olen niin vihainen kaverini lapselle :(
Ihan itketyttää.
Olin keittiössä laittamassa meille kahvia ja kaverillani oli kaksi lasta mukanaan. Kaverini lähti keittiöstä, huikkasi vaihtavansa vaipat vauvalle. Muutamaa minuuttia myöhemmin näin että hänen n. 3 vuotias lapsensa oli olohuoneessamme ja avanut kirjahyllyn ovet, repinyt siististä rivistä osan valokuva-albumeista ja repinyt niistä valokuvia. Minulla on ollut siististi kymmeniä albumeja kaapin sisällä, täynnä satoja valokuvia. Osa niistä kymmeniä vuosia vanhoja, jopa 1940-luvulta saakka. Nyt kymmeniä valokuvia rikki revittyinä.
Olin tyhmä, itselläni kun ei ole vielä lapsia, en tajunnut mitä tuhoa 3v. saa aikaan. Tosin kaverini on aina itse huolehtinut lapsista, enkä ole ollut mukana " kasvattamassa" ja komentamassa.
Surkea olo, niitä kuvia ei saa enää mitenkään takaisin filmeiltä. Olisi edes rikkonut jotain astioita tai melkein mitä tahansa muuta, mutta että valokuvia :(
Kommentit (92)
Vierailija:
Kyllä kaikkien lapsettomien tulisi pysyä poissa täältä, tämä on lapsellisten paikka. Kirjaimellisesti.
Siis jos joku ei ymmärtänyt niin tämä oli tarkoitettu sarkasmiksi...
Vierailija:
- - Miksi lapsettomien täytyy tietää, jollei ole kokemusta? Erikseen tavata...menee perille - aika vahvoja sanoja. Oletpas sinä itsekäs!
Miten niin vahvoja sanoja? Miten niin itsekäs???
_Minun_ mielestäni näytti siltä, että äiti ilmoittaessaan poistuvansa vaipanvaihtoon tarkoitti, että nyt _hän_ ei ehdi vahtia vanhempaa lastaan.
Jos joku tuota ei niin käsittänyt, niin silloinhan se olisi pitänyt erikseen tavata, että olisi varmistettu perille meno, vai mitä?
Jos tämä nyt on itsekästä, niin jopas on. Kun tuli vaan todettua, että ehkä sitä kommunikaatiota pitää tehostaa, puolin ja toisin.
Vierailija:
Jos joku tuota ei niin käsittänyt, niin silloinhan se olisi pitänyt erikseen tavata, että olisi varmistettu perille meno, vai mitä?
Olisitko tosiaan sanonu näin:
" O-LET-KO YS-TÄ-VÄL-LI-NEN JA VAH-DIT LAS-TA-NI?"
ap sanoi, että he lähtivät keittiöstä pois, äiti lapselleen puhuen.
Missä vaiheessa joku ymmärsi väärin, että ap:n olisi pitänyt vahtia lasta jos äitinsä meni kummankin lapsen kanssa keittiöstä toiseen huoneeseen? Eikös lukenut, että keittiö oli toisaalla kuin se vessa ja oh?
Vierailija:
ap sanoi, että he lähtivät keittiöstä pois, äiti lapselleen puhuen.Missä vaiheessa joku ymmärsi väärin, että ap:n olisi pitänyt vahtia lasta jos äitinsä meni kummankin lapsen kanssa keittiöstä toiseen huoneeseen? Eikös lukenut, että keittiö oli toisaalla kuin se vessa ja oh?
Kuka noita kaikkia rivinvälejä ehtii lukea ;-) kun ei ole sitä asunnon pohjapiirustustakaan tässä näkyvillä.
Tavataan ihmiset, tavataan jatkossa tarkemmin!
Ei se tarkoita, että muiden pitää ryhtyä vahtimaan käsilaukkuani!!!
silloin kannattaa mennä tsekkaamaan tilanne, neuvoisin näin lapsetonta.. =)
Vaikka samahan se, ei niitä kuvia ehjiksi saa enää mikään(?).
Sellaisia ne on, ne laspet (jotkut ainakin)... ja siksi juuri kun on lapsia ei niille voisi edes suuttua..
Kurja juttu!
Meillä tunnerikkaimmat valokuvat ovat juuri ne joihin on moni juttu käynyt, juuri esim lapset mutustelleet aikojen saatossa jne.. Jos oikein tarkkana on, niin saisiko teipattua ne kasaan niin että kuvista saa selvää??
Voi miten harmi..
Ei sitä tarvitse olla omia lapsia, että ymmärtää katsoa lapsten perään. Sori kuvista mutta oma oli tyhmyytesi.
Lapsen äiti oli vaihtamassa vaippoja noin 5m päässä vessassa, ovi auki. Minä talon toisessa päässä keittiössä, mikro ja kahvinkeitin hurisi. Minun syytäni koko juttu vai?
Teipin liima pilaa valokuvan. Mutta voit kyllä pelastaa valokuvat - vie johonkin erikoisvalokuvaliikkeeseen. Vanhoistakin valokuvista saa teetettyä hyvä uudet versiot näitten revittyjen tilalle.
joten sinun olisi pitänyt ymmärtää katsoa toisen lapsen perään.
Ja onko kotivakuutusta?
mulla 4v ja 2,5 v lapset ja tuhoo nekin tekee kotona. kylässä vahdin niitä kuin haukka joten onneks ei oo vielä ehtiny tekee mitään pahaa. toivottavasti saat kuvat sen verran ehjiks et niitä voi katella.
Tottakai on kotivakuutus, mutta kun minusta nuo kuvat ovat korvaamattomia :(
pystyvät korjaamaan kuvat....
Vierailija:
Tottakai on kotivakuutus, mutta kun minusta nuo kuvat ovat korvaamattomia :(
Rikkimenneet skannaa kätevästi ja liittää Photoshopilla yhteen ja sitten ne voi tulostaa uusina kuvina vaikka Ifiltä. Jos sinulla on vain kuvan kappaleet tallessa saat niistä uudet kuvat.
Lapseton ei tajua tällaista jatkuvan valvonnan tärkeyttä, ja sitä paitsi vastuu on lapsen vanhemmilla. Ikävä tapaus, äidin pitäisi kyllä maksaa tai vähintään osallistua kuvien restaurointiin.
Kai se äiti ajatteli että se piirtää kiltisti sillä aikaa siinä vessan vieressä olohuoneen lattialla.
Mä en edes haluaisi katsoa noita valokuvia ja niiden kuntoa arvioidakseni lopullista tuhon laajuutta. Ne kymmenen päällimmäistä kuvaa jo sai itkemään pahasta mielestä.
Lapseton
= ei vielä lapsia
= raskaana
= keskenmeno
Olen minäkin jossain ketjussa sanonut olevani lapseton, vaikka olen raskaana!