Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen niin vihainen kaverini lapselle :(

Vierailija
19.04.2006 |

Ihan itketyttää.

Olin keittiössä laittamassa meille kahvia ja kaverillani oli kaksi lasta mukanaan. Kaverini lähti keittiöstä, huikkasi vaihtavansa vaipat vauvalle. Muutamaa minuuttia myöhemmin näin että hänen n. 3 vuotias lapsensa oli olohuoneessamme ja avanut kirjahyllyn ovet, repinyt siististä rivistä osan valokuva-albumeista ja repinyt niistä valokuvia. Minulla on ollut siististi kymmeniä albumeja kaapin sisällä, täynnä satoja valokuvia. Osa niistä kymmeniä vuosia vanhoja, jopa 1940-luvulta saakka. Nyt kymmeniä valokuvia rikki revittyinä.

Olin tyhmä, itselläni kun ei ole vielä lapsia, en tajunnut mitä tuhoa 3v. saa aikaan. Tosin kaverini on aina itse huolehtinut lapsista, enkä ole ollut mukana " kasvattamassa" ja komentamassa.

Surkea olo, niitä kuvia ei saa enää mitenkään takaisin filmeiltä. Olisi edes rikkonut jotain astioita tai melkein mitä tahansa muuta, mutta että valokuvia :(

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eiks web-masteri tiedä että pisteen..

Vierailija
22/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ap, että suurin osa noista tyhmistä mammoista on liian nuorena lapsensa pakolla väntäneitä kouluttamattomia moukkia, jotka tekivä lapsia tekemisen puutteeseen tai siksi että " vauvat ovat ihania" .

Valokuvista voi saada kopion koneella. Oikeaa kuvaa ei saa takaisin, vaikka tietokoneella tekisi mitä.

Typerykset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos wanhoista kuvista olisi FILMIT, ne olisi helppo korjata. Autenttisia kuvia ei saa enää takaisin millään, vaikka kuinka skannaisia ja kuvakäsittelisi.

Kuka se sanoi pistevirheestä? No huh huh. Kaikki varmaan huomaa kuinka ärsyttävää kirjakieltä kirjoitan (tai nyt se on vain pelkkä tapa, joka sekoittuu palstailukirjoittamiseen) ja se tulee juuri siitä että olen tiedotustehtävissä.

Tätä on jo vatvottu liikaa. Menen itsekin sekaisin :))

Tekisi mieli vastata kaikille tyhmästi kommentoiville, mutta olkoot.

Kokematon palstailija jatkaa nyt muissa lomapäiväpuuhissa.

Vierailija
24/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos oma äitinsä ei antanut!!

Vierailija
25/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin yksinkertainen linkityskielto tällä web-masterilla.. taitaa olla sun sukua?

Vierailija
26/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kirjoittelee itseään pussiin urakalla. Esim. yhdessä viestissä voivottelee, että ei saa niitä alkuperäisiä kirjoituksia kuvan takaa uusiin kuviin ja toisessa miten kuvat ovat liimattu sivulle. Eihän niitä alkuperäisiä kirjoituksia kovin helposti olisi voinut ihailla liimattunakaan.

En usko tätä soopaa hetkeäkään.

Ja kyllä, minulla on itselläni lapsi ja käyn sen kanssa kylässä paikoissa joissa ei ole lapsia ja meitä kutsutaan kylään ilomielein.

Vierailija
27/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen minkälaisia teidän lapset on jos ei osaa käyttäytyä ton ikäisenä? Itse olen kuitenkin kasvattanut kolme poikaa ja sen lisäksi olen vielä pph, eikä kuuna päivänä kukaan lapsista tekisi noin. Paitsi yksivuotias! Ehkä totisesti kannattaa harkita kasvatusneuvolaa tuollaisessa tapauksessa! Mun mielestä on ihmeellistä miten 2-5 vuotiaiden annetaan käyttäytyä kuin siat pellolla! Sen ikäiseltä voi todellakin vaatia hyvää käytöstä ja pitääkin!

Vierailija
28/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Valokuvista voi saada kopion koneella. Oikeaa kuvaa ei saa takaisin, vaikka tietokoneella tekisi mitä.

Typerykset.

Ja jos kuva on vain revitty halki, mitään olennaista informaatiota ei ole kadonnut ja uuden kopion saa helposti . Edelleen ihmetyttää, että lapsi ehti muutaman minuutin aikana repiä kymmeniä valokuvia, eikö edes tyytynyt katselemaan repimään vain kuin joku tuholainen. Eikä ap. muka huomannut mitään. En usko.

Vierailija
29/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tässä ole kun yksi lapsi. tuskin kukaan muu on ehtinyt omistaan kertoa kun on mennyt sitterit, ja puukynät sekaisin. korvaamattomien liima-teippi-papyrys-negatiivi-albumiini-digi-kuvien kanssa web-masteria ihmetellessä. joka kirjoittaa kirjakieltä, mut oikeest inhoo sitä ku se ei oo yhtää ihquuuu

Vierailija
30/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin on kirjoituksia sekä pahvissa että kuvan takana. Osa oli sellaisilla vanhanaikaisilla pahvikolmioilla reunoistaan kiinni, joten helppo irrottaa. Lapsi oli piirrellyt myös pahviin.

Mä en tiedä mikä se juttu oli mihin se kaveri sen vauvan laittoi, sellainen jossa vauvaa kuljetetaan autossa. Kaverilla on aina ollut tapana tulla ilman leluja. Lapsi sitten vaikka katsoo telkkaria tai piirtelee kuulakärkikynällä paperille jollei muuta löydy. Tyypillistä tälle äidille.

Mä provosoiduin kunnolla näihin kommentoihin, kuten näkyy :)

Pitäisi oikeasti mennä siivoamaan tai tekemään jotain muuta, mutta laiskuus on iskenyt...

Vierailija
31/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ap kirjoittelee itseään pussiin urakalla. Esim. yhdessä viestissä voivottelee, että ei saa niitä alkuperäisiä kirjoituksia kuvan takaa uusiin kuviin ja toisessa miten kuvat ovat liimattu sivulle. Eihän niitä alkuperäisiä kirjoituksia kovin helposti olisi voinut ihailla liimattunakaan.

En usko tätä soopaa hetkeäkään.

Ja kyllä, minulla on itselläni lapsi ja käyn sen kanssa kylässä paikoissa joissa ei ole lapsia ja meitä kutsutaan kylään ilomielein.

Ja miten se lapsi ylipäätään repiii kymmenittäin liimattuja valokuvia lyhyessä ajassa. Harvinaisen tehokas lapsi.

Vierailija
32/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla lapsillani on tuholaisvakuutus juuri tuommoisen varalle. Jos naarmuttavat naapurin auton tai rikkovat kylässä arvotavaraa, niin vakuutus maksaa. Lapseni eivät kyllä kylässä menisi tuommoista tekemään, mutta ymmärrän että vilkkaampi lapsi voi tehdä noin.

Ota ne kuvasilput ja mene valokuvausliikkeeseen. Ehkä ne saa jotenkin korjattua tai tehtyä uudet.

Vierailija
33/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä noista ilkeistä viesteistä! Mun mielestä sulla on täysi syy olla TOSI vihainen ja surullinen! Minä ainakin olisin. Ja jos 3-vuotias tekee tuollaista niin on kyllä jotakin häikkää. Kyllä 3-vuotias yleensä osaa jo paremmin käyttäytyä, vai ettekö te muut äidit vaadi 3-vuotiailtanne tuon enempää? Ainakaan päiväkodissa ei menisi läpi tuollainen käytös, että 12 lasta repii ja tuhoaa minkä ehtii. Ihme, jos jonkun äidin mielestä tuo on ok käytöstä!

Ap, etkö voisi sanoa asiasta ystävällesi? Minun olisi varmasti vaikea olla tuollaisen tapahtuman jälkeen enää tekemisissäkään....

Vierailija
34/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mun olisi pitänyt sanoa painavia sanoja äidille heti, nyt jälkikäteen voin vain syyttää itseäni liian kiltistä ja passiivisesta käytöksestä.

Vierailija
35/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voi herranen aika, jos jonkun mamman omalle kohdalle olisi saattunut ko. tapaus!!! Johan olisi huorat ja vitut lennelly! Kuinka jollakin voi olla niin kamalia kauhukakaroita, ettei ole mitään tapoja.

Kaksinaismoralismi, av:n kulmakivi....

Vierailija
36/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ap:

Osa (ne vanhimmat) olivat pahvilehtiin liimattuina ja siksi niin kiva piirustaa ja repiä irti ja rikki. Yhdellä sivulla on noin 4-8 kuvaa, joten kappalemäärä kasvaa äkkiä.

ja sitten vähän ajan kuluttua ap:

66, eivät kaikki kuvat ollut liimattuja. Ne vanhat varsinkaan. Uudemmat olivat mutta ei ehtinyt niihin saakka.

Myönnä nyt provosi...

Vierailija
37/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reunakolmiot liimattu vai kuvat liimattu - ihan sama!

Minäkin laitan saunan päälle joka lauantai, eiku saunan kiukaan päälle - ihan sama!

Jos kuvien kiinnitystapojen selitys tekee ap:stä provoilijan niin sitten tekee.

Tämä ketju on kuitenkin hyvä herättämään niitä ajatuksia lasten käytöstavoista kylässä.

Vierailija
38/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ap kirjoittaa näin:

" Lapsen äiti oli vaihtamassa vaippoja noin 5m päässä vessassa, ovi auki. Minä talon toisessa päässä keittiössä, mikro ja kahvinkeitin hurisi. Minun syytäni koko juttu vai?"

Ja sitten kummasti on kuullut koneiden hurinoilta tämän kaverinsa touhut, muttei 3v koluamassa kaappejaan ja REPIMÄSSÄ albumeitaan...

" Kaiketi vauva oli sottanut tai jotain, koska käytteli suihkua. En tiedä ajankulusta, koska kaveri myös kävi laittamassa vauvan sitteriin, haki huulirasvansa takitaskuta tai jotain. Sitten ajattelin hoitaa yhden asian ja kurkkasin olohuoneeseen. 3v. oli kuvien kimpussa."

Vierailija
39/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajatuksia?

Minulla tämä ei herätä muita ajatuksia kuin hämmästyksen siitä, miten säälittävä ihmisen pitääkään olla kun kirjoittelee nettipalstalle silkkaa sontaa saadakseen sääliä, tsemppiä ja voimahaleja.

Vierailija
40/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kaikki varmaan huomaa kuinka ärsyttävää kirjakieltä kirjoitan (tai nyt se on vain pelkkä tapa, joka sekoittuu palstailukirjoittamiseen) ja se tulee juuri siitä että olen tiedotustehtävissä."

Vierailija:

" Kaiketi vauva oli sottanut tai jotain, koska käytteli suihkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme