Mikä ihmisten yleinen väärinkäsitys ärsyttää?
Mua esimerkiksi se kun niin pirun tietäväisinä muka puhutaan botoxilla täytetyistä huulista.
Kommentit (2598)
Äsken poistetun ketjun perusteella ruusun ja vyöruusun ero. Kuvitelma, että vyöruusu tulee elimistöön ulkopuolelta. Oikeasti voi tulla vain, jos on sairastanut vesirokon.
Vierailija kirjoitti:
Olettamus, että gantikset ovat racisteja ja gunniagansalaiset automaattisesti syrjintää ja ennakkoluuloja vastaan.
Kyllä tämä on totta. Osa tänne tulleista tulee konfliktien keskeltä. Suomen kaltaisessa sivistysmaaasa vain pieni vähemmistö on aktiivisestl razisteja tai edes kovin ennankoluuloisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset ihmiset, jotka kehottavat toisia ihmisiä ajattelemaan omilla aivoillaan, koska nämä ajattelevat eri tavalla kuin he itse.
Eivätkä nämä kehottelijat edes huomaa mitään ristiriitaa kehotuksessaan.
Ei sitä siksi sanota.
Niin. Moni muita omilla aivoilla ajattelemaan kehottava ei tosiaan edes tajua, että ne perustelut, joita hän käyttää, eivät ole hänen oman ajatustyönsä tulosta.
Harva keksii mitään täysin uutta ja omaperäistä hence "nothing new under the sun". Omilla aivoillaan ajatteleminen tarkoittaa, ettei kaikkea pidä purematta niellä. Eri
Vierailija kirjoitti:
että plussa kortilla säästää. koko plussa järjestelmän olemassa olo näkyy tuotteiden hinnoissa.
Ilman plussakorttia maksat aina täyden hinnan. Maksat siis kulut saamatta hyötyjä. Tuliko tyhmä olo?
Että oikeus tuomitsee ehdonalaiseen... Sanotaan topakkana, että taas "sai vaan ehdonalaista". No kun ei. Vankeusrangaistus on joko ehdollinen tai ehdoton. Ehdottomasta vankeudesta päästään ehdonalaiseen.
Jos joku on ehdonalaisessa, niin se on jo lusinut vankilassa ehdotonta.
Se, että luullaan ammattiliittojen jäsenmaksuja kalliiksi, eikä ymmärretä että ne saa verovähennyksinä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että cp vammaiset olisi älyllisesti tyhmiä.
Moni sekottaa cp- vammaiset ja downit toisiinsa.
Eivät downin oireyhtymästä kärsivät tai muutkaan kehitysvammaiset ole tyhmiä.
Vaikka olen kuulovammainen ja minun on joskus vaikea ymmärtää ihmisten puhetta koska en kuule sitä hyvin, niin minulle ei silti tarvitse huutaa vaikka monet ihmiset ajattelevat, että en kuule muuten jos he tietävät, että en kuule hyvin. Minulle täytyy puhua normaalilla puheäänellä ja erityisen tärkeää on, että näen ihmisen eleet, ilmeet ja suun liikkeet koska luen heidän puhettaan huulilta samalla kun he puhuvat minulle.
Vierailija kirjoitti:
Äsken poistetun ketjun perusteella ruusun ja vyöruusun ero. Kuvitelma, että vyöruusu tulee elimistöön ulkopuolelta. Oikeasti voi tulla vain, jos on sairastanut vesirokon.
Ja vesirokkoko sitten ei tule elimistön ulkopuolelta?
Ihmiset eivät ymmärrä, että maailmaa uhkaa väestön ROMAHDUS!
Aina vaan jauhetaan sitä 60-luvun väärää ennustusta... HuoH!
https://eu.usatoday.com/story/money/business/2021/12/07/elon-musk-decli…
Vierailija kirjoitti:
Että oikeus tuomitsee ehdonalaiseen... Sanotaan topakkana, että taas "sai vaan ehdonalaista". No kun ei. Vankeusrangaistus on joko ehdollinen tai ehdoton. Ehdottomasta vankeudesta päästään ehdonalaiseen.
Eli selvemmin sanottuna: että ehdollinen ja ehdonalainen ovat eri asioita.
Mun piti lukea tekstisi kahdesti, ennen kuin tajusin sinun olevan oikeassa. Ensin meinasin antaa alapeukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli selvemmin sanottuna: että ehdollinen ja ehdonalainen ovat eri asioita.
Mun piti lukea tekstisi kahdesti, ennen kuin tajusin sinun olevan oikeassa. Ensin meinasin antaa alapeukkua.
Haha, tai siis se väärinkäsitys on, että ehdollinen ja ehdonalainen olisivat sama asia.
Enpä sitten osannut kovin selvästi sanoa itsekään. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset ihmiset, jotka kehottavat toisia ihmisiä ajattelemaan omilla aivoillaan, koska nämä ajattelevat eri tavalla kuin he itse.
Eivätkä nämä kehottelijat edes huomaa mitään ristiriitaa kehotuksessaan.
Ei sitä siksi sanota.
Niin. Moni muita omilla aivoilla ajattelemaan kehottava ei tosiaan edes tajua, että ne perustelut, joita hän käyttää, eivät ole hänen oman ajatustyönsä tulosta.
Harva keksii mitään täysin uutta ja omaperäistä hence "nothing new under the sun". Omilla aivoillaan ajatteleminen tarkoittaa, ettei kaikkea pidä purematta niellä. Eri
Sitä tuossa taidettiin vähän tarkoittaakin, että tällaiset ihmiset nielevät nimen omaan purematta kaikenmaailman salaliittoteoriat. Riittää että "valtamedia" sanoo jotain, niin purematta ollaan päinvastaista mieltä, vaikka se olisi miten naurettavaa tahansa.
eri myös
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älyllisesti ovat heikkolahjaisten alapuolella eli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älyllisesti ovat heikkolahjaisten alapuolella eli
Downin syndrooma vaikuttaa älyyn. Cp-vamma ei vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen kuulovammainen ja minun on joskus vaikea ymmärtää ihmisten puhetta koska en kuule sitä hyvin, niin minulle ei silti tarvitse huutaa vaikka monet ihmiset ajattelevat, että en kuule muuten jos he tietävät, että en kuule hyvin. Minulle täytyy puhua normaalilla puheäänellä ja erityisen tärkeää on, että näen ihmisen eleet, ilmeet ja suun liikkeet koska luen heidän puhettaan huulilta samalla kun he puhuvat minulle.
Mun 70v isä luulee edelleen että hänen epäselvät ja huonot ohjeensa ymmärretään paremmin jos hän HUUTAA ne. Todella moni myös luulee että itseään tyhmempi(ei siis oikesti, he vain ajattelevat näin) ymmärtää paremmin kun hänelle huudetaan. Koskee pieniä lapsia myös.
Se, että kuvitellaan, että sosiaalisesti taitava ja supliikki ihminen on kaikin tavoin kompetentti muillakin osaamisalueilla. Näkyy esim. rekrytoinneissa ja urakehityksessä. Paremmilla ansioilla eteenpäin pyrkivä jännittäjä jää toiseksi supliikille kollegalleen, kun valitaan työntekijöitä korkeammille paikoille. Supliikki ihminen saa helpommin etuja itselleen, huomiota omille intresseilleen verrattuna sellaiseen, joka ei osaa yhtä energisesti, selkeästi ja miellyttävästi esittää asiaansa, riippumatta siitä, mikä se asia on. Sosiaalisesti taitavaa kuunnellaan, seurataan, hänet hyväksytään ja häneen luotetaan helpommin työpaikoilla ja kaveripiireissä. Vaikka sosiaalinen lahjakkuus ei kerro vielä sitä, millainen osaaminen tai arvot ihmisellä on. Tämä ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Se, että kuvitellaan, että sosiaalisesti taitava ja supliikki ihminen on kaikin tavoin kompetentti muillakin osaamisalueilla. Näkyy esim. rekrytoinneissa ja urakehityksessä. Paremmilla ansioilla eteenpäin pyrkivä jännittäjä jää toiseksi supliikille kollegalleen, kun valitaan työntekijöitä korkeammille paikoille. Supliikki ihminen saa helpommin etuja itselleen, huomiota omille intresseilleen verrattuna sellaiseen, joka ei osaa yhtä energisesti, selkeästi ja miellyttävästi esittää asiaansa, riippumatta siitä, mikä se asia on. Sosiaalisesti taitavaa kuunnellaan, seurataan, hänet hyväksytään ja häneen luotetaan helpommin työpaikoilla ja kaveripiireissä. Vaikka sosiaalinen lahjakkuus ei kerro vielä sitä, millainen osaaminen tai arvot ihmisellä on. Tämä ärsyttää.
Totta. Ne jotka ovat elämääni jotenkin hankaloittaneet, tai aiheuttaneet töissä/missä tahansa eniten ongelmia ovat juuri näitä mainitsemiasi. Silti vain homma jatkuu