Mitä naiset miehiltä toivovat
Vuoden verran sinkkuna olleena en voi kuin ihmetellä mitä naiset miehiltä toivovat. Tuntuu että hyvä mies ei riitä. Olen ollut 25 kertaan Tinder treffeillä ja joka kerta olen tullut torjutuksi. Kaikki kerrat eivät ole jääneet yhteen tapaamiseen. Joka kerta sama juttu.. Treffit menevät todella hyvin mutta sitten saan kuulla että minusta puuttuu se jokin. Tosin paljon saa kuulla että monet miehet eivät saa ollenkaan Tinder match:ejä puhumattakaan treffeille pääsystä. Mun kai pitäisi olla tyytyväinen kun näinkin paljon säpinää on riittänyt. Tällä hetkelläkin yhdet treffit sovittuna.
Toivon vain hyvää parisuhdetta. Naista elämääni jonka kanssa mahdollisesti perustaa perhe. Onkohan tällaisia naisia vielä olemassa, tulee jatkuvasti vastaan vain noita ikuisia etsijöitä joille ei tunnu kelpaavan mikään.
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder konkari kirjoitti:
Vuoden verran sinkkuna olleena en voi kuin ihmetellä mitä naiset miehiltä toivovat. Tuntuu että hyvä mies ei riitä. Olen ollut 25 kertaan Tinder treffeillä ja joka kerta olen tullut torjutuksi. Kaikki kerrat eivät ole jääneet yhteen tapaamiseen. Joka kerta sama juttu.. Treffit menevät todella hyvin mutta sitten saan kuulla että minusta puuttuu se jokin. Tosin paljon saa kuulla että monet miehet eivät saa ollenkaan Tinder match:ejä puhumattakaan treffeille pääsystä. Mun kai pitäisi olla tyytyväinen kun näinkin paljon säpinää on riittänyt. Tällä hetkelläkin yhdet treffit sovittuna.
Toivon vain hyvää parisuhdetta. Naista elämääni jonka kanssa mahdollisesti perustaa perhe. Onkohan tällaisia naisia vielä olemassa, tulee jatkuvasti vastaan vain noita ikuisia etsijöitä joille ei tunnu kelpaavan mikään.
100% sama tilanne. Lopputulos aina sama. Meidän välillä ei ole kemiaa tai kipinää.
Meinaan vähän on itsetunto maanrajassa. En tajua miksi kiusaan itseäni menemällä uusille treffeille aina vaan. Lopputulos kuitenkin on sama: " olet ihana ihminen ja sinun kanssa on helppo olla mutta väliltämme puuttuu kipinä" tästä lauseesta jos saisi joka kerta vaikka satkun, niin tonneja olisin tienannut.
Ihan samoja kokemuksia naisena. Kivoja miehiä tullut tavattua (suunnilleen puolet on ollut ok, loput kummallisia mt-tapauksia tai rivoja/kännisiä) mutta ekojen treffien (tai joskus tokien) jälkeen ei enää kuulu mitään. Selityksiä ei tule, pelkkä feidaus. Miksei ihmiset voi olla suorempia ja suoraselkäisesti kertoa mikä on pielessä? Jos ärsyttää luonne/ulkonäkö/tms niin siitäkin voi kauniisti sanoa että saa selityksen.
Oletko pyytänyt selitystä? Itse ainakin voisin kertoa rehellisesti jos toinen sitä pyytäisi.
Esim kerran naiselle olisin voinut sanoa että olet aivan liian hiljainen ja hampaasi ovat liian keltaiset.
Olen eri, mutta minä ainakin olen aina pakit saadessani kysynyt ihan nätisti ja ystävällisesti, että voisiko kertoa miksi halusi antaa pakit. Ei kukaan ole suostunut minulle kertomaan mitään syytä.
Eri vielä, mutta ei tuon kysely kyllä kuulu hyviin tapoihin. Korkeintaan palveluksena joka ylittää reippaasti sen mitä keneltäkään voi tuossa tilanteessa odottaa. Eikä noista ikinä saa mitään hyödyllistä tietoa, kun joko ei yhtään mitään tai vuosikausiksi mieleen jäävän iskun itsetunnolle.
Joku mainitsi rähjäisen olemuksen syyksi olla tapaamatta uudestaan.
Onko päinvastainen tilanne mahdollinen? Olen menossa räätälille pukua hankkimaan edustustehtäviini: reilusti parempaa kuin arkivaate, mutta ei yhtä juhlava kuin Linnan juhlissa tai vastaavissa näkee. Pukeutumisella voisin osoittaa leidille olevani ainakin lähtökohtaisesti kiinnostunut... vai olenko sitten jo epätoivoinen, joka pukeutuu liian edustavasti jo ensitapaamiselle => ei kannata huolia toiselle tapaamiselle?
Vierailija kirjoitti:
Joku mainitsi rähjäisen olemuksen syyksi olla tapaamatta uudestaan.
Onko päinvastainen tilanne mahdollinen? Olen menossa räätälille pukua hankkimaan edustustehtäviini: reilusti parempaa kuin arkivaate, mutta ei yhtä juhlava kuin Linnan juhlissa tai vastaavissa näkee. Pukeutumisella voisin osoittaa leidille olevani ainakin lähtökohtaisesti kiinnostunut... vai olenko sitten jo epätoivoinen, joka pukeutuu liian edustavasti jo ensitapaamiselle => ei kannata huolia toiselle tapaamiselle?
Ihmisiä on niin moneksi että kaikki on mahdollista. Onhan se ylipukeutuminenkin asia joka monia arveluttaisi, ja puku profiloi sinut tietynlaiseksi ihmiseksi joka ei kaikkiin vetoa. Mutta ei kannata yrittääkään vedota kaikkiin, sillä lailla on haalea, ei näytä omaa itseään ja häviää varmasti.
Rähjäisyys kynnyskysymys melkein kaikille ja tarpeeksi pitkälle vietynä aivan kaikille, ylipukeutuminen huomattavasti pienempi ongelma harvemmille.
Miesten yleinen ahdistus johtuu seuraavasta kuviosta.
1) Todetaan vallitseva tilanne: osa miehistä saa paljon huomiota naisilta, kun taas toiset eivät lainkaan.
2) Todetaan kuuluvaksi siihen kastiin, joka ei saa huomiota.
3) Tehdään oletus, että asialle voi tehdä jotain.
4) Aloitetaan yleensä vuosikausien projekti, jossa tehdään pitkällä tähtäimellä muutoksia omaan olemukseen: vartalonmuokkaus (voimailu, ruokavalio, lepo jne.), pukeutuminen (mahdollisesti vuosien testailu oman varallisuuden mukaan), hiustyyli, sosiaaliset taidot (ehkä vaikein harjoiteltava), ensivaikutelman luomisen harjoittelu, treffipaikan valinta, treffien kesto, tarjotako naiselle vai -dilemma, oma koulutustaso (tulee olla korkea) ja ammatinvalinta (jos ei ole vielä valintaa tehty niin seksikäs ja hyväpalkkainen ammatti), varallisuuden kartuttaminen (projekti, joka päättyy vasta hautaan), oma asunto tietyllä asuinalueella, riittävän edustava auto ynnä muut statuksen merkit jne.
5) Kun kaikki neljännessä kohdassa huomioidut asiat on saavutettu (järjellisissä rajoissa) todetaan, ettei edelleenkään saa naisilta huomiota.
Ja tästä sitten seuraa se ahdistus, jossa kysellään netissä, mitä nyt oikeastaan pitäisi tehdä. Parannettavien asioiden listalla kun on tässä vaiheessa enää niitä asioita, joihin ei voi itse vaikuttaa (pituus, hiusten määrä päälaella, genetiikan rajoittama lihasmassa, kasvonpiirteet, etnisyys, kehon ominaistuoksu jne.)
Vierailija kirjoitti:
En usko että vika on juuri naisissa, ap. Tinder ei vaan kerta kaikkiaan ole hyvä tapa tutustua ihmisiin. Monia miehiä vaivaa ihan sama ongelma kuin noita etsijänaisia. Tiedän koska moni oma miespuolinen deittini on valittanut minulle sitä miten vaikeaa on tuntea mitään todellista toista kohtaan kun deittailee tarkoitushakuisesti, ja sen on kyllä heistä huomannutkin että vaikka kaikki on toiminut kivasti välillämme, ilman maatavavisuttavaa salamaihastusta heiltä ei ole löytynyt motivaatiota jatkaa tutustumista vaikka kokevat itsekin olevansa tilanteessaan loukussa. Naispuoliset ystäväni valittavat myös. Molemmat toteavat heti perään, että ne järisyttävät ihastukset perustuvat aina illuusioon ja haihtuvat nopeasti, mutteivät silti ymmärrä mitä tekevät väärin. Ja välillä olen itsekin kokenut välähdyksiä siitä miltä tuntuu olla tässä asiassa tuolla puolella.
Minun käsitykseni on, että se tarkoitushakuinen deittailu erityisesti Tinderin kautta helposti johtaa asennoitumaan kuin olisi autokaupassa autoa ostamassa. Runsaudenpula pistää keskittymään pinnallisiin seikkoihin, luo illuusion että käsillä olevaan pysähtyminen tarkoittaa paremman vaihtoehdon missaamista, poistaa tilanteesta kokonaan luonnollisen, inhimillisen, aidon kohtaamisen. Parhaan vaihtoehdon etsiminen estää hyvien vaihtoehtojen tunnistamisen kun ne tulevat kohdalle, koska ihastuminen ja tutustuminen on herkkä prosessi. Sen alkuasetelma ja pienet häiriötekijät etenemisessä vaikuttavat lopputulokseen enemmän kuin loogisesti ajatellen voisi kuvitella. Vaikka miten tahtoisi, jos olosuhteet ovat ihastumista vastaan, sitä ei voi pakottaa tai järkeillä tapahtumaan.
Välillä toki käy hyvä tuuri ja ihmiset löytävät kaikesta huolimatta toisensa Tinderinkin kautta. Itse suosittelisin kuitenkin etsimään muualta. Jopa perinteisemmille deittisivustoille siirtyminen pienentää kokemukseni mukaan ongelmaa.
Hyvä pointti mutta uusia ihmisiä joista voisi tulla potentiaalisia kumppaniehdokkaita ei vain tapaa missään. Mulla on laaja ystävä/kaveripiiri, käyn töissä sekä urheilen paljon. Yhtään ei innosta hälyiset baarit jo senkään puolesta että käytän vähän alkoholia. Tosin muutaman kerran vuodessa otan kunnolla :) Nettideitit on myös koettu, totaalista ajanhukkaa! Tinderistä on sentään löytynyt säpinää kun ihmiset oikeasti haluavat tavata. Jos joku tietää mikä olisi Tinderiä parempia paikka tutustua ihmisiin niin saa vinkata ;)
Tinder konkari (ap) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että vika on juuri naisissa, ap. Tinder ei vaan kerta kaikkiaan ole hyvä tapa tutustua ihmisiin. Monia miehiä vaivaa ihan sama ongelma kuin noita etsijänaisia. Tiedän koska moni oma miespuolinen deittini on valittanut minulle sitä miten vaikeaa on tuntea mitään todellista toista kohtaan kun deittailee tarkoitushakuisesti, ja sen on kyllä heistä huomannutkin että vaikka kaikki on toiminut kivasti välillämme, ilman maatavavisuttavaa salamaihastusta heiltä ei ole löytynyt motivaatiota jatkaa tutustumista vaikka kokevat itsekin olevansa tilanteessaan loukussa. Naispuoliset ystäväni valittavat myös. Molemmat toteavat heti perään, että ne järisyttävät ihastukset perustuvat aina illuusioon ja haihtuvat nopeasti, mutteivät silti ymmärrä mitä tekevät väärin. Ja välillä olen itsekin kokenut välähdyksiä siitä miltä tuntuu olla tässä asiassa tuolla puolella.
Minun käsitykseni on, että se tarkoitushakuinen deittailu erityisesti Tinderin kautta helposti johtaa asennoitumaan kuin olisi autokaupassa autoa ostamassa. Runsaudenpula pistää keskittymään pinnallisiin seikkoihin, luo illuusion että käsillä olevaan pysähtyminen tarkoittaa paremman vaihtoehdon missaamista, poistaa tilanteesta kokonaan luonnollisen, inhimillisen, aidon kohtaamisen. Parhaan vaihtoehdon etsiminen estää hyvien vaihtoehtojen tunnistamisen kun ne tulevat kohdalle, koska ihastuminen ja tutustuminen on herkkä prosessi. Sen alkuasetelma ja pienet häiriötekijät etenemisessä vaikuttavat lopputulokseen enemmän kuin loogisesti ajatellen voisi kuvitella. Vaikka miten tahtoisi, jos olosuhteet ovat ihastumista vastaan, sitä ei voi pakottaa tai järkeillä tapahtumaan.
Välillä toki käy hyvä tuuri ja ihmiset löytävät kaikesta huolimatta toisensa Tinderinkin kautta. Itse suosittelisin kuitenkin etsimään muualta. Jopa perinteisemmille deittisivustoille siirtyminen pienentää kokemukseni mukaan ongelmaa.
Hyvä pointti mutta uusia ihmisiä joista voisi tulla potentiaalisia kumppaniehdokkaita ei vain tapaa missään. Mulla on laaja ystävä/kaveripiiri, käyn töissä sekä urheilen paljon. Yhtään ei innosta hälyiset baarit jo senkään puolesta että käytän vähän alkoholia. Tosin muutaman kerran vuodessa otan kunnolla :) Nettideitit on myös koettu, totaalista ajanhukkaa! Tinderistä on sentään löytynyt säpinää kun ihmiset oikeasti haluavat tavata. Jos joku tietää mikä olisi Tinderiä parempia paikka tutustua ihmisiin niin saa vinkata ;)
Tunnen kyllä tuskasi, ihan omissa nahoissanikin. Ja ei, ikävä kyllä ei ole parempia ehdotuksia. Jos ei kaverien kautta, harrastuksista tai työverkostoista löydy, niin kyllä se sitten on ne deittisivut ja Tinder.
Uskolla ja sinnikkyydellä on mentävä jos ei onni riitä. :/
Vierailija kirjoitti:
Miesten yleinen ahdistus johtuu seuraavasta kuviosta.
1) Todetaan vallitseva tilanne: osa miehistä saa paljon huomiota naisilta, kun taas toiset eivät lainkaan.
2) Todetaan kuuluvaksi siihen kastiin, joka ei saa huomiota.
3) Tehdään oletus, että asialle voi tehdä jotain.
4) Aloitetaan yleensä vuosikausien projekti, jossa tehdään pitkällä tähtäimellä muutoksia omaan olemukseen: vartalonmuokkaus (voimailu, ruokavalio, lepo jne.), pukeutuminen (mahdollisesti vuosien testailu oman varallisuuden mukaan), hiustyyli, sosiaaliset taidot (ehkä vaikein harjoiteltava), ensivaikutelman luomisen harjoittelu, treffipaikan valinta, treffien kesto, tarjotako naiselle vai -dilemma, oma koulutustaso (tulee olla korkea) ja ammatinvalinta (jos ei ole vielä valintaa tehty niin seksikäs ja hyväpalkkainen ammatti), varallisuuden kartuttaminen (projekti, joka päättyy vasta hautaan), oma asunto tietyllä asuinalueella, riittävän edustava auto ynnä muut statuksen merkit jne.
5) Kun kaikki neljännessä kohdassa huomioidut asiat on saavutettu (järjellisissä rajoissa) todetaan, ettei edelleenkään saa naisilta huomiota.
Ja tästä sitten seuraa se ahdistus, jossa kysellään netissä, mitä nyt oikeastaan pitäisi tehdä. Parannettavien asioiden listalla kun on tässä vaiheessa enää niitä asioita, joihin ei voi itse vaikuttaa (pituus, hiusten määrä päälaella, genetiikan rajoittama lihasmassa, kasvonpiirteet, etnisyys, kehon ominaistuoksu jne.)
Pakko sanoa, että jos tuossa neloskohdassa kohdistaa vaivannäkönsä oikein, valtaosa kyllä löytäisi niitä naisia. Mutta kyse taitaa olla sellaisista muutoksista, joihin useimmat miehet eivät ole valmiita.
Pitäisköhän perua huomiset treffit, pakit sieltä kuitenkin tulee. Ei kuulkaa tässä mitkään asenteet auta! Kun naiset odottavat sitä jalta alta -efektiä heti ensitreffeillä eikä anna mahdollisuutta suhteen kehittymiselle.
Olen varsin yllättynyt kun aamulla aloitin tämän ketjun niin näin paljon näkemyksiä on tullut. En ole yksin ongelmani kanssa vaikka ei tuo lohduta.
Juu, tiedän että täällä on turha nillittää mutta turhaa on myös tuo treffeillä käynti. Pakit x25, ei vaan jaksa enää :(
Tinder konkari (ap) kirjoitti:
Pitäisköhän perua huomiset treffit, pakit sieltä kuitenkin tulee. Ei kuulkaa tässä mitkään asenteet auta! Kun naiset odottavat sitä jalta alta -efektiä heti ensitreffeillä eikä anna mahdollisuutta suhteen kehittymiselle.
Olen varsin yllättynyt kun aamulla aloitin tämän ketjun niin näin paljon näkemyksiä on tullut. En ole yksin ongelmani kanssa vaikka ei tuo lohduta.
Juu, tiedän että täällä on turha nillittää mutta turhaa on myös tuo treffeillä käynti. Pakit x25, ei vaan jaksa enää :(
Älä peru, älä luovuta. Pidä taukoa näitten jälkeen jos tarvitsee, ei se deittailu sillon edes onnistu jos on epätoivo päällä. Odottele että ne usko ja toivo sielä palaa.
Ah mikä autuus kun ei TARVITSE parisuhdetta! Lapset jo valmiina, seuralaiset vain bonusta jo hyvään elämään :)
Saako kysyä oletteko te ikisinkut oikeistolaisia? Naisista suurin osa vasemmistoa ja arvostavat miehissäkin heikommasta huolenpitämistä (lapset, vanhukset, eläimet) 🤔
Vierailija kirjoitti:
Saako kysyä oletteko te ikisinkut oikeistolaisia? Naisista suurin osa vasemmistoa ja arvostavat miehissäkin heikommasta huolenpitämistä (lapset, vanhukset, eläimet) 🤔
En ole mies, mutta mun kohdalla ainakin tämä on iso osasyy sille miksi puolisoa ei löydy. Kyllä ne tuppaa kaikki olemaan oikeistolaisia, eikä ees mitään harmittomia perinneporvareita vaan oikeasti arvoiltaan aika karua sakkia. Kuuleehan sen noista jutuistakin mitä tänne kirjoittelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyllä suudelmia saanut ja olisi ollut tarjolla enemmänkin mutta en harrasta yhden yön juttuja. Olen siinä mielessä vanhanaikainen että toivoin vakituista.
.
Mistä etukäteen tiesit, että kyseessä olisi ollut yhden yön juttu?
Jotain johtopäätöksiä voi vetää kun nainen ei ollut enää halukas jatkamaan tapailua. Tuskin tilanne olisi kehittynyt yhtään paremmaksi vaikka oltaisiin hypätty sänkyyn heti ekoilla treffeillä.
Hyvä puoli on, että jos nainen ei halua tavata uudestaan, niin hän todennäköisesti sanoo sen suoraan. Huono uutinen on se, että vaikka nainen haluaisi tavata uudestaan, se EI tarkoita välttämättä, että kiinnostus olisi vahvaa. Se voi tarkoittaa vain sitä, että hän haluaa tavata uudestaan, koska jäi kahden vaiheille suhteesi ja haluaa selvyyden, kumpaa mieltä hän oikeasti on.
Kokemus auttaa näissäkin näkemään, onko teillä kemiaa vai ei.
Lycka till!
Tästä voin kokemuksen myötä olla eri mieltä.
Nainen ei uskalla sanoa ei. Nainen mielummin kiertelee ja kaartelee että on kiireitä tai flunssaa tai suoranaisesti valehtelee että "nähdään vaan" ja sitten kun yrität sopia aikaa ja paikkaa niin hiljenee.
Tämä on totta ainakin mun kohdalla. On kauhean vaikeaa sanoa ei ja pahoittaa toisen mieli. Mieluummin kiertelee ja kaartelee ja toivoo , että toinen tajuaa vinkin. Valitettavasti joskus on tullut ghoustattuakin. En edes yritä nykyisin mitään deittejä, niin ei tarvitse näitä miettiä.
Jäin miettimään viimeisintä treffikumppania.
Mies karu, omasta mielestään ruma (mun silmään komea) +50v (itse olen 47v joten ikä ok) keskivartalolihava, duunari (kuten minäkin) hauska, huumorintajuinen.
Mutta perusnegatiivinen. Kaikki oli jonkun muun syy miksi elämä oli heittänyt niinkuin on heittänyt.
En vaan pystynyt kahden kerran jälkeen enempään. Asenne elämään oli kammottava. Kysyi mitä teki väärin. Miten olisin voinut sanoa tuon? Lakkaa muiden syyttely ja kasva aikuiseksi? Olisiko suuttunut?
Vierailija kirjoitti:
Jäin miettimään viimeisintä treffikumppania.
Mies karu, omasta mielestään ruma (mun silmään komea) +50v (itse olen 47v joten ikä ok) keskivartalolihava, duunari (kuten minäkin) hauska, huumorintajuinen.
Mutta perusnegatiivinen. Kaikki oli jonkun muun syy miksi elämä oli heittänyt niinkuin on heittänyt.
En vaan pystynyt kahden kerran jälkeen enempään. Asenne elämään oli kammottava. Kysyi mitä teki väärin. Miten olisin voinut sanoa tuon? Lakkaa muiden syyttely ja kasva aikuiseksi? Olisiko suuttunut?
Ehkä viestillä ois voinu kertoa että negatiivinen asenne häiritsi 🤔😊
Varsin kirjavaksi on rönsyillyt aloittamani keskustelu, huh huh! Mutta mutta monien kommenttien myötä olen saanut tukea, en ole siis tilanteessani yksin.
Noh, uusi viikko ja uudet deitit. En lannistu vaikka tänään(kin) treffeillä tuli pakit. Toivottavasti ensi viikon jälkeen vihdoinkin tärppäisi niin pääsisin kirjoittamaan tähän ketjuun jotakin mielekkäämpää. Noh, ei laisinkaan. Jos hyvin menee niin tuskin mua jatkossa enää näkyy Vauva lehden keskustelupalstalla :))
Vierailija kirjoitti:
Miehet haluavat sänkyyn melkein kenen tahansa naisen kanssa. Naiset taas haluavat sänkyyn vain niiden miesten kanssa, joidenka kanssa kuvittelevat voivansa (haluavansa) lisääntyä. Se on ihan sama eläimilläkin, naaraat kelpuuttavat aktiin vain ne urokset, joiden kanssa naaras haluaa yhdistää geeninsä.
Kyse on tuosta, evoluution perussääntöjä. Sitä nainen treffeillä tunnustelee. Haluanko tuon miehen geenit lapselleni. Geenit ei määritä vain ulkonäköä vaan myös persoonallisuutta (temperamenttia) ja luonnetta. [/quote
Kyllä nainen voi hyvinkin paljon haluta miestä, vaikkei missään nimessä halua juuri hänen kanssaan lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ap?
Tekeekö vuoden sinkkuus minusta ikisinkun :))
Poliittisiin asioihin en ota kantaa, eivät ole keskeinen osa tämän ketjun asiaa. Tuosta voi avata oman ketjun ketä asiaa sitten kiinnostaakaan.