Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen niin vihainen kaverini lapselle :(

Vierailija
19.04.2006 |

Ihan itketyttää.

Olin keittiössä laittamassa meille kahvia ja kaverillani oli kaksi lasta mukanaan. Kaverini lähti keittiöstä, huikkasi vaihtavansa vaipat vauvalle. Muutamaa minuuttia myöhemmin näin että hänen n. 3 vuotias lapsensa oli olohuoneessamme ja avanut kirjahyllyn ovet, repinyt siististä rivistä osan valokuva-albumeista ja repinyt niistä valokuvia. Minulla on ollut siististi kymmeniä albumeja kaapin sisällä, täynnä satoja valokuvia. Osa niistä kymmeniä vuosia vanhoja, jopa 1940-luvulta saakka. Nyt kymmeniä valokuvia rikki revittyinä.

Olin tyhmä, itselläni kun ei ole vielä lapsia, en tajunnut mitä tuhoa 3v. saa aikaan. Tosin kaverini on aina itse huolehtinut lapsista, enkä ole ollut mukana " kasvattamassa" ja komentamassa.

Surkea olo, niitä kuvia ei saa enää mitenkään takaisin filmeiltä. Olisi edes rikkonut jotain astioita tai melkein mitä tahansa muuta, mutta että valokuvia :(

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitä ajatuksia?

Minulla tämä ei herätä muita ajatuksia kuin hämmästyksen siitä, miten säälittävä ihmisen pitääkään olla kun kirjoittelee nettipalstalle silkkaa sontaa saadakseen sääliä, tsemppiä ja voimahaleja.

Vierailija
42/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisi kuinka taitava Photoshopin käyttäjä. Niistä pitää saada pois mahdolliset värikynän jäljet ja puuttuvat palaset ym. Ei ole parin klikkauksen homma.

Ymmärrän että harmittaa. Harmittaisi vaikka omakin lapsi olisi tehnyt vastaavaa, ei niitä alkuperäisiä kuvia saa takaisin millään tekniikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ensin ap:

Osa (ne vanhimmat) olivat pahvilehtiin liimattuina ja siksi niin kiva piirustaa ja repiä irti ja rikki. Yhdellä sivulla on noin 4-8 kuvaa, joten kappalemäärä kasvaa äkkiä.

ja sitten vähän ajan kuluttua ap:

66, eivät kaikki kuvat ollut liimattuja. Ne vanhat varsinkaan. Uudemmat olivat mutta ei ehtinyt niihin saakka.

Myönnä nyt provosi...

Vierailija
44/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ymmärsin heti, että vauvan sotkuja suihkutteli se äiti. Te olette vaan suuttuneet ap:lle, koska kalikka kolahti omaan nilkkaan.

Vierailija
45/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin osa siis juuri ne vanhimmat oliva liimattuna ja sitten vähän ajan päästä juuri ne vanhimmat eivät olleetkaan liimattuina.

Niin tai näin rva tiedottajalla on niin epäloogista tekstiä ja monet asiat sulkevat pois toisensa, että uskon rva tiedottajan asuvan Porvoossa.

Vierailija
46/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olet muutenkin aika säälittävä jos jaksat itkeä asiaa (oikeasti) jonka voi korjata! Jopa voit tehdä sen itse. Olet todella lapsellinen.

Eihän se, että niistä saa kopiot, ole sama kuin alkuperäinen. Kylläpä olette tunteettomia ja outoja, jos teistä arvoisat av:läiset kopio käy alkuperäisestä.

Vierailija
47/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

takertuu yksityiskohtiin ja yrittää saada ketjua provoksi.

Eikös se ole jo sanottu, että provo tai ei, niin tästä pitäisi ottaa oppia! Taitaa 80 olla vaan innostunut jankkaamaan jankkaamisen ilosta.

Vierailija
48/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipä tuo kyllä moista menisi tekemäänkään, ei ole ikinä ollut rikkoja-tyyppiä.

Vierailija
49/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä fiktioista sitä oppia onkin mitä järkevintä ottaa. Sinä varmaan otat oppia myös Salatuista Elämistä?

Vierailija
50/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi aika vilkasta poikaa. Vanhempi on nyt melkein 4 vee ja nuorempi 2-vuotias. Meillä on ollut säännöt molemmilla lapsilla alusta asti. On äidin ja isän tavaroita, joihin ei kosketa. Kirjakaappi on yksi. Lisäksi on videot ja telkkari sekä tietsikka, joihin ei lasten näpeillä ole asiaa. Ovat uskoneet jankuttamisen jälkeen, että asia todella on näin.

Eivät koska " aikuisten" tavaroihin kylässäkään. Tuntuu oudolta, että kolmevuotias repii valokuvia. Se, että ottaa kirjan ja katsoo kuvia ja saattaa ottaa jonkun irtikin, tuntuu ihan normaalilta ja saattaisi tapahtua meidänkin perheessä. Tuhoamista en sen sijaan enää tuon ikäiseltä ymmärrä tai hyväksy.

Ap, kyllä se oli nyt äidin moka, että kuvat meni. Vaikka aika moni täällä näyttää syyttävän sinua asiasta, ei se niin ole. Kyllä kolmevuotias halutessaan osaa jo käyttäytyä, eikä ole heti hajottamassa jotakin, kun silmä välttää.

Vierailija
51/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jokin pieni epäloogisuus, niin se on heti provo. Jos on kirjoitusvirhe, niin sekin on heti provo. Eikä ikinä voi uskoa jälkikäteen annettuja selityksiä, koska nekin on provoja.

Kyllä mahtaa teillä skeptikoilla olla hankala elämä..

Vierailija
52/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on unohtanu yksittäisii sanoi sieltä täältä ja heti sanotaa provoilijaks.

Vierailija
53/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin jo ruokakaupassakin tässä välissä ja yhä täällä jotkut jaksaa etsiä provon merkkejä.

Eikö teidän elämässä ole muuta kuin provoksi todistaminen? Eikö siis tällaista voi tapahtua todellisuudessa?

Pah vaan teille, mä pääsin jo yli kuvien aiheuttamasta mielipahasta.

Aloitan niiden selvittelyn äitini kanssa illalla. Onneksi osasta kuvia voi kuulemma löytyä kaksoiskappale! Soitin äidille äsken ja ainakin pari sukupotrettia löytyy toisesta albumista. Sitten joskus täytyy katsoa loppuja kuvia uusiksi kun ehtii ja jaksaa.

Tämän jälkeen olen oppinut paljon kaveristani, kolmivuotiaista lapsista ja tuntemattomien palstalaisten ilkeyteen taipuvaisuudesta. Kaverini saa luvan itse hankkia lelut lapselleen, kolmivuotiaita lapsia ei saa päästää pois silmistään vaikka hetki aiemmin piirtelivät kiltisti ja palstalaiset...no antaa olla ;)

Vierailija
54/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 3 v. tyttö ja ei tee pahojaan.

Vierailija
55/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin kylässä itse ainakin katson lasteni perään ja vastaan heidän tekemisistään.

Vierailija
56/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse asiaan sitten. Jos äiti kerran meni vaihtamaan vauvalle vaippaa, ei hän mitenkään voinut vahtia vanhempaa lastaan. Harmi ettei tullut ajatelleeksi, että ehtii pahan tekoon sillä välin.

Ei kai tuosta voi ketään syyttää, ikävien sattumien aiheuttama onnettomuus. Tuon ikäiset lapset tosiaan tutkivat kaikkea, kotona ja kylässä, eikä siinä mitään pahaa ole, on vain vahdittava koko ajan. Minä ainakin jos poistun kolmevuotiaan lapseni luota esim. kyläillessä (vessan tms) ilmoitan poistuvani, ja se samalla tarkoittaa että voivatko muut sen aikaa katsoa perään.

Ehkä sitten lapsettomille se täytyy erikseen tavata että menee perille.

Vierailija
57/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
58/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ilmoitatteko jos olette ilman lapsia kylässä että " menen nyt käymään vessassa" ? Joku syyhän siihen että kertoo poistuvansa on?

Mutta kyllä tästä nyt toivottavasti itsekin oppi sen, että pyydän tarkemmin toista katsomaan lasta jos itse joudun hetkeksikin poistumaan.

Mutta jos olivat ennestään tuttuja jo, eikö ole koskaan ennemmin tullut vastaavanlaista tilannetta?

Vierailija
59/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikkien lapsettomien tulisi pysyä poissa täältä, tämä on lapsellisten paikka. Kirjaimellisesti.

Vierailija
60/92 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta itse asiaan sitten. Jos äiti kerran meni vaihtamaan vauvalle vaippaa, ei hän mitenkään voinut vahtia vanhempaa lastaan. Harmi ettei tullut ajatelleeksi, että ehtii pahan tekoon sillä välin.

- - Mitäs äiti otti 3v. mukaansa, jollei voi samalla vahtia? Kai jokainen katsoo lapsen perään jos se olisi vieressä.

Ei kai tuosta voi ketään syyttää, ikävien sattumien aiheuttama onnettomuus. Tuon ikäiset lapset tosiaan tutkivat kaikkea, kotona ja kylässä, eikä siinä mitään pahaa ole, on vain vahdittava koko ajan.

- - Minä ainakin syyttäisin äitiä ajattelemattomuudesta. Ja ei meillä ainakaan enää 3 vuoden iässä rikottu kylässä paikkoja, siitä pidin kasvatuksessa huolen!

Minä ainakin jos poistun kolmevuotiaan lapseni luota esim. kyläillessä (vessan tms) ilmoitan poistuvani, ja se samalla tarkoittaa että voivatko muut sen aikaa katsoa perään.

- - Miksi lapsettomien täytyy tietää, jollei ole kokemusta? Erikseen tavata...menee perille - aika vahvoja sanoja. Oletpas sinä itsekäs!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän