Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaista aluetta on Tampella / Armonkallio?

Muutto Tampereelle
06.03.2018 |

Etsimme kerrostaloasuntoa keskustan lähettyviltä.

Mitä aluetta suosittelet?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampella on viihtyisää, kivoja puistoja, Finlaysonin alue heti toisella puolella koskea, mutta kulkuyhteyksien ja palveluiden puolesta se on vähän hankala. Tampellassa ei ole kuin lähikauppa tai kaksi, kaikkiin muihin palveluihin pitää lähteä ydinkeskustaan. Keskusta on ihan kävelymatkan päässä, mutta jos busseja kaipaisi, niitä ei taida mennä kuin yksi linja, kun paikka ei satu olemaan muualta tulevien bussien reitin varrella. Toisaalta niin lähellä keskustaa, ettei ole järkeä autollakaan. Siellä on myös monta vuotta Ranta-Tampellan rakennustyömaat, en tiedä kuinka paljon haittaavat asumista.

Eli jos tuo palveluihin kävely tai pyöräily ei haittaa, sitten loistopaikka. Finlaysonin alue olisi toinen mitä suosittelisin. Siellä on lähellä paremmin palveluita.

Itäpuolella keskustaa Tammela ja Kaleva on nykyään aika suosittua, tosin tuttujen puheiden perusteella vetävät jonkin verran puoleensa myös keskustan lieveilmiöitä. En tiedä onko yleistä vai mun tutuillani huono tuuri. Noista löytyykin sitten palveluita ja hyvät julkiset yhteydet.

Jos haluaa lähelle keskustaa, mutta vähän rauhallisempaan sijaintiin, kannattaa katsoa myös Pyynikkiä. Jos järven rantaan haluaa, myös Onkiniemi voisi olla hyvä. Näiden väliin jää Amuri, josta itse tykkään, mutta siellä on paljon 70-luvun taloja, jotka eivät kaikkia miellytä. Näiden plussana Tampellaan verrattuna on, että busseja menee läheltä todella paljon. Tai ei kaikissa kohdissa alueita, kannattaa katsoa reittikarttoja. (Koska Tampere on tuosta kohtaa kapea kaupunki, kaikkien länteen menevien bussien on ajetteva paria läpikulkutietä, jolloin niitä menee aina paljon.)

Vierailija
2/9 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi nro 2. On hyvä kuulla suosituksia alueista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampella? Kuulostaa joltain viikkarin tamponilta

Vierailija
4/9 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/9 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin haluan muuttaa juuri Tampellaan! Kiitos keskustelusta.

T. pk-seutulainen

Vierailija
6/9 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampella? Kuulostaa joltain viikkarin tamponilta

Kyllä Tampellasta pitäisi tulla ensimmäisenä mieleen konepajateollisuuden yritys. Itselle oli yllätys että ilmeisesti sen mukaan on sitten nimetty kaupunginosakin.

Vierailija
7/9 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tulko tänne! Tampereella on jo ihan tarpeeksi ulkopaikkakuntalaisia, ei tarvita yhtään enempää.

Vierailija
8/9 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kommentit jo muutaman vuoden takaa. Sanoisin nyt vielä muutaman asian Tampellasta.

Olemme asuneet melko lailla Tampellan ja Ranta-Tampellan taitteessa, kuitenkin junasillalta katsottuna Tampellan puolella. Tuuli käy siinä alhaallakin oleviin parvekelaseihin tosi kovaa, vaikka eivät antaneet Näsijärvelle päin, vaan suojaisalle sisäpihalle. En siis suosittele kovin korkealle muuttamaan. Ranta-Tampellan taloilla ei ole varmaan ollenkaan tuulensuojaa puolestaan... Junasiltaa lähelle jos muuttaa, niin kannattaa huomioida myös junan kova meteli, joka kuuluu yöt ja päivät. Sitten toisinaan TOAS:in opiskelijatalosta saattaa kuulua voimakastakin elämöintiä ja humalaisten äänet kaikuvat Tampellassa. Tämä ei ehkä häiritse kaikkia, mutta itse olen melko herkkäuninen, ainakin nukahtamisvaiheessa.

Nämä olivat nyt negat. puolet, joita tuli mieleen ja miksi itse emme halua asua kyseisellä alueella. Mutta on paljon positiivisiakin, joita tuossa jo mainittiin: kaunis Finlaysonin alue, keskustan läheisyys. Pääosin alue on rauhallista ja turvallista liikkua myös vaikka öiseen aikaan. Parvekkeet ovat kivasti laitettuja joissain kohdin ja ikkunoiden valot näyttävät kivalta pimeässä. Etenkin talvisaikaan tämä on kiva. Ihan vieressä järvi, eikä Rauhaniemen rantaan (avantoon tai maisemia katsomaan) tai Kaupin lenkkeilymaastoihin ole pitkä matka. Nämä ovat itselleni oikein mieluisia paikkoja.

Vierailija
9/9 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusanen kirjoitti:

Nuo kommentit jo muutaman vuoden takaa. Sanoisin nyt vielä muutaman asian Tampellasta.

Olemme asuneet melko lailla Tampellan ja Ranta-Tampellan taitteessa, kuitenkin junasillalta katsottuna Tampellan puolella. Tuuli käy siinä alhaallakin oleviin parvekelaseihin tosi kovaa, vaikka eivät antaneet Näsijärvelle päin, vaan suojaisalle sisäpihalle. En siis suosittele kovin korkealle muuttamaan. Ranta-Tampellan taloilla ei ole varmaan ollenkaan tuulensuojaa puolestaan... Junasiltaa lähelle jos muuttaa, niin kannattaa huomioida myös junan kova meteli, joka kuuluu yöt ja päivät. Sitten toisinaan TOAS:in opiskelijatalosta saattaa kuulua voimakastakin elämöintiä ja humalaisten äänet kaikuvat Tampellassa. Tämä ei ehkä häiritse kaikkia, mutta itse olen melko herkkäuninen, ainakin nukahtamisvaiheessa.

Nämä olivat nyt negat. puolet, joita tuli mieleen ja miksi itse emme halua asua kyseisellä alueella. Mutta on paljon positiivisiakin, joita tuossa jo mainittiin: kaunis Finlaysonin alue, keskustan läheisyys. Pääosin alue on rauhallista ja turvallista liikkua myös vaikka öiseen aikaan. Parvekkeet ovat kivasti laitettuja joissain kohdin ja ikkunoiden valot näyttävät kivalta pimeässä. Etenkin talvisaikaan tämä on kiva. Ihan vieressä järvi, eikä Rauhaniemen rantaan (avantoon tai maisemia katsomaan) tai Kaupin lenkkeilymaastoihin ole pitkä matka. Nämä ovat itselleni oikein mieluisia paikkoja.

Tämä ei aivan auennut.  Mitäpä sen on väliä paljonko ulkona tuulee, ei se sinne taloon sisälle tule.

Itse asunut vuosikaudet Lapparissa, Nässyn rannalla ja joskus tuulee niin, että parvekelasit kolisee, mutta mitä sitten?