Mehiläinen - melkoinen 500eur rahastus 5min lastenlääkärikäynnistä arkena
6v muuten terveellä pojalla ollut kuumetta koko viikon ja valitellut vähän korvaa. Käytiin tänään arkena Töölössä lastenlääkärillä kontrollissa varmuuden vuoksi ettei ole korvatulehdusta tms. Epäiltiin myös influenssaa. Lääkäri teki rutiinitarkastuksen muutamassa minuutissa ja kirjoitti lähetteen labraan, kävimme pienissä labroissa ja tiskillä odottikin yllätys lasku 477,30eur !!! Onko tämä mielestänne kohtuullinen hinta nopeasta kontrollista ja parista labrasta? Lääkäri oli lisäksi laskuttanut 20min ajan muutaman minuutin hommasta. Tämän sain tiskillä vaatimalla kohtuullistettua 10 min ajan mukaan (20eur halvempi). Jäin myös pohtimaan olivatko kaikki testit edes tarpeellisia, sillä esim. influenssaan ei ole muuta kuin oireen mukainen hoito, joten oliko tarpeen testata se 70eur hinnalla, entä streptokokkiviljely 107eur? Perusverenkuva ja CRP 79eur. Lisäksi adenovirus 34eur ja RS virus 34eur. Hyvä tietty tsekata, mutta oliko kaikki tarpeen? Lääkäri ei esittänyt kysymyksiä mitä haluamme, emmekä keskustelleet mikä olisi järkevää. Hinta kerrottiin vasta lopuksi. Emme älynneet edes kysyä hintaa tai tutkimusten laajuutta, kun kaikki tapahtui niin nopeasti.
Jälkiviisautta, mutta näyttää siltä että monilla yksityisillä samat tutkimukset olisivat maksaneet huomattavasti vähemmän, jopa alle puolet Mehiläisen hinnasta. On ryöstetty olo.. odotusarvo oli reilun 100eur, max. 150 eur lasku.. Ainakin haluan varoittaa teitä muita.
Kommentit (270)
Erittäin huono kokemus itselläkin Mehiläisestä.
Ylimielinen lääkäri vitsaili kun murtunutta kättä särki tuskallisesti, lähetti röntgeniin tutkimatta yhtään.
Iso lasku, meni onneksi vakuutukseen.
Mehiläiseen menen hätätilanteessa, kuten tämäkin oli.
En muuten.
Odotustiloissa antiikkihuonekaluja, asiakas nekin maksaa.
Lakiin pitäisi kirjoittaa, että hinnasto on oltava nähtävissä toimipisteessä. Tässä olisi kyllä nettisivun paikka, kilpailuta lääkärisi piste com.
Älyhoi kirjoitti:
Kyllä olet tyhmä,kun et saa suutasi auki.Yksi lause ,mitä tämä kaikki tulee maksamaan.Kuulet summan ,jonka jälkeen voit kysellä mitä labroja kannattaisi jättää tekemättä. Ilkeät täällä vielä kertoa pöljyydestäsi.
Kävin itse (aikuinen) yksityisellä ,koska halusin huippuammattilaisen vastaanotolle.Oli aiheellista tehdä lisätutkimuksia.Olisi voitu tehdä terveystalossa, mutta minäpä otin yhteyttä omalääkäriin terveyskeskuksessa ja kerroin mitä tutkimuksia erikoislääkäri oli suositeltu. Terveyskeskuslääkäri teki lähetteet tutkimuksiin. Helppoa!Eipä maksanut paljoa munuais,vatsa ultrat ym .Säästin ainakin 300-400e.
Ei minulla ollut hengenhätä,eikä sinullakaan ,kun vähättelet tutkimuksien tarpeellisuutta.
Olet melkoisen tyhmä itse, kun kuvittelet, että joka puolella Suomea terveyskeskuslääkäri kirjoittaa lähetteitä jonkun toisen lääkärin puolesta ihan mukisematta!! Hoitoon ja tutkimuksiin pääsy riippuu liian paljon kunnan säästöpolitiikasta ja lääkärien ammattitaidosta ja halusta hoitaa säästöpaineista riippumatta. Tähän ei mitkään sotet auta. Ihmisiä on kuollut ja kuolee, kun tutkimuksia viivytellään, vähätellään oireita eikä oteta vakavasti. Yksityinen kyllä tutkii mutta jos vakavaa ilmenee, ohjataan julkisen puolen hoitoihin. Tämä on se suuri kuvio.
Olen saanut todella asiantuntevaa palvelua ja nimenomaan MEHILÄISESSÄ asioidessani. Minulla on kolme alle kouluikäistä lasta.Siellä erikoislääkärit osaavat heti arvioida mitä kokeita pitää ottaa ja mitä ei.Näin olemme säästyneet lisäkäynneiltä ja ikävässä tilanteessa meidät ohjattiin labroissa esiintulleesta asiasta johtuen yliopistolliseen sairaalaan,eikä hoito viivästynyt .
Käytättehän te nettiä jo aikaa varatessa ja sieltä näkyy ,erittäin selkeästi hinnat , niin erikoislääkärikäynneistä ja labroista kuin muistakin tutkimuksista. Menee siinä 10 min ,kun katsotte,,, on pieni vaiva katsoa.
Tuttavilta olen kuullut enemmän narinaa siitä ,kun ei tehty sitä tai tätä labratutkimusta.
Kävin Mehiläisessä (Turussa), erikoislääkäri otti 15 min ajan vaikka ajat oli jo täynnä - kuulostin ilmeisesti respan tytölle tarpeeksi säälittävältä (olin 40 asteen kuumeessa, toinen puoli kasvoista kivikovan säryn vallassa ja yleistila huono, terkkarissa lääkäri totesi että ei tulehdusta).
Erittäin asiantunteva ja mukava lääkäri, laittoi heti röntgeniin ja todettiin mätäinen poskiontelontulehdus joka oli kovaa vauhtia menossa kohti otsalohkoa. Sain lääkkeet ja särkylääkkeet, sekä muutenkin hyvää palvelua (kerrankin lääkäri joka oli myös sosiaalisesti taitava eikä vain mumissut hihaansa) .
Maksoin lähtiessä todella tyytyväisenä 350 euroa kassalle, ja menen varmasti jatkossakin jos satun tulemaan todella sairaaksi! Tavallisen flunssan takia en menisi, mutta tälläisissä tilanteissa oli kyllä tosi iso pelastus - en olisi ikinä uskonut että poskiontelontulehdus voi aiheuttaa sellaisen olotilan ja yleiskunnon laskun.
Vierailija kirjoitti:
Kävin Mehiläisessä (Turussa), erikoislääkäri otti 15 min ajan vaikka ajat oli jo täynnä - kuulostin ilmeisesti respan tytölle tarpeeksi säälittävältä (olin 40 asteen kuumeessa, toinen puoli kasvoista kivikovan säryn vallassa ja yleistila huono, terkkarissa lääkäri totesi että ei tulehdusta).
Erittäin asiantunteva ja mukava lääkäri, laittoi heti röntgeniin ja todettiin mätäinen poskiontelontulehdus joka oli kovaa vauhtia menossa kohti otsalohkoa. Sain lääkkeet ja särkylääkkeet, sekä muutenkin hyvää palvelua (kerrankin lääkäri joka oli myös sosiaalisesti taitava eikä vain mumissut hihaansa) .
Maksoin lähtiessä todella tyytyväisenä 350 euroa kassalle, ja menen varmasti jatkossakin jos satun tulemaan todella sairaaksi! Tavallisen flunssan takia en menisi, mutta tälläisissä tilanteissa oli kyllä tosi iso pelastus - en olisi ikinä uskonut että poskiontelontulehdus voi aiheuttaa sellaisen olotilan ja yleiskunnon laskun.
Jos olisi ollut kunnon lääkäri niin olisi punkteerannut, noh sai ainakin lisäkäyntejä :D
Ps. röntgeniä ei tarvita poskiontelotulehduksen toteamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Maksoit aivan liikaa poskiontelontulehduksen hoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka väitätte että lasten kanssa joutuu jonottomaan tunteja päivystyksessä ennen kuin pääsee vastaanotolle, niin kertokaa ihmeessä paikkakunta. Vai onko nuo enemmän huhupuheita tai luullaan että lasten pitää jonottaa yhtä kauan kuin aikuisten?
Ja jos tuo tosisaan pitää paikkaansa niin katsokaa ketä äänestätte kuntavaaleissa.
Itse olen asunut 3 paikkakunnalla ja julkisista ei mitään pahaa sanottavaa, koskaan ei olla jonotettu tunteja. Nykyisessä kunnassa päivystys toimii ajanvarauksella joten ei jonotusta ollenkaan.
Tampere 5h lasten päivystyksessä.
Ottaen huomioon kaikki testit mitä tehty, niin eihän se yllätys ole. Jos ette niitä halunneet niin valitusta kehiin. Jos olette vaatineet että kaikki pitää selvittää niin eipä auta (aika usein vanhemmilla on tällaistä taipumusta kuitenkin)
Me käydään Aavassa ja pitkälti samoja hintoja sielläkin. Lääkärin minimilaskutusaika on 20 minuuttia. Aina kyselen ja jutustelen sen verran, että aika tulee varmasti täyteen.
Aavassa kyllä aina kerrotaan etukäteen mitä kukin asia maksaa. Esim lapsi tarvi magneettikuvausta ja silloin ohjasivat viikonlopuksi kuvaukseen, kun oli 150 euroa edullisempi. Ja olemme vakuutusasiakkaita.
Löytyyhän noi hinnat nettisivuiltakin.
Eläinlääkärit taas on kimurantimpia, kun hinnat on aina alkaen ja oho, kyyn purema maksoi sitten 970 euroa. Onneksi oli visalla tilaa, eikä olla vakuutusasiakkaita.
Vähän nuhanen lapsi kiilaa terveysasemalla aikuisen ohi, jolla tiedetaan etta crp yli 200.
Vierailija kirjoitti:
Älyhoi kirjoitti:
Kyllä olet tyhmä,kun et saa suutasi auki.Yksi lause ,mitä tämä kaikki tulee maksamaan.Kuulet summan ,jonka jälkeen voit kysellä mitä labroja kannattaisi jättää tekemättä. Ilkeät täällä vielä kertoa pöljyydestäsi.
Kävin itse (aikuinen) yksityisellä ,koska halusin huippuammattilaisen vastaanotolle.Oli aiheellista tehdä lisätutkimuksia.Olisi voitu tehdä terveystalossa, mutta minäpä otin yhteyttä omalääkäriin terveyskeskuksessa ja kerroin mitä tutkimuksia erikoislääkäri oli suositeltu. Terveyskeskuslääkäri teki lähetteet tutkimuksiin. Helppoa!Eipä maksanut paljoa munuais,vatsa ultrat ym .Säästin ainakin 300-400e.
Ei minulla ollut hengenhätä,eikä sinullakaan ,kun vähättelet tutkimuksien tarpeellisuutta.Olet melkoisen tyhmä itse, kun kuvittelet, että joka puolella Suomea terveyskeskuslääkäri kirjoittaa lähetteitä jonkun toisen lääkärin puolesta ihan mukisematta!! Hoitoon ja tutkimuksiin pääsy riippuu liian paljon kunnan säästöpolitiikasta ja lääkärien ammattitaidosta ja halusta hoitaa säästöpaineista riippumatta. Tähän ei mitkään sotet auta. Ihmisiä on kuollut ja kuolee, kun tutkimuksia viivytellään, vähätellään oireita eikä oteta vakavasti. Yksityinen kyllä tutkii mutta jos vakavaa ilmenee, ohjataan julkisen puolen hoitoihin. Tämä on se suuri kuvio.
Itse en luota julkiseen puoleen enää yhtään. Ystäväni kuoli syöpään kun hoitoja ja leikkauksia ei aloitettu ajoissa. Syövän toteamisen jälkeen meni puoli vuotta niin ettei tehty mitään, lähinnä odoteltiin josko se paranisi itsestään. Sitten kun leikkauksia tehtiin, ne eivät enää auttaneet sillä syöpä oli jo päässyt leviämään. Näin paljon yhteiskunta arvosti nuorta kahden alle kouluikäisen lapsen äitiä.
Voi lääkäriasemankin toiminnasta reklamoida. Soita aspaan ja kysy mihin voi osoittaa. Sittrn vaan kirjallinen valitus menemään.
Itse sain joskus vastaavassa tilanteessa kohtuullistettua hintaa. Toisella kertaa lääkäriasema onnistui pilaamaan mun papa-näytteen ja joutuivat maksaman uuden ottamisen kilpailijallaan, koska se oli mulle siinä vaiheessa lähin ja nopein vaihtoehto.
Kuluttaja-asiamiehellekin voi kilauttaa ja kysyä neuvoa, kun on yksityishlön asioista kyse.
Kohtahan tehdään näitä turhia testejä ja kunta maksaa, kun tulee sote.
Törkeä hinta. Täysin rahastusta, koska lääkäri näki että korvassa ei ole tulehdusta ja ymmärsi että kyseessä pelkkä flunssa, johon ei auta kuin lepo ja aika.
Miksi ette käyneet julkisen puolen labrassa.
Onpas kallista. Ei noissa tutkimuksissa ole kustannuksia kuin murto-osa hinnasta. Verratkaa vaikka Synlabin hinnastoon, ja sekin on sentään yksityinen labra.
Voi jessus teitä jotka huutelette ’miksette mennyt terveyskeskukseen’!
Lapsi valitellut korvakipua, joo en veis minäkään kuuna päivänä korvakipuista lasta terveyskeskukseen. Tilaisin ajan yksityiselle korvalääkärille! Syynä jo ihan ammattitaito ja täysin toisenlaiset asianmukaiset välineet. Terveyskeskuslääkärit on pilanneet monen lapsen korvat.
Lääkärikeskustouhu on miljardibisnestä. Ei ne rahat tyhjästä tule. Joltain ne on kaikki poissa.