Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheisen katkeruus lapsista tekee hulluksi

Vierailija
05.03.2018 |

Hei kaikille. Mieltäni raastaa eräs tilanne lähipiirissäni, ja haluan nyt kirjoittaa siitä tänne. Pelottaa tosin, jos joku tuttu tämän bongaa :D

Tilanne on siis se että on pariskunta sanotaanko nyt vaikka Matti ja Maija. Heillä on kaksi lasta.

Matilla on veli nimeltä Pekka ja hänen vaimonsa on Liisa.

Ennen kuin Matti ja Maija saivat perheenlisäystä, tämä porukka oli keskenään todella läheinen. Vietettiin illanistujaisia ja tehtiin kaikkea kivaa yhdessä. Kunnes Maija tuli raskaaksi. Esikoisen synnyttyä tilanne muuttui täysin. Aikaa ei vietetty enää yhdessä, ja porukka vältteli toisiaan. Lopulta tilanne meni siihen, että Liisa suuttui jostain pikku asiasta Maijalle. Liisa haukkui Maijan huoraksi ja sanoi häntä huonoksi äidiksi. Itki myös sitä, että miksei heille Pekan kanssa tule perheenlisäystä, vaikka vuosia yritetty. Maija järkyttyi ja katkaisi välit Liisaan. Enää ei soiteltu eikä viestitelty. Veljekset Matti ja Pekka pitivät yhteyttä silloin tällöin.
Pian Matille ja Maijalle syntyi toinen lapsi. Pekka ja Liisa eivät saapuneet edes ristiäisiin, koska Liisa oli "kipeä". Ilmeisesti pakotti myös Pekan jäämään kotiin, vaikka kyseessä oli oma veljenpoika. Joulukin meni niin ja näin. Koko perhe oli koolla, mutta Pekka oli hyvin varovainen lasten kanssa, Liisa vältteli koko porukkaa ja jutteli mieluummin anopin kanssa.

Matti ja Maija viettivät kesälomaa Matin ja Pekan vanhempien luona, samalla pienellä paikkakunnalla, jossa Pekka ja Liisakin asuu. Kerran satuttiin näkemään ikkunasta, kun he olisivat tulleet käymään, mutta kun näkivät Matin ja Maijan auton pihassa, ajoivat ohi. Myöskään kyläraitilla ei tervehditty, jos vastaan ajeltiin. Sama meno jatkui syksynkin. Joulunaikaan Matti ja Maija perheineen olivat 2 päivää Matin ja Pekan vanhemmilla, Pekka ja Liisa eivät tulleet käymään, kuin vasta sitten, kun he olivat lähteneet.

Ja nyt onkin jo maaliskuu 2018, ja Pekka on nähnyt omat veljenpoikansa viimeksi vuonna 2016. Mattia asia harmittaa, etteivät omat lapset edes tunnista valokuvia katsellessa, kuka heidän setä on. Maija on sitä mieltä, että Pekka olisi enemmän kuin tervetullut katsomaan lapsia, Liisaa ei halua tavata. Mutta kun Pekka on niin pahasti tossun alla, ettei Liisa ilmeisesti päästä, vaikka matkaakin on vain 50 km.

Itsekin perheeseen kuuluvana tiedän, että jotain olisi pitänyt keksiä, ettei tilanne olisi mennyt näin pahaksi. On surullista katsella valokuvia, kun 3v kysyy oman setänsä kohdalla, että kuka tuo on?

Liisa vain on ilmeisesti niin katkera, ettei hänellä ole lapsia ja siksi vihottelee. Muutenkin olen vahvasti sitä mieltä, että hän olisi ammattiavun tarpeessa. Häneltä on senverran outoja tempauksia tässä nähty.

Jos ymmärsitte tarinan,niin mitä mieltä olette? Tuleeko tämä nelikko koskaan olemaan väleissä? Sen tiedän, että veljekset whatsappailevat ja soittelevat toisilleen, mutta muutenpa ei mitään muuta. Mitä tässä oikein pitäisi tehdä? Vai antaa vain heidän hoitaa itse omat sotkunsa jos kiinnostaa? Koska näin veljesten siskona, tilanne on inhottava ja olen surullinen veljeni sekä lasten puolesta, kun eivät saa olla yhdessä.

Kiitos kaikille etukäteen!

Kommentit (270)

Vierailija
61/270 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin hirveän hankalaa olla yhtään mitenkään päin ihmisen kanssa joka on tahattomasti lapseton. Mikään sinun ongelmasi ei ole mitään. Mistään ei saa valittaa, etenkään lapsiin liittyvästä jutuista. Raskauksista ei saa keskustella, ei edes ilmeisesti mainita että on raskaana. Ei saa keskustella vaikka suonikohjuista tai peräpukamista, koska niistäkin pitää vain nauttia, koska jotkut kato ei voi saada lapsia.

Tahattomasti lapseton voi ja saa loukata sinua ihan miten vain haluaa eikä tarvi anteeksi pyytää koskaan, mutta vastaavasti sinun sanomasi ihan oikeasti täysin viattomat jutut, eivät siis edes suoraan tälle lapsettomalle ovat vain v*ttuilua tälle tahattomasti lapsettomalle. Jos joku kysyy minulta, että onko ollut vielä vaikkapa väsymystä, et saa sanoa että no hieman mutta jo paremmin jaksat, niin tahattomasti lapseton nostaa tästäkin myrskyn. Pitää siis katkaissa ilmeisesti muihinkin yhteisiin kavereihin välit, koska yhden mieli pahoittuisi.

Samaan aikaan sinun ongelmasi, joita on vaikka millaisia, eivät ole mitään verrattuna tahattomuuteen lapsettomuuteen. Ei se elämä ole täydellistä tai ongelmatonta vaikka onkin lapsia. Mutta yksinäistä se raskaana oleminen ja äitiys ovat, jos "ystävät" lähtevät sinun raskautesi ja lapsiesi takia. Vaikket olisikaan mikään marimekkomamma joka elää ja hengittää lapsiensa kautta, vaikka oletkin korkeastikoulutettu fiksu nainen, jolla on harrastuksia - olet vain täyttä ilmaa tahattomasti lapsettomalle, koska olet sattunut lisääntymään.

Pitääkö niitä lapsiin ja raskauteen liittyviä juttuja tilittää kaikista maailman ihmisistä juuri sille tahattomasti lapsettomalle?

Vierailija
62/270 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkinen. En ole kirjoittanut tänne kyllä mitään 1. Sivun jälkeen. Enkä tosiaankaan ole Maija, vaan näitten Matin ja Pekan pikkusisko. Moni teistä ehdottikin, että miksei Matti ja lapset voisi lähteä reissuun tms Pekan kanssa. Matilla ei ole ajokorttia, ja vaikka matkaakin on vain se 50 km, busseja ei täällä korvessa kulje.

Ja tosiaan, tässä on vielä sekin hauska puoli, että Pekka ja Liisa molemmat työskentelevät lasten ja nuorten parissa. Eli ei pitäisi siitäkään johtua, että Pekka jotenkin ei pystyisi olemaan lasten kanssa. Meillä on myös alakouluikäinen pikkuveli, jonka kanssa Pekka pelaa futista ja millon mitäkin.

Mutta kiitos tosi paljon kaikille asiallisista vastauksista!

Jaa-a, olisiko Maija sanonut jotain törkeää Liisalle, josta sitten nuo vastauksena nuo h*orittelut. Ja mies pitää vaimonsa puolia, kun muut ovat tehneet tästä katkeran syntipukin ja Maijasta pyhimyksen.

Tässä yksi mahdollinen skenaario.

ap tässä taas. Elikkäs minulle on kerrottu, että heidän riitansa sai alkunsa siitä, kun Pekan ja Liisan koira kuoli. Muistan itsekin, kuinka huonokuntoinen se oli, mutta he eivät sitten sitä eläinlääkäriin vieneet. Tosin ehtivät ajan vihdoin tilata, kunnes koira sitten kuoli. Maija itse on koirien kanssa touhunnut koko elämänsä ja ammatikseenkin tekee töitä eläinten parissa. Maija sitten oli ilmeisesti aika kärkkäästi huomauttanut ja kysynyt, miksi he eivät toimineet ajoissa, nuori koira kun kyseessä oli. Tästä sitten Liisa oli loukkaantunut ja sanonut ettei tarvitse hänen asioihin puuttua. Sitten alkoikin se hiljaiselo ja en edes muista enää mikä seuraava riidanaihe oli, mutta sitten Liisa soittikin Maijalle, huoritteli tämän ja haukkui. Ja tämä on tosi, koska oma isäni ja Matti oli ollut vieressä, kun tämä puhelu tuli. Eli ei ole värikynää tässä käytetty. Monimutkainen soppa ei voi muuta sanoa.

Eli riita alkanut jostain piskistä, ja lapsettomuuskaunat omaa tulkintaasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/270 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkinen. En ole kirjoittanut tänne kyllä mitään 1. Sivun jälkeen. Enkä tosiaankaan ole Maija, vaan näitten Matin ja Pekan pikkusisko. Moni teistä ehdottikin, että miksei Matti ja lapset voisi lähteä reissuun tms Pekan kanssa. Matilla ei ole ajokorttia, ja vaikka matkaakin on vain se 50 km, busseja ei täällä korvessa kulje.

Ja tosiaan, tässä on vielä sekin hauska puoli, että Pekka ja Liisa molemmat työskentelevät lasten ja nuorten parissa. Eli ei pitäisi siitäkään johtua, että Pekka jotenkin ei pystyisi olemaan lasten kanssa. Meillä on myös alakouluikäinen pikkuveli, jonka kanssa Pekka pelaa futista ja millon mitäkin.

Jaa-a, olisiko Maija sanonut jotain törkeää Liisalle, josta sitten nuo vastauksena nuo h*orittelut. Ja mies pitää vaimonsa puolia, kun muut ovat tehneet tästä katkeran syntipukin ja Maijasta pyhimyksen.

ap tässä taas. Elikkäs minulle on kerrottu, että heidän riitansa sai alkunsa siitä, kun Pekan ja Liisan koira kuoli. Muistan itsekin, kuinka huonokuntoinen se oli, mutta he eivät sitten sitä eläinlääkäriin vieneet. Tosin ehtivät ajan vihdoin tilata, kunnes koira sitten kuoli. Maija itse on koirien kanssa touhunnut koko elämänsä ja ammatikseenkin tekee töitä eläinten parissa. Maija sitten oli ilmeisesti aika kärkkäästi huomauttanut ja kysynyt, miksi he eivät toimineet ajoissa, nuori koira kun kyseessä oli. Tästä sitten Liisa oli loukkaantunut ja sanonut ettei tarvitse hänen asioihin puuttua. Sitten alkoikin se hiljaiselo ja en edes muista enää mikä seuraava riidanaihe oli, mutta sitten Liisa soittikin Maijalle, huoritteli tämän ja haukkui. Ja tämä on tosi, koska oma isäni ja Matti oli ollut vieressä, kun tämä puhelu tuli. Eli ei ole värikynää tässä käytetty. Monimutkainen soppa ei voi muuta sanoa.

Ei ei ei ole omaa tulkintaa. Kaikki lähti siitä koirasta, ja lopulta tilanne kärjistyi siihen huoritteluun, jossa samalla haukkui hänet huonoksi äidiksi ja surkutteli, miksi hän pamahtaa noin vain paksuksi, mutta hän ei, vaikka haluaisi kuinka paljon...

Joku tuolla kysyi, tiedänkö, kiinnostaako Pekkaa ylipäätään veljensä ja lapset. Niin itse ainakin olen saanut sen kuvan, että kiinnostaa. Veljensä kanssa hän lähinnä puhuu urheilusta yms, lapsista ei kysele. Ilmeisesti Liisa tutkii viestit, joten ties mitkä raivarit hän saisi.... Mutta minä kun olen Pekan kanssa kahden kesken jutellut, olen kertonut Matin ja lasten kuulumisia ja kyllä häntä on kiinnostanut. Tuntuu vain että nämä hetket ovat aika harvassa, Liisa ja Pekka kun ovat melkeinpä joka paikassa yhdessä....

Vierailija
64/270 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä jutellut tästä asiasta myös Maijan kanssa, mutta hän on sanonut, ettei aio anella ystävyyttä. Liisa kuitenkin satutti häntä aikalailla, muutenkin kuin huorittelemalla ja haukkumalla. Lisäksi Liisa on poistanut ja estänyt hänet kaikkialla somessa. Kaikkia vaan harmittaa se, kuinka tossun alla Pekkakin on.

Liisa ei Maijaa satuttanut, vaan Maija itse uhriutuu koska nyyh, häntä satutettiin. Eipä tuollaisilla paljoa ystäviä ole, eikä tarttekaan olla. Liisa on se, jota tässä pitäisi halata ja rakastaa. Ei Maija.

Vierailija
65/270 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maija tässä suurin syyllinen on.

Maijalla tässä olisi isoin tehtävä yrittää korjata tilannetta. Maijahan tässä laittoi välit poikki, kokematta yhtään empatiaa toisen surua kohtaan.

En yhtään ihmettele, ettei Maijaa haluta tavata. 

Joten jos ap ei ole Maija itse, niin ainoa mitä voi tehdä on yrittää puhua tuolle Maijalle järkeä että yrittäisi käyttäytyä kuin aikuinen. Ei ole nyt ollut hyväksyttävää toimintaa Maijalta.

Millaista empatiaa pitäisi tuntea huoraksi haukkujaa kohtaan? Jotain rajaa.

Aika naurettavaa ottaa sellainen haukku kovin vakavissaan. Mutta ehkä Maija tosiaan oli vähän hutsahtavan oloinen ja tapainen.

Vierailija
66/270 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos lasten isä ottaa muksut mukaansa ja lähtee vierailulle veljensä luo ilman rouvaansa? Vai onko joka paikkaan pakko mennä aina yhdessä?

Eli pettäisi vaimonsa luottamuksen mielistelläkseen tuota toista naista? Miksi ihmeessä? Sehän olisi aivan karmeaa. Eihän tässä ole kuin yhden osapuolen kertomus, josta ei käy selville mitä kaikkea on tapahtunut ja kuinka rumasti eri ihmiset ovat käyttäytyneet. Mutta tottakai oma puoliso tulee ennen jotain vieraampaa sukulaisnaista, sehän on selviö.

Mutta jos naiset ovat ne kaksi jotka eivät tule toimeen niin eivätkö veljekset voisi tavata toisiaan (lasten kanssa) ilman puolisojaan tai vain toisen puolison läsnäollessa? Jos tässä nyt oikeasti surraan sitä että lapset oppivat tuntemaan vain osan suvustaan niin joustoa vaaditaan kyllä molemmin puolin jotta ratkaisuun päästään.

Liisa kriiseilee ja haukkuu huoraksi, ratkaisuna Maijan pitää kadota suvun tapamisista? Tämän jälkeen Liisa voi liihottaa paikalle, reilukerhosta terve 😂

Etkö muka itse auttaisi kriiseilevää, ja väistyisi, että hänellä olisi parempi olla? Miksi sun naaman pitää sinne ilmestyä?

Vierailija
67/270 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ei ei ole omaa tulkintaa. Kaikki lähti siitä koirasta, ja lopulta tilanne kärjistyi siihen huoritteluun, jossa samalla haukkui hänet huonoksi äidiksi ja surkutteli, miksi hän pamahtaa noin vain paksuksi, mutta hän ei, vaikka haluaisi kuinka paljon...

Joku tuolla kysyi, tiedänkö, kiinnostaako Pekkaa ylipäätään veljensä ja lapset. Niin itse ainakin olen saanut sen kuvan, että kiinnostaa. Veljensä kanssa hän lähinnä puhuu urheilusta yms, lapsista ei kysele. Ilmeisesti Liisa tutkii viestit, joten ties mitkä raivarit hän saisi.... Mutta minä kun olen Pekan kanssa kahden kesken jutellut, olen kertonut Matin ja lasten kuulumisia ja kyllä häntä on kiinnostanut. Tuntuu vain että nämä hetket ovat aika harvassa, Liisa ja Pekka kun ovat melkeinpä joka paikassa yhdessä....

Eli kun Pekka ei kysele Matilta lasten kuulumisia, niin syyn on vaan oltava se, että Liisa tutkii viestit? Ei esim. ettei Pekkaa vaan kiinnosta sviiduakaan?

Vierailija
68/270 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos kyläilystä Maijan täydellisen perheen luona tulee liisalle aina surullinen olo, niin miksi hänen pitäisi väkisin sinne mennä?

Minkä ihmeen täydellisen? Liisan ei pitäisi estää puolisoaan näkemästä sukuaan.

Liisan mies on tehnyt päätöksen tukea asiassa vaimoaan, ei kuulu sinulle millään lailla.

Tajusitko harhainen, että mies ei tuossa toimi noin tukeakseen yhtään ketään, vaan koska on alistettu ja haluaa vältellä hyökkäyksiä kimppuunsa?

Vierailija
69/270 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka tuo tyyppi on joka menee koko ajan "maija" hahmoa haukkumaan?

Itse täytyy myöntää, että jos kukaan menisi minua huo*ittelemaan, pitelis sekunnin päästä punaisena helottavaa poskeaan. "Maijalla" harvinaisen pitkä mieli.

Mutta ap, vähän meni tästä tarinasta maku, "liisan" mies asuu korvessa, koska ei bussiliikennettä ja tyypillä ei edes ajokorttia. Ei uskottavaa.

Vierailija
70/270 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse täytyy myöntää, että jos kukaan menisi minua huo*ittelemaan, pitelis sekunnin päästä punaisena helottavaa poskeaan. "Maijalla" harvinaisen pitkä mieli.

Mutta ap, vähän meni tästä tarinasta maku, "liisan" mies asuu korvessa, koska ei bussiliikennettä ja tyypillä ei edes ajokorttia. Ei uskottavaa.

Eli olet lapsellinen joka ei kykene asettumaan huoraksi haukkumisen yläpuolelle? Osuuko liian oikeaan?

Vierailija
71/270 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä jutellut tästä asiasta myös Maijan kanssa, mutta hän on sanonut, ettei aio anella ystävyyttä. Liisa kuitenkin satutti häntä aikalailla, muutenkin kuin huorittelemalla ja haukkumalla. Lisäksi Liisa on poistanut ja estänyt hänet kaikkialla somessa. Kaikkia vaan harmittaa se, kuinka tossun alla Pekkakin on.

Liisa ei Maijaa satuttanut, vaan Maija itse uhriutuu koska nyyh, häntä satutettiin. Eipä tuollaisilla paljoa ystäviä ole, eikä tarttekaan olla. Liisa on se, jota tässä pitäisi halata ja rakastaa. Ei Maija.

Sä oot se rakastaa blogisti etkös? Ihan samanlaista sekopäistä settiä suollat? Mikset kirjoita nickilläs?

Vierailija
72/270 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tässä sitten ole mitään ongelmaa. Eli ilmeisesti Pekka ja Matti tulevat toimeen keskenään ja Pekka tulee myös hyvin toimeen lasten kanssa, sekä töitten puitteissa että pienen veljensä kanssa. Tässähän on kaikki ainekset sille, että Pekka, Matti ja lapset viettävät aikaa keskenään.

Kyllä sekä noiden Liisan ja Maijan pitäisi pystyä olemaan sen verran aikuisia, että hyväksyvät tämän ja jättävät osallistumatta tapaamisiin jos ja kun kerran eivät tule toimeen keskenään.

Ja eikö sillä Pekalla ole ajokorttia? Tai mikseivät voisi viettää yhteistä aikaa keskenään ja lasten kanssa Pekan ja Matin vanhempien luona, jos Pekka ainakin ilmeisesti siellä käy pelaamassa futista pikkuveljensä kanssa? 

Onhan tuo ihan turhaa usean ihmisen, mukaanlukien lapset, joutua kärsimään siitä että kaksi aikuista naista eivät pysty tulemaan toimeen keskenään. 

Vierailija
73/270 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet lapsellinen joka ei kykene asettumaan huoraksi haukkumisen yläpuolelle? Osuuko liian oikeaan?

Nääh, en ole ikinä kiinnostunut leikkimään ylempiarvoista, laskeudun ennemmin samalle tasolle. Jos yrittää rikkoo mua sisältä haukkumalla ja vähättelemällä, varaudu siihen että mä rikon sun nenän. 😘

Vierailija
74/270 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liisan ja Maijan välejä ei todennäköisesti kukaan ulkopuolinen pysty korjaamaan, vaan jomman kumman täytyy haluta tehdä aloite. Jos Pekka tosiaan haluaa tavata veljeään ja tämän lasta, voisitteko alkaa järjestämään tapaamisia kolmestaan sisarusten kesken, kuten joku tuolla aiemmin ehdottikin. Lasta ei tarvitse eikä välttämättä kannatakaan ottaa heti mukaan, jos hänestä on muodostunut "kiistakapula" vaimojen välille, vaan vasta vähän myöhemmin, kun tapaamiset ovat vakiintuneet vähän normaalimmaksi osaksi teidän kolmen välistä seurustelua. Kumpikin vaimo kannattaa jättää pois, kyllä mies nyt voi sisaruksiaan tavata ihan itsenäisestikin.

Jos tilanne onkin se, että Pekka ei ole kiinnostunut tapaamaan, niin sitten hänen ja Liisan täytyy antaa vain elää omaa elämäänsä parhaaksi katsomallaan tavalla.

Vierailija
75/270 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tässä sitten ole mitään ongelmaa. Eli ilmeisesti Pekka ja Matti tulevat toimeen keskenään ja Pekka tulee myös hyvin toimeen lasten kanssa, sekä töitten puitteissa että pienen veljensä kanssa. Tässähän on kaikki ainekset sille, että Pekka, Matti ja lapset viettävät aikaa keskenään.

Kyllä sekä noiden Liisan ja Maijan pitäisi pystyä olemaan sen verran aikuisia, että hyväksyvät tämän ja jättävät osallistumatta tapaamisiin jos ja kun kerran eivät tule toimeen keskenään.

Ja eikö sillä Pekalla ole ajokorttia? Tai mikseivät voisi viettää yhteistä aikaa keskenään ja lasten kanssa Pekan ja Matin vanhempien luona, jos Pekka ainakin ilmeisesti siellä käy pelaamassa futista pikkuveljensä kanssa? 

Onhan tuo ihan turhaa usean ihmisen, mukaanlukien lapset, joutua kärsimään siitä että kaksi aikuista naista eivät pysty tulemaan toimeen keskenään. 

Siis niin että jos Pekalla on ajokortti, niin tapaisivat vaikka veljekset ja lapset jossain julkisella paikalla Matin kotipaikan lähellä. Kai siellä jotain leikkipuistoja yms. on.

Vierailija
76/270 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska Maijan kaltaiset eivät pysty tuossa tilanteessa myöntämään, että heillä on vaikeukisa tulla toimeen jonkun kanssa.

Vierailija
77/270 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot se rakastaa blogisti etkös? Ihan samanlaista sekopäistä settiä suollat? Mikset kirjoita nickilläs?

Sä et tajua mitään, hu@ra. Loukkaannuitko, alatko itkemään?

Uhhuhhuu, naurua pidättelen.

Mitäs lääkkeistä sun kuuluis syödä, tainnut jäädä syömättä jo pidemmän aikaa?

Taidat tuntee itsesi vahvaksikin siellä nimettömänä näytön takaa? Tyydytätkö itseäsi samalla kuvitellessasi voivasi satuttaa ketään?

Vierailija
78/270 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus on niin kipeä asia ettei sitä maija eikä kukaan muukaan voi tajuta kuka ei ole sitä kokenut. Ymmärrän liisaa. Liisan mies taitaa rakastaa vaimoaan ja myös hänelle tämä kipeä asia ja siksi käyttäytyy näin. Lapsettomille pitää antaa oma tilansa, ei heitä voi pakottaa lapsiperheiden pariin. Myös omien vanhempien kanssa oleminen voi ahdistaa lapsetonta. tässäkin surkuteltiin sedätöntä lasta??! tai veljesten ei-läheisä välejä, ne ovat toissijaisia siihen tuskaan mitä lapsen kaipuu teettää.

Minä sain pitkän kaavan kautta kaksi lasta ja olen heistä mielettömän kiitollinen.

Vierailija
79/270 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos kyläilystä Maijan täydellisen perheen luona tulee liisalle aina surullinen olo, niin miksi hänen pitäisi väkisin sinne mennä?

Minkä ihmeen täydellisen? Liisan ei pitäisi estää puolisoaan näkemästä sukuaan.

Liisan mies on tehnyt päätöksen tukea asiassa vaimoaan, ei kuulu sinulle millään lailla.

Tajusitko harhainen, että mies ei tuossa toimi noin tukeakseen yhtään ketään, vaan koska on alistettu ja haluaa vältellä hyökkäyksiä kimppuunsa?

Ei mene aina näin. Mieheni katkaisi välit sukulaiseensa, joka puhui mulle nöyryyttävästi. Olivat ennen läheisiä ja paljon tekemisissä. Sanoi ettei mulla ole mitään anteeksipyydettävää ja se tyyppi unohdetaan. Ja mies on unohtanut sukulaisen, ihan omasta tahdostaan. Eli mies tuki minua.

Vierailija
80/270 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et tajua mitään, hu@ra. Loukkaannuitko, alatko itkemään?

Uhhuhhuu, naurua pidättelen.

Mitäs lääkkeistä sun kuuluis syödä, tainnut jäädä syömättä jo pidemmän aikaa?

Taidat tuntee itsesi vahvaksikin siellä nimettömänä näytön takaa? Tyydytätkö itseäsi samalla kuvitellessasi voivasi satuttaa ketään?

Ei mua kiinnosta satuttaa ketään, miksi niin kuvittelit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi