Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan erota, mutta minulla ei ole siihen varaa.

Vierailija
05.03.2018 |

Ennen kuin joku sen kommentoi, niin totean jo etukäteen, että kyllä, olen ollut tyhmä.

Asia on siis niin, että mies jäi kiinni pettämisestä viime kesänä. Koska kyseessä oli ”vain” yksi kerta, sovimme, että yritämme kuitenkin jatkaa ja että menemme minun ehtojeni mukaan. Nyt olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että en halua olla tässä suhteessa enää. Mitään ei sinänsä ole vikana, mutta en vain saa päästä pois tuota pettämistä ja tuntuu, että se kummittelee taustalla koko loppuelämän, jos vielä jatketaan.

Ongelma on kuitenkin se, että minä en käy tällä hetkellä töissä, sillä opiskelen. Mies on siis ollut taloutemme elättäjä. Minulla on säästöjä vain n. 600€. sillä olen kuitenkin maksanut omia menojani aiemmista säästöistä, jotka eivät kovin suuria olleet alkuunkaan. Koska minulla on vain 600€, niin ei ole varaa vuokrata omaa asuntoa. Asumme miehen kanssa eri paikkakunnalla, kuin missä opiskeluni ovat, joten loogisinta minulle eron myötä olisi muuttaa opiskelukaupunkiini. Ei ole siis järkeä mennä töihin ja kerätä rahaa muuttoon täällä paikkakunnalla, jossa asun miehen kanssa. Töihin siis tietysti aion hakea heti, jos jäisin yksin, mutta työnsaanti ei ole ikinä varmaa, enkä voi muuttaa uuteen kaupunkiin ennen kuin olen saanut jostain rahaa.

Mikä siis neuvoksi? Opintolainaa voisin nostaa, mutta minulla on sitä nostettuna jo yli 10000€, joten tässä rahatilanteessa lisälainan otto ahdistaa entisestään. Olisiko muita neuvoja?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä raha-asiat aina järjestyy, opintolaina ei ole laina pahimmasta päästä kun on pienikorkoinen. Saat sen myös maksettua sitten aikanaan pois :)

Suurempi kysymys on se, haluatko rahan vuoksi olla miehen kanssa, jonka kanssa et halua olla?! Tuskinpa. Rohkeutta matkaan, halvalla pääset käi miten kävi ❤️

Vierailija
2/13 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei ole järkeä mennä töihin ja kerätä rahaa siellä, missä nyt asutte?

Se on oikeastaan ainoa, mikä on järkevää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä 600e asunnon vuokraat.

Vierailija
4/13 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ole järkeä mennä töihin ja kerätä rahaa siellä, missä nyt asutte?

Se on oikeastaan ainoa, mikä on järkevää.

Koska tarkoituksenani ei ole jäädä tänne paikkakunnalle. En haluaisi mennä kuukaudeksi vain johonkin töihin, vaan hankkia työpaikan, johon voi jäädä eron jälkeen. -ap

Vierailija
5/13 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä 600e asunnon vuokraat.

Varmasti vuokran pystyisi maksamaan, mutta yleensä asunnoissa pitää maksaa myös vähintään 1kk vuokra takuuvuokrana. Opiskelukaupungissani on myös vuokrien taso sen verran korkea, että alle 500€ ei oikeastaan asuttavaa kotia löydy... -ap

Vierailija
6/13 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sinun tuosta suhteesta on lähdettävä, ennemmin tai myöhemmin. Sinä päätät ajankohdan. Muutaman tonnin lisälaina tuohon päälle ei kuulosta enää pahalta, kun olet tuonkin verran velkaa. Onko sinulla tuttavia, joiden kanssa voisit muuttaa tai asua kimpassa tai joku, joka tarvitsisi alivuokralaisen, jotta asumiskuluja voisi jakaa? Sillä tavalla voisi ainakin päästä alkuu vähän edullisemmalla asumisella?

Opiskelijana voit saada asumistuen ja opintoraha on nyt on nykyisellään melko pieni. Todennäköisesti joudut sitä lainaa nostamaan lisää, ettet löydä työtä.

Vierailija
7/13 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä raha-asiat aina järjestyy, opintolaina ei ole laina pahimmasta päästä kun on pienikorkoinen. Saat sen myös maksettua sitten aikanaan pois :)

Suurempi kysymys on se, haluatko rahan vuoksi olla miehen kanssa, jonka kanssa et halua olla?! Tuskinpa. Rohkeutta matkaan, halvalla pääset käi miten kävi ❤️

Kiitos tsemppauksesta ❤️ Niin, rahan takia minä kai tässä vielä olen, enkä ole jo aiemmin lähtenyt. Ehkä se opintolaina on paras ratkaisu, sillä pääsee kuitenkin melko hyvin alkuun... -ap

Vierailija
8/13 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus sinun tuosta suhteesta on lähdettävä, ennemmin tai myöhemmin. Sinä päätät ajankohdan. Muutaman tonnin lisälaina tuohon päälle ei kuulosta enää pahalta, kun olet tuonkin verran velkaa. Onko sinulla tuttavia, joiden kanssa voisit muuttaa tai asua kimpassa tai joku, joka tarvitsisi alivuokralaisen, jotta asumiskuluja voisi jakaa? Sillä tavalla voisi ainakin päästä alkuu vähän edullisemmalla asumisella?

Opiskelijana voit saada asumistuen ja opintoraha on nyt on nykyisellään melko pieni. Todennäköisesti joudut sitä lainaa nostamaan lisää, ettet löydä työtä.

En tunne opiskelupaikkakunnaltani kovin hyvin ketään, kun olen opiskeluajan asunut pääsääntöisesti muualla :/ Taitaa opintolaina sitten kuitenkin olla minulle se ratkaisu. -ap

Vierailija
9/13 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt juttelemassa sosiaalitoimessa tilanteestasi?

Vierailija
10/13 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, voinko saada tukea vaikken olisi nostanut opintolainaa? -ap

Vierailija
11/13 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukea varmasti vuokraan saisit yksin asuessa. Vai onko kyse aviomiehestä, jolloin hänen tulonsa ehkä (en tiedä) vaikuttavat tukeen vaikka olette asumuserossa (ero kestää kuitenkin aikansa)?

Mikäli ette ole aviossa voisit vain hakea opiskelija-asuntoa paikkakunnalta jolla opiskelet kaiketi.

Vierailija
12/13 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, voinko saada tukea vaikken olisi nostanut opintolainaa? -ap

Kun hakee kaupungin sosiaalitoimesta tukea puhutaan harkinnanvaraista toimeentulotuesta ja silloin asioita katsotaan vähän eri silmin. Toki sinun pitää muistaa vähän liioitella tilannetasi, kuinka koet esim. henkistäväkivaltaa.

Vierailija
13/13 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en mistään hinnasta jäisi parisuhteeseen, jossa en halua olla. Minulla on aina varaa erota, jos ero on ainoa vaihtoehto.

Ap:n tilanteessa muuttaisin välittömästi opiskelupaikkakunnalleni, ottaisin sen verran lisää opintolainaa kuin on pakko ja aloittaisin samalla aktiivisen työnhaun siellä opintopaikkakunnalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi