Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheisen katkeruus lapsista tekee hulluksi

Vierailija
05.03.2018 |

Hei kaikille. Mieltäni raastaa eräs tilanne lähipiirissäni, ja haluan nyt kirjoittaa siitä tänne. Pelottaa tosin, jos joku tuttu tämän bongaa :D

Tilanne on siis se että on pariskunta sanotaanko nyt vaikka Matti ja Maija. Heillä on kaksi lasta.

Matilla on veli nimeltä Pekka ja hänen vaimonsa on Liisa.

Ennen kuin Matti ja Maija saivat perheenlisäystä, tämä porukka oli keskenään todella läheinen. Vietettiin illanistujaisia ja tehtiin kaikkea kivaa yhdessä. Kunnes Maija tuli raskaaksi. Esikoisen synnyttyä tilanne muuttui täysin. Aikaa ei vietetty enää yhdessä, ja porukka vältteli toisiaan. Lopulta tilanne meni siihen, että Liisa suuttui jostain pikku asiasta Maijalle. Liisa haukkui Maijan huoraksi ja sanoi häntä huonoksi äidiksi. Itki myös sitä, että miksei heille Pekan kanssa tule perheenlisäystä, vaikka vuosia yritetty. Maija järkyttyi ja katkaisi välit Liisaan. Enää ei soiteltu eikä viestitelty. Veljekset Matti ja Pekka pitivät yhteyttä silloin tällöin.
Pian Matille ja Maijalle syntyi toinen lapsi. Pekka ja Liisa eivät saapuneet edes ristiäisiin, koska Liisa oli "kipeä". Ilmeisesti pakotti myös Pekan jäämään kotiin, vaikka kyseessä oli oma veljenpoika. Joulukin meni niin ja näin. Koko perhe oli koolla, mutta Pekka oli hyvin varovainen lasten kanssa, Liisa vältteli koko porukkaa ja jutteli mieluummin anopin kanssa.

Matti ja Maija viettivät kesälomaa Matin ja Pekan vanhempien luona, samalla pienellä paikkakunnalla, jossa Pekka ja Liisakin asuu. Kerran satuttiin näkemään ikkunasta, kun he olisivat tulleet käymään, mutta kun näkivät Matin ja Maijan auton pihassa, ajoivat ohi. Myöskään kyläraitilla ei tervehditty, jos vastaan ajeltiin. Sama meno jatkui syksynkin. Joulunaikaan Matti ja Maija perheineen olivat 2 päivää Matin ja Pekan vanhemmilla, Pekka ja Liisa eivät tulleet käymään, kuin vasta sitten, kun he olivat lähteneet.

Ja nyt onkin jo maaliskuu 2018, ja Pekka on nähnyt omat veljenpoikansa viimeksi vuonna 2016. Mattia asia harmittaa, etteivät omat lapset edes tunnista valokuvia katsellessa, kuka heidän setä on. Maija on sitä mieltä, että Pekka olisi enemmän kuin tervetullut katsomaan lapsia, Liisaa ei halua tavata. Mutta kun Pekka on niin pahasti tossun alla, ettei Liisa ilmeisesti päästä, vaikka matkaakin on vain 50 km.

Itsekin perheeseen kuuluvana tiedän, että jotain olisi pitänyt keksiä, ettei tilanne olisi mennyt näin pahaksi. On surullista katsella valokuvia, kun 3v kysyy oman setänsä kohdalla, että kuka tuo on?

Liisa vain on ilmeisesti niin katkera, ettei hänellä ole lapsia ja siksi vihottelee. Muutenkin olen vahvasti sitä mieltä, että hän olisi ammattiavun tarpeessa. Häneltä on senverran outoja tempauksia tässä nähty.

Jos ymmärsitte tarinan,niin mitä mieltä olette? Tuleeko tämä nelikko koskaan olemaan väleissä? Sen tiedän, että veljekset whatsappailevat ja soittelevat toisilleen, mutta muutenpa ei mitään muuta. Mitä tässä oikein pitäisi tehdä? Vai antaa vain heidän hoitaa itse omat sotkunsa jos kiinnostaa? Koska näin veljesten siskona, tilanne on inhottava ja olen surullinen veljeni sekä lasten puolesta, kun eivät saa olla yhdessä.

Kiitos kaikille etukäteen!

Kommentit (270)

Vierailija
161/270 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainiin, en tiedä olenko itse sanonut väärin vai minut väärinymmärretty, mutta se koira-asia meni niin,että Maija huomautti koirasta, ennen kuin se kuoli. Eli ei ole heittänyt bensaa liekkeihin. Siitä se kaikki sitten lähti ja samassa pisteessä ollaan.

No oli miten oli, niin oliko se Maijan asia puuttua siihen? Todennäköisesti Liisa ei kuitenkaan huonosti kohdellut koiraa. Ja tuollainen tuomitseva toisen asioihin sekaantuminen on aika paha juttu. Jos koiran suhteen olisi ollut jotain sanomista, niin eiköhän se olisi ollut eläinlääkärin asia, ei minkään Maijan.

Vierailija
162/270 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. En ole puhunut täällä mitää kummiudesta tai synttäreistä, joku on keksinyt ne täällä. Matti ja Maija ovat kutsuneet Pekan ja Liisan ristiäisiin. Esikoisen ristiäisissä olivat, kuopuksen eivät. Ja eivät ole kumpikaan kummeja. Synttäreillekin on kutsuttu - aina on työkiireitä tai jompi kumpi kipeä.

Ja joku tuolla kysyi, miksi tämä asia on minulle niin tärkeä. Olen alkanut miettiä joo, että tärkeintä, että veljekset ovat sovusss keskenään. Mutta kun tämä tilanne aiheuttaa välillä niin koomisia ja hankalia tilanteita. Otetaan nyt esimerkki muutaman viikon takaa. Mummomme täytti 94v. Hän kutsui sukulaisia kakkukahville. Matti ja Maija lapsineen plus minä, pikkuveljeni, äiti ja isä tulivat kahvittelemaan kävellen - eli Liisa ja Pekka eivät voineet tietää heidän olevan mummolassa. He tulivat autolla pihaan, kerkesivät tulla eteiseen asti, kunnes tajusivat ketä on paikalla. Huusivat oven suusta: "Täällä on nyt niin paljon porukkaa, niin me tullaan myöhemmin kahville, hei hei"

Eivät siis voineet tulla taaskaan samaan tilaan. Ja sitten esim, jos tuolla kylällä ajelevat vastaan, eivät tervehdi takaisin.

Ja joku tuolla sanoi, että Maijalla ja Liisalla olisi perintäkiistoja niin ei ole :DD perheemme ei omista metsää tms yhtään mitään.

No mutta olipa todella vaikea ja hankala tilanne!!! Not. Jos ysikymppinen mummosikin pystyy sen kanssa elämään että yksi pojanpoika tulee erikseen kahville, niin anna herraisä olla.

Ei ole kyse pystynkö elämään, onhan tässä jo 3v eletty. Haikeudella vain miettii niitä koko perheen mökkireissuja, extemporereissuja, sitä kun veljekset oli pelaamassa sählyä, futista millon mitäkin, ja me kolme naista vietettiin yhdessä aikaa... Ja on sekin vähän kummallista, ettei Pekka ja Liisa osallistuneet enomme hautajaisiin, koska olivat taas kipeitä... Tuolla menolla jää monet juhlat ja muut tapahtumat näkemättä :( mutta ehkä tän on vaan tarkoitettu menemään näin, eihän sitä tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Niin, on tuo ymmärrettävää että on harmittavaa ja haikeaa. Ongelma kuitenkin johtuu kummastakin noista naisesta. Voi olla, että se joskus selviää, mutta toisaalta ilmeisesti olette kaikki muut sovussa sekä pystyt olemaan myös kavereita Liisan kanssa. Et voi pakottaa kahta aikuista naista sopimaan riitojaan, varsinkin kun ne vaikuttavat olevan monimutkaisia ja pidemmän ajan aikana kehittyneitä. Joten kenties voisit keskittyä hyviin asioihin tilanteessa. Onhan sekin jo hienoa, että esimerkiksi teidän sisarusten, teidän vanhempienne tai isovanhempienne suhteet eivät ole menneet sotkuun näiden kahden naisen riitelyn takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/270 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijjaa. Ensinnäkään mummomme ei tiedä mitään koko tästä tilanteesta. Hän kun on semmoinen murehtija, joten turha sekoittaa hänen päätänsä jollain perhekriiseillä.

Ja mitä tuohon koira-asiaan tulee, minä,äitini ja moni muukin huomautti koirasta, että viekää se nyt jumalauta lekurille, kun kaikkihan se näki, että joku kasvain sillä oli. Maija oli sitten se viimeinen, joka siitä huomautti, ja silloin olikin piru irti. Tosin vain puhelimen välityksellä. Paikan päällä Liisa oli vain tokaissut jotain takaisin,mutta ilta kun koitti, alkoi se whatsappissa huutelu ja haukkuminen. Muutenkin, aina jos Liisa jostain suuttuu, hän tekee sen viesteillä ja puheluilla,ei kasvotusten.

Tiedän, että tämä kuullostaa siltä, että olen Maijan puolella, mutta en ole kenenkään puolella. Ihan on molemmissa vikaa. Mutta ehkä minä nyt uskon teitä, ja annan vaan asian olla.

Vierailija
164/270 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. En ole puhunut täällä mitää kummiudesta tai synttäreistä, joku on keksinyt ne täällä. Matti ja Maija ovat kutsuneet Pekan ja Liisan ristiäisiin. Esikoisen ristiäisissä olivat, kuopuksen eivät. Ja eivät ole kumpikaan kummeja. Synttäreillekin on kutsuttu - aina on työkiireitä tai jompi kumpi kipeä.

Ja joku tuolla kysyi, miksi tämä asia on minulle niin tärkeä. Olen alkanut miettiä joo, että tärkeintä, että veljekset ovat sovusss keskenään. Mutta kun tämä tilanne aiheuttaa välillä niin koomisia ja hankalia tilanteita. Otetaan nyt esimerkki muutaman viikon takaa. Mummomme täytti 94v. Hän kutsui sukulaisia kakkukahville. Matti ja Maija lapsineen plus minä, pikkuveljeni, äiti ja isä tulivat kahvittelemaan kävellen - eli Liisa ja Pekka eivät voineet tietää heidän olevan mummolassa. He tulivat autolla pihaan, kerkesivät tulla eteiseen asti, kunnes tajusivat ketä on paikalla. Huusivat oven suusta: "Täällä on nyt niin paljon porukkaa, niin me tullaan myöhemmin kahville, hei hei"

Eivät siis voineet tulla taaskaan samaan tilaan. Ja sitten esim, jos tuolla kylällä ajelevat vastaan, eivät tervehdi takaisin.

Ja joku tuolla sanoi, että Maijalla ja Liisalla olisi perintäkiistoja niin ei ole :DD perheemme ei omista metsää tms yhtään mitään.

No mutta olipa todella vaikea ja hankala tilanne!!! Not. Jos ysikymppinen mummosikin pystyy sen kanssa elämään että yksi pojanpoika tulee erikseen kahville, niin anna herraisä olla.

Ei ole kyse pystynkö elämään, onhan tässä jo 3v eletty. Haikeudella vain miettii niitä koko perheen mökkireissuja, extemporereissuja, sitä kun veljekset oli pelaamassa sählyä, futista millon mitäkin, ja me kolme naista vietettiin yhdessä aikaa... Ja on sekin vähän kummallista, ettei Pekka ja Liisa osallistuneet enomme hautajaisiin, koska olivat taas kipeitä... Tuolla menolla jää monet juhlat ja muut tapahtumat näkemättä :( mutta ehkä tän on vaan tarkoitettu menemään näin, eihän sitä tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Kyllä tässä kieltämättä vaikuttaa siltä, että Liisa pelkää teidän muiden seuraa, varsinkin ilmeisesti silloin kun Maija on paikalla. Mikä ei oikeasti ole kovin yllättävää sen perusteella, mitä olet kertonut Maijasta ja hänen käyttäytymisestään. Hän on ilmeisesti ilkeästi ja tuomitsevasti hyökännyt toisen kimppuun iskien niihin aroimpiin ja kipeimpiin paikkoihin kuten lapsettomuuteen sekä toisen surullisilla ja kipeillä hetkillä, kuten rakkaan lemmikkieläimen kuoltua. Ilmeisesti hän on tämän lisäksi mustamaalannut Liisaa suvulle. On hyvin ymmärrettävää, että tuollaisen henkilön seuraa karttaa, kun ei koskaan tiedä mitä ilkeää toisen suusta tulee. Ja Pekka, kunnioitettavasti, tukee vaimoaan.

Harmittavaahan tuo on ja tunteesi ovat ymmärrettäviä, mutta ainoa mitä varmaan voit tehdä on pyrkiä viestimään Liisalle, että te ette kaikki ole Maijan puolella häntä tuomitsemassa. 

Vierailija
165/270 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijjaa. Ensinnäkään mummomme ei tiedä mitään koko tästä tilanteesta. Hän kun on semmoinen murehtija, joten turha sekoittaa hänen päätänsä jollain perhekriiseillä.

Ja mitä tuohon koira-asiaan tulee, minä,äitini ja moni muukin huomautti koirasta, että viekää se nyt jumalauta lekurille, kun kaikkihan se näki, että joku kasvain sillä oli. Maija oli sitten se viimeinen, joka siitä huomautti, ja silloin olikin piru irti. Tosin vain puhelimen välityksellä. Paikan päällä Liisa oli vain tokaissut jotain takaisin,mutta ilta kun koitti, alkoi se whatsappissa huutelu ja haukkuminen. Muutenkin, aina jos Liisa jostain suuttuu, hän tekee sen viesteillä ja puheluilla,ei kasvotusten.

Tiedän, että tämä kuullostaa siltä, että olen Maijan puolella, mutta en ole kenenkään puolella. Ihan on molemmissa vikaa. Mutta ehkä minä nyt uskon teitä, ja annan vaan asian olla.

Jaahas, eli olette koko suku Liisaa vastaan. Eiköhän tämä lopeta koko keskustelun. Te ette pidä Liisasta ettekä hyväksy häntä, joten eikö ole enemmän kuin luonnollista että hän ei halua viettää aikaa kanssanne?

Olisit kertonut tämän heti alussa. 

Vierailija
166/270 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, eli olette koko suku Liisaa vastaan. Eiköhän tämä lopeta koko keskustelun. Te ette pidä Liisasta ettekä hyväksy häntä, joten eikö ole enemmän kuin luonnollista että hän ei halua viettää aikaa kanssanne?

ööh anteeks? Ei olla kyllä kukaan Liisaa vastaan. Pidän Liisasta, ollaan ystäviä. Mutta välillä vaan hänen tempaukset aiheuttaa harmaita hiuksia. Nytkin on tulossa tänään kaupunkiin Matin ja äitini kanssa katsomaan uutta asuntoani, että en ehkä heitä kutsuisi, jos jotenkin häntä vastaan olisin. :)

Vierailija
167/270 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, ehkä paras lopettaa joo tämä keskustelu, kun nimetkin menee sekaisin... Pekka siis ei Matti. 😁

Vierailija
168/270 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maija sanoi viimeisenä - siis koiran jo kuoltua. Ainakin omien sanojesi mukaan oli kysynyt ”miksi ette toimineet ajoissa”. Jälkiviisastellut siis, mikä on turhaa, satuttavaa ja rumaa.

No, eipä silti. Voi noin tulla sanoneeksi kuka vaan, ja onhan toi liisankin reaktio aika iso.

Mutta toi, ettet olisi kummankaan puolella, ei näy sun tekstissäsi. Sanavalinnat kertoo kyllä vahvasti puolueellisuudesta.

Vierailija
169/270 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota koira-asiaa sivuten, olen vuosikaudet miettinyt missä vaiheessa perhe saa puuttua lemmikkien kohteluun? Olen nyt monta vuotta seurannut miten perheenjäsen ottaa lemmikin toisensa perään "leluksi" ja hylkää sitten kun on niillä muutaman päivän, viikon tai kuukauden leikinyt. Koirat, kanit sun muut ovat sentään löytäneet uudet kodit mutta kalat menivät vessanpöntöstä alas.

Enää en suostu kyseisen henkilön kanssa katsomaan lemmikkien kuvia, enkä keskustele lemmikeistä. Mieheni mukaan tämäkin on liian tylyä.

Jos kyseinen henkilö alkaisi vielä kaltoinkohtelemaan eläimiä niin että köyhänä antaisi kitua viemättä lääkäriin niin en tiedä miten voisin olla hiljaa. Ja voin kuvitella että sivusta jokseenkin kohteliaasti kärsimystä seuranneena voisin hieman pimahtaakin jos eläin lopulta kuolisi kun ei saanut hoitoa.

Vierailija
170/270 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainiin, en tiedä olenko itse sanonut väärin vai minut väärinymmärretty, mutta se koira-asia meni niin,että Maija huomautti koirasta, ennen kuin se kuoli. Eli ei ole heittänyt bensaa liekkeihin. Siitä se kaikki sitten lähti ja samassa pisteessä ollaan.

Sanoit itse Maijan kysyneen miksi ette toimineet ajoissa. Miksi mennyt aikamuoto, jos koira kerran oli kysyttäessä elossa.

Harmillista yrittää keskustella, kun tarina muuttuu koko ajan.

Vierailija
171/270 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ööh anteeks? Ei olla kyllä kukaan Liisaa vastaan. Pidän Liisasta, ollaan ystäviä. Mutta välillä vaan hänen tempaukset aiheuttaa harmaita hiuksia. Nytkin on tulossa tänään kaupunkiin Matin ja äitini kanssa katsomaan uutta asuntoani, että en ehkä heitä kutsuisi, jos jotenkin häntä vastaan olisin. :)

Mutta ihan oikeastiko et näe mitään väärää tai kyseenalaista Maijan toiminnassa? 

Vierailija
172/270 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoit itse Maijan kysyneen miksi ette toimineet ajoissa. Miksi mennyt aikamuoto, jos koira kerran oli kysyttäessä elossa.

Harmillista yrittää keskustella, kun tarina muuttuu koko ajan.

Nimenomaan. Mennyt aikamuoto ja viitattiin vain ja ainoastaan Maijan huomauttaneen asiasta - sen jälkeen kun koira oli menehtynyt.

Vierailija
173/270 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

[Mutta toi, ettet olisi kummankaan puolella, ei näy sun tekstissäsi. Sanavalinnat kertoo kyllä vahvasti puolueellisuudesta.[/quote]

Kyllä, näin on selkeästi. Jos joku yrittää sanoa mitään hyvää Liisasta ja huonoa Maijasta, niin ap alkaa kinaamaan vastaan. Tuo esille uusia huonoja juttuja Liisasta ja puolustelee Maijaa.

Oli tilanne mikä oli, niin älä väitä olevasi puolueeton, sillä teksteistäsi tulee esiin kyllä hyvin erilainen asenne. Se heijastuu varmasti aivan selkeästi myös kanssakäymisessäsi Liisan, Maijan ja sukulaistesi kanssa.

Sitähän jopa tuo aloituksen otsikko oli, jossa sysäsit syyllisyyden tilanteesta vain ja ainoastaan Liisan niskaan ja vielä yksinkertaistaen sen lapsettomuudesta johtuvaksi katkeruudeksi. Kuitenkin on tullut esille vaikka kuinka paljon ikävää käytöstä kummaltakin osapuolelta sekä käytöstä Liisalta, joka ap:n mielestä on huonoa käytöstä mutta monen muun mielestä ei.

Vierailija
174/270 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon "Liisa" vaikken oo huoritellut enkä muutakaan sekoillut. Olen katkaissut välit sisaruksiin ja kummilapsiin lapsettomuuden vuoksi. Syynä se että itken viikon ennen ja jälkeen kun pitäisi lapsia nähdä. Olen onnellisempi ja levollisempi näin:)

Vaikka jotenkin ymmärränkin sinua niin näin vanhempana ihmisenä minä pelkään että tulet katumaan sitä ettet tutustu omiin sukulaisiisi. Tulet kaipaamaan heitä ja myöhemmin on yhteyttä vaikeampi rakentaa ainakaan niin läheistä.

Lässyti lää, kukapa kaipaisi yhteyttä ihmisiin, joille hänen surunsa eivät merkitse mitään? Niinpä....

Ja onneksi luonto suojelee eräitä etteivät lisäänny jos katkeruus on myrkyttänyt jo munasarjatkin.

Liisakaan ei saanut yhtä koiraa pidettyä hengissä, miten kävisi lapsen.😎

Vierailija
175/270 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon "Liisa" vaikken oo huoritellut enkä muutakaan sekoillut. Olen katkaissut välit sisaruksiin ja kummilapsiin lapsettomuuden vuoksi. Syynä se että itken viikon ennen ja jälkeen kun pitäisi lapsia nähdä. Olen onnellisempi ja levollisempi näin:)

Vaikka jotenkin ymmärränkin sinua niin näin vanhempana ihmisenä minä pelkään että tulet katumaan sitä ettet tutustu omiin sukulaisiisi. Tulet kaipaamaan heitä ja myöhemmin on yhteyttä vaikeampi rakentaa ainakaan niin läheistä.

Lässyti lää, kukapa kaipaisi yhteyttä ihmisiin, joille hänen surunsa eivät merkitse mitään? Niinpä....

Sanonpahan vain että kun tulee vanhemmaksi niin alkaa oikeasti kaivata nuorempien ihmisten seuraa.

Alkaa kiinnostaa seuraavan sukupolven tekemiset jne.

On kyllä ihanaa jos on nuorempaan sukuunkin yhteys.

Enkä tarkoita tällä mitään ripustautumista tms.

Tasapainoisilta perheissä ja suvuissa tämä on itsestään selvää.

Kuten sekin että tasan ei käy onnen lahjat.

Elämästään on yritettävä tehdä niin hyvä kuin suinkin niillä korteilla mitkä saa.

Se että eristäytyy suvustaan ja sisaruksistaan siksi että näillä on lapsia eikä itse saa, ei kyllä pitkällä aikavälillä paranna niitä kädessä olevia kortteja.762

Vierailija
176/270 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja onneksi luonto suojelee eräitä etteivät lisäänny jos katkeruus on myrkyttänyt jo munasarjatkin.

En paljon keulisi tuolla tavalla.

Me kuitenkin kaikki tiedetään miten paljon vanhemmat tappaa, raiskaa ja pahoinpitelee lapsiaan, nimenomaan ne vanhemmat.

Samoin huostaanottotilastot on aika järkyttäviä.

Ei se luonto tunnu paljon oikeasti suojelevan....

Vierailija
177/270 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko Maijan pikku vakoilija?

Vierailija
178/270 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaaaa joo niinpäs onkin. Pahoittelut jos on tarina muuttunut, siitäkin kun on aikaa se kolmisen vuotta, niin en tosiaan itekkään muista miten kaikki meni. Tiedostan kyllä, että tekstini otsikkoa myöten kuullostaa siltä, että olen Liisaa vastaan. Mutta en ole. Kyllä Maijakin tähän syyllinen on. Mutta Liisan sanomisia en puolustelee. Se että huorittelee, haukkuu lapsia äpäriksi, nimittelee huonoksi äidiksi... Ja sitten itkee vielä perään, kun ei itse saa lapsia mutta Maija pamahtaa paksuksi noin vain. Niin tuollaista en sulata. Anteeksipyyntöä ei ole tullut tänäkään päivänä.

Mutta itse olen onneksi Liisan kanssa hyvissä väleissä, en anna hänen ja Maijan kaunojen vaikuttaa meidän väleihin. Luultavasti hän ei edes tiedä, että tiedän näistä asioista näinkin paljon.

Vierailija
179/270 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terve Maija. Tai siis "pikkusisko". Tässä on kuulkaa koko ajan keskusteltu itse päävihulaisen kanssa ja hän on nyt hyvin, hyvin vihainen. Suvun on saanut organisoitua Liisaa vastaan, mutta meitä ei. Onneksi hän ei voi kostaa meille, vaan joutuu kiehumaan raivoissaan ja kanavoi sen varmaan johonkin uuteen "hankalaan tilanteeseen", että tuo inhottava, vääränlainen Liisa saataisiin hoidettua pois häiritsemästä.

Vierailija
180/270 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En paljon keulisi tuolla tavalla.

Me kuitenkin kaikki tiedetään miten paljon vanhemmat tappaa, raiskaa ja pahoinpitelee lapsiaan, nimenomaan ne vanhemmat.

Samoin huostaanottotilastot on aika järkyttäviä.

Ei se luonto tunnu paljon oikeasti suojelevan....

Suojeleehan se niin etteivät aivan kaikki sekopäät edes saa niitä hengiltä kiusattavia jälkeläisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi