikaa enää valitettavasti
Anna miehes elää ja eti uusi mies, joka haluaa lapsia heti. Tuntuu että parisuhde ei ole sulle niin tärkeä kuin penskat, niin mitä väliä?
Näyttäis siltä että sulla on fiksu, mutta väärä mies sulle.
No jos lasten tekemiseen tarvitsee parisuhdetta enemmän kuin 2,5 vuotta niin kohta minulla loppuu oikeasti aika.
Ap
Aloittaja, mikä hitto sua vaivaa? Hae apua itsellesi. Ei ihmekään että mies ei tollasen painostavan hirviön kanssa halua mitään pershedelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette? Miten saisin miehen ymmärtämään, että 3 matkaa ei ole ihan oikea kompromissi?
Ap
Sano, että suostut yhteen matkaan ennen yrityksen aloitusta. Jos ei miehelle sovi niin sano että et ainakaan aio lähteä vasten tahtoasi kalliille matkalle. Ja sitten harkitset oletko valmis jättämään miehen tämän takia.
Tää oli niin trollin kuuloinen avaus ettei voi olla kuin totta.
Valitettavasti tuossa lastenhankinnassa täytyy edetä sen hitaamman ehdoilla, kunhan on selkeää että hän sitten tuon matkustelunsa jälkeen niitä lapsia haluaa. Et voi pakottaa hankkimaan lapsia juuri siihen hetkeen kuin itse haluat.
Tämä ei ole trolli. No, pitää odottaa vielä jos mies esim vuoden päästä suostuisi. Muuten pitää varmaan etsiä uusi mies :( mutta haluaako kukaan mies lapsia lähes heti seurustelun alettua?
Se miksi haluan pian lapsia on se että aikaa ei ole liikaa ja minulla oli tosiaan syömishäiriö teininä joten raskaaksi tulo voi luultavasti kestää kauemmin kuin jos minulla ei olisi ollut syömisiriötä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En halua jättää lapsia tekemättä, olen aina tiennyt haluavani lapsia ja tekisin mielelläni monta jos vaan mies haluaisi :(
Ap
Minä antaisin sulle monta lasta jos halusit? : )
Vaikka olin matkustellut edellisen parisuhteen aikana ja sinkkunakin, niin kyllä minun mielestä tavallaan kuului siihen että myös minä ja mies ehdittiin tehdä yhteisiäkin matkoja ennen lasten hankkimista. Oltiin esim 4 vkon Euroopan reissauksella ja 3 viikkoa Intiassa ensimmäisten seurusteluvuosien aikana.
Mutta eikö mies voisi lähteä yksin tai kavereiden kanssa näille reissuille? Sinä voit omasta puolestas säästää ne rahat.
Tai voithan erota ja ettiä nopeasti jonkun, joka on valmis perustamaaan perheen kahden vuoden kuluttua.
Kuinka kauan olette seurustelleet?
Minä täytän aivan pian 30, esikoisemme on alle puolivuotias, ja meneehän tässä hetki ennenkun hänen kanssaan lähetään mihinkään reissuun. Haluamme toisenkin lapsen, mutta sen aika on sitten parin vuoden päästä.
Mä halusin lapsia lähitulevaisuudessa, mies sitten joskus ehkä. Mietin eroa pitkään, mutta rakastin häntä. En halunnut painostaa mutta tiesin että halusin ainakin sen yhden lapsen.
Sitten sen yhden kerran harrastettiin suojaamatonta seksiä, koska mies sanoi kännissä "tulkoot jos tulee". No tulihan se. Lapsi oli 2kk kun erottiin.
Nyt lapsi on jo 11v, tapaa isäänsä säännöllisesti ja exästäni on tullut todella hyvä isä sen alkuvaikeuden jälkeeen. Ja se vahinko silloin oli elämäni paras vahinko.
Anoreksiaa sairastanut ei välttämättä saa lapsia minkään ikäisenä.
Meillä pieni lapsi ja "etelän matkoja" tehdään vuodessa pari sekä 3-4 pienempää matkaa Suomen ulkopuolelle (risteilyjä tms), lisäksi viimeisen vuoden aikana mies tehnyt yksin pari matkaa Euroopan ulkopuolelle. En siis ymmärrä, miten lapset estävät matkustelun, toki erilaista lasten kanssa ja lasten ehdoilla mennään, mutta lapsiperhearkea elävänä matkat nykyisin paljon tärkeämpiä breikkejä kuin ennen lapsia.